Разход на масло - признайте си!
- bubbator
- Мнения: 51
- Регистриран на: 12 Апр 2008 14:32
- Местоположение: 95% София, 5% Пловдив
- Обратна връзка:
Към icohard - Emperol 10W40. Води се синтетика. Погледни тук: http://www.rudy96.com/pricelist/KROON%20OIL.htm
'99 Corolla E11 1.6 110PS G6R
Авенсис 2.0 д4д на 115 хил. дори не знам къде му е щеката 
сега смених маслото и не съм поглеждал на какво ниво ми е.
Но според мен щом между две смени не се налага да доливаш разхода е пренебрежим. И най ме кефи че има лампа за подсказване че трябва да долееш и по този начин не се налга да го проверявам често.
Имах Ауди Купе 2000 16вентила и между две смени му сипвах 2 литра масло.

сега смених маслото и не съм поглеждал на какво ниво ми е.
Но според мен щом между две смени не се налага да доливаш разхода е пренебрежим. И най ме кефи че има лампа за подсказване че трябва да долееш и по този начин не се налга да го проверявам често.
Имах Ауди Купе 2000 16вентила и между две смени му сипвах 2 литра масло.
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0
Авенсис 2.0 д4д на 115 хил. дори не знам къде му е щеката 
сега смених маслото и не съм поглеждал на какво ниво ми е.
Но според мен щом между две смени не се налага да доливаш разхода е пренебрежим. И най ме кефи че има лампа за подсказване че трябва да долееш и по този начин не се налга да го проверявам често.
Имах Ауди Купе 2000 16вентила и между две смени му сипвах 2 литра масло.

сега смених маслото и не съм поглеждал на какво ниво ми е.
Но според мен щом между две смени не се налага да доливаш разхода е пренебрежим. И най ме кефи че има лампа за подсказване че трябва да долееш и по този начин не се налга да го проверявам често.
Имах Ауди Купе 2000 16вентила и между две смени му сипвах 2 литра масло.
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
В това масло има синтетика, но се води полу синтетика.bubbator написа:Към icohard - Emperol 10W40. Води се синтетика. Погледни тук: http://www.rudy96.com/pricelist/KROON%20OIL.htm

-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17 Юли 2009 15:11
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17 Юли 2009 15:11
Re: Разход на масло - признайте си!
ква е таа масларка?Голф 2 не гори толкоз маслоbubbator написа:Колеги, така и така е актуална темата за горивото... Споделете с какво масло карате и колко харчи от смяна до смяна!
Corolla E11 4A-FE 110ps G6 - 180 000км (нереални)!
За 12 000км - 2литра доливам. Масло Emperol 10W40

Обложка
Авенсис 2,0 Д4Д, 116 КС, 2000г.
Наскоро направих 10 000км и при смяната на маслото се установи загуба от около 500 - 600 мл. Предполагам, че по-голямата част е изплюскана от турбото, тъй като скоро преди смяната пътувах около 600км, здраво натискайки газта. Редовно проверявам нивото на маслото, което преди това не беше мърдало /или по-скоро е намаляло минимално/.
Маслото ми е BP 5W/40 - пълна синтетика
Наскоро направих 10 000км и при смяната на маслото се установи загуба от около 500 - 600 мл. Предполагам, че по-голямата част е изплюскана от турбото, тъй като скоро преди смяната пътувах около 600км, здраво натискайки газта. Редовно проверявам нивото на маслото, което преди това не беше мърдало /или по-скоро е намаляло минимално/.
Маслото ми е BP 5W/40 - пълна синтетика
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
2.2 D4D още отпреди 2 год. се оплаквам от големия разход на масло на тоя двигател.карам колата доста кротко и въпреки това 3 литра между 2 смени (15к) ги гори.
аз експериментирах с маслото,понеже ме усъмни качеството на т.нар. тойота масло и се оказах прав.
тук в сервиза наливат 5w30,но май е от класа на валволин с много голяма загуба от изпарение,както и от изгаряне.после сложих оригинален валволин 5w30,същата работа-3л/15к.
след което смених на fuchs 5w40,което вече се оказа съвсем различно и без грешка.сега разхода надали минава 1-1.5л/15к.
има още нещо,тойота знае за оплакванията от този двигател и в сервиза ми дадоха един лист в който се нанася разхода на определен пробег.но трябва да се прави пред тях в сервиза,при постоянен висок разход подменят целия блок,лично видях едно версо на което му го смениха.
има още една опасност при тоя мотор,която се появи и точно при мен-гарнитурата на главата.просто първите модели явно масово го имат,познавало се поради високо налягане в охладителната система,явно от изгорели газове.тойота след определен момент видоизменя гарнитурата,за да избегне това.
освен това масово се появява теч от страничния капак отляво(като застанеш срещу колата),най-добре се вижда откъм десния преден подкалник.моя беше здраво омаслен,но това място е скрито и ако човек не знае,няма да разбере.поне докато колата е в гаранция се вади целия двигател за да се смени тая гарнитура.няма да изброявам други неща,защото темата е за масло,но последно изби масло от капака на клапаните около единия инжектор,а тази гарнитура е интегрирана в него и не може да се поръча отделно.да не продължавам...колата е вече на 55к
ако ще избирате тепърва просто избягвайте всички 2.2 D4D мотори,които са правени в полша барабар със ск. кутия,която също е под всякаква критика.
следя поне от 3 год. историята на този мотор в немски форуми и ви говоря не за единични случаи,така че всеки сам да си прецени.
а и още нещо забравих,като пробвах да сваля разхода на масло смених веднъж с 10w40 полу-синтетика на мотул synergie+ 6100.мaйко мила,гледайте да не правите тая грешка,че почва едно тракане на клапани не е истина.и за 5000км пак изгори към 1л,та тогава минах на fuchs.
аз експериментирах с маслото,понеже ме усъмни качеството на т.нар. тойота масло и се оказах прав.
тук в сервиза наливат 5w30,но май е от класа на валволин с много голяма загуба от изпарение,както и от изгаряне.после сложих оригинален валволин 5w30,същата работа-3л/15к.
след което смених на fuchs 5w40,което вече се оказа съвсем различно и без грешка.сега разхода надали минава 1-1.5л/15к.
има още нещо,тойота знае за оплакванията от този двигател и в сервиза ми дадоха един лист в който се нанася разхода на определен пробег.но трябва да се прави пред тях в сервиза,при постоянен висок разход подменят целия блок,лично видях едно версо на което му го смениха.
има още една опасност при тоя мотор,която се появи и точно при мен-гарнитурата на главата.просто първите модели явно масово го имат,познавало се поради високо налягане в охладителната система,явно от изгорели газове.тойота след определен момент видоизменя гарнитурата,за да избегне това.
освен това масово се появява теч от страничния капак отляво(като застанеш срещу колата),най-добре се вижда откъм десния преден подкалник.моя беше здраво омаслен,но това място е скрито и ако човек не знае,няма да разбере.поне докато колата е в гаранция се вади целия двигател за да се смени тая гарнитура.няма да изброявам други неща,защото темата е за масло,но последно изби масло от капака на клапаните около единия инжектор,а тази гарнитура е интегрирана в него и не може да се поръча отделно.да не продължавам...колата е вече на 55к

ако ще избирате тепърва просто избягвайте всички 2.2 D4D мотори,които са правени в полша барабар със ск. кутия,която също е под всякаква критика.

а и още нещо забравих,като пробвах да сваля разхода на масло смених веднъж с 10w40 полу-синтетика на мотул synergie+ 6100.мaйко мила,гледайте да не правите тая грешка,че почва едно тракане на клапани не е истина.и за 5000км пак изгори към 1л,та тогава минах на fuchs.
Последно промяна от jim_beam на 19 Юли 2009 19:12, променено общо 1 път.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
А има ли 2.2Д4Д мотори не правени в Полша? Имам един от първите авенсиси с такъв мотор. Още от преди фейслифта 2005-2006. Но с маслото което сипват в ТМ Ауто и яко каране от моя страна чак на 12000км ми светваше лампичката за ниско ниво на маслото и след 1л доливане не светваше повече до смяната на 15к. Колата е на около 100000км и 4г. И от 2.5г от както я кара жена ми тази лампичка въобще не светва. Или не е сглобяван в полша или иам късмет 

е с тия анализи за 2.2Д4Д трябваше по-рано да стане дума
Вече го купих моето Версо.
Нямам кой знае какви наблюдения, но за първите 15000км изгори 1.5л. масло. Но незнам доколко е от значение, 10 000 км от тях са карани с максимален товар и скорост 140-180км/ч. (3200 оборота не е прехвърляла.)
Долях Мотул 5/40 пълна синтетика. Иначе квото сипят в ТМА - туи то.
Ама честно казано 1.5л ми се струват малко много за нова кола :(

Нямам кой знае какви наблюдения, но за първите 15000км изгори 1.5л. масло. Но незнам доколко е от значение, 10 000 км от тях са карани с максимален товар и скорост 140-180км/ч. (3200 оборота не е прехвърляла.)
Долях Мотул 5/40 пълна синтетика. Иначе квото сипят в ТМА - туи то.
Ама честно казано 1.5л ми се струват малко много за нова кола :(
VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com
www.red-vertex.com
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Vesko всяко правило си има изключение,да не мислиш че поляка всеки ден ходи пиян на работаVesko написа:А има ли 2.2Д4Д мотори не правени в Полша?

да приемем до 1.5л/15к за нормално,все пак се кара с много рядко масло.но полската следа е много съмнителна няма спор,а при колегите с версо са пипали и мургави ръчички по колата..

аз мислех, че всичко се прави в Турция. Явно има още много тънкости за четене ;)
Дано да се нормализира и намали разхода на масло с времето. Не ме кефи този разход.
2.2Д4Д 150коня и 177 коня и те ли се правят в Полша? Може ли някой накратко да каже разликата с 136коня каква е ?
Дано да се нормализира и намали разхода на масло с времето. Не ме кефи този разход.
2.2Д4Д 150коня и 177 коня и те ли се правят в Полша? Може ли някой накратко да каже разликата с 136коня каква е ?
VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com
www.red-vertex.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта