Страница 3 от 4

Публикувано на: 26 Май 2011 14:09
от йорданов
и във варна и бургас данъка е един и същ явно. ето калкулатор за данъци,такси и др. софия е с 1/4 надолу ;)
http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html
за оценка за каско ето калкулатор шваке
http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?ac ... 5641&view=
застрахователя дава сходна оценка

за повече инфо пишете на личен.

Публикувано на: 26 Май 2011 14:16
от mitoko
Депутатите забраниха стикерите за ”Автокаско”

Парламентът въведе забрана за застрахователните компании да маркират автомобили, застраховани с "Автокаско".
Това стана при приемане на първо четене на промени в Кодекса за застраховането, внесени от Министерския съвет, съобщи БТА.

За предложението гласуваха 75 депутати, против бяха 8, а 10 се въздържаха. Промените целят прекратяване на наложените практики застрахователи да изискват задължително "пасивни маркировки". Според вносителите на промените маркирането по никакъв начин не е доказало ефективността си за намаляване на автокражбите.

Забраната не се отнася за знаците, чието поставяне е изрично уредено с нормативен акт, както и за реклами, които не са обвързани със застраховките. За да се постави рекламен знак обаче автомобилът трябва да е собственост на същото лице или да е взето от него под наем, на лизинг или на друго правно основание, за което има сключен договор.

За поставен стикер глобата е 50 лева за шофьора, а санкцията за застраховател, който извърши или допусне извършването на нарушение - от 30 000 до 60 000 лв., а при повторно нарушение - от 60 000 до 120 000 лв.

Застрахователи вече коментираха, че забраната на външните стикери не ограничава процеса на маркиране. Възможно е на автомобилите да се поставя чип, който няма да се вижда, но ще може да се разпознава от определени устройства.

След гласуването лидерът на СДС Мартин Димитров пък заяви, че проблемът е ще може ли държавата, МВР и персонално министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов да опазят колите на хората, ако се махнат въобще стикерите, съобщи БГНЕС.
"Фактът, че досега не се е справил, каква е гаранцията как оттук нататък това ще стане", допълни той.
Димитров каза, че е поискал статистически данни от Комисията за финансов надзор и според тях маркираните автомобили се крадат по-малко, отколкото тези без стикер. "Ако затова се увеличат кражбите на автомобили персонално ще държа отговорно МВР", закани се Мартин Димитров.

Петър Димитров от Коалиция за България пък посочи, че тази законова промяна се прави заради двама души.
"Тя е по предложение на министър Цветанов и е насочена срещу Алексей Петров, дали ще наречем законопроекта поправката "Цветанов" или "Алексей Петров" няма значение", каза Димитров.
Според него законопроектът е безполезен, защото той няма да спре кражбите.
"Тази мярка не е достатъчно ефективна и ще доведе до обратния ефект, тъй като ще падне една задръжка пред крадците", добави червеният депутат.

Димитър Бойчев от ГЕРБ обаче изтъкна, че оборотите на маркиращите фирми са от порядъка на между 40 и 60 млн. лева годишно, а тези пари не отиват в портфейлите на застрахователните компании и същевременно не се използват за изплащане на премии.
"По този начин се създава една честна конкуренция между застрахователните компании", каза по-късно пред журналисти съпартиецът му Валентин Николов и допълни, че при компаниите, които не работят с маркиращи фирми, кражбите са по-големи.

http://dnes.dir.bg/news/deputati-zastra ... 03642?nt=6

Публикувано на: 26 Май 2011 15:51
от Raya
Ако забранят стикерите, не забравяйте да държите жълтия лист на застраховката в жабката. Това е негласно правило на застрахователите (крадците първо там гледат, защото има и фалшиви стикери wink.gif )

Публикувано на: 26 Май 2011 16:51
от mitoko
Raya написа:Ако забранят стикерите, не забравяйте да държите жълтия лист на застраховката в жабката. Това е негласно правило на застрахователите (крадците първо там гледат, защото има и фалшиви стикери wink.gif )
няма АКО, прието е на първо четене следва врото и обнародване в държ вестник

Публикувано на: 26 Май 2011 23:30
от alex_varna
Притежателите на коли с KW от т. 1, 2 и 3 във Варна май са най прецакани, защото стойностите са много близки до горната граница за разлика от т.4 и 5, където разликата между определената цена за KW е доста далече от горната граница. Общо взето по масовите коли са :censored:

Моят данък с намалението от 50% е 67 лв. Каско около 530 лв.

Публикувано на: 27 Май 2011 10:23
от digitalpr
Интересно дали ако го приемат ще трябва да махнем текущите стикери от стъклата, или ще ги оставят до изтичането на КАСКО-то.

P.S. Данък МПС - 186лв с намалението от 5%.

Публикувано на: 27 Май 2011 13:10
от Vesko
digitalpr написа:Интересно дали ако го приемат ще трябва да махнем текущите стикери от стъклата, или ще ги оставят до изтичането на КАСКО-то.

P.S. Данък МПС - 186лв с намалението от 5%.
А не трябва ли застрахователя да ги махне? Защо да се хабя аз да ги махам, след като нито съм ги слагал аз нито съм ги искал? smile.gif

Публикувано на: 27 Май 2011 13:23
от Bass_Man
Супер техническа тема ! Къде са тези не сектантски модератори ?

Публикувано на: 27 Май 2011 14:23
от desSs
digitalpr написа:Интересно дали ако го приемат ще трябва да махнем текущите стикери от стъклата, или ще ги оставят до изтичането на КАСКО-то.
снощи по новините май споменаха за глоба от 50 лева за немахнат стикер unsure.gif

Публикувано на: 28 Май 2011 15:58
от paco_24
corolla 99g 1.33-26 лв.-данък в Ловеч.

за сравнение на hyundai coupe 99g,1.6, данъка в Ловеч е около 130 лв.

Най-евтин е данъка на кола над 10 г.,под 100 кс.,с катализатор в малък град.

Публикувано на: 28 Май 2011 16:04
от jim_beam
явно логиката е който има пари за по-нова кола ще плаща повече данъци,вместо да бъде по-старите коли замърсяват повече,значи данъка им трябва да е по-висок. wacko.gif unsure.gif
нали уж влязохме в ес,що така се получава mellow.gif

Публикувано на: 28 Май 2011 16:41
от Nixter
Това не е някакъв ЕКО данък, а данък МПС! Колкото по-скъпо МПС - толкова по-висок данък. Като данък сгради е!

Публикувано на: 28 Май 2011 18:12
от slowtraveler
jim_beam написа:явно логиката е който има пари за по-нова кола ще плаща повече данъци,вместо да бъде по-старите коли замърсяват повече,значи данъка им трябва да е по-висок. wacko.gif unsure.gif
нали уж влязохме в ес,що така се получава mellow.gif
И аз така се чудя - защо за старата панелка в края на града плащам никакъв данък, а за ново жилище в центъра биха ми одрали 9 кожи...
Пък уж новите жилища са изолирани, екранирани и почти не ползващи енергия... :whistle: tongue.gif

Публикувано на: 28 Май 2011 19:00
от Raya
Чудя се какъв е смисълът на тази тема. Да вземем да пуснем тема: кой колко пари харчи за бензин на месец :whistle:

Публикувано на: 28 Май 2011 23:53
от Vesko
slowtraveler написа:
jim_beam написа:явно логиката е който има пари за по-нова кола ще плаща повече данъци,вместо да бъде по-старите коли замърсяват повече,значи данъка им трябва да е по-висок. wacko.gif unsure.gif
нали уж влязохме в ес,що така се получава mellow.gif
И аз така се чудя - защо за старата панелка в края на града плащам никакъв данък, а за ново жилище в центъра биха ми одрали 9 кожи...
Пък уж новите жилища са изолирани, екранирани и почти не ползващи енергия... :whistle: tongue.gif
ма е в центара tongue.gif