Страница 19 от 46

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 28 Фев 2014 22:27
от emok
хаха :) Пустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим :)

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 28 Фев 2014 22:33
от kickata
emok написа:хаха :) Пустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим :)
Тази стрелка не измерва ли налягането на маслото, а не самото ниво?

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 28 Фев 2014 22:51
от emok
Не, точно нивото мери... и то много точно! Има си отметки за мин и макс... Като дадеш на контакт и показва нивото, но като запалиш двигателя и вече не мери. А за налягането служи лампичка.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 00:06
от Airfan
slowtraveler написа:
Airfan написа:...
1 л течност не е 1 кг - зависи от плътността
Точно затова имах предвид, че маслото е доста по-леко от водата (1л тежи около 850гр, затова изплува над водата)...
Химията не ми беше любимия предмет и редовно бягах... worthy.gif .
Та 25 л ще са около 22 кг, като сложиш опаковане ще иде на 25. 25 * 4 лв са 100 лв, срещу 20,50 евро, което са 40 лв, т.е. няма смисъл от посредници.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 04:48
от Japanese_fever
slowtraveler написа: Точно затова имах предвид, че маслото е доста по-леко от водата (1л тежи около 850гр, затова изплува над водата)...
ПОдкрепям, онзи ден гледах едни графики на маста на маслото и 1л е по-леко от 1кг. Някъде около 800 гр, както колегата е казал.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 04:53
от Japanese_fever
kickata написа:
Ето какво пишат за него:

Mobil Super™ 3000 X1 5W-40

The Mobil Super™ 3000 range of lubricants are ultra premium synthetic engine oils, designed to provide outstanding levels of protection and performance.

http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... -5w40.aspx#
Колега това масло би трябвало да е добро, защото пише че покрива API SN/SM/SL X и
ACEA A3/B3, A3/B4 X. Не знам какъв е този хикс накря, защото така е написано на техния уеб сайт?!?
А хидрокрек и идея си нямам какво е? biggrin.gif
Май не си чел най-важната тема в раздел "Технически въпроси" - "За маслата" (подната е най-отгоре и там си стои винаги, но някои хора предпочитата да питат преди да четат)?! biggrin.gif И аз не знаех какво е хидрокрек, прочетох го онзи ден тук във форума:

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=14926
Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 11:10
от kickata
Japanese_fever написа:Колега това масло би трябвало да е добро, защото пише че покрива API SN/SM/SL X и
ACEA A3/B3, A3/B4 X. Не знам какъв е този хикс накря, защото така е написано на техния уеб сайт?!?
Така го водят Mobil Super 3000 X1 5W40:

ИзображениеИзображение

Аз карам вече 100 хил.км.с такова и нямам проблеми.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 16:13
от nowyaris
emok написа:хаха :) Пустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим :)
Ти вместо да трупаш мнения,вземи и смени маслото.Че после да не трупаш ядове.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 19:50
от Japanese_fever
kickata написа: Така го водят Mobil Super 3000 X1 5W40
Не знам защо трябва да има Х1.
Има на предвид, че разликата в името на всяко масло означава и различен състав. Как примерно си обясняваш, че Мобил имат две оснвни гами - Mobil 1 и Mobil Super 3000 (и 5000)?
По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 20:45
от Scott
Japanese_fever написа:...По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.
http://www.mobil.us/USA-English-LCW/car ... chart.aspx

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 01 Мар 2014 21:41
от kickata
Japanese_fever написа:Не знам защо трябва да има Х1.
Има на предвид, че разликата в името на всяко масло означава и различен състав. Как примерно си обясняваш, че Мобил имат две оснвни гами - Mobil 1 и Mobil Super 3000 (и 5000)?
По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.
Аз поне си го обяснявам, че Мобил 1 е премиум марката на Мобил, другите са по-нисък клас...
Да ти кажа не се впечатлявам толкова дали има X1 или не. Нито ще го ям, нито ще го пия... tooth.gif
Колата ми вече е на 8г. и нямам проблеми с такова масло... Щом покрива и превишава спецификациите, които трябва да покрива какво друго има значение? Марката ли? Някъде изрично да е написано, че колата ми трябва да се кара с Кастрол или с Мотул? no.gif
Според мен по-важното е маслото да е истинско.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 02 Мар 2014 02:17
от Japanese_fever
kickata написа: Според мен по-важното е маслото да е истинско.
Toва е важно, но най-важното е да се сменя навреме!
Не може да си си купил масло евтинджос, примерно някаква полусинтетика (не говоря за теб конкретно) и да очакваш да караш с нея колко то с някое малсо, което е два пъти по-скъпо и се води пълна синтетика и покрива А3/В3.
Като искаш да караш с по-евтино масло го сменяш по-често. Аз така правя - чисто и просто. smile.gif

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 09 Мар 2014 17:57
от mariodenev84
аз сипвам минерално 15W40 на Королла 2001 бензин и е супер доливам още 4 литра на 10 000 км :)) за бензинова корола е супер двигатела не се чува как работи

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 09 Мар 2014 20:53
от dimkaraganchev
И олио да му налееш, пак така ще работи. Въпросът е докога...
А като доливаш по 4 л на 10 000 км, може и въобще да не го сменяш.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 10 Мар 2014 00:29
от Japanese_fever
dimkaraganchev написа: А като доливаш по 4 л на 10 000 км, може и въобще да не го сменяш.
Стиска се за синтетика, но иначе сменя минерално масло за 10 000 км - няма думи.
То това масло на 10К км сигурно има 20% вода в него, ако не и повече и като цяло ще идва доста редичко към края. Сигурно след 5-6000 км това масло вече не е 15W40, a става 15W20, за това му го гори и долива толкова много. А как смазва след 5000 км - нямам представа.
Те другите дето сменят синтетика на 10 000 км са балъци, а той е гявол. biggrin.gif