Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Публикувай отговор
scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от scorpion » 27 Ное 2013 15:24

Оспамихме темата на човека, ама може би е добре да дръпнем една тема за автомобилите, които сме карали и опита който сме имали. И да го преведем и го сведем до знанието на централата на Тойота, че да си оправят малко японските "москвичи" biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Та така и так съм влязъл да вметна само, че относно спирачките на Авенсиса (сега който имам и предишния т25 преди лифта - 1.8 двг), ако трябва да им дам оценка по 10 скала ще им сложа някъде между 5.5-6 за 1.8 и сега на този около 7. С Авенсиса 1.8 (служебен нов) който имах, усещането бе, че колата просто не спира понякога. Отделно педала на спирачката пропадаше (въпреки неколкократните влизания в сервиза за преглед). Чуваше се едно "дишане" при натискане на педала. Така и не отстраниха гаранционно проблема, а после какво е станало с колегата, който наследи колата не знам.

Сега с този Авенсис (ето нещо по темата за Авенсис 2.2 Д4Д wink.gif ) вероятно и заради по-големите апарати усещането е по-добро но не знам защо отново не усещам директното предаване на сп.усилие, някак си меко стоят спирачките. Случвало ми се е да донатисна, защото аха да се бодна в този отпред въпреки, че скороста е много малка и усещането е,че колата спира. АБС определено е настроен по-чувствително (може би отново лично усещане)... вероятно причината е в спирачния асистент но аз предпочитам по-дирекното усещане.

Според личния ми опит и от различните видове автомобили на производители, които съм имал удоволствието да управлявам: немски, френски, японски, чешки, руски, полски, италиански ( губи ми се нещо rolleyes.gif ) на първо място поставям немските и в частност: АУДИ А6 и VW ГОЛФ 4. Много дирекно усещане, само с докосването на педала. Не е нужно усилия за привеждане в напълно спряло положение. Усещането за мекото спиране липсва.

Това са личните ми впечатления разбира се.

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 27 Ное 2013 15:58

scorpion написа: Случвало ми се е да донатисна, защото аха да се бодна в този отпред въпреки, че скороста е много малка и усещането е,че колата спира. АБС определено е настроен по-чувствително (може би отново лично усещане)... вероятно причината е в спирачния асистент но аз предпочитам по-дирекното усещане.
Наистина спирачките на Авенсиса не са върха, но силно зависи и от вида на накладките в момента...
Мисля, че АБС няма отношение към чувствителността на спиране при нормално спиране/условия. Ролята на АБСа е при внезапно/екстремно спиране да не позволява блокиране на колелата, т.е. да държи на границата на блокиране, при което спирането е най-ефективно.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 27 Ное 2013 16:56

точно абс е отговорен за това,дали спирачките ще заковат или постепенно според натиска на редала.имах случай с фирмена кола,при която един абс сензор дефектира.резултата беше при най-леко докосване на педала ковеше и почти си удряш челото в предното стъкло.просто самото дозиране вече се губи.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 27 Ное 2013 17:48

jim_beam написа:точно абс е отговорен за това,дали спирачките ще заковат или постепенно според натиска на редала.
Не прави генерален извод с дефектния датчик на фирмената кола, по-скоро е частен случай, страничен ефект.
Замисъла и ролята на ABS се крие в името му. Ако АБС не работи по някаква причина, свети лампата на таблото, колата си спира нормално, само няма предотвратяване на блокирането...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

memorex

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от memorex » 27 Ное 2013 18:24

А не работи ли АBS само при скорост над 15 или 20 ли беше км/ч.Има нужда да коват спирачките само при малка скорост иначе при висока може да се пребиеш.

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от scorpion » 27 Ное 2013 19:14

Не търся конкретна връзка между АБС и усещането за спиране естествено.
АБС предотвратява блокирането на колелото при хлъзгава пътна настилка няма връзка със скоростта,т.е на лед и при 10 км би следвало да се включи.

memorex

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от memorex » 27 Ное 2013 19:23

[quote="scorpion"]Не търся конкретна връзка между АБС и усещането за спиране естествено.
АБС предотвратява блокирането на колелото при хлъзгава пътна настилка няма връзка със скоростта,т.е на лед и при 10 км би следвало да се включи.[/quote]
Сигурен ли си че няма връзка със скоростта или така мислиш?

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от scorpion » 28 Ное 2013 12:48

memorex написа:
scorpion написа:Не търся конкретна връзка между АБС и усещането за спиране естествено.
АБС предотвратява блокирането на колелото при хлъзгава пътна настилка няма връзка със скоростта,т.е на лед и при 10 км би следвало да се включи.
Сигурен ли си че няма връзка със скоростта или така мислиш?
Убеден съм.
Пример 1: Подхода към гаража е с лек наклон (блока е по-ниско от уличното ниво). Скоростта е около 5-10 км/ч поради факта, че е тясно и освен това има завой 90 % заобикалйки блока към самите гаражи. Понеже не се чисти зимата става лед... ако натисна по рязко спирачката веднага се включва АБС с характерното тресене и прищракване ...
Пример две: Бавна скорост около 10-20 км/ч по неравен път с наклон (да кажем калдъръм, или неасфалтирана улица застлана с кариерен камък). При по рязко чукване на спирачките АБС се включва...

Както съм споменал имат опит с доста автомобили. Може и да е субективно усещането ми но при Авенсиса ми се струва, че АБС е доста чувствително насторен.
...
Преди две седмици спускайки се сутринта към София от Бояна (около 8 ч.) , свивайки в дясно за да се включва в Околовръстното (разрешената скорост знаете на булеварда е 70 км/ч) не съобразих, че вече си е студено и сутрин пътищата са хлъзгави но влязох според мен с нормална скорост (не си спомням но да кажем около 50-60 км/ч) ... усетих включването на ESP и коригирането на поведението на автомобила (или моето) ... трудно ми е да преценя дали колата се е хлъзнала, или да съм влязъл по-остро в завоя ... От както карам Авенсис въобще, това е втория ми случай. Първия беше в далечната вече 2006 г. зимата на изчистен път. Отново с ниска според мен скорост ...








Друго няма какво да добавя.

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от iovkito » 01 Дек 2013 17:54

Колеги , някой обръщал ли е внимание през последните няколко дена , през които е по-студено , след колко време изгасва лампата за подгряване на свещите? Имам спомени , че преди светеше поне по 2-3 секунди , когато е студено , но сега изгасва мигновено с даването на контакт и колата не пали въобще добре. По принцип стои в гараж и много рядко ми се е случвало да изпробвам запалването на двигателя при ниски температури , но през последните дни стои навън и запалва в най-добрия случай от втория път.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 01 Дек 2013 18:09

май някой беше казал,че сме нямали индикация за изгоряла свещ.така че най-добре ги провери.другия вариант е да замръзва нафтата или поне да се сгъстява,или водица вътре или филтъра.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 01 Дек 2013 19:00

iovkito написа:Колеги , някой обръщал ли е внимание през последните няколко дена , през които е по-студено , след колко време изгасва лампата за подгряване на свещите?
Мисля, че времето на светене няма много общо с подгряването, както е логично. При мен гасне почти веднага. Обаче:
Миналата зима като купих колата и застудя, започна да пали по-трудно. Измерих свещите без да ги свалям, две бяха изгоряли, но индикация за това нямаше. Странно, че за такова важно нещо няма светеща предупредителна лампа. Аз тогава бях писал някъде, но ще повторя:
Усъмних, че за такова кратко подгряване(според лампата на таблото), може да има някакъв ефект подгряването. За това, след като смених свещите (внимателно развиване, да не остане част вътре), свързах към шината на свещите един светодиод с дълги жици и го залепих с тиксо на стъклото, под чистачката, че да го виждам. Установих, че на студено под 10гр, лампата на таблото гасне веднага, но след като запали колата, подгряването продължава още около 3мин/половин километър. Вероятно зависи от температурата, но точно засичане не съм правил. След семица махнах св. диода и не знам какво е положението лятно време...
Измерването е лесно- с омметър- първо окъсяваш пробниците, да видиш колко показва при късо на най малкия обхват. (идеалния случай е 0, но на практика е около 0.2-0.3 ома) Измерва се от шината на свещите(изкл. контакт) към маса.От показанието се вади началното показание на късо и се получава вярното съпротивление- около 0.2- 0.3 ома (всаяка свещ е около 1 ом и паралелно четирите, без да ги разкачваш е 1/4). Ако е повече от 0.3 се разкачва шината и се мери всяка свещ да се види коя е изгоряла.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от scorpion » 01 Дек 2013 19:03

iovkito написа:Колеги , някой обръщал ли е внимание през последните няколко дена , през които е по-студено , след колко време изгасва лампата за подгряване на свещите? Имам спомени , че преди светеше поне по 2-3 секунди , когато е студено , но сега изгасва мигновено с даването на контакт и колата не пали въобще добре. По принцип стои в гараж и много рядко ми се е случвало да изпробвам запалването на двигателя при ниски температури , но през последните дни стои навън и запалва в най-добрия случай от втория път.
По принцип паля и тръгвам от гараж било то от вкъщи или службата. Около 2 до 3 секунди свети индикацията. Днес сутринта палих навън защото бях на гости с преспиване. Отново индикацията свети около 2 - 3 секунди. Запали веднага макар и с идея две повечко въртене. Иначе пали почти от раз когато е на топличко.

Опитай с два три опита с подгряване 2- 3 секунди. Акумолатора как е??

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 01 Дек 2013 19:15

това с няколко подгрявания не е добре,защото скъсява живота на свещите много.
един приятел ги пробва без да разкача шината,дава с един кабел накъсо директно от + на акумулатора към всяка една свещ за миг.казва,че където има изгоряла свещ не излизала искра или поне не така,както при здрава.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от iovkito » 01 Дек 2013 19:16

Акумулаторът е на 2 години , би трябвало да е добре . Утре ще проверя отново свещите , за да съм сигурен , че не е от тях. Когато ги мерих през лятото си бяха наред и 4-те. Дано има някоя изгоряла.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

memorex

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от memorex » 01 Дек 2013 19:29

Два оригинални акумулатора на тойота за 5 години.Нормална експлоатация .Втория по гаранция .Сега със трети естествено не тойота.Какво им става незнам особено ако ти стои навън автомобила.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: WoLF и 6 госта