масло
Последно
Някой може ли да ми каже защо при второто ТО смяната на маслото дето се прави на фактурата са ми написали 5w40 за d4d двигател. Аз в книжката като чета япончетата са написали 5w30.
Да взема да ходя да се оплача ли що ли ?
Според мен би трябвало този който е смятал този двигател да е преценил с какво масло ще му е добре да върви. Освен това смятам че би трябвало да се даде и таблица в книжката която да казва според изминатия пробег на двигателя как се променя и маслото с което ще се ползва - само че такава таблица не откривам! Да не говорим и че няма таблица която да казва норма на изгорено масло - въпреки че то е ясно че при самото конструиране на двигателя е предвидено да има изгаряне.
Не мога да разбера и на щеката за маслото колко грама масло се крият всъщност между максималното и минималното ниво на маслото.
Все ми се струва че нещо не е както трябва!
Иначе нямам оплаквания - за 1 година изминах 15000 км и маслото ми беше паднало до минималното ниво на щеката. При много стръмно спускане компютъра на колата каза "ниско налягане на маслото" но това изгасна след 300-тина метра когато стигнах по-равен участък. Въпреки всичко се дозастраховах със 150 гр. 5w30 и се прибрах изминавайки около 150 км. На следващия ден колата беше на записаното в ТМА ТО.
Някой може ли да ми каже защо при второто ТО смяната на маслото дето се прави на фактурата са ми написали 5w40 за d4d двигател. Аз в книжката като чета япончетата са написали 5w30.
Да взема да ходя да се оплача ли що ли ?
Според мен би трябвало този който е смятал този двигател да е преценил с какво масло ще му е добре да върви. Освен това смятам че би трябвало да се даде и таблица в книжката която да казва според изминатия пробег на двигателя как се променя и маслото с което ще се ползва - само че такава таблица не откривам! Да не говорим и че няма таблица която да казва норма на изгорено масло - въпреки че то е ясно че при самото конструиране на двигателя е предвидено да има изгаряне.
Не мога да разбера и на щеката за маслото колко грама масло се крият всъщност между максималното и минималното ниво на маслото.
Все ми се струва че нещо не е както трябва!
Иначе нямам оплаквания - за 1 година изминах 15000 км и маслото ми беше паднало до минималното ниво на щеката. При много стръмно спускане компютъра на колата каза "ниско налягане на маслото" но това изгасна след 300-тина метра когато стигнах по-равен участък. Въпреки всичко се дозастраховах със 150 гр. 5w30 и се прибрах изминавайки около 150 км. На следващия ден колата беше на записаното в ТМА ТО.
Последно промяна от jsp на 01 Авг 2009 15:05, променено общо 1 път.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Сигурно са нямали 5 на 40. Иначе япончето препоръчва 5 на 30. Да беше питал като си плащаш фактурата. Ако са ти сипали полусинтетика и решиш следващата смяна да я правиш със синтетика, задължително промий преди да налееш синтетиката.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Бе как няма да имат наличности от материали които са жизнено важни за продуктите които продават и ги хранят!TATI написа:Сигурно са нямали 5 на 40. Иначе япончето препоръчва 5 на 30. Да беше питал като си плащаш фактурата. Ако са ти сипали полусинтетика и решиш следващата смяна да я правиш със синтетика, задължително промий преди да налееш синтетиката.

Аз си коригирах писмото 5w40 са сложили всъщност - освен това колата я бях оставил през целия ден там - вечерта след работа един колега ме закара до ТМА да си я взема - и честно казано деня беше такъв че бях като изцеден. Изобщо не погледнах и очаквах всичко да е направено както трябва - т.е. както аз си върша работата и те да са така.
Така или иначе тя ще ходи пак сега началото на август за да отстраняват един гаранционен проблем и е записана - та този път няма да пропусна да разпитам и за маслото и за това какво ще правят по отстраняването на гаранционния проблем.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Ако е 5 на 40 няма проблеми. Такова слагат на всички тойоти в БГ. Явно се застраховат, заради харчовете на масло, което не знам дали има някаква логика. И мойта и наливаха 5 на 40 по време на гаранцията, но сега си го сменях сам и си сложих 5 на 30. В сервиза на Киа е същата работа. По книжка и дават 5 на 30, но и там наливат 5 на 40. А и цените им не са от най-евтините и предполагам ако е 5 на 30 колко ще го продават. В тойота 1л 5 на 40 е 26лв. В Киа пак толкова.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Еми нито има такава практика с увеличаване на пробега да се сменя типа на маслото ( говорим за света не за БГ ! Тука си има всякакви практики и ритуали ) .jsp написа: Освен това смятам че би трябвало да се даде и таблица в книжката която да казва според изминатия пробег на двигателя как се променя и маслото с което ще се ползва - само че такава таблица не откривам! Да не говорим и че няма таблица която да казва норма на изгорено масло - въпреки че то е ясно че при самото конструиране на двигателя е предвидено да има изгаряне.
Нито някой може да ти каже колко масло ще ти гори колата . Защото това зависи силно от начина на каране .
На всяка една щека от мин до макс е 1 литър освен ако нещо не е указано изрично !jsp написа: Не мога да разбера и на щеката за маслото колко грама масло се крият всъщност между максималното и минималното ниво на маслото.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
2.0 с мотор 1CDTF разликата мин макс на щеката, по книжка е около 1,5 л. Масления филтър е 0,6 л. Събира 5,9л, но реално е 5,5. Таблица, както каза Басс Ман няма и няма как да има. Имаш един разход пак по книжка, който е макс 1л на 1000 км.
Освен това, но това си е лично мое мнение, 15000км за дизел и то с турбо е прекалено много за масло. Тоя номер с удължената смяна е направен единствено с цел екология - по-малко изхвърлено отработено масло. Това ми го казаха като купувахме нашата през 2005г. Аз лично сменям масло на 7500 макс, въздушен на 10000 и горивен на 15000. И да чукам на дърво нямам проблеми. Съвета ми е да си прочетеш книжката за експлоатация и най-вече гаранционната книжка. Там е обяснено при какви обстоятелства трябва да съкратиш смените на някой консумативи.
Освен това, но това си е лично мое мнение, 15000км за дизел и то с турбо е прекалено много за масло. Тоя номер с удължената смяна е направен единствено с цел екология - по-малко изхвърлено отработено масло. Това ми го казаха като купувахме нашата през 2005г. Аз лично сменям масло на 7500 макс, въздушен на 10000 и горивен на 15000. И да чукам на дърво нямам проблеми. Съвета ми е да си прочетеш книжката за експлоатация и най-вече гаранционната книжка. Там е обяснено при какви обстоятелства трябва да съкратиш смените на някой консумативи.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Здравейте,TATI написа:2.0 с мотор 1CDTF разликата мин макс на щеката, по книжка е около 1,5 л. Масления филтър е 0,6 л. Събира 5,9л, но реално е 5,5. Таблица, както каза Басс Ман няма и няма как да има. Имаш един разход пак по книжка, който е макс 1л на 1000 км.
Освен това, но това си е лично мое мнение, 15000км за дизел и то с турбо е прекалено много за масло. Тоя номер с удължената смяна е направен единствено с цел екология - по-малко изхвърлено отработено масло. Това ми го казаха като купувахме нашата през 2005г. Аз лично сменям масло на 7500 макс, въздушен на 10000 и горивен на 15000. И да чукам на дърво нямам проблеми. Съвета ми е да си прочетеш книжката за експлоатация и най-вече гаранционната книжка. Там е обяснено при какви обстоятелства трябва да съкратиш смените на някой консумативи.
ами автомобила е каран предимно извън града - т.е. в града да са макс 2000 от тези 15000 км.
Според книжката пише или всяка година или на 15000 км освен ако няма утежняващи обстоятелства - според мен при мен с малкия градски пробег ги няма.
Честно казано мисля да почна да правя тези неща на 10000 км а не както са написали на 15000.
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: ...
Да, от вносител го купувам - "Pro Auto" (Promobile).andrian999999 написа:от вносител ли го купуваш, и откъдеDMDimitrov написа: Аз карам с това вече 12к км и съм много доволен. Не го гори изобщо, а поведението на колата се промени коренно. Маслото е белгийско и е продукт на Marly.
http://zenox.com/article/view.web?artic ... &siteNav=0
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
- andrian999999
- Мнения: 1515
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
re
един мой приятел които копува гаранциони коли "само мерцедес" ми каза следното: - аз в Балкан стар не си вкарвам колата. и аз го питам защо бате? и той ми отговаря: - Ми защото са крадци бате, на 500лв. заплата живее ли се? негов съсед работи там и как се сменяло маслото
1. пръчката се избърсва, след това масления филтер се изчиства и през дупката за щеката се долива малко масло "ако има щека за гледане на масло" и една туба печалба. Негови са и думите "ми бате най-много ментета има в авточастите и ЛЕКАРСТВАТА" Същото се прави и с частите, от един автомобил, на друг. А това го правят и на ауди в сервиза, на един приятел му сменили счупената част от неговия автомобил на друг я сложили . За други марки сервизи не знам. Та мисълта ми е няма никаква гаранция какво ти слагат , колата ти е гаранционна майстора от ТМ ауто
ти сипва боза и караи
1. пръчката се избърсва, след това масления филтер се изчиства и през дупката за щеката се долива малко масло "ако има щека за гледане на масло" и една туба печалба. Негови са и думите "ми бате най-много ментета има в авточастите и ЛЕКАРСТВАТА" Същото се прави и с частите, от един автомобил, на друг. А това го правят и на ауди в сервиза, на един приятел му сменили счупената част от неговия автомобил на друг я сложили . За други марки сервизи не знам. Та мисълта ми е няма никаква гаранция какво ти слагат , колата ти е гаранционна майстора от ТМ ауто
ти сипва боза и караи
Re: ...
andrian999999 написа:откакто ходих на среща с форума на ЕКО-то и аз вече се чудя с какво масло да карам. всички говорите какво да е маслото , НО КАК ДА РАЗБЕРЕМ ЧЕ НЕ Е МЕНТЕ? те хората фалшив алкохол с бандерол правят
пък какво остава за маслото. Та споделете кое масло е хубаво.
миналата седмица сложих Кастрол те са на една цена горе долу с мобил, и айде кастрол.... да ама и двете масла ги бутилирали и може и прйста да са ми сложили. Макар че един приятел каза че е хубаво, но това е друга тема. Имам въпрос за предложения марка масло.
1. за турбодизелов мотор-5в30или10в40 пълна синтетика
2. за турбобензинов мотор-5в50или 10в40 или 10в60пълна синтетика за бензина
предварително благодаря
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
за пореден път обяснявам всеки сервиз има квота от няколко тона 5в40 която трябва да продаде това ги задължава представителството за българия а и между 5в30 и 5в40 разликата е огромна в цената а при клиента няма разлика в ценатаTATI написа:Ако е 5 на 40 няма проблеми. Такова слагат на всички тойоти в БГ. Явно се застраховат, заради харчовете на масло, което не знам дали има някаква логика. И мойта и наливаха 5 на 40 по време на гаранцията, но сега си го сменях сам и си сложих 5 на 30. В сервиза на Киа е същата работа. По книжка и дават 5 на 30, но и там наливат 5 на 40. А и цените им не са от най-евтините и предполагам ако е 5 на 30 колко ще го продават. В тойота 1л 5 на 40 е 26лв. В Киа пак толкова.
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Малко ме съмнява варианта в официален сервиз да те лъжат с маслото...
Каква е ползата да налееш през отвора за щеката масло?!?!?
Нали като превърти двигателя, докато изкарат колата и маслото пак ще е черно ако не е сменяно.
При първата смяна на маслото на Маздата ако исках, можех да стоя до главата на механика. Оставих ги да си работят спокойно докато си пиех кафето. В ТМ Ауто също има стъклена стена. Във Варна в Карком също си ги гледаш през стъклената стена какво правят на 3 метра от теб.
Не вярвам при смяната на маслото да са ме измамили, защото нивото бе ОК, маслото бе чисто и ми върнаха остатъка от последната бутилка Кастрол (което не правеха в Тойота)...
Как ще ми сменят част без да забележа?! Нали двигателя ми е с 1см прах върху него? И как ще я сложат на друг?! Нали някой трябва да я плати.
Развалената гаранционна част се връща към производителя за рекламация. Нали като върнеш част от друга серия, несъвпадаща с тази, монтирана на твоя автомобил и сервиза ще изгори...
От над 10г съм само по официални сервизи (на няколко марки) и до момента не съм имал проблеми от такъв характер.
Каква е ползата да налееш през отвора за щеката масло?!?!?
Нали като превърти двигателя, докато изкарат колата и маслото пак ще е черно ако не е сменяно.
При първата смяна на маслото на Маздата ако исках, можех да стоя до главата на механика. Оставих ги да си работят спокойно докато си пиех кафето. В ТМ Ауто също има стъклена стена. Във Варна в Карком също си ги гледаш през стъклената стена какво правят на 3 метра от теб.
Не вярвам при смяната на маслото да са ме измамили, защото нивото бе ОК, маслото бе чисто и ми върнаха остатъка от последната бутилка Кастрол (което не правеха в Тойота)...
Как ще ми сменят част без да забележа?! Нали двигателя ми е с 1см прах върху него? И как ще я сложат на друг?! Нали някой трябва да я плати.
Развалената гаранционна част се връща към производителя за рекламация. Нали като върнеш част от друга серия, несъвпадаща с тази, монтирана на твоя автомобил и сервиза ще изгори...
От над 10г съм само по официални сервизи (на няколко марки) и до момента не съм имал проблеми от такъв характер.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Laraite samo s takova maslo, kakvoto pishe na kapa4kata za masloto ili v knijkata!
Az karam s 5W30 zaduljitelno zimata, a lqtoto slagam 10W30.
Sutrin zimata pri temp. ot -20°C VERVAITE mi ima ogrtomna razlika m/u 5W30 i i po-debelo maslo.
Pone s 5W30 ne mi 4ukat klapanite, a s 10W30 mi 4ukat purvite 2-3 minuti.
Az karam s 5W30 zaduljitelno zimata, a lqtoto slagam 10W30.
Sutrin zimata pri temp. ot -20°C VERVAITE mi ima ogrtomna razlika m/u 5W30 i i po-debelo maslo.
Pone s 5W30 ne mi 4ukat klapanite, a s 10W30 mi 4ukat purvite 2-3 minuti.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта