Страница 19 от 22
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 13:21
от WoLF
Ти да видиш - меренето на налягането в гумите било по-ефективно при определяне на налягането в гумите

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 13:26
от slowtraveler
По спомен това с АБС бе VW система... Да, неефикасна, защото и трябва време и движение за да усети промяна... При което сигнализира когато вече е доста късно...
Не знам дали има комбинация 'умен датчик' / АБС, който да разбере коя гума/датчик къде са монтирани.. Например не само усещащ ускорение, но и измерващо отклонението на ускорениет - точните обороти на гумата, за да сравни с данните от АБС и да установи например, че даденият датчик е на предна/дясна гума...
При мен бе с приемници както писах, и работеше много ефективно - при поставянето на съвсем нови датчици, ги 'разпредели' по точните локации за няма и 100-200м...
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 13:36
от ico1
Лексуса и той показва налягане.Вчера случайно забелязах ,че при палене на място липсва информация за налягането и след изминаване на 20-30м се
появяват стойостите.Сменях и гумите не знам дали спазиха местата но всичко е коректно.Явно и Тойота могат но са но принципа Тойота до тук като искаш повече има Лексус.

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 14:11
от slowtraveler
При Лексъса мисля също си ги намираше сам... Ама първоначалното настройване отнемаше мноооого време (на LS ходихме до Девня и успя да си ги настрои чак на връщане - т.е. след около 40км?!!!)... Съвсем нови оригинални гуми/джанти/датчици, свалени от друг чисто нов Лексъс по желание на собственика преди да си вземе новият автомобил от дилъра (искал е друг размер джанти)...
Та не съм сигурен дали е през приемници, или по друг начин..
Иначе стартирането 'на място' е нормално всеки автомобил да не показва информация дори и да си е настроен (ръчно или автоматично) за разположенията на гумите.. Това са два отделни процеса - настройването на приемниците (съответствие с локация), и четенето на информацията от тях...
Ефектът при тръгване се получава защото сензорите в гумите 'заспиват' за да пестят батерия докато автомобилът е паркиран... И се събуждат от вибрациите...
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 14:22
от gena_bs
Абе, ако не можеш да разбереш кога ти е спукана гумата, никаква система не може да ти помогне!
Освен, ако светне някоя аларма в червено да се ошашкаш повече!
Особено, ако не знаеш за какво става въпрос. Визирам повечето дами за д волана...
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 15:56
от slowtraveler
Разбирането за спукана гума отнема време за човека - трябва да покара малко, да усети 'трополенето', а дотогава е много вероятно да е ударил джанта или срязал гумата...
А за 'алармата в червено' - инструкциите към съпругата ми са били много прости - жълто - продължаваш бавно и внимателно, червено - спираш веднага на удобно място и звъниш

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 16:39
от Митхат
Смених джанти с гуми зимни Lexus Ux в менюто зададох ОК че съм сменил джантите,и съпругата ми кара втори ден....около 40 км ...лампата все още свети .
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 16:44
от slowtraveler
Вероятно ще иска малко по-дълго време непрекъснато шофиране и т.н... Предполагам - Лексъса няма отделни приемници, което го кара да реагира толкова бавно - опитва се да определи локацията на датчиците по субективни фактори (дали не през малко по-умни датчици и доста по-глупава система, разчитаща на АБС да определи локацията според различните обороти на гумата при различни завои)?..
На Джипа нищо не пипаш, нищо не натискаш и т.н... Просто се появяват новите стойности на сменените датчици няколко секунди след като си тръгнал...
Това май го бяхме коментирали - и мен ме учуди, че такъв автомобил като LS е доста по-зле в тази сфера...
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 18:37
от BOz
Както и преди съм го казвал, при Опела, който има само един модул за определяне на положението на сензорите (няма сензор до всяко колело), сам си познава датчиците за 2-3-5 км. макс.
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 21:25
от gena_bs
Според мен това е може би втората по безсмисленост система в автомобилите след Start-Stop!
Има къде по-важни за безопасността асистенти, отколкото тези двете. Последната пък въобще няма връзка с нея!
Системата за следене на мъртва точка или както там е терминът, например.
Обаче тях не ги вграждат масово и не ги правят задължителни. Интересно защо?
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 10 Ное 2024 23:29
от slowtraveler
BOz написа: ↑10 Ное 2024 18:37
Както и преди съм го казвал, при Опела, който има само един модул за определяне на положението на сензорите (няма сензор до всяко колело), сам си познава датчиците за 2-3-5 км. макс.
Вероятно подходът е различен... Дали има разлика в цената на самите датчици ?
gena_bs написа: ↑10 Ное 2024 21:25
Системата за следене на мъртва точка
Изисква скъпи радари, 'реконструкция' на задни калници или брони за да са прозрачни за радиовълните и т.н. и т.н...
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 20 Ное 2024 12:18
от fena_vd
Здравейте, може ли по някакъв начин тази безмислена система да се изключи. Защото и аз вече съм във филма.
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 20 Ное 2024 12:51
от slowtraveler
Това е много удобна и смислена система... Просто някои не могат да си я поддържат в изправност, а това съвсем не е толкова трудно и сложно - да си напомпиш гумите, и да си смениш датчиците веднъж на 10-12г...
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 20 Ное 2024 14:09
от WoLF
При Форд-а разбрах, че за да се премахне се пипа софтуера на базово ниво и се отказах. Много помогна и факта, че ако на джантите нямаш нито един датчик само се оплаква за неоткрити датчици веднъж на палене

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Публикувано на: 20 Ное 2024 16:52
от peterhr
slowtraveler написа: ↑20 Ное 2024 12:51
Това е много удобна и смислена система...
Толкова е смислена, че на моделите (като моята кола), светва една лампа и тя може де свети за всичко.
Спаднала една гума (коя - не знам).
Спаднали две гуми, отново хвърлям боб.
Загубена връзка с някоя гума (паднала батерия), пак боба е актуален.
И сигурно светва за още други варианти, за които сега не се сещам.
Та да свети една лампа и да НЕ НОСИ НИКАКВА смислена информация - по-добре да я няма. Аз лично на зимните гуми, така и не си купих датичици.
А реално си направих система, която през моя сървър да ми докладва на телефона налянето на всяка една гума и къде се намира конкретния датчик. И пак реално не го ползвам ако не ми се разписка.