Страница 3 от 3
Публикувано на: 09 Сеп 2010 15:12
от niki60
има такава магия-казва се помощно реле ,така комутирания ток във веригата на контактния ключ се ограничава до тока на бобината на релето който е от порядъка на 50-100 милиампера-тоест условията за образуване на дъга и респективно нагар рязко намаляват-освен това и площа на контакнта група в ключа може да се намали.
Публикувано на: 09 Сеп 2010 15:14
от Bass_Man
Така де ама в нашия случай релета няма и сме изкарали по 20-тина години

.
Виж вече ако понамалиш площа с малкия ток добре ще стане

.
Публикувано на: 09 Сеп 2010 17:51
от lubosh
Колеги ето в такива случаи ми идва да си хвърля регистрацията във форума на боклука. Човек задава въпрос, някой се пробва да му помогне с опит, а останалите десет дават акъли какво да се купи и така нататък. ИЗВИНЯВАМ се на всички, на които съм досадил с мнението си. И да споделя, че нямам излишни сто лева, за нещо, което има конструктивен проблем и което може да се реши като проблем за без пари и смея да твърдя доста по ефективно. Извинявам се пак.
Публикувано на: 09 Сеп 2010 19:24
от Bass_Man
Аве хвърляй каквото искаш !
Какъв е тоя конструктивен проблем , който се появява след 10-20 години експлоатация и хиляди километри ?!?!?
Значи гумите , накладките , дисковете и тн неща имат конструктивен проблем ? И трябва да пишем теми как да си ги оправим защото нямаме излишни 100лв. ? Или от Тойота вместо да го направят пластмасов трябва да го изработят от титан , злато и платина та да кара до края на света и да струва 6 цифрена сума . Всеки един механичен детайл се износва . И много често се разбиват ключалките по този начин защото на ключовете висят още 10 ключа с няколко ключодържателя , едно френско мини ключе , мини футболна обувка и какво ли още не .
Скоро трябва да се направи един раздел за хора , които купуват Тойота с надеждата освен с покупката повече да не дадат един лев за поддръжка ................
Публикувано на: 09 Сеп 2010 20:44
от Scott
Bass_Man написа:... И трябва да пишем теми как да си ги оправим защото нямаме излишни 100лв...
Само на мен ли ми се струва, че ти реагираш като че ли си вносител на тези 'паяци' и ноу-хау-то на колегата ти бърка в джоба?
Има един момент в живота на всеки агрегат, след който е нерентабилно да се влагат пари за ремонти в него надвишаващи остатъчната му стойност.
Публикувано на: 09 Сеп 2010 21:59
от niki60
по спокойно де-отговори ти се на въпроса,само че кой да чете-има два начина с реле или с бутон-втория доколкото разбрах не искаш тъй като ти се струва ретро,остава решението с релето-само че трябва да ти го направи някой който има елементарни понятия от електротехника по начина който обясних и задължително трябва да се види състоянието на преходното съпротивление на контактния ти ключ (колко е нагорял) ,тъй като ако е зле много едва ли има смисъл да правиш това упражнение..просто след един период от време и релето няма да ти включва и ти остава пак варианта с бутона
Публикувано на: 09 Сеп 2010 22:44
от martod
Scott написа:Само на мен ли ми се струва, че ти реагираш като че ли си вносител на тези 'паяци' и ноу-хау-то на колегата ти бърка в джоба?
.
Ти пък, направо го разконспирира.. laugh.gif
Публикувано на: 19 Сеп 2010 20:33
от shterev
Имам здрав клеморед/паяк/ ако на някого му трябва продавам го за 50лв.В Тойота Пазарджик ми го смениха но се оказа че проблема при мен беше друг и така си имам резервен клеморед.
Публикувано на: 20 Сеп 2010 01:42
от Bass_Man
Да ве Скот вносител съм на контактни ключове за Тойота на едро и се чудя на кой да ги продам !!!
Като не трябва да се влага в агрегата се закарва до Екометал , а не се слагат хартийки където нагаря .................
Но , както и да е да е жив и здрав колегата и да кара с хартийката доакто свърши петрола .
BTW: въобще не мога да разбера как релето ще подобри лош контакт между две повърхности ама явно си не разбирам

.
Публикувано на: 20 Сеп 2010 08:26
от nowyaris
Темата за тези,дето си купуват Тойоти,за да не дават повече пари по колата мен лично много ще ми хареса-пускайте я.
Публикувано на: 20 Сеп 2010 11:02
от Scott
Bass_Man написа:BTW: въобще не мога да разбера как релето ще подобри лош контакт между две повърхности ама явно си не разбирам .
Mного просто - ако контактното ти съпротивление между 'повърхностите' е по-голямо от това на товара (в случая електромагнита на стартера) и да даваш на контакт нищо няма да се случи. Но ако сложиш едно реле със съпротивление на намотката в пъти по-голямо от контактното съпротивление то ще си включва без проблем.
Публикувано на: 07 Мар 2011 17:03
от sassas
Колеги и при мене го има тоя проглем Awensis 1999г.Само че при мене самия клеморед му няама ништо като го разкачим от ключалката и сложа 1 отверка в пласмасовя т образен отвор и завъртя си пали а иначе не.Направими впечатление че имаше сложена една метална пластина за уплътняване в отвора яавно преди мене са го правили и аз реших да сложа по дебела пластина и се оправиха нештата сега ключалката завърта клемореда до краи и пали.Макар че неможах да стегна до краи клемореда към ключалката.Интересуваме кое се е износило дали само клемореда или има повреда в оста която завърта ключалката ако некои има схема на ключалката и клемореда как флизат един в друг да преценя дали съм за клемореда или за 2 те.

Публикувано на: 11 Юли 2011 21:28
от PANEVV
колеги и аз имам проблем с паленето в големите жеги. миналата година си сложих бутон проблеми бе6е в ключа на старт не работи и така една година с бутона си пали. сега и от бутона не иска да пали. принудително поли от релето като дам на късо с отверка. а ток до релето не ходи.