Страница 3 от 3

Публикувано на: 12 Дек 2009 02:28
от Bass_Man
mafiota написа: Мммм съмнява ме да е така smile.gif ,
мисля че ако на ПХ на комютъра не му харесва сместа (от инфото от ламбдата -дали е много богата или бедна), той се стреми да я регулира точно чрез клапата за ПХ и времената на инжекторите.
Ами вместо да го мислиш си дръпни малко документация и прочети :thumbsup: .
Загрее ли колата над определена температура повече празния ход не се бара . А времената на инжекторите се регулират през цялото време и то не само по ламбда .
Виж си там газовите неща !

Публикувано на: 12 Дек 2009 12:00
от mafiota
Bass_Man написа: .........Ами вместо да го мислиш си дръпни малко документация и прочети :thumbsup: .
Загрее ли колата над определена температура повече празния ход не се бара . ..............!
Той не се бара, но не се ли поддържа за да бъде в граници? Би трябвало компа постоянно да праща импулси с определена широчина на този клапън за ПХ.
Имам доста документация, но това май не съм срещал до сега къде го пише, в коя документация е точно, че да го прочета??

Публикувано на: 12 Дек 2009 14:23
от Bass_Man
Още при карбураторните кошници , като върнеш смукача на загряло и оборотите не мърдат повече . Защо според теб на инжекциона мотора трябва да работи непрекъснато ?
Компютъра може да праща импулси но за да го държи в едно положение , а не да го регулира непрекъснато . Най-големия реглаж , който може да направи е , като види , че са малко паднали оборотите ( например си пуснал фаровете ) леко да ги вдигне . Или пък ако пуснеш климатика се подава сигнал на ЕЦУ и той ги вдига малко докато работи компресора . Също така , като изфорсираш да не угаснеш , като паднат оборотите в останалото време мотора си стои в едно положение . Ако има нужда да се регулира нещо явно има някакъв проблем , и копютъра не може да го коригира само с моторчето , както си забелязал .
Всъщност точно какво се случва с моторчето и кога зависи от ЕЦУ-то , което се ползва , като марка и , като ревизия . За да разбереш как точно работи трябва да намериш документация за твоя тип копютър .
Специално за Тойота можеш да видиш тук :
http://www.autoshop101.com/forms/h20.pdf
Idle Speed Control ( ISC )
TCCS системата регулира празния ход в зависимост от различните видове устройства контролирани от ECU-то. ECU-то наблюдава оперативните условия на двигателя за да избере стратегия за регулиране на празния ход , която да ползва .
И общо взето след , калто е загрял двигателя стратегията е да не се регулира празния ход освен ако няма няма някакви специални обстоятелства .
Мога да ти дам пример от Супрата ( те с доста стара TCCS) . По едно време се беше скъсал кабела на датчика за температурата на охладителната течност . И тя си работеше само на смукач. За да не ми работи само на смукач докато си оправя кабела го свързах така , че да показва , че колата е загряла с един резистор . Тогава нямаше никакъв шанс да запалиш и да я оставиш на празен ход ! Демек компютъра не взимаше кой знае какво отношение , че оборотите са ми паднали на 500 или даже се опитвам да изгасна в първите 5 мин. да кажем . За това трябваше да си подавам газ първите няколко минути . Същото нещо съм го правил и на BMW 325e , което е с Motronic . Там обаче не , че ми се беше скъсала жицата ами се беше скапал един датчик , който не е терморезистор а термо ключ ( реле ) . Който превключваше на 45 градуса темепратура . За да не влизам в преразход на гориво и там го бях направил все едно колата е загряла . И там нямаше абсолютно никакъв шанс първите 10 минути да имаш равномерен и стабилен празен ход !
И така от личния си опит и от това , което съм чел скромно мога да заключа , че ECU-то види ли , че двигателя е достигнал работна темепратура въобще не се занимава да регулира празния ход . А и принципно за да имаме стабилен празен ход са нужни и други неща не само едно моторче за празех ход .
Та при положение , че нямаш проблем на бензин с празния ход единственото логично заключение , което може да се направи е , че имаш не коректно работеща газова уредба .

ПС:
Ето намерих го точно обяснено :
http://www.autoshop101.com/forms/h26.pdf
Виж Engine warm up control . Значи ЕЦУ-то прави каквото прави до 80 градуса на охладителната течност и след това позиционира моторчето в едно положение и единствено ако има различни фактори определящи натоварването тогава вкарва корекций .