Страница 191 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 25 Дек 2021 17:13
от Krachunov
тук отиваме малко в демагогия, но "защо не се даде на потребителя" си е потенциално още Х проблема или още ХХ неща, които потребителя да иска да менажира и така в един безкраен цикъл.
slowtraveler написа: 25 Дек 2021 16:28 Например - за мен е абсолютно нелогично всички шофьори да се поставят под един знаменател...
Кое е нелогично? Най - малкото, когато разработваш за един потребител(шофьор), цената ще ти е една и съвсем друга ако е за повече.
slowtraveler написа: 25 Дек 2021 16:28 В края на краищата шофьорът е този, който си знае плановете
убеден съм че една огромна част от шофьорите не си знаят плановете, в светлината за която говорим.
slowtraveler написа: 25 Дек 2021 16:28 защо например при хибридите не се даде възможност на шофьора да менажира батерията... 'Потребителски' - не надълбоко в детайлите... Но например - да имаш избор от няколко режима, различаващи се по степента на разряд преди старт на ДВГ, и степента на максимален заряд от ДВГ...
Реално хибрида има нещо много бегло подобие на това, което ти говориш - EV MODE. Което реално никой никога не ползва, защото е така настроено, че да не може да компрометира нищо по самата система и "прозореца" в който може да работи е супер малък

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 25 Дек 2021 17:25
от slowtraveler
Аз съм убеден, че скоро във всичките модели ще се появи подобна функция...
Такова решение съвсем не е 'още Х проблема' - подобен подход го има вече в почти всички СУВ при командите за 4WD - имаш си АУТО, ама ако искаш - можеш да го преместиш в някой по-удобен ЗА ТЕБ режим...
И да - също съм срещал хора, които никога не са пипали това копче... Също както съм срещал доста хора за които това е било изключително удобна функция (включително и за мен) :thumbsup:
За хибрида - навярно освен ЕВ бутон бих добавил бутон CHARGE, и EV-LIMIT... Като всеки от тези бутони(или един бутон) би имал своето приложение...
Например - преди да влезеш в подземен паркинг (или дълъг баир нагоре) натискаш CHARGE и батерията ти е заредена преди започването на маневрите...
Натискаш EV-LIMIT и колата ти остава 'чиста електрика' с намалена мощност, но пък знаеш, че няма да запали ДВГ...
Това - съвсем нахвърляно 'на крак' - ако се замислиш - доста неща в логиката биха могли да бъдат подобрени... Предполагам всеки от колегите го е дразнело нещо подобно...
И разбира се - в логиката трябва да бъдат включени всички теоретично възможни варианти и рискове - там вече е нужен и шофьорски опит...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Дек 2021 18:23
от GringoBG
Значи край със слушането на музика на контакт в хибрида. :whistle: Ще висим с включена хибридна система. И понеже доста го правих този номер с музиката на контакт, след известно време си гаси всичко и пише, че трябва да пази батерията (акумулатора). Не съм отчитал време. Ако е константа е някое реле, ако не, значи мери и след някаква граница гаси всичко. Ако си много мераклия, гасиш, пак контакт, и пак слушаш.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Дек 2021 20:26
от Filbor
peterhr написа: 24 Дек 2021 21:45 Няма ли защита, когато се седи на място и ако колата реши, че пада акумулатора под някакво критично ниво и да изключи сама определени консуматори
Офтопик
На Зоето има нещо такова.
Ако не си си пуснал електродвигателя и дори само няколко минути си настройваш навигацията или нещо друго, то ще падне малкия акумулатор. Когато това започва да става излиза съобщение, че системата преминава в авариен режим, защото ще ти падне малкия акумулатор. Тогава се плесваш по челото и си пускаш двигателя. На всички места в книжката си пише, че когато правиш настройки по навигацията и нещо друго по дисплея и менютата, то да се извършва със задължително пуснат електродвигател.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Дек 2021 22:06
от Hursa
► Виж съдържание
В случая на хибрида - хибридната система да е включена когато се правят настройки, пише го в инструкцията на королата smile.gif. (За разлика от ел автомобила - хибрида стартира двигателя (ДВГ) и зарежда - ако пада батерията.) В инструкцията си пише - след 20 минути се изключва консуматора, за всеки включен консуматор - ако е изключена хибридната система (да четем инструкциите smile.gif - но 20 минути са си много, така че е добре да не разчитаме на подобна защита, защото няма да защити много). (Не се изключват аварийките и друго осветление - ако се включат автоматично в резултат на тежка катастрофа.)
Пазете акумулаторите, макар че съвсем не са малки - бързо си "заминават". Системата не ги поддържа добре (според мен) и си го пише в инструкцията:
"За да не допуснете изтощаване на 12-волтовия акумулатор изключвайте ненужните електрически компоненти, когато автомобилът се движи с ниска скорост за продължително време, например в натоварен трафик и т.н."
Дори и да го щадите - пак ще трябва да се сменя сравнително често, но може да му се удължи живота до поне 3 години. При ауриса съм изключил всичко - "изпращане с фаровете", осветление на интериора при отваряне на врата, не му включвах и алармата, съответно и имобилайзъра - когато е в гараж - въпреки това акумулатора трябва да се сменя често. (И си е гадно - свързано е с чакане на новия акумулатор, особено в малък град. Още по-неприятното - ако направи проблем, когато си на път - "заминава си" практически без предупреждение и може да вкара грешки, като му падне напрежението.)
Предполагам, че се зарежда от системата предимно, когато двигателя (ДВГ) работи. А когато е изключен (при работеща система), съответно когато не работи генератора - нисковолтовата система дори консумира от акумулатора.
biro написа: 24 Дек 2021 20:18 Пробвах с напълно зареден джъмпстартер и не успя да стартира.
Предполагам - когато закачите устройството - мощността му се консумира от "падналия" акумулатор. При стартиране на автомобил със стартер - веригата на стартера е с много ниско съпротивление - и поради това черпи, както от "падналия" акумулатор, така и от това устройство. При хибрида - предполагам, за "стартирането" на системата не се изисква голяма мощност - поради това част от мощността на допълнителното устройство се консумира от акумулатора - така, че напрежението не е достатъчно за да "стартира", ако акумулатора е "силно изтощен". В инструкцията за стартиране, чрез подаване на захранване от друг автомобил - пише другия автомобил да поработи за да "подзареди" падналия акумулатор и едва тогава да се прави опит за стартиране на системата (или на автомобил със стартер).
"5 Стартирайте двигателя на втория автомобил. Увеличете оборотите на работа и поддържайте това ниво за приблизително 5 минути, за да заредите 12-волтовия акумулатор на вашия автомобил.
6 Отворете и затворете някоя от вратите на автомобила, когато старт бутонът е изключен.
7 Поддържайте оборотите на втория автомобил и стартирайте хибридната система на вашия автомобил, като поставите старт бутона в режим ON."

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Дек 2021 23:37
от metoyo
Hursa написа: 27 Дек 2021 22:06 "За да не допуснете изтощаване на 12-волтовия акумулатор изключвайте ненужните електрически компоненти, когато автомобилът се движи с ниска скорост за продължително време, например в натоварен трафик и т.н."
Нали си има хибридна батерия, тоя акумулатор 12v в задръстване, на EV mode, как се изтощава? Ако дърпа и от него ток заедно с хибридната батерия, е...м ти и хибридната технология.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 07:56
от biro
Хибридите зареждат 12v акумулатор и при неработещ двг. Това съм го установил с измерване.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 09:19
от slowtraveler
biro написа: 28 Дек 2021 07:56 Хибридите зареждат 12v акумулатор и при неработещ двг
Да... Единственото условие е да е 'стартирана' хибридната система (т.е. да ти пише READY :) )..
Реално всички 12В консуматори (включително и зареждането на 12В акумулаторче) се поемат от 'голямата батерия' през инвертор за 12В, но едва след стартиране на хибридната система..

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 11:46
от Hursa
Би трябвало да зарежда, но така, както е написано (в инструкцията от производителя) - излиза, че не винаги зарежда. Започва да зарежда, едва след като волтажа на акумулатора падне под волтажа подаван от "контролния блок". А предполагам, че когато генератора е изключен - волтажа на "контролния блок" към ниско волтовата "магистрала" пада под този на акумулатора - ако всичко е нормално, акумулатора е на ред и не е изтощен. И ниско волтовата верига черпи от акумулатора, докато волтажа му не падне под този - подаван от "контролния блок", когато преобразува енергия получавана от задвижващата батерия. Едва тогава захранването се поема от "контролния блок" и акумулатора започва да се зарежда от него. (Както и всичко останало, което черпи от ниско волтовата верига - едва тогава се захранва от "контролния блок", от задвижващата батерия - при "работеща" хибридна система.)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 15:15
от biro
Бордовото напрежение е 14V когато на таблото свети READY без значение дали ДВГ върти. Няма драма със зареждането.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 19:47
от slowtraveler
Hursa написа: 28 Дек 2021 11:46 И ниско волтовата верига черпи от акумулатора, докато волтажа му не падне под този - подаван от "контролния блок", когато преобразува енергия получавана от задвижващата батерия.
Да де - той токът така си тече :)
Само дето 'контролният блок' подава 14+В, а акумулаторът временно може да я докара до 13В :)
Та и затова 12В верига ВИНАГИ се захранва от 'контролният блок', когато той е включен... А той е включен винаги, когато хибридната система е включена (т.е. свети READY :) )...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 20:11
от Hursa
Ако е измерено коректно е добре - значи и поддържането, и зареждането на акумулатора е "по-комфортно" от колкото при автомобилите само с ДВГ (както и трябва да бъде) - освен свръх облекчената му експлоатация от страна на хибридната система. Макар в такъв случай да е необяснимо, това което пише в инструкцията.
Значи няма причини акумулатора при хибрида да не "издържа" с години повече, от колкото при "стандартен" автомобил с ДВГ, ако се експлоатира долу горе приемливо. Дано е така, доста хора накупиха хибриди в последните 2 3 години и пишат във форума.
На ауриса съм с четвърти акумулатор (последния наближава 2 години) - за няма и 10 години, като дори не му ползвам екстрите - но може да е проблем на конкретната бройка, макар и да не е установен такъв.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 21:39
от BOz
Hursa написа: 28 Дек 2021 20:11 Значи няма причини акумулатора при хибрида да не "издържа" с години повече, от колкото при "стандартен" автомобил с ДВГ, ако се експлоатира долу горе приемливо
Най-накрая стигна сам до този извод.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 21:41
от Hursa
Да, но странно тогава защо колегата е сменил акумулатор на третата, а вие не на седмата година smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 28 Дек 2021 21:42
от BOz
Hursa написа: 28 Дек 2021 21:41 Да, но странно тогава защо колегата е сменил акумулатор на третата, а вие не на седмата година smile.gif
Ами акумулатори, цени, спестявания, качество...