Видях едно друго твое мнение, за разните моливчета за закриване на драскотините и разни там истории, та разбирам интереса ти.
Без да правя антиреклама на тези продукти(специално моливите за заличаване на драскотините), накарай човека, който ти ги предлага да си надраска колата пред теб с дебел пирон или да я ожули с ключ, а после да го заличи и като стане купи и за мен, ще са ми от полза.
Аз за такива места поставям лак(или лак примесен с боя от същия цвят)с върха на иглата( за белезите от камъчета също), след като изсъхне(през това време си полирам колата),полирам и тези така обработени места за да се изравнят повърхностите и по мнение на клиентите става задоволително, при по-дълбоките надирания си личи леко ,но поне боята е запечатана и предпазена, за да не започне там корозия.
Пастелите за запълване, са продукти дето са трайни до първото миене и пада, вие си преценете дали е рентабилно след всяка автомивка да се правите на художници и да рисувате по колата.Този пастел само запълва мястото но не го запечатва.
За нанопокритията за стъкла, не съм сигурен за трайността на такова покритие и затова не го предлагам.Има доста продукти със съмнителни качества, като погледнеш и цената за такъв препарат на една известна фирма, която се вмъква на параза 12 лв. за двата компонента, измиващ и запечатващ.Запечатката си е един вид тънък лак върху стъклото и ако то започне един ден да се налющва, пак ще дойдеш при мен да го полирам машинно за да изчистя стъклото, защото няма да се вижда нищо.По клиповете дето дават на тези реклами е добре, ама никъде няма клип след 1 или 2 месеца как е.
Така тръгнаха със автомивките с безводно почистване, яко, яко, я сега вече нещо изчезнаха.
Първо каквото и да обясняват, че този препарат вдига мръсотията и те я забърсват с кърпата, без да надраскват колата, това няма как да стане.Остават некви лъщащи като олио елементи върху колата, а после като я измиеш с вода виждаш колко много си се прекарал със сухото миене.Такова миене съществува само в България може би, ако намериш данни за друга държава дето да се използва, пиши ми(освен в страните дето водата е като златото, скъпа).
За нанолака съм на друго мнение!
Когато е от добра марка си заслужава, иначе мнението ми е същото като за стъклото.
Аз полагам и такова покритие, но не често, защото е скъпо.Използвам отново един от продуктите на Сонакс, чиято цена за опаковката е около 100 лв.
http://www.sonax.com/Car-Care/Products/ ... t-Nano-Pro , стига за една средна кола(за ауди А8 L ,трябват две опаковки)нанася се изключително трудоемко, затова и услугата е скъпа, а и трябва обстановката където се полага и се оставя колата да е добре обезпрашена(подготвям студио с подобни условия), трябва да престой.Има в комплекта един препарат с който се почиства колата, чрез избърсване, а после лака се нанася с шишенчето с триъгълното тампонче, много равномерно върху цялата кола и става уникално.Аз използвам от полирпастите от серията на Сонакс "NANO PRO" и съм изключително доволен.
Ето малко инфо за нанолаковете.
Нанолаковете са сложни вещества, ориентирани към бъдещето, които се подчиняват на мотото “Все по-тънки, все по-здрави!”. Те притежават много от свойствата, характерни за наноструктурите. Един нанометър е една милионна част от милиметъра. Диаметърът на човешки косъм е 50 000 пъти по-голям. Механичните, оптическите, магнитните, електрическите и химичните качества на тези миниатюрно тънки покрития не зависят само от вида на компонентите, но и от техните количествени съотношения и физически строеж.
Нанолаковете се произвеждат на базата на силанови съединения. Съдържанието на сухо вещество при тях варира между 20 и 65 тегловни процента. След втвърдяване колоидните наночастици се превръщат в тридименсионна полимерна структура с висока степен на омрежване. За разлика от традиционните лакове, при които свързващите вещества са чисти органични полимери, нанолаковете се разработват на базата на смесени полимери, които съдържат неорганични и органични вериги. Някои автори ги наричат “хибридни полимери”. Те притежават свойството да се закрепват много добре върху различни материали. Дебелината на слоя след изсъхване е изключително малка – от 5 до 15 μm, но механичната им устойчивост е много по-голяма от тази на традиционните лакове.
Първите нанолакове са се използвали за покрития на пластмасови лещи, тъй като са изключително устойчиви на надраскване. Намират приложение и за корозионна защита на леки метали – алуминий, магнезий, хром и др. При тях eмисията на вредни органични разтворители е значително по-ниска в сравнение с другите лакове, а количеството за нанасяне върху единица площ е почти четири пъти по-малко. Въпреки това повърхностите, обработени с нанолакове, придобиват силно хидрофобни свойства, не поемат никаква влага и се замърсяват по-трудно.
Продуктите на Сонакс може да си закупиш от фирма Сенакс в България(те са представители)
http://senax.bg/index.php/index/secondl ... brandID/44 .Предполагам като им звъннеш ще ти кажат условия за доставка на това което си харесаш.
Кажи какво точно те вълнува, за да ти препоръчам продукт( а такива които ги няма в сайта им, а в немския ги има се чака доставка), аз не продавам техни продукти, а само работя с тях.На всеки продукт си пише как се използва, но го прочиташ след като си го купиш biggrin.gif
Тези в бензиностанциите са от хоби сериите, а по екзотичните неща са само от Сенакс( защото и цените са по екзотични), но така ще се убедите, че даже цените за услугите по детайлинг на автомобила са ниски, а печалбата нищожна, аз го работя, като хоби, приятно ми е!
Може да си зададете въпроса за тези дето предлагат пастиране за 40 -50 лв., какви продукти влагат и колко е качествено, а както ти се вижда от подписа стигнал си до правилното заключение:
Хубаво и ефтино няма!