проблем със съединителя и превключването на скорости-РЕШЕНО
Незнам какво да ти кажа, изка ми се да изключа възможностите с "по-ефтино решение". Ако не се оправи ще махаме кутия да видим какво става с тоя съединителмехаННика написа:И какво ще стане ако проблема ти си остане? Ако при спрял автомобил включваш без проблем първа и задна и отделя на средата от целия ход на педала то проблем с хидравличния привод на съединителя нямаш.Иначе пак си смени спирачната течност, но ако правилно съм те разбрал може и да не се оправи.

Развитие по темата!
За съжаление без положителен резултат
.
Ето какво е направено до този момент:
Ходих при майстор, на който му описах подобно проблема и опасенията си. Човекът реши да вадиме кутия и да върнеме стария притискател, което беше най-логично в случая. Като е вадил съединителя ми каза , че не е видял някакви проблеми по "новият" комплект Valeo, но въпреки това е върнал стария претискател, като от новия комплект на съединителя остава на колата феродовия и лагера.
За съжаление бяха на работа и нямаше как да присъствам, а му имам доверие - все пак отдавна се занимава с тези неща и уж има усет.
За един ден има чувство че проблема позатихна, но след това пак се появи.
Смених ремонтен комплект (от колегата Люцкан) на горната помпа. Огледах цилиндъра - на око не е мръднал, а и по старите гумички никави забележки - бяха като новите. Сглобихме, и сменихме напълно течноста, като сега сложихме DOT-3 на Делфи (казват, че за съединител е добре да се остане на дот-3). Обезвъздушаването беше голяма играчка, но смея да кажа че го обезвъздушихме идеално.
Ииии проблема отново си остава. Пробвах максимално да увелича хода на педала - респ. хода на буталото на помпата - е няма управия!
Вече незнам какво да предпиема, и каво да сменя, омръзна ми да давам пари навятъра
Приемам всякаква помощ, дори и успокоение...

За съжаление без положителен резултат

Ето какво е направено до този момент:
Ходих при майстор, на който му описах подобно проблема и опасенията си. Човекът реши да вадиме кутия и да върнеме стария притискател, което беше най-логично в случая. Като е вадил съединителя ми каза , че не е видял някакви проблеми по "новият" комплект Valeo, но въпреки това е върнал стария претискател, като от новия комплект на съединителя остава на колата феродовия и лагера.
За съжаление бяха на работа и нямаше как да присъствам, а му имам доверие - все пак отдавна се занимава с тези неща и уж има усет.
За един ден има чувство че проблема позатихна, но след това пак се появи.
Смених ремонтен комплект (от колегата Люцкан) на горната помпа. Огледах цилиндъра - на око не е мръднал, а и по старите гумички никави забележки - бяха като новите. Сглобихме, и сменихме напълно течноста, като сега сложихме DOT-3 на Делфи (казват, че за съединител е добре да се остане на дот-3). Обезвъздушаването беше голяма играчка, но смея да кажа че го обезвъздушихме идеално.
Ииии проблема отново си остава. Пробвах максимално да увелича хода на педала - респ. хода на буталото на помпата - е няма управия!
Вече незнам какво да предпиема, и каво да сменя, омръзна ми да давам пари навятъра



Приемам всякаква помощ, дори и успокоение...




мехаННика написа:Не ти трябват други съвети,просто прочети темата отначало.Ако беше чел по внимателно нямаше и утешение да ти трябва.
Препрочитал съм я много пъти, върнах стария (оригиналния) претискателен диск, в който напълно логично беше да е проблема, но не..
Ако е феродовия - не мога да си обясня как точно е свързан с конкретния ми проблем?
Някой може ли да ми каже какъв трябва да е нормалния ход на вилката при изпълнителния цилинър?
Не си писъл кога се е появил проблема след смяната или постепенно. Проблема ти е в скоростите , ако на място си излиза 1 скорост, а в движение не. Проблемите в съединителя са обикновенно с влизането на скорост и при потегляне.При здрава скоростна кутия се превключват скорости и без съединител като се нацелят оборотите на предавките и двигателя не ускорява или намалява.Пробвай.
Авенсис 3S-FE
Проблема се появи постепенно след смяна на съединителя.ceko26 написа:Не си писъл кога се е появил проблема след смяната или постепенно. Проблема ти е в скоростите , ако на място си излиза 1 скорост, а в движение не. Проблемите в съединителя са обикновенно с влизането на скорост и при потегляне.При здрава скоростна кутия се превключват скорости и без съединител като се нацелят оборотите на предавките и двигателя не ускорява или намалява.Пробвай.
Разбирам, че може и да е скоростна кутия, но немога да си обясня защо при движение и при натиснат до край съединител усещането е , че двигателя продължава да увлича съединителя - все едно не е натиснат докрай.
Според мен ако проблема беше в кутията при условие че съединителя отделя добре не би трябвало да има влияние на двигателя върху скоростната кутия и обратно - при натиснат педал. Така мисля

Но пак казвам проблема не винаги се появява. Да речем веднъж на три ползвания на съединителя - от първа на втора. Дори забелязвам че сутрин по не го прави, т.е. проблема е по притъпен.
Пак ще опиша симптомите. Карам на първа, ускорявам до около 3000 об. и натискам съединителя до край за да превключа на втора. При това положение и натиснат докрай съединител усещам че двигателя все още продължава да увлича трансмисията все едно е на полусъединител, и немога да превключа втора предавка. През това време колата все още се движи но оборотите не падат на ПХ, а на около 1200 да речем - поддържани от инерцията на колата. Все още не съм отпуснал педала на съединителя, и при това състояние изфорсирвам до около 3500 об.. В този момент усещам че все едно нещо отпуска (педала допотъва още грубо с около 5...10мм) и съединителя си е отделил нормално. При това положение вече мога спокойно да изключа от първа и да превключа на втора предавка.
При потегляне нямам проблем !
Иначе това за превключването без съединител го знам
Ako ти е от съединителя трябва да го прави на всички скорости.В движение диференциала ти върти валове и зъбни колела в скоростната кутия. Пробвай това което ти писах по - горе и обърни внимание проблема появява ли се след рязко ускоряване на 1 ск. или при плавно. Проверете тампони на двигателя и скоростите, лостчетата и жилата от скоростния лост до ск.кутия за големи луфтове.
Авенсис 3S-FE
Ще напрвя това което казваш!ceko26 написа:Ako ти е от съединителя трябва да го прави на всички скорости.В движение диференциала ти върти валове и зъбни колела в скоростната кутия. Пробвай това което ти писах по - горе и обърни внимание проблема появява ли се след рязко ускоряване на 1 ск. или при плавно. Проверете тампони на двигателя и скоростите, лостчетата и жилата от скоростния лост до ск.кутия за големи луфтове.
Проблема в повечето случай се явява при плавно-постепенно ускорение на 1-ва!
Но пак немога да проумея, приемаме че може да има проблем с кутията. Въпреки това защо при докрай натиснат съединител двигателя и кутията не са "разцепени" напълно?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Колега, от написаното до тук мисля, че трябва да извадиш маншона на вилката на съединителя и да видиш при натиснат педал до край дали вилката не опира в кожуха на скоростите. Ако опира трябва да се регулира опората на вилката по някакъв начин(не знам дали с регулируема или трябва да се заменят износени детайли). Затова като натискаш педала не отива до долу, а при по-силен натиск опора на вилката става кожуха на скоростите и с много по-голямо усилие на педала успява да донатисне притискателния диск колкото трябва за да освободи феродовия. Направи проверката и пиши какво е станало.
Carina E 4AFE LB 1992
Re: проблем със съединителя и превключването на скорости
mafiota написа:\
Един познат ми спомена, че при Valeo-то ( тея ментетата от 260лв) демферната пружина на притискателя била направена от калпава стомана и от там самите пружини омеквали бързо и почти сигурно според него проблемът идва точно от претискателя.
комплект на Валео за 260 лв. НЯМА !!! Може да купиш само феродото за тези пари . ЕВРО 07 нали ?

Съвет от мен .... Смени си майстора . След като един майстор тръгне да сменя съеденител или каквото и да е било, то би трябвало той да е сигурен, че проблема е в него.mafiota написа:мехаННика написа:Не ти трябват други съвети,просто прочети темата отначало.Ако беше чел по внимателно нямаше и утешение да ти трябва.
Препрочитал съм я много пъти, върнах стария (оригиналния) претискателен диск, в който напълно логично беше да е проблема, но не..
Ако е феродовия - не мога да си обясня как точно е свързан с конкретния ми проблем?
Някой може ли да ми каже какъв трябва да е нормалния ход на вилката при изпълнителния цилинър?

Re: проблем със съединителя и превключването на скорости
В нашата фирма сменихме майстора, защото пазаруваше само от ЕВРО 07. Понеже непрекъснато имахме проблеми, шефа ми му каза да смени доставчика, но още на следващия път, МАЙСТОРА смени само цените, но частите бяха пак от там(китайски ментета). Така се губят над 20 служебни автомобила и още толкова лични.LiakaDJ написа: комплект на Валео за 260 лв. НЯМА !!! Може да купиш само феродото за тези пари . ЕВРО 07 нали ?
Та в този ред на мисли, смени си и майстора.LiakaDJ написа:Съвет от мен .... Смени си майстора . След като един майстор тръгне да сменя съеденител или каквото и да е било, то би трябвало той да е сигурен, че проблема е в него.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта