Страница 3 от 8

Публикувано на: 06 Яну 2011 22:46
от JapCar
dimpex_01 написа:Дайте линк кой кабел да си купя, че избора в eBay e голям. Мерси.
В началото на темата има линк към всички версии..
Аз купих този,че е последна версия,каквото и да значи това...
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0576895456

Публикувано на: 07 Яну 2011 00:20
от jim_beam
JapCar написа:
dimpex_01 написа:Дайте линк кой кабел да си купя, че избора в eBay e голям. Мерси.
В началото на темата има линк към всички версии..
Аз купих този,че е последна версия,каквото и да значи това...
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0576895456

този дали ще стане за рава? :whistle:

@ coolone

пратих ти лично по въпроса wink.gif

Публикувано на: 07 Яну 2011 09:22
от dimpex_01
А след толкова писане, някой ще извади ли кой код какво значи. Защото ние добре ще си накупим кабели и ще си инсталираме софруера, но като видиш грешка, изтриеш я и тя се появи отново. Следва да търсиш причина за появата й, а имаш само код и от там какво правим? Или ще сме просто наблюдатели.

Публикувано на: 07 Яну 2011 12:18
от JapCar
Кодовете могат да се видят на много места,предполагам,че и в инструкцията с кабела ще ги има...Има ги и в Аутодата за съответния модел.Питай и Гугъла-например:
http://www.obd-codes.com/

или...
http://patriot.net/~bmcgin/automotivedi ... tions.html

Публикувано на: 08 Яну 2011 16:05
от Миланов
И аз смятам,че темата за диагностиката е важна и ако може модераторите да я направят такава.А сега по същество.Вярно ,че адапторите с чип ЕЛМ 327 поддържат всички протоколи,но програмите с които работят се свързват само с двигателя.Оттам се четат грешки, живи данни и т.н.В някои последни версии има и скоростна кутия. Предлагам на вниманието на колегите една програма за диагностика на Тойота,която работи с най-прост K-Line адаптор.Диагностира двигател,скоростна кутия, ABS, Air Bags, Електро-усилвател на волана.Програмата се казва " Тестер ECU JDM ".Написана е от един руснак с ник Valentin 8080 и се намира на сайта www.pccar.ru Последната и версия JOBDv2.16a работи и с Нисан и Хюндай.На първата страница на темата му ще намерите последната версия , схеми на адаптори, разчитането на диагностичните протоколи на Тойота , ISO протоколите и т.н. Шапка му свалям на този човек,защото труда,който е положил е огромен, напълно безвъзмезден и прави пробив в скъпоструващата фирмена диагностика.Мисля че на доста колеги този софтуер би бил от голяма полза при решаването на проблеми по автомобилите си. smile.gif

Публикувано на: 08 Яну 2011 17:18
от dimpex_01
Ето мисля за този линк говори колегата:
http://www.pccar.ru/showthread.php?t=11362

Публикувано на: 08 Яну 2011 22:05
от JapCar
Миланов написа: Предлагам на вниманието на колегите една програма за диагностика на Тойота,която работи с най-прост K-Line адаптор.Диагностира двигател,скоростна кутия, ABS, Air Bags, Електро-усилвател на волана.Програмата се казва " Тестер ECU JDM ".
Пробвал ли си нещо или само си чел темата?Тя е 196 страници,трудно може да се отсее полезното...
Аз бих пробвал,но Авенсиса не е при мен,а и лаптопа ми няма РС232 порт.

Публикувано на: 09 Яну 2011 00:07
от Миланов
Лично тази програма не съм я пробвал, поради липсата на автомобил.Липсата на RS 232 порт на лаптопа ти, не е проблем, защото според мен, може да да се използва K-L USB адаптер за VAG-COM, използван за диагностика на VW. В OBD буксата и на VW и на Тойота на пин 7 се намира K-линията , а на пин 15 L-линията , където се четат протоколите ISO-9141-2 и ISO 14230 и на двете фирми а и не само на тях. Идеята на автора е да се използва максимално най-евтиния и разпространен адаптер,който да се ползва от широк кръг потребители.Иначе спокойно можеше да сложи един чип с защитен код в адаптера и да поиска една хубава сума за разработката си.А че програмата е работеща си личи по близо 200 страници изписани в темата му.

Публикувано на: 09 Яну 2011 01:04
от JapCar
Аз получих кабела 327 v1.5а.Програмата с него е много дърта,май от 2006г-ScanTool.net.Инсталирах и ScanMaster.Пробвах ги набързо(на Микрата),работят и двете,втората е по-добра.Няма ръководство за използване на софтуера
(беше записал програмата и драйверите на CD)
Версията на фърмуера на етикета е 1.5а,но една от програмите го показваше като 1.4,а протокола като EOBD.А бе фалшименто от всякъде,но върши някаква работа-поне стойностите и графиките на двете ламбда сонди ще са ми от полза...
Трябва да търся ръководствата на тези програми,да видя дали няма някакво обяснение за някои параметри-има неизвестни за мен термини-short trim,long trim... и др...показва някакви проценти...Но общо взето ще върши работа.Ще видим на Авенсиса дали ще работи.

Руската програма не съм я изтеглил още,защото не съм изяснил хардуера.
Както казва Миланов,сигурно ще стане VAG УСБ адаптор,но и него ли да хукна да купувам...Ако съм в БГ ще си направя някой по дадените схеми.
Този кабел,който взех си инсталира драйвери един път за USB и после за COM,вероятно нещо емулира,защото се появява в Дивайс Мениджъра като USB на COM4.Вероятно не може да се използва за руската програма,защото тя използва К линията към Tx и Rx на RS232,а тоя кабел си e ЕЛМ...
Руската ме кефи заради диагностиката на ABS,Airbag,Gear Box,което го няма в други любителски диагностики (те са само за двг).Започнах да чета руския сайт,но там се коментират разни непонятни за мен логове,тъпи въпроси...т.е. няма много полезна,разбираема информация,е сигурно за програмистите не е така...

Публикувано на: 09 Яну 2011 02:42
от Bass_Man
JapCar написа:...................
Трябва да търся ръководствата на тези програми,да видя дали няма някакво обяснение за някои параметри-има неизвестни за мен термини-short trim,long trim... и др...показва някакви проценти...Но общо взето ще върши работа.Ще видим на Авенсиса дали ще работи.

...........................
По-добре свикни да работиш с търсачки като: google, yahoo и тн. ! :whistle:
http://www.stealth316.com/misc/obdii_fuel_trim.pdf

http://www.obd2scanners.com/obd2scanners/Fueltrim.aspx

Публикувано на: 09 Яну 2011 10:45
от mafiota
A тук е коментиран един много добър тестер за Carina E. Кабелът се прави със затворени очи, стига лаптопа да има COM-порт:

http://carina-e.ru/viewtopic.php?t=1145

Публикувано на: 09 Яну 2011 14:11
от JapCar
Bass_Man написа: По-добре свикни да работиш с търсачки като: google, yahoo и тн. ! :whistle:
Не знам защо реши,че не използвам търсачки.Споделих,че ще търся някаква информация (сега нямам втреме),не съм питал какво е ...дадох само пример.

Публикувано на: 09 Яну 2011 18:01
от TATI
ОФФ Топик: Абе какво луднахте всички по тия диагностики? Стана 2011 г и айде всички на диагностика. Проблеми с колите ли имате или сте решили да си скапете ЕКУ-тата?

Публикувано на: 09 Яну 2011 18:05
от Bass_Man
JapCar написа: Не знам защо реши,че не използвам търсачки.Споделих,че ще търся някаква информация (сега нямам втреме),не съм питал какво е ...дадох само пример.
може би така ще ти е по-ясно :
Bass_Man написа:
JapCar написа:...................
Трябва да търся ръководствата на тези програми ...........................
По-добре свикни да работиш с търсачки

Публикувано на: 22 Яну 2011 12:10
от nasko21
Добре де ....

Свалих си програмата от тук
coolone написа:Може би не е било от твойте линкове, но със сигурност го гледах в ибей, имаше версия с блутут вместо с кабел, което е по-куцо според мен.
А кабела и програмата поддържат, освен CAN, и всички по-стари формати(EOBD for sure), и би трябвало да тръгнат и при Авенсис/2000
ето тук съм качил програмата, налазвай wink.gif : http://hotfile.com/dl/71022713/d742081/ ... 04.771.rar
После си купих кабела с едно СД с драивери от тук
В началото на темата има линк към всички версии..
Аз купих този,че е последна версия,каквото и да значи това...
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0576895456

После инсталирах програмата, след това закачих кабела Windowsa изписа че е намерил ново устроиство и поиска драйвери - инсталирах ги драйверите, компютъра изписа - "вашият нов хардуер е готов за ползване.......

Грабнах лаптопа и долу в колата.....
Включих кабела в буксата, включих лаптопа, влючих другия краи на кабела с USBто в лаптопа..... пуснах ScanMastera , дадох ключа на контакт ( тук лампите на таблото светнаха и ABSа взе да мига учестено , вероятно е грешка някаква там защото другите само си светеха.....и дадох - CONECT на ScanMastera

Com port CONECTED
Com port CONECTED

ECU Conected - FAILT
Не мога да се свържа с ECU то ............ колата е Авенсис D4D 2001
Не правя нещо както трябва ли или нещо пропускам .... моля да обясните по - подробно....
Благодаря....