Страница 18 от 46
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 30 Сеп 2014 18:46
от Not_active_user_1
ffsolutions,
ако действително те интересува нещо за хибридите, сядаш и четеш! Има изписано страшно много тук и не само. Ако има някакви условия в тойота.бг ще ги напишат. Там можеш да прочетеш зареждат ли се и как се карат, какви видове има и т.н. хибриди.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 30 Сеп 2014 18:52
от Not_active_user_1
BOz написа:Източника както казах е Аутобилд - от тестовете за издържливост.
Ама както ти казах - като ти изнася нещо им вярваш и ги цитираш по 100 пъти, ама като не ти изнася нещо ги анатемосваш веднага.

За изнасянето и не изнасянето се отнася в пълна сила за теб. Аз следвам истината и неистината, реалното и нереалното. Във форума е същото. Трябва да можеш да отсяваш плявата от житото, за да стигнеш до истината. С предубеденост обаче, тази работа не става...

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 15:16
от BOz
Трябва да си направя първото обслужване на Приуса в БГ.
За сега си взех консумативите. Приблизителна цена 200 лв.
Сега остава да намеря ден до март, в който не ме мързи. biggrin.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 18:37
от Ивалин
Здравейте.
Всеки има право да кара каквото си поиска (или позволи). Лично аз се насочих към LEXUS RX400h, и от както го имам съм повече от доволен от комфорт, шум и лакомия (като за 3.3 двигател 200kW обща мощност). Около 80% от шофирането ми е градско и то в импровизирано задръстване (10 км за 20-30 мин) Досега за консумативи се разделих с 540лв. (има и още, но са в режим на изчакване) и консумативите са като на останалите автомобили (накладки, масло за двигател, масло за скоростна кутия (първа смяна), филтри).
На дълъг път (понеже ми е далече магистралата), в повечето случаи съм междуградско и разхода ми пада под 9l/100km. Не се опитвам да убеждавам никой да си го купи ли или не, в сравнение с предишният автомобил MAZDA 626 1,8i разходите са ми същите относно гориво и малко по малки относно консумативи (глезотийките си ги смятам отделно)!
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 18:55
от slowtraveler
Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 19:00
от Ивалин
slowtraveler написа:Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
Батериите са му много добре просто в зимни условия си му трябва топла вода за парното на оранжерията, съчетано с градският режим и от там ми вдига разхода. Лятото бе друго. От друга страна при ниски температури се вдига вътрешното съпротивление на батериите и това се отчита от електрониката и си ги варди!
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 19:35
от Rudy
slowtraveler написа:Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
Зависи и от стила на каране и от маршрута (и куп други фактори, които сме дъвкали до припадък) - Моя разход е по-нисък от твоя дизел?!
П.П. И преди да ме питаш за батериите да ти кажа, че преди да им удължат гаранцията до 10 год. ги проверяват обстойно (почти 2 часа) - и всички показатели са като в деня на първата регистрация.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 21:14
от BOz
Rudy написа:slowtraveler написа:Хм... Дали са му добре батериите на Лексъса? Гледам средния ти разход е с около литър над разхода на джипа ми...
Обаче комфорта на този Лексъс е безспорен - лично на мен ми харесва... И дори се чудя дали да не сменя Кашкая на жената с такъв...
Зависи и от стила на каране и от маршрута (и куп други фактори, които сме дъвкали до припадък) - Моя разход е по-нисък от твоя дизел?!
П.П. И преди да ме питаш за батериите да ти кажа, че преди да им удължат гаранцията до 10 год. ги проверяват обстойно (почти 2 часа) - и всички показатели са като в деня на първата регистрация.
Не им проверяват капацитета. А това е основното нещо, което си заминава с времето.
Ако преди е имала Х капацитет, то сега може да има 30% от Х и пак ще си минава тестовете. Но това съответно се отразява и на разхода в последствие.
Общо взето на батерията проверяват дали има слаба клетка. Проверяват вътрешното съпротивление на всяка клетка, проверяват напрежението на всяка клетка, проверяват разликата в напрежението между най-слабата и най-силната клетка, както проверяват дали има записано прегряване на батерията. Ако има слаба клетка, то не ти дават гаранция/застраховка за следващата година. Горе долу това представлява теста на батерията.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 21:30
от slowtraveler
Rudy написа:.... Моя разход е по-нисък от твоя дизел?!...
Не споря Руди - не ти знам разхода. Но аз очаквах наистина разхода да е по-нисък от дизела, докато посочения по-горе разход не отговаря на очакванията ми...
На приятеля Лексъса се върти над 10л/100 в града (пак е 400h и го кара жена му)....
При мен основно градско се върти около 10.4л/100 дизел... Извън града при нормално шофиране без ексцесии се върти стабилно 7.4-7.6л/100км. А със стъпка извънградско е около 8л/100км (на магистрала бяга много нагоре, ама там скоростите ми са други)....
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 21:30
от Rudy
BOz написа:Не им проверяват капацитета...Общо взето на батерията проверяват дали има слаба клетка. Проверяват вътрешното съпротивление на всяка клетка, проверяват напрежението на всяка клетка, проверяват разликата в напрежението между най-слабата и най-силната клетка, както проверяват дали има записано прегряване на батерията.
И откъде знаеш какво проверяват? 'щото описаното от теб излиза за 5 мин. работа с Техстрийма? А аз за 15-тината минути докато чаках ключовете на заместващата кола гледах, че мерят разряд/заряд под натоварване? Както от ДВГ, така и от външен източник.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 21:41
от BOz
Rudy написа:BOz написа:Не им проверяват капацитета...Общо взето на батерията проверяват дали има слаба клетка. Проверяват вътрешното съпротивление на всяка клетка, проверяват напрежението на всяка клетка, проверяват разликата в напрежението между най-слабата и най-силната клетка, както проверяват дали има записано прегряване на батерията.
И откъде знаеш какво проверяват? 'щото описаното от теб излиза за 5 мин. работа с Техстрийма? А аз за 15-тината минути докато чаках ключовете на заместващата кола гледах, че мерят разряд/заряд под натоварване? Както от ДВГ, така и от външен източник.
Знам, защото съм го виждал на живо. В последствие се сдобих и със сервизното ръководство за този тест и какво точно прави и т.н.
И правят товар, защото тогава може да се види дали има клетка, която кляка под товар. Като обикновен акумулатор с товарна вилка, ако мога да ти го преведя като съпоставка.
Общо взето написах точно кои параметъра се гледат на батерията.
И не е за 5 минути. Както казах следят се различни параметри и се гледа какво става. Но капацитета никой не знае в крайна сметка какъв е.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 21:56
от Rudy
BOz написа:Общо взето написах точно кои параметъра се гледат на батерията.
А как се мери капацитет на клетка?
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 22:11
от BOz
Rudy написа:BOz написа:Общо взето написах точно кои параметъра се гледат на батерията.
А как се мери капацитет на клетка?
Не може да измериш капацитета на всяка клетка, докато батерията е в автомобила.
Теоретично може да измериш капацитета на цялата батерия, но пак трябва да я разкачиш от автомобила, защото самата система няма да ти позволи да я заредиш и разредиш до крайните граници докато е закачена на колата.
Но до колкото си спомням ти имаш необходимите знания и знаеш що е то товар, що е то ток и що е то напрежение. С прости формули мисля, че и сам може да сметнеш капацитета на всяка клетка, ако имаш желание.
Просто казах какво правят, пак да повторя.
Но нали не си мислиш, че теста е само върху батерията?
Освен параметрите на батерията, които споменах, то се гледат и грешките в системата, дали има грешки, които са фатални, гледа се състоянието на изолация между батерията и шасито, гледа се вентилатора за охлаждането на батерията, гледа се помпата на инвертора, гледа се и нивата на антифриза и тяхната консистенция.
Общо взето написах тестовете/нещата, които се гледат по време на въпросната проверка.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 22:25
от Rudy
BOz написа:Но до колкото си спомням ти имаш необходимите знания и знаеш що е то товар, що е то ток и що е то напрежение. С прости формули мисля, че и сам може да сметнеш капацитета на всяка клетка, ако имаш желание.
Не съм убеден, че им е необходимо да знаят простите формули - имат специален тестер със съответния софтуер, който от наличните данни, изчислява капацитета (както и всички останали показатели).
И да знам какво дават обикновено като чек лист (отбелязват само Да/Не) на цялата система, вкл. инвертор, вентилатор, охл. течност и т.н. Но аз си имам и лист с всички стойности с графики и таблици с референтни стойности. В тази връзка капацитета на чисто новите коли също не е 100%.
Но тук въпроса не е в моята батерия, ами по принцип - ето тук е сравнитлно добре обяснено какво да се гледа на батерията от купувач на старо:
http://artsautomotive.com/publications/ ... ius-hybrid
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 03 Фев 2015 22:45
от Ивалин
Хайде де ако някой е заинтересован от хибрид да си вземе, ако не е, да не си. Спрях да убеждавам който и да било в каквото и да е! Капацитет всеки знае как се мери, но не всеки знае, че под различен товар дава различни цифрички. Капацитета не е от съществено значение (но не значи че трябва да е малък(пък и така и така не използваш целия капацитет дори и при мобилният телефон

)) за разхода....все пак тока пак от двигателя идва и пак гориво е изгорил.. Малка част идва от регенеративните спирачки и за тях не е толкова важен капацитета, колкото свойството на батерията да усвои бързо голямо количество енергия за кратко време (което да си признаеме още не го могат повечето батерии). Доколкото разбрах в сервиза го измерват! Също така и колко енергия ще отдаде за кратко при ускорение! Капацитета става важен когато си в планината и имаш дълги спускания...или си плъгин хибрид.
Вътрешното съпротивление е "константата" в това уравнение и се мени в зависимост от температурата на клетките, също така е показател за здравето и. При мен при -1ºС вътрешното съпротивление е около 30mΩ, след известно каране при 28ºС е 25mΩ (пиша го средно за клетка иначе е ±1mΩ)....и тогава колата почва да се държи по друг начин!!! (винаги опреснява вътрешното съпротивление след като дам на контакт!!!)
А може и глупости да пиша....всеки сам решава за себе си.