Мирослав Петков написа: ↑23 Окт 2022 12:44
Ако нещата останат така,цената на тези автомобили при евентуална препродажба ведага би станала с 12 000лв по ниска,защото първия въпрос на купувача би бил: Сменен ли е кабела,кога, и имаш ли фактура за смяната?
И да и не. Ето възможни решения в случай, че нещата останат така:
1. След дизелгейт имаше хора осъдили VW с основание, че цената на автомобилите им паднала заради скандала.
2. Смяната на кабела не е задължителна - достатъчно е да дадеш на потенциалния купувач възможност да вдигне колата на подемник и да погледне степента на корозия.
Освен това попаднах на
тази скорошна статия, в която се потвърждава мнението, че тази цена на кабела е силно преувеличена. В текста по съвпадение се споменава и сходна сума на тази, която аз налучках по-горе в мненията ми:
He also denounced the “grossly exaggerated” price of the part, which is similar to an extension cord for a mower and should not be sold for more than $500
Ако Тойота вземат, че оптимизират цената на частта до това ниво - еми ще го черпя втория собственик един кабел от 1000 лв. в случай, че имам сериозна корозия по кабела и не съм го сменял. Както
slowtraveler спомена - и без това съм дал 20 пъти по толкова за каско + още някакви очаквани разлики за обезценяването на колата във времето. Аз лично не я купих с цел печалба макар, че при сегашните пазарни условия в момента бих могъл наистина да я продам на печалба. Аз я купих, защото ми хареса супер много и продължавам да смятам, че към момента това е най-добрият автомобил на пазара за моите нужди.
Мирослав Петков написа: ↑23 Окт 2022 12:44
4. Тези собственици ,които са купили автомобила за да го задържат по-дълго ,ще се откажат от решението си. Никой няма да изгаря от желание на всеки 4-5 години да плаща по 12 000лв за високо волтови кабели и да не смее да предприеме по-дълго пътуване ,защото може да остане на пътя в нищото ,с липса на GSM обхват със семейството си!
Все още вярвам и че е преувеличено, че казусът засяга всички, независимо от условията, в които карат колата си. Един от коментарите от горната статия потвърждава това, а и това не е първият такъв, който виждам в интернет пространството:
I just took my Rav4 2019 Hybrid to the dealer, 10.18.2022 for an inspection. According to them, no issue at this time. Fortunately, I live in Seattle, and keep my vehicle in my closed garage. Will keep all posted, and monitor the updates.
Ако се окаже, че Тойота освен
подобренията в дизайна на пластмасата и добавяне на защитната кора, също така са добавили и допълнителен защитен слой на сглобката и потенциално подобрение на използваната сплав, тогава при моя режим на шофиране едва ли ще се появи корозия дори след 6-8 години, когато планирах да продам колата. При мен няма промяна в плановете и все още се чувствам уверен, че шофирам надежден в дългосрочен план автомобил. От друга страна разбирам напълно хората в Канада, които шофират 6 месеца в годината в
такива условия и са изгубили вяра в автомобила си след като вече веднъж им е дефектирал въпросния кабел, било то сменен гаранционно или не.
Мирослав Петков написа: ↑23 Окт 2022 12:44
5 Защо Тойота са отделили високоволтовите кабели, като ги смятат за отделна част от Хибридната система? Бензиновите агрегати нямат такива кабели,значи те са неразделна необходима част към хибридната система. Освен това на таблото изписва,"Грешка в хибридната система" ,не грешка в електрическата!
Тук сме напълно на едно мнение. Абсурно е да се смята, че този важен и скъп кабел не е част от хибридната система и че не влиза в удължената й гаранция. Може би изрично е споменато в гаранцията, че корозията не се признава за гаранционно събитие, приравнявайки се към "не добро поддържане на колата", но при наличието на толкова случаи за конкретния кабел това трябва да се счете официално като грешно инженерно решение и да се включи ремонтът заради корозия на конкретния кабел като изключение в удължената гаранция.
Ако трябва да обобщя - за мен решението при това "заварено състояние" на позицията на кабела се състои в следните стъпки:
1. Включване на кабела в удължената гаранция.
2. Намаляне значително на стойността на кабела.
3. Третиране на сглобката с антикорозьонен спрей и запечатването й с някакво защитно гелче. Тези две неща трябва да се правят в официалните сервизи при ежегодното влизане на колата за смяна на масла и филтри. В България това обслужване се прави в продължение на 10 години с удължената гаранция Toyota Relax и подобно третиране наистина би оправдало името на гаранцията, тъй като собствениците ще са спокойни, че следващите 10 години колата им ще е в надеждно и безупречно състояние.