Страница 190 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 13:33
от Hursa
Но сте го сменили на 6,5 години. А не на 2 3 години, като при новата и най-новата система. Явно старата технология е в пъти по-добра.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 13:36
от BOz
Или просто си с грешно впечатление.
Примерно в Щатите гаранцията на батерията от представител е 7 години.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 13:39
от Hursa
Но у нас не е. Та в щатите или са коригирали проблема - там моделите се различават. Или си ги сменят по гаранция един два пъти, на кой си търси гаранцията - и не отстраняват проблема тъй като им е невъзможно

Може би трябва да потърсят помощ от по-добри специалисти на конкурентите - след като, дори при вас не си е изкарал дори гаранцията.

Някой включвал ли е "В" режима при хибрида с 1,8 - докато автомобила се движи само от батерията? Не при спуск, докато автомобила се движи бавно, в града, например.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 15:48
от BOz
Hursa написа: ↑24 Дек 2021 13:39
и не отстраняват проблема тъй като им е невъзможно
Който "проблем" е само в твоята глава, явно.
Hursa написа: ↑24 Дек 2021 13:39
Някой включвал ли е "В" режима при хибрида с 1,8 - докато автомобила се движи само от батерията?
Какво е по-различно от на Ауриса ти?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 16:14
от slowtraveler
Хм... Приятели с хибриди са оставали без ток... Ама защото не разбират начина на работа на системата...
Както знаете малкият (12В) акумулатор на хибридната система има няколко особености:
1. Доста по-малък като капацитет е, защото няма нужда от голям стартов ток.
2. Зарежда се само когато хибридната система работи (на ON е)...
Затова ако спреш на място и си оставиш включени радио или фарове, или някоя лампа - това акумулаторче ще бъде разредено много по-бързо отколкото големият акумулатор на обикновен автомобил (точно така 'умираха за ток' приятелите)...
Това акумулаторче съвсем не го притеснява 'градското шофиране на малки разстояния', както би го притеснило конвенционален автомобил... Причината? Ами акумулаторчето се ползва само за отключване на вратите, светване на интериорните лампи, и стартиране на хибридната система (навярно секунда малко по-висока консумация), след което хибридната система започва веднага да го зарежда със стандартен ток...
Притеснява го единствено 'престоя на място' с изключена хибридна система, ако човек човърка менюта, лампи, радио...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 20:18
от biro
Изглежда тока за стартиране на системата не е толкова малък, колкото си мислиш. Пробвах с напълно зареден джъмпстартер и не успя да стартира.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 21:45
от peterhr
Няма ли защита, когато се седи на място и ако колата реши, че пада акумулатора под някакво критично ниво и да изключи сама определени консуматори ???
Безкрайно глупаво е колата да има толкова много електроника и процесори и да не е добавена една проста логика за проверка на напрежение. Поне съобщение за потециален проблем да вади

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 24 Дек 2021 22:11
от mapamop
biro написа: ↑24 Дек 2021 20:18джъмпстартер
Със "джъмпера" успявал ли си да "вдигнеш", друг "мъртвец"?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 25 Дек 2021 08:23
от biro
Не съм пробвал.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 25 Дек 2021 09:50
от slowtraveler
biro написа: ↑24 Дек 2021 20:18
Пробвах с напълно зареден джъмпстартер и не успя да стартира
Или джъмпстартера е бил дефектен, или колата е имала проблем, или ти не си направил нещо както трябва...
Токът наистина е малък/умерен - трябва му да 'щракне' 2-3 релета и да пусне компютъра за под секунда (освен лампите ако са отворени врати и радиото и т.н.)...
Лаптопът ти с по-голяма батерия ли е? Ама издържа часове
peterhr, в повечето случаи това е 'неосъзнато решение' на шофьора - той е 'изгасил' хибридната система, но след това е включил/оставил консуматори на АСС - колата просто изпълнява изричното му желание...
Иначе логика за изключване на консуматори има, ама не трябва да е на АСС

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 25 Дек 2021 10:44
от peterhr
Дори и на ACC трябва да има поне предупреждение. На телефона може да има, но на колата която е в пъти по-скъпа и сложна техника - не. За мен е странно, но явно има други причини, за да го няма, които не ги знам.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 25 Дек 2021 11:53
от slowtraveler
За съжаление ми се струва, че голяма част от софтуеристите на авто-софтуера явно не са шофьори

И 'дефектите' в софтуера се много - странно ми е защо, но е факт...
Не само 'недостатъци в логиката', които са отстраними с елементарни команди, но и недостатъчен контрол върху бъговете..
Тъкмо снощи чета, че викат около 40х. нови Джипа 2021г заради грешен ъпдейт на модула за фаровете, поради което можело единият или двата фара да не светнат като ти потрябват
Става въпрос за голям (7 местен) луксозен автомобил все пак..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 25 Дек 2021 11:56
от max-2
Няма предупреждение. Започва да гаси фаровете, ел. Стъклата да работят на тласъци и след това гаси системата. Ако си упорит акумулатора може да падне до 8.2 волта и 10 процента заряд.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 25 Дек 2021 15:31
от Krachunov
slowtraveler написа: ↑25 Дек 2021 11:53
Не само 'недостатъци в логиката', които са отстраними с елементарни команди,
Пряко си запознат с разбработката на софтуер за автомобили?
Ако не, звучи, както клиент отива и казва тук едни елементарни нещица да променим/добавим/махнем, като за него всичко се свежда до 1 бутон 1 поле.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 25 Дек 2021 16:28
от slowtraveler
Пряко съм запознат с разработката на софтуер като цяло, включително и за приложни устройства - все пак това ми е образованието а и част от сегашната работа...
А като дългогодишен шофьор 'виждам' дефектите в логиката на автомобилите... Да, в доста от случаите в следващите версии се отстраняват такива 'дефекти в логиката', но самото допускане на такива 'фалове' за мен означава неподготвени кадри, подаващи заданието..
Например - за мен е абсолютно нелогично всички шофьори да се поставят под един знаменател...
В края на краищата шофьорът е този, който си знае плановете - защо например при хибридите не се даде възможност на шофьора да менажира батерията... 'Потребителски' - не надълбоко в детайлите... Но например - да имаш избор от няколко режима, различаващи се по степента на разряд преди старт на ДВГ, и степента на максимален заряд от ДВГ...