
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим

Тази стрелка не измерва ли налягането на маслото, а не самото ниво?emok написа:хахаПустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим
Химията не ми беше любимия предмет и редовно бягах...slowtraveler написа:Точно затова имах предвид, че маслото е доста по-леко от водата (1л тежи около 850гр, затова изплува над водата)...Airfan написа:...
1 л течност не е 1 кг - зависи от плътността
ПОдкрепям, онзи ден гледах едни графики на маста на маслото и 1л е по-леко от 1кг. Някъде около 800 гр, както колегата е казал.slowtraveler написа: Точно затова имах предвид, че маслото е доста по-леко от водата (1л тежи около 850гр, затова изплува над водата)...
Колега това масло би трябвало да е добро, защото пише че покрива API SN/SM/SL X иkickata написа:
Ето какво пишат за него:
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
The Mobil Super™ 3000 range of lubricants are ultra premium synthetic engine oils, designed to provide outstanding levels of protection and performance.
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... -5w40.aspx#
Май не си чел най-важната тема в раздел "Технически въпроси" - "За маслата" (подната е най-отгоре и там си стои винаги, но някои хора предпочитата да питат преди да четат)?! biggrin.gif И аз не знаех какво е хидрокрек, прочетох го онзи ден тук във форума:А хидрокрек и идея си нямам какво е? biggrin.gif
Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.
Така го водят Mobil Super 3000 X1 5W40:Japanese_fever написа:Колега това масло би трябвало да е добро, защото пише че покрива API SN/SM/SL X и
ACEA A3/B3, A3/B4 X. Не знам какъв е този хикс накря, защото така е написано на техния уеб сайт?!?
Ти вместо да трупаш мнения,вземи и смени маслото.Че после да не трупаш ядове.emok написа:хахаПустите му масла... На старото бойно рено имах една стрелка на таблото, която показваше нивото на маслото... и отварях капака само при нужда... иначе няма база за сравнение !
За избора на маслата - колкото спецове, толкова и мнения... но трупам мнения в миксера, пък ще видим
Не знам защо трябва да има Х1.kickata написа: Така го водят Mobil Super 3000 X1 5W40
http://www.mobil.us/USA-English-LCW/car ... chart.aspxJapanese_fever написа:...По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.
Аз поне си го обяснявам, че Мобил 1 е премиум марката на Мобил, другите са по-нисък клас...Japanese_fever написа:Не знам защо трябва да има Х1.
Има на предвид, че разликата в името на всяко масло означава и различен състав. Как примерно си обясняваш, че Мобил имат две оснвни гами - Mobil 1 и Mobil Super 3000 (и 5000)?
По какво се различава Мобил Супер 3000 и Мобил 1, ако и двете са пълна ситетика?
Не мисля, че е само по цената.
Toва е важно, но най-важното е да се сменя навреме!kickata написа: Според мен по-важното е маслото да е истинско.
Стиска се за синтетика, но иначе сменя минерално масло за 10 000 км - няма думи.dimkaraganchev написа: А като доливаш по 4 л на 10 000 км, може и въобще да не го сменяш.
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта