Страница 3 от 5
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 25 Авг 2021 22:51
от 534
Akima написа: ↑07 Мар 2021 13:30
534 написа: ↑07 Мар 2021 08:43
ега, на около 100000 км, понякога ми излиза грешка P0300 и P0301.
Възможно е вече да е за реглаж на клапаните...
Да, колега, много си прав. Вече се убедих в това, след като грешка P0301 вече упорито се появява постоянно. Няколко пъти превъртях бобините и свещите но без резултат. Тази вечер разглобих капака на клапаните и измерих хлабините. Оказа се, че изпускателните клапани на първи цилиндър са с почти нулеви хлабини на студено - от порядъка на 0,05 мм. Смукателните клапани са добре, като хлабините са между 0,22 и 0,25 на студено. Един от изпускателните клапани на четвърти цилиндър дава 0,17, останалите изпускателни са като смукателните. Това е резултат от пробег от около 105000 км на газ, с уговорката, че десния ми крак е малко "палав" и трудно го задържам в задно положение

. Стигам до убеждението, че няма смисъл да се слагат системи за омасляване на смукателните клапани. Те си работят добре и без омасляване. Проблемът е в изпускателните клапани. Смятам, че при възможност, е добре като опция, да се добавя бензин при пълно натоварване на двигателя. Знам, че някои газови уредби предлагат тази опция, което може би в случая си е екстра. Смятам, че тези автомобили не трябва да се претоварват по мощност - например да се кара с пълна газ по дълги нагорнища или пък да се ползва тежко натоварено ремарке за дълги разстояния.
Между другото, тази вечер използвах бороскоп /микрокамера с USB/ закупен от Китай, с който през отвора на свещта успях да огледам буталото. Идеята ми беше като го вкарам в цилиндъра, да завъртя камерата нагоре за да огледам клапаните, но не стигнах до там.
Смятам да извадя разпределителните валове и да пришлайфам вътрешните пинове на чашките на изпускателните клапани до необходимия размер за постигане на нормална хлабина на изпускателен клапан - 0,25-0,35 мм. Как, обаче ще стане това, още размишлявам.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 26 Авг 2021 09:29
от Akima
534 написа: ↑25 Авг 2021 22:51
да пришлайфам вътрешните пинове на чашките на изпускателните клапани до необходимия размер
ТАКА НЕ СЕ ПРАВИ!
Поръчайте си лифтъри по каталог.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 27 Авг 2021 18:46
от 534
Akima написа: ↑26 Авг 2021 09:29
534 написа: ↑25 Авг 2021 22:51
да пришлайфам вътрешните пинове на чашките на изпускателните клапани до необходимия размер
ТАКА НЕ СЕ ПРАВИ!
Поръчайте си лифтъри по каталог.
Съгласен съм, че така не трябва да се прави. Не е по Европейски. В сервизите, обаче, също не предлагат подмяна, а шлайфане на гърбичните чела на чашките. Да, ама аз се запитвам - 0,35 мм шлайфане на челата няма ли да отслаби здравината на чашката и освен това - какво става с циментацията й? Добре ли е да се прави такава манипулация. Казват, че това е правено и няма проблеми! Докога, обаче няма да има проблеми - до 30 000, до 80 000 км?
Който знае отговора, моля да каже!
Аз бих предпочел да отнема материал от вътрешните пинове на чашките, само че не се сещам за бърза, точна и практична манипулация. Моля за мнения, макар, че вече съм уговорил ремонт двигателя.
Има и още нещо, което не ми е много ясно, и за което бих искал мнение от знаещите:
Имам съмнения, че белята е дошла от недостатъчна функционалност на газовия вентил на първи цилиндър - тоест подавал е бедна смес /при недостатъчна пъргавост на вентила/ - което е довело до това състояние. Съдя от това, че в момента двигателя работи нормално на бензин /с малко до средно натоварване/, а на газ - веднага след подаване на газ единия цилиндър глъхне- Мисля, че това е показател, че първи цилиндър работи на бедна смес на газ, в сравнение с бензин. Газовите вентили са марка
MED TYPE RGI 110R-000057 и са комплект в един корпус, изпарителя е LANDI. Преди 5000 км смених филтъра пред газовите вентили - беше
MED сложих такъв на
ATIKER.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 28 Авг 2021 10:06
от ufer
534 написа: ↑27 Авг 2021 18:46отговора
Няма отговор! Ако обичаш да експериментираш и сам да си правиш ремонта, можеш да опиташ с шлайфане само на вътрешните пионер, но цементацията заминава, ще спестиш някой лев, с риск да се прецака нещо друго. Но ако плащаш на майстор, купи си нови чашки и си спести бъдещи ядове...
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 28 Авг 2021 12:29
от 534
Благодаря за мнението! Стигнах до убеждението, че е по-добре да се ревизира цялата глава за да няма после изненади.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 29 Авг 2021 22:47
от Миланов
Освен ревизия на главата е време да помислите и за смяна на газовите инжектори. Защото не го ли направите, клапаните на ремонтираната глава ще си отидат много скоро. Хубава вечер.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 31 Авг 2021 22:52
от 534
Абсолютно съм съгласен за подмяна на газовите вентили! Обаче днес се поинтересувах, и се оказа, че MED вентили с монтаж са 400 лева! Е то това на какво прилича! Да не са златни тия вентили или пък монтажа е извършен от марсианци! Бихте ли предложили магазин или доставчик, който предлага новото поколение на MED след моите RGI 110R-000057 на разумни цени?
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 01 Сеп 2021 09:11
от ufer
Добре, че се отказа да шлайфаш вътрешните пинове...

Вчера разгледах едни мои стари чашки. Ако прешлайфаш пина малко повече, рискуваш чашката, респ. пинът, да не опира върху стеблото на клапана, а с цялото си дъно да контактува с тарелката и тогава гледай какво става - натрошени клапани, пружини, легла, че може би и валове...

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 09 Сеп 2021 21:50
от 534
Да. в сервиза шлайфаха стеблата на клапаните, вместо чашките. За съжаление два от клапаните /всмукателни/стигнаха до хлабина 0,65 мм и сега се чуват като тракат. Много неприятно!
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 10 Сеп 2021 09:43
от Akima
534 написа: ↑09 Сеп 2021 21:50
стеблата на клапаните
Тази процедура е толкова "гениална", колкото и пиленето на лифтърите.
Защо не се купуват лифтъри/чашки не ми става ясно...
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 10 Сеп 2021 11:04
от 534
Защо клапани, а не лифтъри?
Може би защото цената на лифтърите е три пъти по-висока от тази на клапаните. Ако трябва точно да се регулират всичките 16 клапана..

. А който не може да направи точна сметка, той и с лифтърите няма да направи правилна центровка.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 10 Сеп 2021 11:24
от Akima
534 написа: ↑10 Сеп 2021 11:04
Може би защото цената на лифтърите е три пъти по-висока от тази на клапаните.
Лифтърите са от 10 до 15 лева за брой - на такава цена не може да се намери клапан дори и втора употреба.
След рязане на опашките на клапаните на тази глава повече не може да се регулират хлабини - съответно отива в кофата при следваща нужда от реглаж.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 10 Сеп 2021 12:55
от ufer
Такова е нивото на една голяма част от механиците, а това, че цементацията на клапаните отива на кино, тях не ги засяга - не е тяхната кола...

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 10 Сеп 2021 14:39
от Akima
Дори не засягаме такива детайли - коя повърхност как е обработена.
Проблемът според мен е комплексен - "шлайфистите" знаят как се прави, но не им се занимава, защото струва повече, а клиентите бързат и обикновено нямат пари.
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Публикувано на: 10 Сеп 2021 14:42
от мехаННика
Такова е и нивото на огромната част от клиентите им. Качеството струва пари във всички сфери и това е. "Ама тя колата струва толкова ", "дай да измислим нещо " и други подобни изрази като чуя и внимателно се изтеглям. Това което направено на този мотор е за кошмари в кухнята или както беше там. Излишно е да се говори че няма как да се измери колко се отнема от клапана, както е монтиран в главата. А иначе главата и сега вероятно не подлежи на ремонт. Пестете и се възмущавайте по форумите.