Страница 196 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Яну 2022 12:02
от Volkata
Да на круиз контрол като съм задал 120 и примерно по тракия посока Бургас към тунела ако ускоря до 140 или повече доста време отнема за да убие инерцията и да стигне 120 а иначе то си крепи точно 120, като да уъочня аз съм бензин с ръчни скорости може да има разлика в поведението при друга конфигурация
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Яну 2022 14:22
от Krachunov
При хибрида ако си задал 120 и се ускориш над тази скорост, без значение нагоре, надолу или по равно, доста бързо убива скоростта с двигателя. Което е и една от причините да ти се вдигне разхода ако караш на 100% на темпомат. Ти си набрал скорост или има потенциал да набере (някое спускане), но колата си държи зададената. След което идва баир и да, пак си държи зададената но вече с активното участие на двигателя. Лично аз при такива моменти използвам да ускоря малко над, след което да използвам инерцията за някаква част от изкачването и пак си пускаш темпомат.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Яну 2022 14:32
от Hursa
При хибрида увеличава съпротивителния момент, като увеличава мощността на генератора. И едва, ако така не е достъчно (или ако скоростта е висока) задейства ДВГ. Но при забавяне, след ускорение, така както сте описали, ако шофьора е ускорил - не "бърза" със забавянето и скоростта спада относително бавно.
При вас, особено ако сте на шеста, съпротивителния момент от въртене на ДВГ, на тази висока предавка е минимален, затова предполагам забавя продължително време. А и няма смисъл да е по интензивно. Моментния разход - нула ли показва?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Яну 2022 16:24
от Volkata
Честно казано вече не гледам постоянно разхода, но да при спускане на 6 предавка и оставяне по инерция да намали показва 0, като цяло общото поведение би следвало да е еднакво но с различна чувствителност особенно при cvt кутията така си мисля, но съм пробвал по магистралата със и без темпомат и с темпомат винаги е било с малко по - висок разход кото е нормално според мен
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Яну 2022 18:06
от Hursa
Има предпоставки - както да е по-висок, така и по-нисък разхода, когато е на темпомат, зависи от доста условия, според мен. При CVT - може автоматично да изменя предавателното число и така да увеличава съпротивителния момент от страна на ДВГ (колелата да развъртат ДВГ до по-високи обороти).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Яну 2022 20:29
от travelboy1965
Как всъщност карате на стръмен баир надолу?Със спирачка,на темпомат или на В.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Яну 2022 21:19
от max-2
Какво означава да караш на B?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Яну 2022 21:26
от biro
На хибридите има позиция на лоста В. Значи двигателна спирачка. На стръмен баир карам по различен начин в зависимост от ситуацията. Ако съм на круиз контрол оставам на него. Ако не съм на кк обирам със спирачката. Ако пък е препълненна батерията и започне да ръмжи на 6000 оборота включвам на N. Няколко пъти пробвах и на В, не си заслужава усилието да местя лоста.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Яну 2022 21:41
от travelboy1965
То N не е ли само ако те дърпат?Малко съм объркан а не съм карал още по сериозно надолнище.Заминавам другата седмица за Пампорово и не искам да набивам само спирачки по баирите.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Яну 2022 23:18
от Volkata
Автоматик на свободна не е хубаво да се кара, както и ръчка това не са коли от преди 30-40 години, кой както иска да го разбира мое мнебие

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 00:01
от Krachunov
Хибрида не е автоматик в стандартните разбирания. При тойотския хибрид, само паркинг позицията мести фузически някакви чаркалаци вътре. Другите D,R,N,B са само електроники. Така че N при тези коли биха били с нежелани последици, ако батерията е толкова изхабена, че да падне под предвиденото при нормална експлоатация. Само че тпва ми се струва невъзможно при реални условия.
Другата очасност е да не може да реагираш навреме при нужда от ускорение
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 07:01
от biro
Volkata написа: ↑05 Яну 2022 23:18
Автоматик на свободна не е хубаво да се кара, както и ръчка това не са коли от преди 30-40 години, кой както иска да го разбира мое мнебие
Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 09:31
от Enwor
travelboy1965 написа: ↑05 Яну 2022 21:41
не искам да набивам само спирачки по баирите
На спускане и леко натисната спирачка, си на регенериране. Не ползва накладки, а само свети стопа за задния. Ефекта на B-то е по-силен, но и по-шумен

. При мен в момента в който напълни батерията, се усеща едно придърпване когато спира регенерацията и минава на накладки. Така че не се притеснявай да ги ползваш, този път не е толкова стръмен за да го мислиш.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 11:07
от metoyo
biro написа: ↑06 Яну 2022 07:01
Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
Сега търсих в упътването за корола, ми не видях да пише, че може да се използва N за спускане, по инерция и т.н. Ще съм благодарен ако го постнеш тук.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 11:34
от L1v3ruS
Привет колеги и за много години. Малко след Коледа на магистралата ме спряха за проверка, и господин милиционера ми показа на телефона си справка в техния регистър,че ми липсва техническия преглед...имам и му показах съответно талончето,на което пише че не подлежа на такъв до 2023 година,но той все пак искаше да ми пише акт защото системата му показвала че колата ми няма преглед.Едвам се отървах след дълъг спор. Някой попадал ли е в такава ситуация?