Страница 178 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 15:46
от stereo_man
Пробвал ли си без темпомат? При мен по Тракия ми прави впечатление, че на моменти поддържа доста високи обороти, съответно вдига разхода. Лятото към морето и обратно със 160-170 през по-голямата част от магистралата, ми е давало 5.8-5.9. 9 много високо ми се струва. Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Стрелката на темп ми се струва в положението, което е и при мен при загрят двигател
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 15:58
от iovkito
Корола 1,8 хибрид да гори 9л/100. Никога няма да си купя хибрид без 500-1000км тестдрайв. Все ми се струва, че ако шофирам по същия начин, по който шофирам дизеловите си тойоти, също няма да остана доволен от разхода на хибридите.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 16:08
от Hursa
Ако температурата на двигателя е по-ниска от разчетната работна - разхода се завишава (охлаждащата система поглъща повече топлина и я разсейва, вместо тази топлина да върши работа). Но не и чак толкова в случая, според мен. А и не знам - може и да не е по-ниска температурата, нека колегите да споделят къде е при тях стрелката (показваща температурата).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 16:43
от Enwor
На мен ми изглежда нормално. Голяма част от енергията отива да топли парното и да държи двигателя в режим. Стрелката си е в нормашно положение.
За да се поддържат 140км/ч и същевременно 23 градуса при външни 3 си иска енергия

. Аз само да задам температура 24 и ми вдига 100 оборота отгоре за няколко км, докато загрее.
Отоплението изсмуква доста джаули от системата, а км-жа още повече

.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 17:19
от Hursa
За да топли купето - би трябвало да намалява разхода към радиатора. При тази скорост си изисква мощност от двигателя, а това завишава и загубите към охладителната система. И вместо цялата тази топлина да се разсейва от радиатора, част от нея се отделя в топлообменика на "парното". Парното завишава разхода, когато мощността е много ниска и трябва да завиши оборотите за да отдава топлина към парното. При хибрида - вместо да изгаси двигателя - да го поддържа работещ (при това на завишени обороти).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 17:41
от Not_active_user_2
stereo_man написа: ↑05 Дек 2021 15:46
Пробвал ли си без темпомат? При мен по Тракия ми прави впечатление, че на моменти поддържа доста високи обороти, съответно вдига разхода. Лятото към морето и обратно със 160-170 през по-голямата част от магистралата, ми е давало 5.8-5.9. 9 много високо ми се струва. Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Стрелката на темп ми се струва в положението, което е и при мен при загрят двигател
Пак да кажа, че винаги карам със 145 по километраж и 141 по GPS. Никога не си позволявам да превишавам тези 145. Лятото и при мен разхода е друг , но е около 7 а не около 6. За мен константната скорост за 2-3-4 часа , зависи на къде съм, преохлажда мотора. Това го забелязах и защото ако закъснея и хвана трафик тогава имам много доускорения и разхода ми пада противно на логиката.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 17:46
от Not_active_user_2
slowtraveler написа: ↑05 Дек 2021 15:13
Хм... Хубав разход... С нормален автомобил не мога да го докарам толкова нисък в такъв режим...
При 4х.об/мин на ДВГ нещата са такива...
А зимните гуми какви са?
Пробвай да увеличиш налягането на гумите с 0.3-0.4атм ...
Между другото - наистина трябва да се гледа по-разнообразна статистика, защото еднократно пътуване често лъже поради различен вятър и т.н...
Гумите са Мишелин - взех ги заедно с колата Януари. Напомпани са по табелата на колата. Не искам ги пренапомпвам и да намалям контактното петно, че и без това управлението е като на Жигули - иска постояна корекция, че не си държи лентата.
А за разхода - 900 кубика турбобензин, пак 90 коня, като този , с 5 ръчни предавки по същите маршрути без значение от сезона е на 4500-5000 оборота, но там разхода е 7.5 винаги.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 17:51
от Hursa
За да преохлажда мотора - това може да стане, ако термостата не работи (или настройката му не съответства). Когато охлаждащата система свали температурата (на охлаждащата течност) под "зададена" стойност - термостата трябва да притвори и да ограничи разхода към радиатора.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 22:59
от GringoBG
Аз не видях, за кой двигател става въпрос? 1.8 или 2.0?
Иначе аз си карам главно градско с температура на парното 23 градуса. Във влажни дни пускам и климатика да дърпа влагата. Това ми вдигна разхода на точно 5.0 на сто, защото изстива бързо двигателя и компютъра го припалва и бута яко гориво за да го загрее бързо и после пак изгаси. Реших си проблема като пускам по-редко климатика и намалих парното на 21 градуса.
И сега нещо друго. Преохлаждането не е винаги лошо нещо. Зимата да, ще гори повече, но лятото с тези вече близки до тропически температури колата ще е чук с това охлаждане. По-добре така, отколкото обратното.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 23:32
от LEXUS
Hursa написа: ↑05 Дек 2021 17:51
За да преохлажда мотора - това може да стане, ако термостата не работи (или настройката му не съответства). Когато охлаждащата система свали температурата (на охлаждащата течност) под "зададена" стойност - термостата трябва да притвори и да ограничи разхода към радиатора.
Прав е. Може да преохлажда само ако термостатът не работи правилно или е настроен така, но това е малко вероятно. За неизчислена система за охлаждане е абсурдно да се говори.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 23:34
от LEXUS
GringoBG написа: ↑05 Дек 2021 22:59
защото изстива бързо двигателя
Двигателят изстива бързо, защото е много енергоефективен и отделя по-малко топлина. КПД на бензиновия мотор на хибрида Тойота е над 40%, дори по-добър от дизел КПД или сравним.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 23:47
от slowtraveler
LEXUS написа: ↑05 Дек 2021 23:32
За неизчислена система за охлаждане е абсурдно да се говори
Не съм гледал как е на хибрида, но не бе ли с електрическа помпа? Да, ако термостата не затваря добре - ще се вижда дори и на стрелката на температурата...
Виждал съм калпави системи (например за 'самообезвъздушаване' на системата в термостата има прекалено голяма дупка, или пък 'малкият кръг' е мнооого голям и включва и цялото разширително казанче), но поне при Авенсиса нещата бяха мислени добре...
Такава голяма разлика в разхода бих търсил причината другаде... Първоначално - сравняване разхода при 'идеални условия' - успееш ли да докараш 'идеалния разход' при изключително внимателно шофиране, значи проблемът е в начина на шофиране или в условията... Вятърът оказва ОГРОМНО влияние, и то не само ако е насрещен - дори и да е страничен, това води до много големи аеродинамични загуби...
Стилът също е от голямо значение.. Бях споменавал - хибридът като го настъпвахме по магистралата с разход над 14л, а на връщане с по-разумно шофиране (уморени, нощем, по-бавно) слезе и под 9л/100км...
Това - в продължение на два дни х 1000км за отиване и за връщане по един маршрут...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Дек 2021 23:48
от WoLF
Климатика много оказва влияние на двигател, който се гаси често...
Лятото "удря" в батерията и по-чести паления за зареждането ѝ, зимата "удря" в темепратурата на двигателя и по-чести паления за вдигането ѝ

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Дек 2021 09:14
от Krachunov
Hybrid1stTime написа: ↑05 Дек 2021 11:30
Смятах да не пиша тук повече за да не развалям идилята, но "този прекрасен автомобили" ме побърква.
Колега това 9,3 разход за трипа, за колко КМ трип е?!
Над 7 съм виждал само в града, когато е студено и буквлано съм за под 2-3 км...тоест колата работи почти през 80% от времето само и сам оза да загрее двигателя или пък да топли купето.
Ако това е разход на дълъг път, според мен ходи на диагностика, но НЕ Е РЕАЛНО. На дълъг път НИКОГА ама НИКОГА НИКОГА НИКОГА не е бил над 7... рекорда ми е 6,8 на магистрала София - Сливен (от 300 км 20-30 не бяха магистрала) и на темпомат 150-155 и на моменти 160. Верно беше сухо лятото и без трафик. Но определено има нещо много грешно, дали са гуми, дали налягане, дали начина ви на каране и не е изключено нещо по колата. Разбира се не на последно място, с какво гориво карате?!
stereo_man написа: ↑05 Дек 2021 15:46
Пробвал ли си без темпомат?
до 9 литра надали темпомата е виновен.
iovkito написа: ↑05 Дек 2021 15:58
Корола 1,8 хибрид да гори 9л/100.
Това е някакво изключение и със сигурност, нещо някъде не е наред.
stereo_man написа: ↑05 Дек 2021 15:46
Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Ст
Точно. На дълъг път дори и да не е магистрала, двигателя си седи в работна темперетура и трябва да е наистина много студено и да се движите изключително икономично за да включва двигателя, само за да топли купето.
Hybrid1stTime написа: ↑05 Дек 2021 17:46
Не искам ги пренапомпвам и да намалям контактното петно, че и без това управлението е като на Жигули
нещо определено не е наред при вас. Колата е доста стабилна и в завои и пълна и празна.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Дек 2021 09:49
от dracunculus
Колега Hybrid1stTime, опит с 1,8 хибрид нямам, но разходът ти ми се струва просто нереално висок и според мен колегите по-горе са прави. Аз лично постигам такъв разход само с безобразно шофиране с над 160. Погледни в Spritmonitor - усреднено от 51 хибридни Короли максимален среден разход - 6,74. Ясно ми е, че това са усреднени стойности за 1,8 + 2л ДВГ и девиации може да има при всички случаи, но....Както и колегите ти казаха, не е реално и има нещо гнило