Страница 20 от 46

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 14:57
от Rudy
BOz написа:Дори съм сигурен, че след 20 години почти няма да има хибрид на тази възраст на пазара, за разлика от многото дизели, които ще продължават да си вървят по улицата необезпокоявано.
Това е свързано повече със съвременните схващания на потребителското общество, отколкото на бензин/дизел/хибрид.
Да батериите като почнат да се скапват (заради химичните процеси) ще се увеличи търсенето и ще има повече алтернативи, не само ОЕМ производителя.
'щото ми писна да сравнявате цената на турбина от китайски или турски производител със тази на батерия от ТМА...
На Лекса не съм ремонтирал, но съм имал достатъчно немски коли, та да знам... Разбира се никога не съм имал френски, италиански или други европейски и затова не обобщавам.
Ивалин написа:Маслото на автомата по документи се сменя на 100000 мили (наскоро го смених)
Маслото на CVT не се сменя - само ако теглиш каравана или по собствено желание - когато от ТМА ми го препоръчаха и ми го вкючиха в проформата - ги накарах да ми го напишат като препоръка. Отказаха, защото от Лексъс Европа ми отговориха, че ако ме принудят (колата беше в гаранция) да сменят маслото на автоматика, ще бъде за тяхна сметка.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 15:32
от Ивалин
RUDY написа:
Ивалин написа:Маслото на автомата по документи се сменя на 100000 мили (наскоро го смених)
Маслото на CVT не се сменя - само ако теглиш каравана или по собствено желание - когато от ТМА ми го препоръчаха и ми го вкючиха в проформата - ги накарах да ми го напишат като препоръка. Отказаха, защото от Лексъс Европа ми отговориха, че ако ме принудят (колата беше в гаранция) да сменят маслото на автоматика, ще бъде за тяхна сметка.
Явно четем различни сервизни книжки :D

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 15:41
от BOz
Rudy написа:
BOz написа:Дори съм сигурен, че след 20 години почти няма да има хибрид на тази възраст на пазара, за разлика от многото дизели, които ще продължават да си вървят по улицата необезпокоявано.
Това е свързано повече със съвременните схващания на потребителското общество, отколкото на бензин/дизел/хибрид.
Да батериите като почнат да се скапват (заради химичните процеси) ще се увеличи търсенето и ще има повече алтернативи, не само ОЕМ производителя.
'щото ми писна да сравнявате цената на турбина от китайски или турски производител със тази на батерия от ТМА...
На Лекса не съм ремонтирал, но съм имал достатъчно немски коли, та да знам... Разбира се никога не съм имал френски, италиански или други европейски и затова не обобщавам.
Не съм сигурен, че е свързано с обществото. Тоест свързано е, но главно е свързано с финансите на обществото.
Ето ти не се притесняваш за батерията, защото може да си позволиш смяната ѝ. Дали ще търсиш нова от ТМА или от 7-ми дилър от Коста Рика, това няма значение. Важното е, че ще може да я смениш.
Но твоята или моята кола когато стане на 20 години и цената ѝ стане 1500 лв., то тогава никой няма да я купи, защото няма да има как да я подкара, предвид консуматива. Това не е турбина да я смениш от моргата поради простата причина, че живота им е крайно ясен и предсказуем.
А предвид параметрите, които следи системата, то съм негативно настроен, че ще излезе някой на пазара с батериите. Дано да греша.
Никой не сравнява турбината с китайски или турски кит. Пълен ребилд на турбината с истниски, ОЕМ части, излиза под 500 лв. (най-често в диапазона между 300 и 400). След това я даваш за още малко пари на баланс и си имаш чисто нова турбина за под 500лв. Това разбира се ако сам си я правиш. Ако не разбираш и я дадеш на друг, то излиза под 1000 лв. Отново.
Ребилд с китайски кит излиза около 100 лв. Но въобще да не го обсъждаме.

Ето, например разликата само в предното ми стъкло на Приуса в сравнение с това на БМВ-то ми струва една турбина, ако трябва така да гледам на нещата.
Да спомена ли и за предния капак? А за задния капак? Само тази разлика ми дава преимущество на БМВ-то с едни бързи 300к километра, изразени в икономическа величина, от вкарване в резервата на 6 дюзи и една турбина.
Което не е коректно разбира се, защото това са вече производствно свързани разходи, спрямо модела, а не спрямо хибридно/дизеловата система.
Но пък от потребителска гледна точка БМВ-то ми струва по-евтино да се оправи с цена изразяваща се в 300к километра механични компоненти, спрямо Приуса.
Ивалин написа:...За акумулаторите да ти кажа въобще не се притеснявам. Направено е така че експлоатационно няма какво да сгрешиш (освен да ги наводниш) има на пазара (е не оригинални но пък нека да стигнем до смяна). ....!!!
Къде има неоригинални клетки за смяна? Може ли линк, за да ги разгледам?

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 16:07
от Rudy
BOz написа:Но пък от потребителска гледна точка БМВ-то ми струва по-евтино да се оправи с цена изразяваща се в 300к километра механични компоненти, спрямо Приуса.
Няма да ти цитирам моментите с които не съм съгласен,защото са прекалено много - турбината ще рециклираш и ще стане като нова, но клетки на батерията няма? Колко е нова турбина от Дару кар?
Капаци има и за приус китайски, тайвански и турски (каквито са и за БМВ) - те са и на същите пари. Приус-а водиш в ТМА, ама старото ти БМВ не е помирисало официален сервиз? Сравнявай сравними неща за пореден път моля!

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 16:20
от BOz
Rudy написа:
BOz написа:Но пък от потребителска гледна точка БМВ-то ми струва по-евтино да се оправи с цена изразяваща се в 300к километра механични компоненти, спрямо Приуса.
Няма да ти цитирам моментите с които не съм съгласен,защото са прекалено много - турбината ще рециклираш и ще стане като нова, но клетки на батерията няма? Колко е нова турбина от Дару кар?
Капаци има и за приус китайски, тайвански и турски (каквито са и за БМВ) - те са и на същите пари. Приус-а водиш в ТМА, ама старото ти БМВ не е помирисало официален сервиз? Сравнявай сравними неща за пореден път моля!
Точно сравнявам сравними цени - нови за ОЕМ части, не за китайски.
Разликата в 2 капака и едно челно стъкло между Приус и БМВ се изразява в 1600 лв. Което е цената на 100% рециклиране с нови (ОЕМ - Гарет и Бош) части на една турбина и 6 дюзи.
Ако ти може да ми продадеш нови клетки, то с удоволствие ще си ги купя от теб и ще си рециклирам батерията така, че да стане нова и тя.
Аз не държа да си купя клетките от Тойота. Просто държа частите да са нови и оригинални.

Ако се върнеш 2 страници назад ще видиш, че съм си купил нови и оригинални части и за Приус-а. Също съм взел и оферта от въпросния човек и за клетките.
И когато се наложи да я рециклирам, то ще се възползвам най-вероятно от неговите условия. А това нали се сещаш, че ще стане в следващите няколко години (мои надежди, че не искам да се надявам да стане утре). И точно тази цена, която ми я предложи колегата, която е по-ниска от ТМА, то ще ми бутне цялата поддръжка на дизела до сега, за цялата му история за 300к километра.

Просто изключваш факта, че колите остаряват. А никой няма да иска да си купи автомобил с консуматив, който е умрял със сигурност.
Както казах - батерията ще умре със сигурност. И това ще се случи с абсолютно всички батерии и просто и да искаш не може да купиш 2-ра употреба батерия, както би направил с турбина или дюза да речем. Тогава ще имаш само един вариант - нови клетки - от където искаш.
И те ще са си скъпи. Никой няма да даде 1500лв за автомобил 2-ра употреба и ако щеш и 2к за клетки, ако решат да ги подаряват. Те и 300лв за турбина ще им се струват много, какво говорим въобще за такава цена на въпросния консуматив. Погледни малко напред и помисли малко от страна на купувач, който е с нисък бюджет и ценовата им група са автомобили на по 20 години. Хибрида ще е като статуя тогава.
Ако говорим за нов - ОК, може. Но дреме ти за хибрида при положение, че вече почти всички производители дават 5 години гаранция на автомобилите си.
За това хибрида има единствено шанс именно в графата 5-10 години. Това му е жизнения цикъл. До колкото един дизел се купува и на 15 и на 20 години ако щеш.

Замисли се и над гаранцията дори. В момента си купуваш Приус с 5 години гаранция или 160к километра. Но пък специално е споменато, че за хибридната част (разбирай батерията, ЕКУ-то на батерията, ЕКУ-то на хибрида и инвертора) гаранцията е 100к километра. Честито.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 18:25
от nowyaris
Хората са различни.И критериите им за икономическа изгода от нещо си също са различни.Темата нещо...... .

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 18:35
от Rudy
BOz написа:Разликата в 2 капака и едно челно стъкло между Приус и БМВ се изразява в 1600 лв.
Я по-подробно обясни тази сметка. И не забравяй, че и останалите тук имаме или сме имали и други автомобили!

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 18:52
от BOz
Rudy написа:
BOz написа:Разликата в 2 капака и едно челно стъкло между Приус и БМВ се изразява в 1600 лв.
Я по-подробно обясни тази сметка. И не забравяй, че и останалите тук имаме или сме имали и други автомобили!
Груби цени:
Стъкло:
БМВ = 570лв
Приус = 1080
Капак преден:
БМВ = 790
Приус = 1320
Капак заден:
БМВ = 920
Приус = 1410

Официалните цени предоставени от ТМ и от Дару.
Да не забравяме, че капаците на Приус са уж хай-тек алумин, чудни. tooth.gif
Ама едно не ми стана ясно - стъклото. Как може да струва толкова пари. Общо взето това е най-скъпото стъкло в този клас. Сигурен съм, че няма по-скъпо.
На БМВ-то ми УВ термо стъклото, което е с опция за сензорите излиза пак по-евтино. А това стъкло, което цитирам за Приус-а дори няма и зелен кант. tooth.gif
И точно защото и другите караме различни автомобили, за това разбрах, че карам златен хибрид. drunk.gif

Но пък и да не си изкривявам душата, това е първия ми автомобил, който механично е здрав и не съм правил разходи по него още.
Сега следва и годишното обслужване, което ще му направя, та и свещите и ремъка ще му сменя, че стават на 160к, а според Денсо свещите са с такъв ресурс. Те са ми половината от сумата на консумативите, които цитирах.
Ще му направя "застраховката" на батерията и тази година, та да си осигуря още една година спокоен сън. Пък догодина ще я мислим пак тази батерия. Но чукне ли 10-тата година, или се приготвям психически и се хващам за палците на краката, или го продавам. tooth.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 19:16
от Rudy
А какво е БМВ-то? Модел и година? Защото за джама на Х6 ни искаха почти 2000...
Защото препоръчителната цена на дребно на стъклото е:
GLASS, WINDSHIELD 56111-47010 LAMINATED GLASS, T=4.76, GREEN € 348.89

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 19:40
от Ивалин
Да ти кажа честно хибрида не смятам да го продавам.....Да изкара още 8г. и за части или вторични. После нов. Въобще не си въобразявам че ще си купя вече 15+ годишна кола ....дизел....само ако има триточкова навесна система! Карал съм и големи (22000сс) и малки (1800сс)...не благодаря!

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 19:44
от slowtraveler
BOz написа:....Ама едно не ми стана ясно - стъклото. Как може да струва толкова пари. Общо взето това е най-скъпото стъкло в този клас. Сигурен съм, че няма по-скъпо.....
Не е причината в хибрида...
За съжаление някъде съм забутал архива, ама доколкото си спомням смяна предно стъкло на авенсиса ми 2002г струваше около 1270лв :censored:

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 23:26
от nowyaris
Тва стъкло с мацка без гащи седнала на него ли ги продават в ТМ , че му искат такива пари ?

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Фев 2015 23:42
от slowtraveler
nowyaris написа:Тва стъкло с мацка без гащи седнала на него ли ги продават в ТМ , че му искат такива пари ?
offtopic.gif Мацка не видОх tooth.gif Стъклото бе с подгрев района на чистачките - това бе единствената му особеност... Без сензори за дъжд и т.н...

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Фев 2015 10:34
от BOz
Rudy написа:А какво е БМВ-то? Модел и година? Защото за джама на Х6 ни искаха почти 2000...
Защото препоръчителната цена на дребно на стъклото е:
GLASS, WINDSHIELD 56111-47010 LAMINATED GLASS, T=4.76, GREEN € 348.89
Ами обади се в ТМА и им го кажи.
БМВ-то е 3-ка, 2003-та година. Мисля, че падат в един и същ клас автомобил.
Само, че едното е БМВ, а другото Тойота. Демек въобще не са в един и същи клас, а в един и същи сегмент.
Макар, че и не съм съгласен определено, че Приуса е в Д сегмент.
Но както казах - не съм виждал такава цена на стъкло в този сегмент.
Явно има платинени нишки, де да знам...
slowtraveler написа:
BOz написа:....Ама едно не ми стана ясно - стъклото. Как може да струва толкова пари. Общо взето това е най-скъпото стъкло в този клас. Сигурен съм, че няма по-скъпо.....
Не е причината в хибрида...
За съжаление някъде съм забутал архива, ама доколкото си спомням смяна предно стъкло на авенсиса ми 2002г струваше около 1270лв :censored:
Ами реално го признах, че не причината е в хибрида конкретно, но да поддържам хибрид, в частност Тойота, в някои ситуации е много икономически неизгодно в сравнение с друг автомобил.
Някой друг ако може да сподели как са цените на стъклата, нека го направи. Аз просто знам, че няма кола в Д сегмента, която стъклото ѝ да струва толкова пари. Било то и с УВ защити, термо, акустични и т.н.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Фев 2015 11:10
от Rudy
BOz написа:БМВ-то е 3-ка, 2003-та година. Мисля, че падат в един и същ клас автомобил.
Само, че едното е БМВ, а другото Тойота. Демек въобще не са в един и същи клас, а в един и същи сегмент.
Пазарната цена на 12-год ти БМВ е около 6500-7000 лв. Приус 2 не можеш да намериш за по малко от 9000. Та пазара казва, че Приуса е по-скъп! От там и частите.

Сега сериозно - стъклото на хибрида не е по-скъпо, по-скъпо е стъклото на Тойота. Така че престани да пишеш каквото ти е угодно...