Страница 3 от 5

Публикувано на: 07 Яну 2010 20:06
от slowtraveler
Мечо, не става въпрос за официален сервиз на марката, а сертифициране на годността на сервиза/монтьорите...
Например при ремонт на други транспортни средства в БГ (например кораб) за да направи заварка, заварчика трябва да има необходимия сертификат. Така е и за повечето индустриални приложения.
Защото иначе може да стане беля. Ако заваряваш съд под налягане се изисква най-висок клас...
Същото е и например за ремонт на радиооборудване и т.н....
Нещата са прости - никой не ти казва 'ползвай този сервиз', но може да ти каже - 'фирмата или специалиста трябва да са сертифицирани - да имат необходимите знания'...
За една проста счетоводна сметка се изисква образование/ценз, а за това от което може да зависи живота и то не само твоя - всеки може да пипа (например недобре законтрено окачване или лош монтаж на спирачки) и т.н....

Публикувано на: 07 Яну 2010 21:17
от Me4oKyX
Да, но за да се направи сертифициран сервиз, малко хора ще успеят, защото това са МНООГОО парички, а официалните дистрибутори ще го направят веднага. Малко други севризи ще успеят да покрият тези изисквания, но дори и така, с кетап, гаранцията не е особено голяма. С просто строго ГТП ще има много по-голям ефект. А за заварки и преустройства на специфични инсталации и подобни - наясно съм, защото изкарахме купища сертификати и кво ли не за ОВИ-то.... И пак, ние пращаме правилните майстори да станат за определени неща, а като са куци майсторите, сертифицирани или не, пак няма особена разлика :whistle:

Публикувано на: 08 Яну 2010 07:08
от slowtraveler
Мечо, едва ли са толкова невероятно много пари...
Наскоро един колега след 20г работа по специалността се сертифицираше за инспектор по полагане на боя (по принцип е много отговорна работа, защото се поема гаранция на покритие, което струва десетки или стотици хиляди евро за 3-8години в много неблагоприятни условия - морска вода, киселини, основи и т.н.)...
Изпита след курса са повишаване на квалификация бе много сериозен от швейцарска или немска фирма, и доста хора отпаднаха...
Курса струваше около 800Евро, но се знае, че човек минал такъв курс знае нещата, и този сертификат важи из целия свят (сега колегата е за 2г в Китай)...
На времето знаете, че в училищата имаше профили, които обучаваха монтьори и двигателисти на МПС.
Дори и така да се подходи - да имаш необходимото специализирано образование за да извършваш дадена дейност, пак ще е по-добре от сега...

Публикувано на: 08 Яну 2010 09:47
от EMPEROR
Така и така зачепкахме темата... кажете в София къде правят реглаж на фарове и да видя дали могат да се оправят или трябва да се сменят?



Между другото днес снимах фаровете срещу кола, зад която има стена... разстоянието е над 10 метра. Ето как изглежда картинката. Да свети нагоре и наляво и въпреки всичко не осветявам дори до височината на предното му стъкло... Сори за кофти качеството но все пак се вижда достатъчно. Гледал съм и от над 20 метра, ситуацията е същата...

Публикувано на: 08 Яну 2010 10:13
от slowtraveler
С регулировка не може да се оправи такъв фар....
Ако е с лупи, може да се разглоби фара и да се модифицира (ако няма превключвател LHD/RHD)...

Публикувано на: 08 Яну 2010 10:36
от EMPEROR
Те че ще се сменят... ще се сменят, обаче временно може да се смъкне още малко надолу, макар че мисля се убеди, че не заслепявам насрещното движение.

Публикувано на: 08 Яну 2010 13:11
от slowtraveler
Напротив EMPEROR - от снимките се убедих, че заслепяваш насрещните...
Знаеш колко е висока супрата и колко - астрата...
На снимките ясно се вижда, че лявата част на лъча осветява поне страничното огледало на астричката, което е доста по-високо от фара. Това ще рече, че в лявата част лъча се вдига нагоре - т.е. заслепява насрещните...
Съответно другата особеност - банкета ти вдясно не е осветен...
Ако си с 'лупи', можеш да решиш въпроса почти без пари (или напълно безплатно ако си го правиш сам) за 2 часа с разглобяване на фара...
Ако е с 'рефлекторен' фар, там вече ще трябва да сменяш фара...

Публикувано на: 08 Яну 2010 13:27
от EMPEROR
Първо, това не е Астра, а Тойота :)
Второ, отблясъка на страничното огледало не е от моя фар, същото като отблясъка на предното стъкло в противоположния край :)
Трето както казах и в началото, фаровете ще ги сменя... и все пак ако някой държи, нека се видим на Тойота срещата в неделя и ще застанем с 2те коли една срещу друга и ще видим нагледно :)

Публикувано на: 08 Яну 2010 14:34
от slowtraveler
Извинявай, наистина не се загледах в марката на колата tongue.gif
Но височината на лъча вляво наистина изглежда доста по-високо от фара и на нивото на огледалото (супрата навярно е била под ъгъл към стената, защото има много сериозна сянка)....
Не го приемай лично - просто анализираме ситуацията и възможните рискове.
Ако си смениш фаровете - само адмирации :thumbsup:

Публикувано на: 08 Яну 2010 14:42
от EMPEROR
Аз не го приемам лично, напротив - наистина просто анализираме ситуацията :) Супрата беше под лек ъгъл спрямо стената, за да видя дали ще надхвърля капака и гледах че горе не се вижда свивката, което значи, че не хвърлям светлина над него. А на мен наистина от чисто любопитство ми е интересно с някой колега да го проверя това на срещата, защото за 7 месеца никой не ми е присветквал, а аз карам целогодишно и денонощно на фарове.
Както коментирах по-горе, въпроса тук не е дали ще си сменя фаровете или не, защото казах че ще го направя. Въпрсът е реално колко преча или не на насрещното движение. Надявам се и ти го приемаш като нормална дискусия, а не като спор :)

Публикувано на: 08 Яну 2010 14:58
от muf
Колко "много" струват тия фарове?

Публикувано на: 08 Яну 2010 15:06
от EMPEROR
Има няма 2к :whistle:

Публикувано на: 08 Яну 2010 16:57
от slowtraveler
EMPEROR написа: Надявам се и ти го приемаш като нормална дискусия, а не като спор :)
:thumbsup:

Публикувано на: 08 Яну 2010 18:14
от MX5
EMPEROR написа:Между другото днес снимах фаровете срещу кола, зад която има стена... разстоянието е над 10 метра. Ето как изглежда картинката. Да свети нагоре и наляво и въпреки всичко не осветявам дори до височината на предното му стъкло... Сори за кофти качеството но все пак се вижда достатъчно. Гледал съм и от над 20 метра, ситуацията е същата...
Заслепява и още как. Щом си до страничното огледалото на 10 метра, смятай до къде се вдига на да речем 40 метра.
Дори и RHD прожектори като ей тези, където линията е хоризонтална а не по диагонал, заслепяват ужасно, освен ако не ги наклониш лявата част да клони надолу, но тогава все едно караш без фарове щото нищо не виждаш пред теб:

Изображение

Публикувано на: 08 Яну 2010 18:48
от MX5
slowtraveler написа:Това имах впредвид МХ5....
Аз помислих, че говориш за стария американски стандарт, където е равна линия (т.е. лявата част не е по-ниска от дясната) и само по средата има издигнато за да се виждали знаците над магистралите.
Т.е. фаровете, насочени към дясната гаражна врата на тая снимка:

Изображение