Страница 192 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 21:53
от Hursa
Явно на колегата са сложили доста скапан оригинален акумулатор - странно, мислех че държат на качеството smile.gif А пишехте, че давали гаранция от 7 години, но може би качествените ги слагат за автомобилите в щатите. Щот и моя издържа доста по-малко.
Това - дали върши по-добра работа от "комплекта за ремонт на спукана гума"? На мен ми изглежда по-добро, но не ми си е налагало да ползвам ни едното, ни другото. Може би трябва да започна да зареждам акумулатора - кое може да е по-добро - това или това smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 22:03
от decho_70
Здравейте колеги.Искам да попитам тези които имат вече Корола хибрид има ли навигация колата защото от това което чета в сайта не става много ясно или поне никъде не пише да има такава.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 22:27
от Hursa
До колкото знам - предлага се само като допълнителна екстра. Всъщност любопитно - дали може да се постави след закупуване на автомобила.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 22:36
от decho_70
Щом няма навигация веднага ми изниква другия въпрос.Може ли примерно да си пусна IGO на телефона и той да се показва на екрана на колата?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 22:54
от Filbor
Hursa написа: 28 Дек 2021 21:41 Да, но странно тогава защо колегата е сменил акумулатор на третата, а вие не на седмата година
Офтопик
Срещат три основни технологии: Calcium, EFB и AGM
  • Ако колата няма старт-стоп система и няма рекуперация и се кара основно извънградско тогава подходящ е Calcium.
  • Ако колата има проста старт-стоп система или се кара много градско или има допълнително оборудване някакво, тогава трябва да е с акуматор тип EFB (Enhanced Flooded Battery)
  • Ако колата има и рекуперация, и е хибрид или дори да не е, то ако има много повече системи за сигурност или колата е просто от по-висок клас, тогава трябва да бъде с акумулатор тип AGM (Absorbent Glass Mat)
Извод:
Може да падат бързо акуматорите на хибридите ако не са AGM.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 22:57
от Hursa
Ами в случая - репликата е за оригинален акумулатор сменен след третата smile.gif И защо трябва да бъде Absorbent Glass Mat - какви преимущества му дава по отношение на дълъг експлоатационен живот специално при хибрида?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 23:08
от Volkata
decho_70 написа: 28 Дек 2021 22:03да
Има AndroidAuto/AppleCar и от телефона имаш навигация иначе си плащащ допълнително ако не е включена в някаква промоция, а аз да споделя нещо което поне аз открих скоро, когато съм пуснал wase или googlemaps и отидеш на няккаво друго меню при натискане на бутона MAP от физическите бутони и ти изкарва директно навигацията, аз мислех че е напълно безполезен бутон ако нямаш оригинално закупена нави, но явно си има приложение и то доста добро според мен, споделям за някой като мен, аз открих тази функционалност след вече 2 години ххааха

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Дек 2021 07:28
от biro
Filbor написа: 28 Дек 2021 22:54
Hursa написа: 28 Дек 2021 21:41 Да, но странно тогава защо колегата е сменил акумулатор на третата, а вие не на седмата година
Офтопик
Срещат три основни технологии: Calcium, EFB и AGM
  • Ако колата няма старт-стоп система и няма рекуперация и се кара основно извънградско тогава подходящ е Calcium.
  • Ако колата има проста старт-стоп система или се кара много градско или има допълнително оборудване някакво, тогава трябва да е с акуматор тип EFB (Enhanced Flooded Battery)
  • Ако колата има и рекуперация, и е хибрид или дори да не е, то ако има много повече системи за сигурност или колата е просто от по-висок клас, тогава трябва да бъде с акумулатор тип AGM (Absorbent Glass Mat)
Извод:
Може да падат бързо акуматорите на хибридите ако не са AGM.
Грешен извод. Старт-стопът а хибридите се осигурява от мотор-генераторът, който няма нищо общо с 12v батерия.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Дек 2021 13:06
от Enwor
Аз пък вчера разбрах, как при свързан със системата телефон да избера картата, с която да набере. Като набирам през "любимите" или през списъка на таблета, винаги избира през SIM1. Ако натиска първо слушалката от волана и тогава следвам менюто на конзолата, се появяват допълнителни опции.. (за Андроид ауто в случая).

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Дек 2021 20:19
от travelboy1965
На мен пък след седмица в Германия и каране на Ауди под наем,тойотата ми се видя доста шумна.Ама може батерията да е паднала и повече да е било на ДВГ движението.Или пък съм натискал повече педала.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Дек 2021 20:38
от Krachunov
decho_70 написа: 28 Дек 2021 22:36 Щом няма навигация веднага ми изниква другия въпрос.Може ли примерно да си пусна IGO на телефона и той да се показва на екрана на колата?
Конкретно IGО нямам идея. Но ако на телефона имаш инсталиран WAZE може да избираш между него и гугълската навигация. Ако случайно тестваш и стане,може да споделиш.
Volkata написа: 28 Дек 2021 23:08 аз открих тази функционалност след вече 2 години ххааха
и аз почти така случайно я открих. Е не беше на 2рата година но след няколко месеца.
Hursa написа: 28 Дек 2021 21:53 Това - дали върши по-добра работа от "комплекта за ремонт на спукана гума"?
Ако си го закъсал и дупката е подходяща, ще те спаси.. ако и разбира се успееш да се справиш. Като трябва да имаш предвид, че може и да се наложи да свалиш гумата за нуждите, да ръгаш по гумата с шило пила и прочее. Който крик го нямаш ако нямаш резервна гума (аз си купувах отделно). Това едно на ръка. 2ро, представи си гадно мокро - дъждовно, още по - зле - снежно време. Студ! Бог знае къде забит и да оперираш с тея неща си е чисто мъчение.
Имах удоволствието да се мъча с репеър кит да залепя гума (на 3тия ден след като взех колата) в много сняг и студ.. Яко мазаляк яко студ абе ****ска работа.
Та да обобщим:
1.трябва ти крик
2. не спестяваш никакви усилия, даже напротив
3. шанса след това да изхвърлиш гумата е голям. Все пак една дупчица е едно, ти хакаш шило и пила през цялата дебелина на гумата. Прокъсани и оголени оплетки на гумата. Влага, ръжда по оплетката... аз такава гума бих я засилил.
4.шанса след това така или иначе да ти трябва репатрак не е малък.

Колата си има място за пълен размер гума (за 16ка сто про влиза, 17ка не знам). От там насетне е въпрос на вкус,каза кучето и се облиза под опашката.
Потенциално спестените 200 грама гориво за 10 години и 200 000 км (дискутирано 50 страници назад), няма смисъл, както и не си заслужават да спестиш 160 лева за джанта и гума. Защото каското ДА ще ти покрие репатрак, но прекараните Х незнайни часове някъде си, НЯМА.
Резервната гума и един път да ти се наложи за 5 години, се изплаща на мига. Паа ако не си ги "избиеш"....това да ти е проблема worthy.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Дек 2021 10:21
от astranom
Krachunov написа: 29 Дек 2021 20:38 Резервната гума и един път да ти се наложи за 5 години, се изплаща на мига.
Напълно съгласен. На мен тази година ми срязаха гумата на една поляна в Синеморец. Тръгвам леко назад - колата се държи странно. Датчикът за налягане не ти казва нищо. Слизам - гумата тъжна картинка. И после - културна работа - вадиш си инструментите, слагаш си гумата патерица 16ка, отиваш си до Бургас и си слагаш две нови гуми отпред и си пушка. Малкият се притесни, че са ни счупили колата, ама като видя за колко време се оправихме, се учуди. Така че, най-добре за мен си е наистина патерица гума с крик и ключ, тези китове им нямам вяра.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Дек 2021 11:00
от slowtraveler
Krachunov написа: 29 Дек 2021 20:38 Защото каското ДА ще ти покрие репатрак, но прекараните Х незнайни часове някъде си, НЯМА.
Това 'някъде' в България е доста относително... Винаги имаш резервен план.. Оставам с впечатление, че някои хора изпитват панически страх да си променят плановете, а животът всеки ден предразполага такава промяна...
Мисля бях писал някъде в друга тема, че за последните три десетилетия реално веднъж ми се е налагало поставяне на резервна гума и то в града (т.е. имах много други варианти)...
Пукал съм гума неколкократно - навярно 2-3 пъти за това време, а работата ми бе по заводи, извършващи металообработка на открито - стружки, електроди, остри парчета метал имаше навсякъде.. Но при тези спукани гуми дори една вида би свършила работа - навиваш я в дупката и караш до гумаджия..
На някои от автомобилите имах комплект за ремонт (с японско компресорче :) ), на други - резервна гума... Никога не ме е притеснявал и варианта без резервна гума - реално май от всичките 2-3 спукани гуми, поне два са били точно с този автомобил :) Спомням си за случай - сутринта тръгвам за работа и отивам при колата - едната гума на джанта. Изкарвам компресорчето, и след 2 минути гумата е напомпана. Хвърлям колата с поомекнала гума на гумаджия, сравнително близо до работа... Него ден нямах движения, та си взех колата с приключване на работа... Променило ми е графика с пет минути - не е болка за умиране :) Колега спука гума в Елена и реши да не я прави - с припомпвания за по минута през 50-80км се прибрахме във Варна по живо по здраво (през останалото време караше с около 200км/ч, та по време не закъсняхме :) )..

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Дек 2021 12:09
от Hursa
Ами то и аз - гума май пуках за последно преди около 20 години. А ако е студ и киша - май ще пробвам с помпане вместо смяна. Май и за лятото, това ми изглежда по "привлекателния" вариант. smile.gif Ако не става - с тоя комплект ми изглежда по-лесно от смяна на гума, без свалянето и, ако не - и пастата през вентила и дано стане до близкия гумаджия. Поне не пътувам зимно време много, а ако пътувам все до силно заселени райони (за разлика от лятото). smile.gif Така или иначе с вече пукната гума, след ремонт все ще се притеснявам да карам и ще се сменят.
Гледам в друга тема колега е повдигнал май доста добра идея - за литеиево-йонен акумулатор. Особено добра ми се вижда за хибрида, за който не е нужен "стартов ток". 40 амперчасов акумулатор струва почти колкото оригиналния 42 амперчасов акумулатор, закупен от дилъра. Дали след 2 3 тата година, ако действително има проблем и с новата кола - да не взема такава - 2,6 килограма, със зарядно и чанта-раничка за носене в комплекта. Включвам го паралелно на акумулатора - и си го нося в апартамента за поддържащо зареждане (така ще стои и на топло, че тези литиево-йонните не "обичат" много студа). След "хвърляне" на оригиналния - втори такъв литиев - и след пътувания свалям ту единия, ту другия за зареждане smile.gif (за зареждането на акумулатора в автомобила, в инструкцията пише да се откача масата, така ще "губи" информация, евентуално настройки, а така системата все ще е захранена). Малки, удобни, а и достъпа до терминалите в новата корола е много удобен, само вдигам кората и закачам. Май добре, че е в багажника.
(И май ще е добре още на ауриса да пробвам - скоро може да "си замине" последния.)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Дек 2021 12:35
от slowtraveler
Hursa, според мен просто огледай начина на експлоатация, а не се хвърляй на разни акумулатори... Акумулаторите са добре изчислени и би трябвало да издържат поне 5 години...
Просто 'прегледай' какви консуматори оставяш включени след спиране и преди тръгване (докато не работи хибридната система)... Например на Джипа въпреки огромният му стартов ток и товар като цяло (220А алтернатор за да покрива разходът докато работи ДВГ) акумулатора спокойно си изкара 5г (докато го продам)... Да, не ми се струваше логично (въпреки, че е 'гъзарско') да ми оставя включени фарове и подсветка около автомобила след излизане, радио/навигация дисплеи ги настроих да се изключват по-скоро след изгасване и т.н. и т.н.... Никога не съм се съобразявал с консуматорите след стартиране на 'зареждането' - отопления на 4 седалки, ел-печка за въздуха на предното стъкло около 1кВт(там контрол нямах), отопления на огледала, стъкла, волан - работи ли зареждането - всичко е сметнато добре...