Страница 3 от 16
Публикувано на: 06 Окт 2010 21:26
от Scott
nowyaris написа:Аз карам жигула от 1983 г.,ноември.То тогава нямаше зимни гуми.Нямаше и летни.Имаше"видинки"...
Eй, много къса памет имаш. Ама то и в Русе каква зима? Имаше 'зимни' видинки, викаха им 'кОпанки'. Аз карах с такива Москвето

Публикувано на: 06 Окт 2010 21:53
от nowyaris
Те не бяха "видинки",забравил си,бяха "Димитровки" от завода в София.Аз чак 1986 успях да се добера до такива чрез приятел,който се подписа,че са за мотокултиватора му от частното ползване.Мисълта ми бе,че както винаги рядко е от гумите и често от "задкормилното устройство".
Публикувано на: 06 Окт 2010 21:54
от zi_zi_top
sashoskiora написа:zi_zi_top написа:sashoskiora написа: Значи стара и скъпа гума висок клас е по добра от нова нисък клас. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
А с кои колела спира колата?
Сигурно имаш предвид някой клинично луд, който си купува гуми за 1000 лв. и кара с дискове и накладки от моргата

...
Колата спира с 4 колела, иначе на задните нямаше да се хабят да им слагат спирачки, а щяха да сложат много яки спирачки само отпред. laugh.gif
Този луд явно си ти.

Опасно е да спориш с глупак, защото хората може да не забележат разликата!
Аз се оттеглям от този дебилен дебат!
Публикувано на: 06 Окт 2010 22:08
от nowyaris
Недей,недей,виж какво интересно стана-носталгия,съчетана със съвременни представи за зимно кормуване-просто мечта.Много ще загубиш,Докторе.
Публикувано на: 06 Окт 2010 22:16
от Uncle Dido
Доколкото разбрах, Док спира да спори със Сашо - то да водиш дебат с голфаджия не е лесно....
Сашо, спри се, моля те, защото ставаш за смях.
Публикувано на: 06 Окт 2010 22:37
от MNK
На малко по-различно мнение съм. При покупка на зимни гуми винаги следя класациите, но обръщав внимание на други критерии. Забелязал съм, че зимата - от ноември до март карам 80% на сухо, 10% на мокро /незамръзнало/ и едва по 5% на сняг и лед. Затова при избора вземам зимни гуми, но основно по-добри на сухо. Това обикновенно са Мишелин.
Публикувано на: 06 Окт 2010 22:43
от Uncle Dido
Публикувано на: 06 Окт 2010 22:46
от Raya
nowyaris написа:..Мисълта ми бе,че както винаги рядко е от гумите и често от "задкормилното устройство".
86г какви коли бяха и с каква скорост се караха? А сега?
Аз усещам разлика в поведението на колата със скъпи или евтини гуми, а задкормилното устройство е същото

.
Публикувано на: 06 Окт 2010 23:01
от nowyaris
86 колите не бяха лоши,ние бяхме луди-млади и да не ти казвам с какви скорости ги карахме-аз сега не карам толкова лудо.Грешиш много-задкормилното усройство много отдавна,колежке,не е същото.Иначе за скъпото и евтиното си много права-дъщерята и тя твърди същото,ама не за гуми.На мен ми стигат парите за два турски галоша-и да се тюхкам,и да се вайкам-парите които мога да отделя са толкова.Ама не е фатално-поне за мен.
Публикувано на: 07 Окт 2010 00:15
от andrian999999
Nixter написа: Става думи за гими на старо. Ако говорим за нови гуми с ДОТ от мината или по-миналата година - тези гуми не са си променили качествата докато са били на склад, понеже не са били изложени на слънце.
не е точно така, има озонно стареене, ами влага ами как са стояли в склада
Публикувано на: 07 Окт 2010 10:34
от sashoskiora
Подобна тема излиза всяка година при смяна на сезоните и винаги има въпрос коя е най добрата гума.Разбира се има редица тестове класации по списанията и в нета.Мнението си го давам като човек който се е занимавал с продажба на нови гуми,посещавал съм не една и две презентации.
При покупка на гуми следвайте показанията за конкретния автомобил.В повечето случаи има възможност да се избира между два размера по широка и по тясна гума,за предпочитане за зимна гума изберете по тясна гума.Пример:205/60/15 или 195/65/15.
По отношение на марката и модела,всеки избира според възможностите с които разполага.По скъпите гуми са изработени от по качествен каучук и с по добра шарка на протектора,съответно дават по добро поведение на автомобила на пътя.Много от тестовете и резултатите са манипулирани от спонсора.
При съвременната конкуренция избора на гуми не е лесен,моя съвет е да се ориентирате ценово и да изберете възможно най-новата гума,която ви предлагат,защото гумите стареят,независимо как се съхраняват.
Съвета ми е да карате винаги с възможно най нови гуми.
Ако си спомняте преди години,масово се внасяха гуми втора употреба,пазарът на нови беше ограничен и имаше масова практика да се купуват гуми втора употреба,интересно беше как пристигат толкова запазени гуми втора употреба,причината е проста,гумата е остаряла и независимо,че протектора не е износен тя се сменя с нова.
Другото което е редно да се следи периодично е налягането на гумите.
Публикувано на: 07 Окт 2010 11:07
от mitoko
трябва закона да забранява да се кара с гуми по стари от 5 години и тва е ... ане както сега само изискването да е за грайфера да е не по-малко от 1.3мм ....

Публикувано на: 07 Окт 2010 12:28
от SFINKS
MNK написа:На малко по-различно мнение съм. При покупка на зимни гуми винаги следя класациите, но обръщав внимание на други критерии. Забелязал съм, че зимата - от ноември до март карам 80% на сухо, 10% на мокро /незамръзнало/ и едва по 5% на сняг и лед. Затова при избора вземам зимни гуми, но основно по-добри на сухо. Това обикновенно са Мишелин.
Един с правилната логика
Най-добра гума за всякакви условия няма .
За какво са ви мега супер добри гуми на сняг като за цялата зима я има я няма 5-10 дена със сняг
Освен това има разлика какви гуми ще си вземеш ако примерно живееш в Бургас / Сандански или пък Габрово/ Добринище biggrin.gif
Най-обичам " гъзари " с +10 годишни лимузини и спортни коли с 17-18 " гуми като почнат да обикалят гумаджийниците да търсят втора трета ръка зимни гуми , ама се заливам от смях направо laugh.gif
Публикувано на: 07 Окт 2010 13:21
от chukich
Темата се оказа добра, но смятам, че накрая на зимата може пак да отворим подобна тема и всеки да сподели с какви гуми е бил и какви впечатления има от тях.
Аз за сега от УГ 7+ съм доволен заради комфорта, но трябва да покарам на мокро, сняг, киша, за да преценя дали отговарят на високите оценки.
Четох коментари, че имало 10 дни в зимата сняг и лед. ХУбавите гуми са като швейцарското ножче, рядко влиза в употреба, но когато ти потрябва върши супер работа.
За това зимните гуми трябва да са универсални, а не да са добри примерно само на сух път или пък само на сняг. От оценките на АДАК и другите Дънлопа и ГудИъра са най-балансираните зимни гуми

Публикувано на: 07 Окт 2010 16:58
от SFINKS
така е , най-балнсираните са , затова са и най-скъпите biggrin.gif