Страница 3 от 4
Публикувано на: 23 Окт 2010 16:39
от slowtraveler
Дидко, това масло е за ксенони, ама от ония най-най сините - 20К келвина laugh.gif
Публикувано на: 23 Окт 2010 16:43
от Uncle Dido
Жоре, нали искаше масло за 20К километра?
Те ти! biggrin.gif
Селенията никак не е лоша....
Публикувано на: 23 Окт 2010 17:54
от slowtraveler
Fido Dido написа:....Селенията никак не е лоша....
Язе съм градско чадо
Според производителя на автомобила, и в момента с обикновеното масло мога да го сменям на 20х.км....
Смятам, че производителя на автомобила е направил повече тестове от всеки друг тук из форумите, или дадения производител на масло.
И смятам да спазвам само неговата препоръка

Публикувано на: 23 Окт 2010 18:04
от intelman
slowtraveler написа:
Според производителя на автомобила...
Според производителя е редно да си закупиш нов автомобил по-скоро ...
Какво се е променило в технологията за производство на масла последните години че изведнъж маслата станаха за 20к км ...
Публикувано на: 23 Окт 2010 19:35
от slowtraveler
Ами качествата на маслото се влошават основно заради 2 фактора:
1. Механични примеси
2. влага
Промените са следните:
1. По-технологични двигатели, с по-точна обработка, не нуждаещи се от разработване (в стария смисъл). Поради това в маслото попадат по-малко примеси
2. Двигателите са по-леки, по-бързо темпериращи се, работещи при по-високи температури (позволяващо по-бързо изпарение)...
3. Самите масла се развиват и подобряват параметрите си. За това свидетелстват повишените класове масла, изисквани от производителя на автомобила..
И 20х.км съвсем не са максимума - Опел изискват 30х.км ...
А при двигателите, работещи в по-постоянен режим - на камионите, пробега на маслото е още по-голям...
Публикувано на: 23 Окт 2010 19:39
от Uncle Dido
И като се сетя, че ние имаме най-качествените горива в ЕС, как да не си сменя маслото на 30 000?!
А се набутвам на всеки 8 - 9К...Ама съм прост... biggrin.gif
Публикувано на: 23 Окт 2010 20:02
от Me4oKyX
То щото са ни супер горивата, затова сменят горивен филтър на 30-40000км...... Ама си мисля, че и към 80-100 хилки може да изкара.... laugh.gif
ХОРА, събудете се бре! Пловдив и регион го обявиха за НАЙ-МРЪСЕН град в Европа!!!! София определено не е по-чиста, като минах Бургас тва лято, беше малко по-добре, но не толкоз, че въздушния филтър да изкара 15000км...... После - не пали, не върви, пуши цветно, дрънкат дюзите........ Да не са чудите от кво е, при положение, че карате под 30 хил.км годишно.... В цивилизована страна по 5-8 дни не мога да си напраша обуквите, тук за 5-8 часа са станали на ГЗ .... смятайте си сами..... Slow - производителя не може да ти категоризира държавата, а продавача тук го боли носа за теб и колата ти .....

Публикувано на: 23 Окт 2010 20:08
от nowyaris
Fido Dido написа:Жоре, нали искаше масло за 20К километра?
Те ти! biggrin.gif
Селенията никак не е лоша....
.......за Алфи и Ланчи.За Тойоти дали става?Кат за мойта,мънинката.
Публикувано на: 23 Окт 2010 20:19
от slowtraveler
Me4oKyX написа:....После - не пали, не върви, пуши цветно, дрънкат дюзите...........
То това се отнася за СУПЕР-ДИЗЕЛИТЕ

laugh.gif
Те затова сменят масло на по-често... Щото са прекалено икономични, и не горят почти нищо...
И за да не фалират производителите на масло, са решили да се сменя по-често 'иначе изправното' масло laugh.gif
Публикувано на: 24 Окт 2010 04:26
от Me4oKyX
Да, а на Милка един мармот им завива шоколадите, а една бясна крава кара сноуборд дори laugh.gif

Що си мислите, че бензините не ги мъчи скапаното гориво също толкова не мога си обесня, ама карайте си как ви е кеф..... То хората дет имат сервизи и те работа трябва да имат

Публикувано на: 24 Окт 2010 09:34
от nowyaris
На Яриса като му правим по 5 хил. на година,след колко години ще се разбере дали маслото е било добро и дали съм го сменял навреме.Другото спрях да го карам изобщо,че ми обърна джобовете .А Бусовете на 10 хил ШЕЛ РИМУЛА R3-15W40,и трите филтъра задължително-периода е приблизително 6 седмици.
Публикувано на: 24 Окт 2010 10:08
от slowtraveler
Me4oKyX написа:... Що си мислите, че бензините не ги мъчи скапаното гориво също толкова не мога си обесня, ама карайте си как ви е кеф..... ..
Защото от над 15г не съм усещал разлика къде съм зареждал бензин 95 (предимно Лукойл и ОМВ, и много рядко Шел) или пък да ми е направил проблем бензин зима лете или когато е да е...
Ако ме е мъчило гориво, явно ме е мъчило толкова неусетно, че за над 15г не се е проявил проблем (91-95г имаше проблеми, когато съм зареждал вода, боклуци и други негорими смеси)...
П.С. не искам да стане спор бензин/дизел.... Споделям личен опит...
А причината за по-честа смяна на маслата на дизелите я знаеш - повишени налягания в цилиндрите, повишена димност при горене (издухване на сажди към маслото), наличие на сяра в горивото (контролирана и минимизирана, но все пак има) и т.н..
Публикувано на: 24 Окт 2010 10:53
от Scott
slowtraveler написа:Те затова сменят масло на по-често... Щото са прекалено икономични, и не горят почти нищо...
Защо мислиш, че дизелите сменят по-често масло? Или имаш предвид 'дизелите на Тойота'.
И предишния ми дизел (VW PD) и сегашния ми (BMW CR) изкарва(ше) от смяна до смяна средно около 18к мили (индикатор за смяна или са минали 2 години). За сравнение - бензинките, на Селиката съм го сменял на 10к мили (предписание на производителя), сега ще видя на Алди-то, то е с Variable Service Intervals, първия път го смених на 10к мили, щото 'индикатора така каза', но ме съмнява че не бяха сменили филтъра при обслужването когато я купувах.

Публикувано на: 24 Окт 2010 11:58
от slowtraveler
Прав си, че напоследък поизравниха сервизните интервали...
Но типичните срокове на предното поколение машинки бе 10К за дизел и 15К за бензинките...
Сега типичните интервали са 15К за дизелите и 20-30К на бензинките...
Разбира се - можеш да намериш много изключения и в двата лагера

Публикувано на: 24 Окт 2010 12:30
от sashoskiora
slowtraveler написа:Прав си, че напоследък поизравниха сервизните интервали...
Но типичните срокове на предното поколение машинки бе 10К за дизел и 15К за бензинките...
Сега типичните интервали са 15К за дизелите и 20-30К на бензинките...
Разбира се - можеш да намериш много изключения и в двата лагера

В грешка си.