Пътуване с кола из Европа
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Пътуване с кола из Европа
Аз минах на 12.09. през Сърбия. От 15.09.2018 има нови цени - http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... na_lat.pdf
Разликата е май само в евровата стойност.
Аз плащах когато е била валидна тази ценова табела - http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=139
Разликата е май само в евровата стойност.
Аз плащах когато е била валидна тази ценова табела - http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=139
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Пътуване с кола из Европа
Точно това имам предвид - аз минах вчера и затова съм сигурен, че информацията ми бе актуална... 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Пътуване с кола из Европа
Миналата събота се прибирах от Италия през Сърбия, на Димитровградската путарина е две евроslowtraveler написа: ↑21 Сеп 2018 16:36Не знам кога си минавал, но си е две евро...Ниш Белград - 800динара / 7€.
Белград - Суботица би трябвало да е 5€, но не съм го минавал скоро..


Toyota Corolla 1.6 E17 132
ps

-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Пътуване с кола из Европа
Колеги, някой докарвал ли е наскоро кола от Европа на самоход - има ли нещо ново покрай документите? Аз съм го правил няколко пъти, но последно беше преди години. Тогава можеше да си караш с талона на стария собственик, той като ти продава колата талона се задрасква и се пише името на купувача на ръка. Със старите номера можеш да караш, стига колата да има валиден технически преглед и да си направиш застраховка зелена карта.
Сега обаче чувам, че нещо били затегналил режима, искали талон на твое име и временни номера? Не че е толкова скъпо, но си е занимавка, ходене по пунктове, а то даже и май вече не се ходи, ами по пощата ти пращат новите документи и номера - тоест чакане.
Също, в тази връзка дали е по-добре да се кара през Германия/Австрия/Унгария, или през Италия/Словения/Хърватско? Ще пътувам от Франция.
Благодаря на всички, които биха могли да дадат актуална информация!
Сега обаче чувам, че нещо били затегналил режима, искали талон на твое име и временни номера? Не че е толкова скъпо, но си е занимавка, ходене по пунктове, а то даже и май вече не се ходи, ами по пощата ти пращат новите документи и номера - тоест чакане.
Също, в тази връзка дали е по-добре да се кара през Германия/Австрия/Унгария, или през Италия/Словения/Хърватско? Ще пътувам от Франция.
Благодаря на всички, които биха могли да дадат актуална информация!
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Пътуване с кола из Европа
Ако нямаш транзитни номера още на унгарската или хърватската граница ще те спрат.Гаранция.
Ако имаш валидни френски номера и валиден регистрационен талон с зелена карта и преглед нямаш грижи.
Грижи може да има старият собственик ако се случи нещо.Например да забравиш да му ги върнеш.
Туй със задраскването в талона може да го забравиш.Договор за покупко-продажба няма граничен дето да ти го признае.
За кола на ход,естествено.За автовоз е друго.
Сумата за автовоз или сам да си осигуриш транзитни номера заедно с гориво и пътни такси е еднаква.Почти.
В Австрия транзитните номера със зелена карта и регистрационни документи за месец е 290 евро.Инфо от средата на Август.
Колата задължително трябва да е с валиден преглед,иначе няма начин да се движиш на ход никъде.
Не знам защо се притесняваш от транзитните номера-тук ако е наред колата процедурата е 20 мин. при застрахователя.
Ако имаш валидни френски номера и валиден регистрационен талон с зелена карта и преглед нямаш грижи.
Грижи може да има старият собственик ако се случи нещо.Например да забравиш да му ги върнеш.
Туй със задраскването в талона може да го забравиш.Договор за покупко-продажба няма граничен дето да ти го признае.
За кола на ход,естествено.За автовоз е друго.
Сумата за автовоз или сам да си осигуриш транзитни номера заедно с гориво и пътни такси е еднаква.Почти.
В Австрия транзитните номера със зелена карта и регистрационни документи за месец е 290 евро.Инфо от средата на Август.
Колата задължително трябва да е с валиден преглед,иначе няма начин да се движиш на ход никъде.
Не знам защо се притесняваш от транзитните номера-тук ако е наред колата процедурата е 20 мин. при застрахователя.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Пътуване с кола из Европа
От Франция ще я карам, имам близки там, които искам да отида да видя и без това. Доколкото разбрах, там вече всичко ставало по пощата, закрили префектурите, където по-рано се вадеха номера. Та затова ми беше идеята да я карам със старите, но щом смяташ, че унгарците ще ме спрат...
Тя колата си има валидни френски номера, талон (на който пише на ръка "продадено"), преглед, застраховка ще направя - какво би казал унгареца? Оставяй колата тук, слизай, и търси автовоз, или какво? Правил съм го това, но преди години.
Освен да си отделя повече дни престой, за да е сигурно, че ще мога да си извадя транзитни номера и да ги получа.
Тя колата си има валидни френски номера, талон (на който пише на ръка "продадено"), преглед, застраховка ще направя - какво би казал унгареца? Оставяй колата тук, слизай, и търси автовоз, или какво? Правил съм го това, но преди години.
Освен да си отделя повече дни престой, за да е сигурно, че ще мога да си извадя транзитни номера и да ги получа.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Пътуване с кола из Европа
Сериозно ли пише "продадено" на талона?
Значи някой краде талона, пише магическата дума и прекосява половин Европа, за да регистрира в България.
По тая схема ще ти откажат регистрация на колата в Бг.
Значи някой краде талона, пише магическата дума и прекосява половин Европа, за да регистрира в България.
По тая схема ще ти откажат регистрация на колата в Бг.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Пътуване с кола из Европа
Ами така е в чужбина - да не мислиш, че хората имат време да ходят по нотариуси, като при нас? Талона на колата си го пазиш в къщи, не го носиш с теб да го изгубиш или откраднат. Е, попълва се и договор с продавача, но и той е само с подпис.
Както и да е - едно време беше така, правил съм го лично, а ето и в офроуд-форума има същата информация, за съжаление от преди години:
https://www.offroad-bulgaria.com/showth ... p?t=105514
А сега чувам, че вече май през някои държави не можело да се минава така, ето например: https://dariknews.bg/novini/sviat/kakvo ... la-2085808
"В последно време са зачестили случаите, в които български граждани със закупени от Франция автомобили на старо биват санкционирани от австрийските полицейски власти, като им се отнемат френските регистрационни табели и им се налагат глоби на стойност от около 500 евро.
Причината според австрийските власти е, че след продажбата талоните на автомобилите се задраскват от продавача с две черти и те стават невалидни – с невалидна регистрация и застраховка."
Ако някой има достоверна информация, ще съм благодарен. Може би по другия маршрут Италия-Словения-Хърватско става все още по стария начин?
Както и да е - едно време беше така, правил съм го лично, а ето и в офроуд-форума има същата информация, за съжаление от преди години:
https://www.offroad-bulgaria.com/showth ... p?t=105514
А сега чувам, че вече май през някои държави не можело да се минава така, ето например: https://dariknews.bg/novini/sviat/kakvo ... la-2085808
"В последно време са зачестили случаите, в които български граждани със закупени от Франция автомобили на старо биват санкционирани от австрийските полицейски власти, като им се отнемат френските регистрационни табели и им се налагат глоби на стойност от около 500 евро.
Причината според австрийските власти е, че след продажбата талоните на автомобилите се задраскват от продавача с две черти и те стават невалидни – с невалидна регистрация и застраховка."
Ако някой има достоверна информация, ще съм благодарен. Може би по другия маршрут Италия-Словения-Хърватско става все още по стария начин?
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Пътуване с кола из Европа
От където и да минеш - все същото е.Извади си транзитни номера,вземи си зелена за един месец и не се занимавай с глупости.
Няма как да се задраска талона с черти или да пише "продадено".Ако е продадена трябва и двата талона на колата да останат при застрахователя,който да ги анулира и съответно представи след това на полицейските органи.То ако ставаше по твоя начин цялата "Ал Кайда" щеше да си джитка с френски номера по Европата.
Дори днес говорих с дъщерята в Лондон,по подобен случай,там всичко става по Интернет и по пощата,но пак е само и единствено с транзитни номера и зелена карта за периода на валидност на транзитните.И съответно платена застраховка и данък за периода.
Няма как да се задраска талона с черти или да пише "продадено".Ако е продадена трябва и двата талона на колата да останат при застрахователя,който да ги анулира и съответно представи след това на полицейските органи.То ако ставаше по твоя начин цялата "Ал Кайда" щеше да си джитка с френски номера по Европата.
Дори днес говорих с дъщерята в Лондон,по подобен случай,там всичко става по Интернет и по пощата,но пак е само и единствено с транзитни номера и зелена карта за периода на валидност на транзитните.И съответно платена застраховка и данък за периода.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Пътуване с кола из Европа
Да, в Англия може и да е така, в Германия също е така, Австрия също има транзитни номера. Но Франция няма. Да си виждал френски транзитен номер? То ако имаше, лесно.
Затова питам някой ако е карал скоро кола от Франция.
Там имат само временни номера WW, които обаче важат само във Франция, имат и постоянни, но трябва да си с френски адрес за да си ги извадиш. Някой ако е карал кола оттам скоро, ще съм благодарен да каже как става - само на платформа ли?
Преди ставаше със старите номера, лично съм го правил, връщаш ги тук в КАТ като регистрираш колата на свое име и те ги препращат служебно във Франция. Но беше преди години.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Пътуване с кола из Европа
https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... e-car-home
Тук пише, че при покупка на кола от Франция продавачът трябва да ти даде договор или фактура плюс още документи (валиден сертификат от технически преглед). Също така можеш да караш с WW номера и извън Франция.
Тук пише, че при покупка на кола от Франция продавачът трябва да ти даде договор или фактура плюс още документи (валиден сертификат от технически преглед). Също така можеш да караш с WW номера и извън Франция.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Пътуване с кола из Европа
Затова миналата година си взех нова Корола, бензинка

Toyota Corolla 1.6 E17 132
ps

-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Пътуване с кола из Европа
Мерси, това го бях чел и преди, но е доста мъгляво. WW номерата първо трябва да си с местен адрес за да ги извадиш, и второ са за нова кола, а не за стара - за стара се кара със старите и задраскан талон. Но в някои държави се мръщели, то и тук си го пише, че не навсякъде ги признавали. Затова питах някой скоро правил ли го е лично, или да е чул директно от човек, който го е правил скоро.biro написа: ↑01 Окт 2018 14:44 https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... e-car-home
Тук пише, че при покупка на кола от Франция продавачът трябва да ти даде договор или фактура плюс още документи (валиден сертификат от технически преглед). Също така можеш да караш с WW номера и извън Франция.
Temporary plates, distinguished by the letters ‘WW', are available for exporting new cars from France to another EU Member State. You can apply for them at any departmental administration headquarters ("préfecture"). In Paris, the police headquarters ("Préfecture de police") is responsible for this. You need to present the invoice/contract of sale, registration certificate, an identity card or passport, proof of address, and the COC. For used cars you may use the original plates even after the seller has deregistered the car with the "prefecture". However, some countries may not accept the registration papers if the details have been crossed out when the car is deregistered, as is usually done in France. You may also be able to apply for transit plates from your home country. Check with your relevant national authority.
Export plates are not available in France.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25 Сеп 2018 16:21
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 III 2.2 D4D 136
- Получена благодарност: 1 път
Пътуване с кола из Европа
Докарах си РАВ4-та на самоход от Франция.
Експортни талони там отдавна няма, така че има два варианта:
1. Караш със стария талон, който собственика задрасква и пише "продадено". Номерата си остават на колата, там не се връщат в КАТ като в Германия например. Ако има технически преглед, караш с него. Вадиш си само застраховка зелена карта за няколко дни. Плюсове - без пари, но има риск ако те спрат например в Австрия или Германия, да не признаят талона за валиден, защото е задраскан. В такъв случай чувам, че глобявали солидно, освен това сваляли номерата и оставяли колата на първия паркинг, а ти после си търсиш платформа да я прибираш.
2. Вадиш си нов талон, което уж е само за французи, но на мен близък ми даде да ползвам неговия адрес, а за лични данни си дадох моя паспорт - нали сме европейци. Цената зависи от годината и модела на колата. При мен беше 190 евро. Отделно трябва да направиш нов технически преглед, ако стария е на повече от 6 месеца. Цена 50-70 евро. Зелена карта пак правиш, без нея не бива, към 50 евро за 3 дни е.
Аз избрах вариант номер 2, за да си нямам проблеми. Малко ме е яд, защото из цяла Европа никъде не ме спряха, нито ми искаха нищо, дори и сърбите или унгарците, които преди повече се заяждаха с българи. Чак на влизане в БГ един ми иска талона на колата, но то дойдеш ли дотук и със стар талон да си, вече си я внесъл колата.
Това са твърдите разноски, иначе по пътя за гориво според колата, а за ядене и спане според човека.
Дано да е полезно на някой.
Експортни талони там отдавна няма, така че има два варианта:
1. Караш със стария талон, който собственика задрасква и пише "продадено". Номерата си остават на колата, там не се връщат в КАТ като в Германия например. Ако има технически преглед, караш с него. Вадиш си само застраховка зелена карта за няколко дни. Плюсове - без пари, но има риск ако те спрат например в Австрия или Германия, да не признаят талона за валиден, защото е задраскан. В такъв случай чувам, че глобявали солидно, освен това сваляли номерата и оставяли колата на първия паркинг, а ти после си търсиш платформа да я прибираш.
2. Вадиш си нов талон, което уж е само за французи, но на мен близък ми даде да ползвам неговия адрес, а за лични данни си дадох моя паспорт - нали сме европейци. Цената зависи от годината и модела на колата. При мен беше 190 евро. Отделно трябва да направиш нов технически преглед, ако стария е на повече от 6 месеца. Цена 50-70 евро. Зелена карта пак правиш, без нея не бива, към 50 евро за 3 дни е.
Аз избрах вариант номер 2, за да си нямам проблеми. Малко ме е яд, защото из цяла Европа никъде не ме спряха, нито ми искаха нищо, дори и сърбите или унгарците, които преди повече се заяждаха с българи. Чак на влизане в БГ един ми иска талона на колата, но то дойдеш ли дотук и със стар талон да си, вече си я внесъл колата.
Това са твърдите разноски, иначе по пътя за гориво според колата, а за ядене и спане според човека.
Дано да е полезно на някой.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта