Страница 3 от 4
Публикувано на: 12 Юли 2010 23:02
от Bass_Man
sacho7803 написа:Bass_Man написа:xtreme на път си да вземеш поредния тиквен медал относно "качествата на маслото 5W-30" !
напротив.xtreme май че е единствения във форума който разбира от масла

единствено той мнооого точно и ясно написа каква е разликата между 30 и 40.тиквените медали са точно за неверующитеее biggrin.gif
Да и не само от масла ! Сигурно и мераклийски мезета прави , и разбира от квантова физика ..................
Аз бих му препоръчал щом си въобразява , че маслата с близки граници са много по-качествени да си купи направо само зимно или само лятно масло . Например 10W или SAE30 . Само да не стане " нема ме разберете ..."
BTW:
Нищо лично ама вече от откриватели на качествата на маслата с летен вискозитет под 40 леко ми писна .
Публикувано на: 12 Юли 2010 23:08
от djidjodjanev
zi_zi_top написа:djidjodjanev написа:Благодаря Dusty.
Кой е Dusty, цитата е мой!?!
Сори брат мислех, че си в Рока ама явно ти е харесало името като звучене, но няма страшно. Но ако не слушаш. Вземи пък купи един диск. Особено за дълъг път са 6.
ZZ Top (pronounced /ˌziːˌziː ˈtɒp/) is an American blues rock band, formed in 1969 in Houston, Texas. Comprising of Billy Gibbons (vocals and guitar),
Dusty Hill (vocals, bass, and keyboards), and Frank Beard (drums and percussion).
Публикувано на: 13 Юли 2010 07:07
от nowyaris
djidjodjanev написа:Здравейте колеги. Виждам че се заформи дискусия, преминаваща в леко междуличностни закачки, но наред с това имаше и полезна информация. Аз бих запитал конкретно компетентните (ако разбира се някой може да каже):
1.Проблем ли е че при масло 5W-30 разхода му се увеличи повече от 2 пъти (в сравнение с използваното преди 5W-40) при положение че това е препоръчителното масло за този двигател.
2.Препоръчвате ли следващия път да сложа пак 5W-40 (което явно се разходва по малко) и ще имали някакви неблагоприятни последствия за експлоатацията на двигателя.
3. Имали някаква логично обоснована връзка между пробега на автомобила и избора на масло по гъстота (най-лаишки попитано).
Благодаря още веднъж на всички опитващи да дадат компетентни мнения.
На първия въпрос-проблем е .На втория-за България е по-добре 5/40.На третия-няма връзка между пробега и гъстотата.Туй са глупости на кьопави майстори.Писал си ,че според теб колата е на около 60000.км.Знаяе,още не е почнала да работи.За да ти дава такъв разход на масло има нещо.Да не би италианото да я е прегрял нещо и от зор да я е шътнал насам?
Публикувано на: 13 Юли 2010 12:45
от djidjodjanev
nowyaris написа:djidjodjanev написа:Здравейте колеги. Виждам че се заформи дискусия, преминаваща в леко междуличностни закачки, но наред с това имаше и полезна информация. Аз бих запитал конкретно компетентните (ако разбира се някой може да каже):
1.Проблем ли е че при масло 5W-30 разхода му се увеличи повече от 2 пъти (в сравнение с използваното преди 5W-40) при положение че това е препоръчителното масло за този двигател.
2.Препоръчвате ли следващия път да сложа пак 5W-40 (което явно се разходва по малко) и ще имали някакви неблагоприятни последствия за експлоатацията на двигателя.
3. Имали някаква логично обоснована връзка между пробега на автомобила и избора на масло по гъстота (най-лаишки попитано).
Благодаря още веднъж на всички опитващи да дадат компетентни мнения.
На първия въпрос-проблем е .На втория-за България е по-добре 5/40.На третия-няма връзка между пробега и гъстотата.Туй са глупости на кьопави майстори.Писал си ,че според теб колата е на около 60000.км.Знаяе,още не е почнала да работи.За да ти дава такъв разход на масло има нещо.Да не би италианото да я е прегрял нещо и от зор да я е шътнал насам?
Ами логически погледнато читави коли идват ли от Италия. Но това е реторичен въпрос. Може и да има нещо, но да чукам на дърво си върви колата. Има някои проблеми с намаляне на обороти ама това ще да е обект на друга тема.
Публикувано на: 13 Юли 2010 19:12
от nowyaris
Карай си я,доливай си масълце и хич да не ти е на ..... .Слагай си 5/40 и си доливай със същото.Само да знаеш,че в тези летни месеци когато проверяваш щеката на маслото хвърляй по едно око и на АНТИФРИЗА./предполагам знаеш къде е казанчето/
Публикувано на: 13 Юли 2010 22:54
от djidjodjanev
nowyaris написа:Карай си я,доливай си масълце и хич да не ти е на ..... .Слагай си 5/40 и си доливай със същото.Само да знаеш,че в тези летни месеци когато проверяваш щеката на маслото хвърляй по едно око и на АНТИФРИЗА./предполагам знаеш къде е казанчето/
Благодаря за доверието. Е виж антифриза го смених с приятел още като я взех и си го проверявам, така че ще бутаме, а за други проблеми (дано да няма) пак ще се допитвам.
Благодаря на всички за приноса в темата.
Публикувано на: 14 Юли 2010 22:45
от jim_beam
zi_zi_top написа:djidjodjanev написа:Здравейте колеги. Виждам че се заформи дискусия, ....
В ТМ Ауто не случайно са ти заредили 5W-40. При използване на 5W-30 разхода е по-голям и понякога (предимно на извънградско) е стряскащ. Маслата с вискозитет 5W-40 са по-стабилни при високи температури и разхода е по-нисък. Твоят ДВГ няма нужда от безпепелно масло.
На твое място бих използвал 5W-40 без никакво притеснение.
Личен опит: Королата (пробег 108 000 км) я зареждам с Fuchs TITAN SUPERSYN Рlus 5W-40, а бензиновата Корса 1,2 (пробег 81 000 км) на жена ми с Fuchs TITAN SUPERSYN 5W-40.
@zi_zi_top
по-добре не слагай плюс-маслото,а нормалния supersyn.
въпреки,че тойота дава неговата спецификация,то е със понижен високо-температурен вискозитет и ще го гори повече.мисля си,че това се прави умишлено да се подпомага продажбата на масла и изобщо тази индустрия. laugh.gif
сега няма да засягам темата кой не разбира от масла,но ще дам едно пояснение по въпроса w40 vs w30: почти всички 5w30 масла са full syntetic,което е съществено предимство като стабилност. 5w40 са обикновено hydro crack масла,не са базирани на синтетични базисни масла.
но ако някой се е поинтересувал не е само вискозитета,нито това дали е full syntetic,което определя качеството на маслото.най-важния параметър е hths коефициента!
има достатъчно w30 масла със занижен hths,например валволин.тях ги гори здраво,така че вземете попрочетете нещо преди да се изказвате хора!
вижте например fuchs прави 8 различни 5w40 масла,определено най-доброто е GT1,защото освен максимален hths е и full syntetic.но при условие,че си сменяте маслото на 10-15k няма смисъл да се набутвате.друго е,ако серв. интервал е 60к,тогава синтетиката е задължителна!

Публикувано на: 15 Юли 2010 22:38
от nowyaris
Както кажеш,Джими,няма да се набутваме.Обаче не трябва да набутваме и колегата,задал темата.Той не говори за дежурна смяна,а че му губи масло отнякъде.Докато установи и разреши проблема да си долива 5/40.Това го посъветвахме с другите колеги.То ако така си заминава наъ-добре откъм пари си е 5/40 от ЛУКойл-17,50 литъра.Синтетика,SM,какво му е.И не е менте.
Публикувано на: 15 Юли 2010 22:50
от Bass_Man
Еми "Джими" е обяснил нещата доста добре ми се струва ?
Публикувано на: 15 Юли 2010 23:08
от nowyaris
Bass_Man написа:Еми "Джими" е обяснил нещата доста добре ми се струва ?
Приятлю,колегата пише в началото,че му заминават 2 л. масло за 10 000 км.И с 5/40,и с 5/30.Това не е от типа на маслото.
Публикувано на: 16 Юли 2010 00:35
от Bass_Man
Ами освен да сложи 0W-20 ?
BTW: Я пак прочети първия пост !
BTW2: честно казано не виждам някъде да е написан точния тип на маслото . Единствено и само вискозитет е даден . И айде сега пак прочети поста на Джим .
Публикувано на: 16 Юли 2010 07:04
от nowyaris
Приятелю,не му е добре моторчето и пипа масло.Докато не открие проблема да долива от възможно най-евтиното 5/40.,че иначе ще му е вътре с кинтите-това имам впредвид.
Публикувано на: 16 Юли 2010 12:48
от Bass_Man
Ама лошото е , че не си сигурен .
Публикувано на: 16 Юли 2010 23:25
от nikolov22
az карам с това сменям си го на 15 хил и го вадя като ново а да не говорим че мотора отвътре няма никакви отлагания все едно е мит
а другия ми двигател беше каран 15в40 и други боклуци и беше страшно вътре а и цената му е много добра 127лв 5литра
Публикувано на: 16 Юли 2010 23:28
от nowyaris
Bass_Man написа:Ама лошото е , че не си сигурен .
То докато не се отвори никой не може да е сигурен.Лошото е ,че като вземе български въздух..... .