Страница 18 от 19

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 30 Авг 2024 16:53
от Hursa
На королата се водят "спортни" - на мен са ми удобни, но може би - защото съм "под стандарта" smile.gif Харесва ми и това, че могат да се свалят доста ниско, като че ли така се усеща по-добре автомобила. При ауриса не могат да се свалят много ниско, а и той като цяло е по-висок, и неговите седалки не се водят "спортни", може би затова не могат да е снижат така. Яриса май не е по-висок от королата. Имаше период, когато компактните автомобили ги правеха относително по-високи, но май отмина.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 30 Авг 2024 18:03
от BOz
Hursa написа: 30 Авг 2024 09:05 Как изглежда е нещо третостепенно
Всякакви хора. Но в случая дори, ако гледаме как изглежда автомобила, светлините ще го правят по-красив генерално от самите джанти. По-добре с 16-ки джанти и космически светлини, вместо със 17 джанти и халогенни крушки. tooth.gif

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 04 Сеп 2024 20:29
от Hursa
► Виж съдържание

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 04 Сеп 2024 21:29
от centil
ЛЕД-фаровете на Yaris XP21 са огромна стъпка напред спрямо халогенките на XP13.
LEXUS написа: 29 Авг 2024 22:47 Въпреки че Ярис в тази генерация не се отличава с модерен дизайн, а точно обратното, но това не пречи на продажбите му, напротив.
Според мен актуалния Yaris е с достатъчно модерен дизайн.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 04 Сеп 2024 22:22
от Hursa
Стъпка биха били за модела - ако бяха включени в оборудването за всички нива, в базовото оборудване. За съжаление не съм въобще впечатлен от "лед" фаровете на королата, от "светенето" им, при това ги сравнявам с халогените на много по-стария аурис, при който фаровете също не са добри (късите). Но може при яриса да са по-добри.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Сеп 2024 13:54
от LEXUS
Hursa написа: 30 Авг 2024 09:05
LEXUS написа: 29 Авг 2024 22:47да изглежда
Рокля ли избирате smile.gif Автомобила не е нещо, което да окачим за да го гледаме или да го показваме (поне не би трябвало да бъде). Как изглежда е нещо третостепенно, но напоследък се набляга единствено на това. Важно е да е функционално, важно е и да е безопасно. Е добре е да носи и удоволствие от шофирането - поне за мен е важно, може би защото не е от "първа необходимост" (за мен).
"Спортни седалки", до колкото го разбирам - са седалки, които дават възможно най-добра опора (най-важно за шофьора), като дават най-добра свобода на реакция (пак - най-вече важно за шофьора). И съвсем не значи да са твърди, неудобни, а напротив - защото удобството и комфорта са по-важни за шофьора, от колкото за пътниците. Те са важен елемент и за безопасността, и тази им функционалност е по-важна за "спортните" автомобили.
(Е "амбиентното" осветление си е глезотия, но си е удобство - "създава" видимост в тъмното, какво има около теб в купето, да поставиш нещо, да вземеш нещо, без да се включва осветлението, което пречи на шофьора. Създава увереност - защото виждаме по-добре, какво правим, важно е за шофиращия - защото човека най-много разчита на зрението.)
Ами ти май отново не разбра, че точно това исках да ти намекна. Всеки човек има различни приоритети, даже направо май го написах в прав текст. Да дам 50 000 лв. за малка кола, на която фаровете ще са същите халогенни като на Королата ми от 2005-та, не ми звучи най-добрата оферта,а жив обир. Естетиката е важна за мен, особено когато кола от най-нисък клас струва 50 000лв., а се предлага с обикновени фарове 2024-та година. Преди десетина години Авенсис топ оборудван струваше толкова. Разликата в колите е огромна, а Авенсисът щеше да бъде с ксенон за тия пари и пръскалки на фаровете и сума ти екстри, кожен салон и т.н. Сега за 50 000лв. взимаш Ярис, който на всичкото отгоре няма и вид на нова кола, доста опростен, просто колите са изключително надценени и това стана след войната в Украйна, но и заради изключително силното търсене на автомобили, което вдигна още повече цените. Компаниите усвояват рекордни печалби, закон на търсенето и предлагането. Щом някой е готов и склонен да плаща 50 000лв. за Ярис и Поло, то компаниите ще го направят 55 000лв., въпреки че тези коли не струват толкова.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Сеп 2024 14:15
от LEXUS
centil написа: 04 Сеп 2024 21:29 ЛЕД-фаровете на Yaris XP21 са огромна стъпка напред спрямо халогенките на XP13.
LEXUS написа: 29 Авг 2024 22:47 Въпреки че Ярис в тази генерация не се отличава с модерен дизайн, а точно обратното, но това не пречи на продажбите му, напротив.
Според мен актуалния Yaris е с достатъчно модерен дизайн.
Всеки има свое мнение. Според мен този Ярис е най-слабият Ярис , правен досега и ще ти кажа защо. Оставяме настрани обикновения дизайн, откачено скучните и обикновени стопове на фона на конкуренцията. Но той първо е много тесен! Много! Второ - сядане вътре става през тесни врати, което е особено очевидно отзад, задните врати са много къси и се влиза трудно, нито отпред,още по-малко отзад е широко, задните калници са с абсурдни издувки, които ми приличат на легени или като ушат запорожец, което още повече стеснява интериора. Общо взето тази кола е направена наобратно на това ,което правеха японците преди. Те правеха малки автомобили отвън, а широки отвътре, този Ярис е точно обратното - отвън изглежда издут,а вътре е тесен, това е специалитет на европейските производители, което никога не съм харесвал. Трето - тапицериите са под всякаква критика за цената, която искат за тази кола, тънки,тънки като вестник тапицерии по вратите и облицовки, тънка като списание Ауто билд и по-тънка кора на багажника, чак ми става жал като я видя, да, всичко това е приемливо ако колата струва 25000лв., няма да има недоволни и критици, но за 50 000лв. ти да сложиш най-тънките тапицериики и да пестиш отвсякъде, това е безобразие, както и за такива пари да предлагаш обикновени фарове и стопове с крушки като преди 20 години. От всичко е пестено, но не от цената, тя е висока. Това от чия полза е - за клиента или за компанията. Но както и да е, Тойота както винаги си е направила отлично сметката и този Ярис и Ярис Крос са най-продаваните Тойоти в Европа, изключително добре продавани, което означава,че клиентите харесват тези автомобили. А според мен основен мотив на много от тях е авторитета на марката Тойота.
Четвърто, да не забравя таблото - аз за по-обикновено и старовремско табло на нов автомобил в 21 век не се сещам, Конкурира го Корола Крос. Таблото на Ярис направо ми напомня на таблото на Опел Корса от 90-те години

0d292227f14aa59a-large.jpg
0d292227f14aa59a-large.jpg (445.68 KiB) Преглеждано 4925 пъти
Corsa_Innenraum.jpg
Corsa_Innenraum.jpg (33.18 KiB) Преглеждано 4925 пъти
BOz написа: 30 Авг 2024 18:03 Всякакви хора. Но в случая дори, ако гледаме как изглежда автомобила, светлините ще го правят по-красив генерално от самите джанти. По-добре с 16-ки джанти и космически светлини, вместо със 17 джанти и халогенни крушки.
Абсолютно си прав. При новите автомобили с LED светлини, базовото ниво с халогенни фарове направо ги прави да изглеждат по-евтини, а те са си скъпи, а LED фаровете освен че осветяват много хубаво, правят автомобила да изглежда много по-модерен и актуален. Преди тази основна роля имаха джантите или ксенон, още по-преди дръжки и брони в цвета на купето.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Сеп 2024 17:23
от centil
LEXUS написа: 14 Сеп 2024 14:15 Всеки има свое мнение.
Точно така, всеки го има..
След като си недоволен от това което предлага този Ярис за тези пари, то кажи коя е по-добрата и евтина алтернатива?
Защото ми се струва, че сравняваш базовата конфигурация на Ярис с по-високо ниво на оборудване на конкурентите.
Аз имам такъв Ярис и влизането и излизането отпред ежедневно за мен не е проблем. Отзад не съм се возил, но оплаквания не съм и чул. Яриса в гаража ми е с ЛЕД-светлини - фарове, фарове за мъгла и всички светлини отзад (без осветлението на номера, но инвестирах 10€ и там сложих Philips Ultion Pro6000 W5W LED).

С интерес ще прочета коя е алтернативата с мощност около 115к.с., автоматична скоростна кутия, по възможност с хибридно задвижване или поне да постига реален средногодишен разход от под 4л/100км при смесена употреба - градско, извънградско и малко магистрала.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Сеп 2024 17:43
от LEXUS
Предишният Ярис смятам,че е много по-добър и изглежда по-модерно, но както и да е.

Прав си, Тойота отново предоставя добра цена-качество, защото предлага много ефективна хибридна техника,ако не вътрешно пространство :D или модерен интериор rolleyes.gif , но като алтернатива мисля, че Фабия е с по-честна цена, но по-опростена техника и не така ефективна. Също Hyundai i20 изглежда много по-модерно,спортно, по-евтин е, но не предлага ефективна хибридна техника. В това отношение съм съгласен с думите ти.

Искам да отбележа,че всички марки повишиха значително цените, надцениха значително продуктите си заради рекордното търсене и други фактори. Може би само Дачия и Шкода и донякъде Хюндай/КИА останаха разумни и честни с клиентите си, но те са със стандартни задвижвания.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Сеп 2024 18:26
от centil
Отварям ценовата листа на Шкода и виждам, че за да получа DSG автомат със 115к.с. цената започва от 25.290€.
Като добавя:
електрически предни прозорци - 480€ (много модерна тази Фабия, ел. стъклата са в допълнителен пакет дори при предпоследното ниво на оборудване)
задна камера - 730€ (стандартно оборудване за всеки хибрид на Тойота)
сензор за дъжд, ЛЕД-фарове, ACC и Travel Assist - 1.740€ (при Тойота ги получаваш за 1.200€, като Toyota Safety Sense (TSS 3) е даже от най-ниското ниво)
двузонен климатик - 250€ (много модерна тази Фабия, това е стандартно при Тойота от най-ниското ниво)
Повече даже не искам да си губя времето за сравнение с Ярис, защото аз лично не виждам нищо "честно" в тази цена.

През 2021г купих сегашния Ярис за около 20.000€ и получих за предишния около 10.000€. Предишния беше с много лоши фарове и по-скапано окачване. Динамиката и мощността на ДВГ и HSD в актуалния е с две класи над предишния (HSD2 -> HSD4). Та не виждам с какво предишния е бил по-добър от сегашния.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 15 Сеп 2024 01:41
от LEXUS
Ще ти отговоря, само без да се нервираш :D Честно е да ти продават кола на честна цена, оттам каквито искаш екстри си ги плащаш, това е моята визия, защото аз изобщо не искам задна камера или парктроник,acc travel assist или двузонен климатроник, това са допълнителни екстри,които са за глезотии, аз по принцип искам хубава кола на разумна цена, да, Тойота предлагат страхотно съотношение оборудване, техника, цена, спор няма, може би са най-добрите, но това неминуемо повишава цената на един иначе прост автомобил като Ярис, който е предвиден не да бъде натоварен с една камара екстри в стандартното оборудване, които не всеки,като мен, желае, за да се плати 25 000 евро, като аз мога и с тези екстри,но мога и без тях.Другият вариант също не е много изгоден при Шкода,ако искаш екстри,плащаш доста, там не трябва да оборудваш колата с много екстри и излиза изгодна.
Примерно сега ако купувам кола Корола хибрид я предлагат за около 25 000Евро в България, НО с базов LED и тя изглежда толкова сиромашки,че даже такситата от ОК са купили Короли със скъпия LED/не зная защо., но така дори такситата ще изглеждат по-скъпи и естетични. Ако искам обаче хубавите LED, с които Корола изглежда като хубав автомобил, цената върви с един куп друго оборудване,което не ме вълнува особено и стига около 60 000лв.
Един Голф 8,който повече ми харесва като дизайн дори с базовия LED изглежда феноменално добре и е по-евтин, е да, не е пълен хибрид,а някаква имитация на хибрид с DSG, но излиза под 60 000лв, но цялостно колата естетически на мен ми харесва повече. Ако искам по-скъпия LED матрични фарове и анимирани стопове, се доплаща към 2-3000 лв. , не помня колко точно, без да ме товарят с една камара екстри,които половината поне не ме интересуват. Тоест избирам няколко екстри,които ми харесват като LED примерно и колата излиза изгодно, ГОЛФ 8 и Октавия предлагат и екстра адаптивно окачване, което в Корола изобщо не се предлага и като екстра. Ние с теб сме различен тип клиенти - аз съм от хората,които не се вълнуват от пълни пакети с екстри,а харесвам аз да си персонализирам автомобила само с екстри,които харесвам и сам да му определя цената.

Предишният Ярис ми харесва повече като визия, може би не се изразих правилно - смятам го за по-умно конструиран и като пространство в интериора и като дизайн на интериора, и като подбор на материалните и тапицерии, и като външен дизайн, повече ми харесва като кола. Като окачване какво имаш предвид,че е по-скапано? Или за слаби фарове, не зная, то зависи и с какво се сравнява.

По принцип в този клас смятам за най-успешна концепция Хонда Джаз, с изключение отново на най-новия модел, който прилича почти на бус, стърчи висока, недодялана, предишните поколения повече ми харесват, защото са най-просторните в този клас с хубави Хонда двигатели, но най-важното предлагат много обем за този клас, с това са уникални и много ги харесвам.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 15 Сеп 2024 09:01
от slowtraveler
LEXUS написа: 15 Сеп 2024 01:41 Честно е да ти продават кола на честна цена, оттам каквито искаш екстри си ги плащаш, това е моята визия,
Това сме го коментирали... Това е твоя визия, която не съответства на масовата. Ти си за немското автомобилостроене...
Там 'строиш' автомобил - бях гледал БМВ - 'автоматични дълги' - 100$, ама преди това трябвало да си добавил еди-кой си модул $10к, да си избрал мултимедия за 5к$ и т.н. и т.н. :)
Сума ти маркетолози анализират кои екстри да включат в комплектациите така, че да са доволни клиентите. И те са доволни... И аз съм бил доволен от избора на комплектацията при такъв 'азиатски' подход (въпреки, че и американецът бе по същият начин - силно ограничен брой комплектации с много богато оборудване)..
Ярисът за мен си е еталон за много добре балансиран и практичен градски автомобил. Да, ако избереш високо оборудване - цената логично отива нагоре, но пак няма конкуренция с изключение на някои марки със сравнително лоша репутация или тепърва опитващи се да пробият...

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 15 Сеп 2024 11:22
от centil
LEXUS написа: 15 Сеп 2024 01:41 Ще ти отговоря, само без да се нервираш
Аз никога не се нервирам, когато пиша във форум. Тук споделям личен опит и виждания. Както каза и по-рано - Всеки има свое мнение.
LEXUS написа: 15 Сеп 2024 01:41Тойота предлагат страхотно съотношение оборудване, техника, цена, спор няма, може би са най-добрите, но това неминуемо повишава цената на един иначе прост автомобил като Ярис, който е предвиден не да бъде натоварен с една камара екстри в стандартното оборудване, които не всеки,като мен, желае, за да се плати 25 000 евро, като аз мога и с тези екстри,но мога и без тях.
Този тип фалшиви заключения наистина ме забавляват. От къде точно ти знаеш какво са били предвидили дизайнерите и R&D специалистите в Тойота?
LEXUS написа: 15 Сеп 2024 01:41 Примерно сега ако купувам кола Корола хибрид
Може ли в темата за Ярис да се коментира Ярис? Има си тема за Королата. Изключително досадно е това смесване на моделите във форума.

Когато се сравняват цени на автомобили, то е хубаво да се сравняват ябълки с ябълки и круши с круши. Ти сравняваш ябълки с круши и казваш, че крушите били по-сладки. И се опитваш да обясниш как няма да дадеш толкова пари за дадена кола. Ами не ги давай. Като не ти трябва камера - купи си автомобил без камера. Ама на жена ми като й трябва камера, защо да и купувам автомобил без камера?
Също не разбирам какво толкова си се влюбил в стария Ярис. Ако си спомням правилно навремето и той не ти харесваше. Огромна разлика между вътрешното пространство между новия и стария ние не откриваме. Тези, които се возят отзад - също не са недоволни. За фаровете - сравнявам възможностите за осветяване пред автомобила на халогенките на предишния Ярис с ЛЕД-а на сегашния.
Всъщност ти колко километра си се возил/шофирал в предишния и в сегашния модел на Ярис? Да не се окаже, че си правиш заключенията от снимки, без да имаш реален опит и с двата.
Ето и какво са написали от ADAC при теста на двата:
1) "стария" място отпред:
Raumangebot vorne
Vorn ist das Platzangebot ordentlich. Die Sitze lassen sich für Personen bis ca. 1,88 m Körpergröße zurück schieben.
Т.е., когато предната седалка е максимално назад се побира човек с височина около 1,88м.
2) "стария" място отзад:
Raumangebot hinten
Sind die vorderen Sitze auf 1,85 m große Personen eingestellt, finden hinten noch Passagiere bis knapp 1,75 m Platz.
Т.е., когато предната седалка е нагласена за човек с височина 1,85м, отзад има място за човек с височина около 1,75м.
3) "новия" място отпред:
Raumangebot vorne
Der Fahrersitz lässt sich für Personen bis zu einer Größe von rund 1,90 m nach hinten schieben - dabei hat der Fahrer noch ordentlich Platz über dem Kopf.
Т.е., когато предната седалка е максимално назад се побира човек с височина около 1,90м.
4) "новия" място отзад:
Raumangebot hinten
Hinter einem 1,85 m großen Fahrer finden nur noch Passagiere bis zu einer Größe von rund 1,80 m genügend Beinfreiheit.
Т.е., когато предната седалка е нагласена за човек с височина 1,85м, отзад има място за човек с височина около 1,80м.

Какво се вижда, дори ADAC казват, че актуалния Ярис има по-голямо вътрешно пространство, спрямо предишния.
Линкове към двата теста:
- предишен - https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... omfort.pdf
- актуален - https://assets.adac.de/image/upload/v16 ... q0akr5.pdf

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 15 Сеп 2024 12:42
от Hursa
► Виж съдържание

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 19 Сеп 2024 23:41
от LEXUS
centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 LEXUS написа: ↑Нед Сеп 15, 2024 12:41 am
Тойота предлагат страхотно съотношение оборудване, техника, цена, спор няма, може би са най-добрите, но това неминуемо повишава цената на един иначе прост автомобил като Ярис, който е предвиден не да бъде натоварен с една камара екстри в стандартното оборудване, които не всеки,като мен, желае, за да се плати 25 000 евро, като аз мога и с тези екстри,но мога и без тях.
Този тип фалшиви заключения наистина ме забавляват. От къде точно ти знаеш какво са били предвидили дизайнерите и R&D специалистите в Тойота?
Според мен или се изнервяш и пишеш бързо , без да премисляш какво четеш, или просто не разбираш написаното от мен. Не съм написал какво е предвидено конкретно за Ярис от Тойота, пиша,че автомобил от този клас по принцип не е предвиден да бъде с изобилно оборудване, каквото е типично за по-високите класове. За това съм написал автомобил като Ярис,а не Ярис.
centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 Може ли в темата за Ярис да се коментира Ярис? Има си тема за Королата. Изключително досадно е това смесване на моделите във форума.
Не , никак не е досадно, когато трябва да с илюстрира нещо принципно или политика на фирмата.
centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 Ама на жена ми като й трябва камера, защо да и купувам автомобил без камера?
Виждаш ли, ти обявяваш частния си случай и може би решаваш,че всички разсъждават като теб,само че хората са различни. И това че ти харесваш това предложение, то е перфектно за теб, ОК.
centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 И се опитваш да обясниш как няма да дадеш толкова пари за дадена кола. Ами не ги давай.
Никъде не се опитвам и не обяснявам как аз няма да дам пари за това или онова. Просто се опитвам да ти обясня, че различните клиенти имат различни приоритети. Ти искаш камера за жена ти в базово оборудване, аз не искам, защото не ме интересува, обяснил съм в мнението си и сравнението между Корола и Голф8, мога да направя такова и между Фабия и Ярис примерно.
centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 Също не разбирам какво толкова си се влюбил в стария Ярис. Ако си спомням правилно навремето и той не ти харесваше.
Ти си запомнил неща,които съм писал, които не зная дали съм писал, но да приемем,че си прав :D
centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 Огромна разлика между вътрешното пространство между новия и стария ние не откриваме. Тези, които се возят отзад - също не са недоволни.
Което ме радва,а и може да си прав. Но аз се качвах в Яриса в Тойота докато чакам обслужване и знам колко е тесен както отпред, особено отзад и колко малки са задните врати. Но това е моето мнение за този Ярис.
centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 За фаровете - сравнявам възможностите за осветяване пред автомобила на халогенките на предишния Ярис с ЛЕД-а на сегашния.
Цитат от теб: Ти сравняваш ябълки с круши и казваш, че крушите били по-сладки. :D Пак с риск да те нервирам :D

centil написа: 15 Сеп 2024 11:22 Какво се вижда, дори ADAC казват, че актуалния Ярис има по-голямо вътрешно пространство, спрямо предишния.
Линкове към двата теста:
- предишен - https://assets.adac.de/image/upload/Aut ... omfort.pdf
- актуален - https://assets.adac.de/image/upload/v16 ... q0akr5.pdf
Имам предвид и съм го написал в първия коментар за Яриса,че е много тесен, това е субективно впечатление, но говоря че автомобилът е по-тесен от предишния. Може да не съм прав, но това ми е впечатлението. И с по-евтини тапицерии и т.н., да не се повтарям,а таблото да не коментирам :D Но все пак ще коменирам :D предишният е с много по-модерно и раздвижено табло.