2.2 D4D още отпреди 2 год. се оплаквам от големия разход на масло на тоя двигател.карам колата доста кротко и въпреки това 3 литра между 2 смени (15к) ги гори.
аз експериментирах с маслото,понеже ме усъмни качеството на т.нар. тойота масло и се оказах прав.
тук в сервиза наливат 5w30,но май е от класа на валволин с много голяма загуба от изпарение,както и от изгаряне.после сложих оригинален валволин 5w30,същата работа-3л/15к.
след което смених на fuchs 5w40,което вече се оказа съвсем различно и без грешка.сега разхода надали минава 1-1.5л/15к.
има още нещо,тойота знае за оплакванията от този двигател и в сервиза ми дадоха един лист в който се нанася разхода на определен пробег.но трябва да се прави пред тях в сервиза,при постоянен висок разход подменят целия блок,лично видях едно версо на което му го смениха.
има още една опасност при тоя мотор,която се появи и точно при мен-гарнитурата на главата.просто първите модели явно масово го имат,познавало се поради високо налягане в охладителната система,явно от изгорели газове.тойота след определен момент видоизменя гарнитурата,за да избегне това.
освен това масово се появява теч от страничния капак отляво(като застанеш срещу колата),най-добре се вижда откъм десния преден подкалник.моя беше здраво омаслен,но това място е скрито и ако човек не знае,няма да разбере.поне докато колата е в гаранция се вади целия двигател за да се смени тая гарнитура.няма да изброявам други неща,защото темата е за масло,но последно изби масло от капака на клапаните около единия инжектор,а тази гарнитура е интегрирана в него и не може да се поръча отделно.да не продължавам...колата е вече на 55к
ако ще избирате тепърва просто избягвайте всички 2.2 D4D мотори,които са правени в полша барабар със ск. кутия,която също е под всякаква критика.

следя поне от 3 год. историята на този мотор в немски форуми и ви говоря не за единични случаи,така че всеки сам да си прецени.
а и още нещо забравих,като пробвах да сваля разхода на масло смених веднъж с 10w40 полу-синтетика на мотул synergie+ 6100.мaйко мила,гледайте да не правите тая грешка,че почва едно тракане на клапани не е истина.и за 5000км пак изгори към 1л,та тогава минах на fuchs.