SLADURA написа:Добре ... ква е разликата м/у всичките тия масла ... по табличка като ги гледах - всичките стават еднакво течни при най-горещата си точка ... и с почти еднакви резултати по време на работа на двигателя ...
Единствената разлика която хванах е според климата ... а 5w30 тъй като е по тънко е по добро за зимата и съхранява двигателя ...
Защо да и слагам друго - което не го пише по каталог ...
btw по каталог също дават за смесен климат 10w40 ... - но всеки ми препоръча това масло което съм сложил ... или пълна синтетика (която не съществува изобщо никъде по каталозите за тоя двигател)
НЗ с кво масло да го карам ... някой ще ми обясни ли защо е лошо 5в30-то ... много хора реагират така като им кажа че съм го сложил .. ама никой не ми казва що ?!
П.С. Намерих всичко за ST205 .. manual, repair manual .. body repair manual .. некви схемички и всякви джунджурийки .. както и няколко опътвания за RHD to LHD ... Ако някой има нужда от нещо - да се обажда

Сладур за да го кажеш това значи въобще не си погледнал тук :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
Ще го повторя за не знам кой път !!!!! Маслата с ниско топло/лятно число на вискозитета ( иначе казано това след W-то . ) са направени за да могат колите да влезнат в ЕКО норми и да харчат по-малко гориво НО НЕ И ДА ЗАЩИТАВАТ ДВИГАТЕЛЯ ПРИ ЕКСТРЕМНО КАРАНЕ !!!!!!!!!!! А маслата с ниско зимно/студено число ( или това преди W са за добър студен старт и ниски температури на изпомпване .
И къде си гледал , че като загреят маслата са с еднакъв вискозитет ? Я отвори на която искаш фирма от един клас масло TDS и ми кажи дали са им еднакви вискозитетите при 100 градуса или има някаква минимална разлика от 2 пъти между xW30 и xW60 ?
Кой е този всеки дето ти препоръчва 5W30 за турбо бензин ве пич ? Магазинерката на щанда на маслините във фантастико ли ? Сигурно , като си купуваш телевизор слушаш какво ти говорят и неграмотните "консултанти" или пък ако си купуваш телефон най-правилния съвет да получиш от студентче в икономическия задочно дето през деня изкарва някой лев ( няма нищо лошо ) , като съветва хора , като теб ( има нещо лошо ) . Или пък някой сполив арабин-маслар , или може би свръх запознат с двигателите в света приемчик в "лачен" сервиз дето до вчера е продавал продукти на Джонсън и Джонсън и понеже няма нищо друго в склада , пък трябва да продаде 100 варела тоя месец автоматично сертифицира 5W30 , като универсалното масло на всички времена . Или пък да си купиш гуми по съвет на гумаджията ................. На кой от всичките тези хора им дреме за теб и какво общо имат с маслата и с двигателите ?
Всеки му препоръчвал , ами закарай сега всеки да ти ремонтира колата biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif .
Да те светна сега още малко така и така си ти сипвам :
5W30 и 5W50 са еднакво добри масла на студен старт но 5W50 защитава близо 2 пъти по-добре на топло ! 5W и 10W са чудесни за нашия климат като температура на изпомпване и защита при студен старт . 0W са за Канада , САЩ , Русия , скандинавския регион , Германия и тн държави където зимата си отиваме нормално до -20 - -30 градуса . И това до тук е само за вискозитета !!! Освен него огромно значение има технологията по - която е правено маслото . Но за това чети в линка , който съм ти дал и който виси най-отгоро и , който не ебавате да четете !!!
Николов много ясно , че ще започва да ги харчи след 5000км , като са буклуци тези масла . Просто след този пробег вече присадките са се разпаднали и продължаваш да караш само на базово масло , като съответно наблюдаваш и ефектна на "горене" на масло .