Публикувано на: 09 Окт 2009 22:50
Добре Kiki значи всичко е ОК!
А сега по темата ето един коментар предполагам че ще ви е интересен
А сега по темата ето един коментар предполагам че ще ви е интересен
Deso-car-care написа:Събраха се много въпроси и ще се опитам да пиша по често и да предоставя максимална информация. Въпрос който постоянно обсъждаме с колегите е до какво ниво могат да се премахнат деругите натрупани с годините по боята.Няма точен отговор.Всяка кола си е индувидуална.Първо зависи от типът боя или лаково покритие.Второто разбира се е колко дълбоки са деругите. По принцип фирмите за професионални препарати ,се съобразяват със допустимите проценти за абразивно отстраняване на лаковото покритие ,което е между 25-30 %. Всичко повече от това е недопустимо.Напоследък доста коли идват при мене със така наречените "Изгорени Ръбове" на калници и капаци..тоест супер прекомерна употреба на абразивна паста + тотално грешни обороти на машината .В желанието си да заличат деругите ...колегите които са пастирали колите,буквално са изгорили боята (свалянето на боята става за около 2-3 секунди).Веднъж свалена до желязо се оправя само с нова боя.Аз съм голям противник на използване и на шкурка за сваляне на деруги с което успоредно си заминава и лака на колата..За мене правилната формула е да се свали възможно най-голямо количество и останалите да се запълнят и изравнят с цялата повърхност на било капак,врата или калник.Така или иначе свалянето на отделни петна от лака било със шкурка ,било силно абразивно могат да доведът за в бъдеще до "изгаряне" на боята ...при следваща интервенция. Това в крайнна сметка е един от най -големите умения в този бизнес ...да се прецени до колко може да се обработи една деруга,все пак става дума за микрони.Особенно на нови коли на които вероятно им предстои много пъти пастиране в бъдеще.Затова аз никога не работя с така наречените номера на пастите ( 1,2,3) ..Работя с каквото преценя за всеки отделен автомобил.Разполагам с над 35 вида пасти. В крайнна сметка идеята е да се свали максимално малко количество лак..повече да има "разместване на пластовете" и да се добие желания и перфектен резултат.