Страница 185 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:09
от metoyo
Колеги, що ми се струва, че сега зимата при настройка на 22 на парното и външна темп. в случая 0-2 градуса, топлия въздух идва по бързо при изкл. климатик. Отделно и разхода е по-нисък, видно на скалата на таблото при движение, а и при приключване на маршрута. Примерно с климатик, разстояние от 9 км. сутрин за работа е около 9/100, при същите условия без климатик 7-7,5/100.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:17
от slowtraveler
Трудно е да се прецени - обикновено няма разлика в загряването, защото допълнително охладеният въздух от климатика, позволяващ изсушаването на въздуха и отстраняващ запотяването е допълнителен товар, който пък загрява по-бързо двигателя...
За разхода - може да е мааалко по-голям (все пак консумираш допълнително енергия), но в никакъв случай не и 2л/100км... При такива малки дистанции няма как да направиш реална оценка...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:18
от ufer
slowtraveler написа: ↑13 Дек 2021 13:16
Max-2 предлага доста екстремно 'лекуване'
И аз много обичам да си чистя дисковете така от 200 на 80...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:24
от astranom
Извинете ме за аматьорския въпрос, но как мога да си включа да ми духа топло от парното, без да включвам климатика? Аз от 2 години я търкалям, възниквал ми е този въпрос, но си мислех, че единственият начин да пуснеш топълвъздух в купето е през климатика?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:25
от slowtraveler
ufer написа: ↑14 Дек 2021 10:18
И аз много обичам да си чистя дисковете така от 200 на 80...
Аз също съм пробвал такова (принудително - ПТП на АМ Хемус...), ама дисковете посиняват и вероятността да прегреят/изпекат/изметнат е голяма

Затова и не го препоръчвам ...
astranom, няма ли бутон АС?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:41
от ufer
А-а, аз никъде не съм писал, че го препоръчвам, пък и мен да ме натиснат така, и аз ще посинея...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 11:45
от Hursa
Някой знае ли - какво се случва като "пуснем" спирачката на хибрида на тойота? Защо за да ограничим минималната скорост (на хибрида в случая) - трябва да "натискаме" частично спирачката и какво се случва при това? (Това - когато ДВГ не се е стартирал.)
► Виж съдържание
LEXUS написа: ↑12 Дек 2021 14:05
Интересното е,че ти изтъкваше главно негативите
Пак ли мрънкат заклетите т. н. "фенове"

. Колкото те навреждат и "най-заклетия враг" не може толкова

.
► Виж съдържание
slowtraveler написа: ↑12 Дек 2021 17:19
500х.км издържат 'промишлените турбини' (кораби и т.н.), защото се мажат принудително и при спрян двигател...
Не мисля, че основния проблем е мазането, а това, че в стремежа да направят турбокомпресорите при леките автомобили възможно "най-отзивчиви" (както и да се "включат" в работа възможно от най-ниски обороти на ДВГ, особено при бензиновите, които при малки товари са с още по-ограничено количество изходящи газове) и поради това възможно най-компактни (поради това работещи на изключително високи обороти) и леки - са конструктивно претоварени. Само погледнете - колко фини са детайлите им. А при товарните автомобили "турбинирани" двигатели издържат и по милиони километри. За съжаление и не "турбинираните" съвременни автомобилни двигатели не издържат много.
А турбините, газовите турбини теоретично - са относително по-нечувствителни към "старт-стоп" режимите, по сравнение с ДВГ. Но в стремежа да са възможно по-компактни за мощността, която дават са пак относително по натоварени конструктивно по сравнение с ДВГ. Например газови турбини, които са си отработили ресурса ("часовете") на самолети и демонтирани от тях - работят с години, преработени за работа с природен газ и задвижващи генератори - благодарение на това, че работят в по разтоварени режими. При това работят, като "пикови" и аварийни мощности за енергосистемите - включват се и се натоварват много бързо, като в последствие отново се разтоварват бързо и изключват (и това по два и повече пъти всеки ден).
Не съм съгласен, че е проблем работата на ниски обороти при дизеловите двигатели, атмосферните дизелови двигатели при леките автомобили. Напротив - те имаха значително по-висок въртящ момент (и по-стабилна работа при ниски обороти) от бензиновите двигатели с аналогична мощност (имаха и по-ниски обороти на празен ход) – затова и автомобилите с дизелов двигател се усещаха, като по-мощни и динамични при ниски скорости и потегляне, въпреки по-масивните си двигатели.
Стартирането и в последствие изключването не се отразява благоприятно за коя да е машина (поне тези за които знам). Дизеловия двигател, въпреки големите си достойнства е по-чувствителен към тези режими, по сравнение с бензиновите. „Турбинираните” двигатели – поради така силно натоварените турбокомпресори – са още по-чувствителни към честите спирания и стартирания, особено „турбините” на бензиновите автомобили. А това е много важен въпрос при хибридните автомобили. Вероятно за тези проблеми могат да намерят решения, но за съжаление хибридните технологии не се развиват особено. Към ДВГ на хибридните автомобили – би трябвало да се предявяват особени изисквания, при това в много и различни отношения. (Може би най-доброто решение, което сега съществува и се прилага от години - е това което се използва при хибридните "формула 1".) Но за съжаление в днешно време и ДВГ при леките автомобили не се развиват много, дори ред производители директно заявиха – че няма да разработват нови ДВГ.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 11:58
от stereo_man
astranom написа: ↑14 Дек 2021 10:24
Извинете ме за аматьорския въпрос, но как мога да си включа да ми духа топло от парното, без да включвам климатика? Аз от 2 години я търкалям, възниквал ми е този въпрос, но си мислех, че единственият начин да пуснеш топълвъздух в купето е през климатика?
Най-дясното копче трябва да ти е А/С. С него включваш и изключваш климатика
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 12:14
от Hursa
Всъщност "топло духа" и без да е буквално включено, и след като натиснем офф
(Но се влияе от настроената до "изключването" температура - затова може да духа и студено. Всъщност как ли можем да го спрем да "духа" - може би, ако натиснем "рециркулация".)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 12:49
от astranom
Да, благодаря ви, разбрах. Аз мислех до сега така: че AC включва климатика, а когато натиснеш off - спираш климатика и всичко спира да духа - било топло или студено; и че рециркулацията работи само при включен климатик, тъй като когато е изключен, и копчето за рециркулация не свети. Всъщност, направило ми е впечатление, че при спрян климатик само копчето за обдухване на предното стъкло продължава да свети, ако не си го изключил специално него преди изключването на климатика. Но не съм проверявал при това положение дали продължава да обдухва стъклото, въпреки спрения климатик.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 20:01
от Hursa
Доволни ли сте от фаровете? Някой с т. н. "би-лед"?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 20:15
от memorex
Аз ако мога да се включа като не собственик бих казал ,че лед фаровете доста заслепяват .Това със сигурност се знае от производителите и затова ,предполагам ,фабрично късите светлини са настроени на по-близка дистанция и това е причината някои водачи да недоволстват и да прибягват до ръчна нивелация .Това им позволява да имат по-далечна видимост и да поддържат по-висока скорост ,но и да пречат повече на насрещно движещите се които не са си закупили специални за целта очила.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 20:28
от stereo_man
Hursa написа: ↑14 Дек 2021 20:01
Доволни ли сте от фаровете? Някой с т. н. "би-лед"?
Мен лично фаровете са едно от нещата, които много ме кефят в колата. Аз съм със седан executive + ниво. Не знам в по-горните има ли разлика
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 20:32
от Mcl

- IMG_20211214_203140.jpg (625.99 KiB) Преглеждано 1430 пъти
Познато ли ви е? Кой колега го казва.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 14 Дек 2021 20:37
от travelboy1965
Hursa написа: ↑14 Дек 2021 20:01
Доволни ли сте от фаровете? Някой с т. н. "би-лед"?
Аз нощно време избягвам да карам извънградско така че въобще не се впечатлявам от някакви лед мигалаки за маса пари.Предпочитам да не ми замръзват фаровете зимата и като изгори да си сменя крушката а не да чакам 2 месеца за лед фар за една торба с пари.