Страница 19 от 64

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 27 Фев 2013 18:10
от Freedom
Не мисля, че ти е нужен сервиз за да го направиш. Изваждаш релето за светлините H-LP Relay (намира се в кутия зад радиатора), подпъхваш в гнездата съответните заголени кабели от модула за DRL - червеният кабел към 1-ви или 3-ти пин, жълто-зеления кабел - към 5-ти пин и набождаш релето. С подобна процедура подпъхваш жълтия кабел към 1-ви пин на релето за вентилатор №2 (през едно гнездо от релето за светлините) и затваряш кутията на релетата. Зеления кабел го изолираш, а синия връзваш към маса където си харесаш. Това е всичко. 10-15 минути и имаш DRL. Успех!

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 09:16
от lederman
Много благодаря, при първа възможност се захващам !!!

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 09:59
от miso25
Freedom написа:Днес най-сетне намерих време и си поставих модул HIDBG-01 за управление на късите светлини. Всичко мина без рязане и ми отне около половин час с разглеждане на схемата. Сега ксенона се пали автоматично 4-5 секунди след стартиране на двигателя без да се пускат габаритите. Мислех варианти с управление на дългите, но не ми се разправя с куките.
Колега, може ли да кажеш дали този модул ще стане за Корола Версо 2006г? Ако става дали ще може да се процедира по твоята схема с релетата и при Версото на същото место ли се намират като при теб? Благодаря.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 11:45
от lederman
гледам схемата и се чудя :)
Зеления кабел го изолираш
а ако вържем Зеления кабел (+ от габарити )на 2-ри крак на H-LP Relay, ще изключваме модула при включване на заводските светлини, тоест, когато завъртим ключа за светлините (или се задейства сензора за автоматични светлини), модула ще се изключва и ще работи през оригиналното реле ( H-LP Relay). Как смятате, правилна ли е логиката?
Причината да мисля в тази посока е, че искам да запазя автоматичната функция на светлините, за да се сменя осветеността на таблото и приборите в колата.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 15:42
от Freedom
Зеленият кабел за + от габарит се използва при фарове с крушки H4 за да не светят едновременно късите с дългите и да се получи прегряване. Може наистина да се свърже към 2-ри крак на релето и ефектът ще е, че ще може да караш на габарити с фарове за мъгла. Не бях се сетил, че ще ми дотрябва такъв вариант, но при гъста мъгла късите наистина ще пречат. Ще го доработя. А иначе и без да е вързан зеленият кабел си работи автоматичното пускане на светлините и съответно затъмняване на таблото.

Колега @miso25, нямам идея как стоят нещата при Corola.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 16:07
от mirott
Жив и здрав! Отивам да си купя и ще пиша! Ама е за Авенсис 1...

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 16:17
от miso25
Freedom написа:Колега @miso25, нямам идея как стоят нещата при Corola.
А някой друг колега може ли да каже дали ще стане на королата този модул и начина на свързване на колегата freedom??? Гледах един мануал за королата и релето на фаровете се намира на същото място като на авенсиса.....

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 16:54
от lederman
Freedom написа:Зеленият кабел за + от габарит се използва при фарове с крушки H4 за да не светят едновременно късите с дългите и да се получи прегряване. Може наистина да се свърже към 2-ри крак на релето и ефектът ще е, че ще може да караш на габарити с фарове за мъгла. Не бях се сетил, че ще ми дотрябва такъв вариант, но при гъста мъгла късите наистина ще пречат. Ще го доработя. А иначе и без да е вързан зеленият кабел си работи автоматичното пускане на светлините и съответно затъмняване на таблото.
Модулчето пристигна и беше пробвано на момента.
Довечера предстои удължаване на кабели, а събота или неделя културен монтаж :)
При пробата преди малко, след като се включат автоматичните светлини осветлението на таблото минава в нощен режим, но не знам как да ги накарам да автоматичните да се изключат за да видя действието в обратна посока.
какво направих:
1. осветявам светлинния датчик и подавам контакт. Резултата е, че фарове не светят
2. стартирам двигателя, ДЛР-а включва фаровете без габарити, без индикация за запалени фарове и таблото в дневен режим на осветление (светлинният датчик още е осветен) тока захранващ фаровете минава само през ДЛР-а.
3. затъмнявам светлинния датчик и габаритите се включват, появява се индикацията за запалени фарове и таблото минава в нощен режим. (щатната работа на автомобила) тук предполагам, че тока за фаровете минава и през модула и през щатното реле, което май не е лошо :) .
4. отново осветявам светлинния датчик, но уви не видях обратното действие, а именно да се угасят габаритите и таблото да мине в дневен режим ...
За всички стъпки описани по-горе ключа на фаровете е на позиция AUTO.
Предполагам има някаква по-специална логика на гасене на автоматичните фарове но не знам каква е, може да има някакъв хистерезис или интензитета на фенерчето не стига да задейства функцията? Като го монтирам постоянно ще го наблюдавам.
Много благодарности на Freedom !!!! даде прекрасна инструкция !!!

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 17:01
от lederman
mirott написа: ...Отивам да си купя и ще пиша! Ама е за Авенсис 1...
в темата на a_stankov http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=12710#p135893
пише,че инсталациите били аналогични...

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 17:18
от mirott
Да, това го четох и на него разчитам! Ще пиша ако светне ксеноня... biggrin.gif biggrin.gif

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 28 Фев 2013 20:08
от Freedom
Относно гасенето на габаритите - не съм забелязал аномалии. Като я запаля при мрачно време в гаража индикацията и затъмняването сработват, като я изкарам - минавам в режим DRL. Относно удължаване на кабелите - и на мен това ми беше първата идея, но се отказах. Скъсих термосвиваемия шлаух, в който е обвит модула, и така постигнах необходимата дължина на кабелите. Самите кабели прекарах през отворите на липсващото DIM Relay, а модула го привързах за кабелите под кутията с релетата. Стана перфектно.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 01 Мар 2013 23:12
от Freedom
Днес довърших доработките. Със зеления кабел на 2-ри крак не става. Всъщност не доогледах по-рано схемата, иначе щеше да е ясно. На 2-ри крак при задействан превключвател за габарити, фарове или когато е активирано автоматично включване имаме (-), а когато не са задействани - идва (+) от 1-ви крак през бобината и модулът не работи. Пуснах кабел от плюса на левия габарит (зелен кабел) и всичко работи нормално. Сега мога да използвам при нужда само габарити и фарове за мъгла.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 02 Мар 2013 15:15
от miso25
Вчера и аз купих модула, за който говори колегата freedom. Надявам се скоро да го монтирам и ще споделя дали и при версото е като при авенсиса. Аз няма да мъча зеления кабел защото няма халогени rolleyes.gif

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 02 Мар 2013 22:26
от lederman
Време е за фотоотчета :

Остана само да сложа една обувка на масата и ще го броя за приключено :)
Монтажа е по схемата която ни даде Freedom.
Опаковъчният термошлаух ми се стори излишен :) и го разкарах, дано не изгори модула защото вероятно ще ми откажат гаранция :). ама пък платката пасна идеално между оригиналните релета и е прибрана в кутията.
Зеленият кабел се отказах да го свързвам, причината е, че по закон е фаровете за мъгла се ползват заедно с късите светлини, а аз не искам да нарушавам закона :). Освен това като работят в паралел двете релета би следвало да се разтоварват и да се пазят контактите.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 03 Мар 2013 00:12
от The enD
Не ми се занимава да търся назад из 20-те страници(май имаше и още по-голяма тема). Дневните светлини признават ли се от закона за заместител на късите(които ни задължиха целогодишно), ако не са фабрично поставени?