Страница 3 от 8
Публикувано на: 17 Яну 2011 18:53
от мехаННика
И какво ще стане ако проблема ти си остане? Ако при спрял автомобил включваш без проблем първа и задна и отделя на средата от целия ход на педала то проблем с хидравличния привод на съединителя нямаш.Иначе пак си смени спирачната течност, но ако правилно съм те разбрал може и да не се оправи.
Публикувано на: 17 Яну 2011 19:47
от mafiota
мехаННика написа:И какво ще стане ако проблема ти си остане? Ако при спрял автомобил включваш без проблем първа и задна и отделя на средата от целия ход на педала то проблем с хидравличния привод на съединителя нямаш.Иначе пак си смени спирачната течност, но ако правилно съм те разбрал може и да не се оправи.
Незнам какво да ти кажа, изка ми се да изключа възможностите с "по-ефтино решение". Ако не се оправи ще махаме кутия да видим какво става с тоя съединител

Но този път ще изкам да присъствам на ремонта, и сигурно ще върнем стария претискател .
Публикувано на: 17 Яну 2011 20:05
от jim_beam
не знам с тия по-евтини методи да не стане само обратното.и на мен се е случвало де,та знам.според мен първото нещо е да отвориш да видиш съединителя,явно там е проблема,ментето е сдало багажа.

ако не е така,тогава кутията.
Публикувано на: 28 Сеп 2011 23:31
от mafiota
Развитие по темата!
За съжаление без положителен резултат

.
Ето какво е направено до този момент:
Ходих при майстор, на който му описах подобно проблема и опасенията си. Човекът реши да вадиме кутия и да върнеме стария притискател, което беше най-логично в случая. Като е вадил съединителя ми каза , че не е видял някакви проблеми по "новият" комплект Valeo, но въпреки това е върнал стария претискател, като от новия комплект на съединителя остава на колата феродовия и лагера.
За съжаление бяха на работа и нямаше как да присъствам, а му имам доверие - все пак отдавна се занимава с тези неща и уж има усет.
За един ден има чувство че проблема позатихна, но след това пак се появи.
Смених ремонтен комплект (от колегата Люцкан) на горната помпа. Огледах цилиндъра - на око не е мръднал, а и по старите гумички никави забележки - бяха като новите. Сглобихме, и сменихме напълно течноста, като сега сложихме DOT-3 на Делфи (казват, че за съединител е добре да се остане на дот-3). Обезвъздушаването беше голяма играчка, но смея да кажа че го обезвъздушихме идеално.
Ииии проблема отново си остава. Пробвах максимално да увелича хода на педала - респ. хода на буталото на помпата - е няма управия!
Вече незнам какво да предпиема, и каво да сменя, омръзна ми да давам пари навятъра
Приемам всякаква помощ, дори и успокоение...

Публикувано на: 29 Сеп 2011 07:59
от мехаННика
Не ти трябват други съвети,просто прочети темата отначало.Ако беше чел по внимателно нямаше и утешение да ти трябва.
Публикувано на: 29 Сеп 2011 16:56
от hisar1
slagai Aisin
Публикувано на: 29 Сеп 2011 18:56
от mafiota
мехаННика написа:Не ти трябват други съвети,просто прочети темата отначало.Ако беше чел по внимателно нямаше и утешение да ти трябва.
Препрочитал съм я много пъти, върнах стария (оригиналния) претискателен диск, в който напълно логично беше да е проблема, но не..
Ако е феродовия - не мога да си обясня как точно е свързан с конкретния ми проблем?
Някой може ли да ми каже какъв трябва да е нормалния ход на вилката при изпълнителния цилинър?
Публикувано на: 30 Сеп 2011 10:33
от ceko26
Не си писъл кога се е появил проблема след смяната или постепенно. Проблема ти е в скоростите , ако на място си излиза 1 скорост, а в движение не. Проблемите в съединителя са обикновенно с влизането на скорост и при потегляне.При здрава скоростна кутия се превключват скорости и без съединител като се нацелят оборотите на предавките и двигателя не ускорява или намалява.Пробвай.
Публикувано на: 30 Сеп 2011 18:18
от mafiota
ceko26 написа:Не си писъл кога се е появил проблема след смяната или постепенно. Проблема ти е в скоростите , ако на място си излиза 1 скорост, а в движение не. Проблемите в съединителя са обикновенно с влизането на скорост и при потегляне.При здрава скоростна кутия се превключват скорости и без съединител като се нацелят оборотите на предавките и двигателя не ускорява или намалява.Пробвай.
Проблема се появи постепенно след смяна на съединителя.
Разбирам, че може и да е скоростна кутия, но немога да си обясня защо при движение и при натиснат до край съединител усещането е , че двигателя продължава да увлича съединителя - все едно не е натиснат докрай.
Според мен ако проблема беше в кутията при условие че съединителя отделя добре не би трябвало да има влияние на двигателя върху скоростната кутия и обратно - при натиснат педал. Така мисля
Но пак казвам проблема не винаги се появява. Да речем веднъж на три ползвания на съединителя - от първа на втора. Дори забелязвам че сутрин по не го прави, т.е. проблема е по притъпен.
Пак ще опиша симптомите. Карам на първа, ускорявам до около 3000 об. и натискам съединителя до край за да превключа на втора. При това положение и натиснат докрай съединител усещам че двигателя все още продължава да увлича трансмисията все едно е на полусъединител, и немога да превключа втора предавка. През това време колата все още се движи но оборотите не падат на ПХ, а на около 1200 да речем - поддържани от инерцията на колата. Все още не съм отпуснал педала на съединителя, и при това състояние изфорсирвам до около 3500 об.. В този момент усещам че все едно нещо отпуска (педала допотъва още грубо с около 5...10мм) и съединителя си е отделил нормално. При това положение вече мога спокойно да изключа от първа и да превключа на втора предавка.
При потегляне нямам проблем !
Иначе това за превключването без съединител го знам
Публикувано на: 01 Окт 2011 09:50
от ceko26
Ako ти е от съединителя трябва да го прави на всички скорости.В движение диференциала ти върти валове и зъбни колела в скоростната кутия. Пробвай това което ти писах по - горе и обърни внимание проблема появява ли се след рязко ускоряване на 1 ск. или при плавно. Проверете тампони на двигателя и скоростите, лостчетата и жилата от скоростния лост до ск.кутия за големи луфтове.
Публикувано на: 01 Окт 2011 16:49
от mafiota
ceko26 написа:Ako ти е от съединителя трябва да го прави на всички скорости.В движение диференциала ти върти валове и зъбни колела в скоростната кутия. Пробвай това което ти писах по - горе и обърни внимание проблема появява ли се след рязко ускоряване на 1 ск. или при плавно. Проверете тампони на двигателя и скоростите, лостчетата и жилата от скоростния лост до ск.кутия за големи луфтове.
Ще напрвя това което казваш!
Проблема в повечето случай се явява при плавно-постепенно ускорение на 1-ва!
Но пак немога да проумея, приемаме че може да има проблем с кутията. Въпреки това защо при докрай натиснат съединител двигателя и кутията не са "разцепени" напълно?
Публикувано на: 02 Окт 2011 21:46
от max-2
Колега, от написаното до тук мисля, че трябва да извадиш маншона на вилката на съединителя и да видиш при натиснат педал до край дали вилката не опира в кожуха на скоростите. Ако опира трябва да се регулира опората на вилката по някакъв начин(не знам дали с регулируема или трябва да се заменят износени детайли). Затова като натискаш педала не отива до долу, а при по-силен натиск опора на вилката става кожуха на скоростите и с много по-голямо усилие на педала успява да донатисне притискателния диск колкото трябва за да освободи феродовия. Направи проверката и пиши какво е станало.
Re: проблем със съединителя и превключването на скорости
Публикувано на: 02 Окт 2011 23:45
от LiakaDJ
mafiota написа:\
Един познат ми спомена, че при Valeo-то ( тея ментетата от 260лв) демферната пружина на притискателя била направена от калпава стомана и от там самите пружини омеквали бързо и почти сигурно според него проблемът идва точно от претискателя.
комплект на Валео за 260 лв. НЯМА !!! Може да купиш само феродото за тези пари . ЕВРО 07 нали ?
Публикувано на: 02 Окт 2011 23:51
от LiakaDJ
mafiota написа:мехаННика написа:Не ти трябват други съвети,просто прочети темата отначало.Ако беше чел по внимателно нямаше и утешение да ти трябва.
Препрочитал съм я много пъти, върнах стария (оригиналния) претискателен диск, в който напълно логично беше да е проблема, но не..
Ако е феродовия - не мога да си обясня как точно е свързан с конкретния ми проблем?
Някой може ли да ми каже какъв трябва да е нормалния ход на вилката при изпълнителния цилинър?
Съвет от мен .... Смени си майстора . След като един майстор тръгне да сменя съеденител или каквото и да е било, то би трябвало той да е сигурен, че проблема е в него.
Re: проблем със съединителя и превключването на скорости
Публикувано на: 03 Окт 2011 13:23
от dimivan
LiakaDJ написа:
комплект на Валео за 260 лв. НЯМА !!! Може да купиш само феродото за тези пари . ЕВРО 07 нали ?
В нашата фирма сменихме майстора, защото пазаруваше само от ЕВРО 07. Понеже непрекъснато имахме проблеми, шефа ми му каза да смени доставчика, но още на следващия път, МАЙСТОРА смени само цените, но частите бяха пак от там(китайски ментета). Така се губят над 20 служебни автомобила и още толкова лични.
LiakaDJ написа:Съвет от мен .... Смени си майстора . След като един майстор тръгне да сменя съеденител или каквото и да е било, то би трябвало той да е сигурен, че проблема е в него.
Та в този ред на мисли, смени си и майстора.