Страница 18 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:24
от Hursa
slowtraveler написа: А старт-стоп системата там работи по интересен от техническа гледна точка начин - контролира се алтернатора, и с негова помощ се спира коляновия вал в точното положение.
Налягането на впръскване е много високо и през многоточкови инжектори, като явно така успяват да стартират пак двигателя - стоя изгасен над 30 сек, и стартира без да разбереш как :thumbsup:
Наистина не знам как могат да задържат налягането сравнително високо дори 10-15 секунди. Но пък може и да не е необходимо, незнам. Да не би да стартира не от гмт, а от междино положение, след гмт. Може би на около 90 градуса след гмт.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:29
от Hursa
slowtraveler написа:Не си разбрал правилно...
Мнението ми бе, че ДВГ на приуса съвсем не е 'най-съвършения', и приус печели като икономия най-вече от рекуперацията на енергията, а не заради ДВГ...
Разбира се чисто електрическото придвижване също не е за подценяване, но старт-стоп системата намалява разликите...
Затова и мисля, че основната икономия става от регенерацията на спирачната енергия...

P.S. Относно разлика в цените на 'усложнения' двигател - няма разлика в цената на приблизително еднакво оборудване със стария двигател и с новия такъв...
Много съм далеч от твърдението, че двигателя на приус е 'най-съвършения' smile.gif . Но поне според мен именно на двигателя и на режимите при които работи благодарение на хибридната система са така да се каже основното перо даващо общата икономичност на приус.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:29
от Hursa
сори smile.gif
Дори до колкото знам, ДВГ на приус е доста упростен в сравнение с 1.8 бензиновия двигател на тойота - на базата на който е разработен (поне така мисля).

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:41
от slowtraveler
Та пак стигнахме до извода, че всичко е комплексно...
Резултата при приус е добър от гледна точка на чистата крайна горивна икономичност точно заради балансираното използване на технологии.
Но пък цената за разработка и реализация е излязла солена, което се отразява на крайната цена на продукта...
И затова баланса цена/ефективност не е достатъчно изгоден, което пък води до сравнително ограничено търсене...
И до нужда от допълнителни протекции за да стане хибрида поне малко конкурентоспособен.
Затова и таксиджиите не търсят хибридите.. А тези таксита, които все пак карат хибриди, са принудени да гонят по-високи цени...

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:54
от Hursa
За цената за разработка не знам. Все пак смятам, че крайната му цена е завишена. Но ако говорим само за хибридната система - за сравнение аурис хибрид и аурис двулитров дизел, баланса цена ефективност смятам, че е изцяло на страната на хибридната версия(имам предвид цените им в европа, не ТМ Ауто). А по темата, аурис хибрид има съпоставим разход с приуса, така, че надявам се сравнението да е адекватно.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 00:04
от zi_zi_top
Hursa написа:За цената за разработка не знам. Все пак смятам, че крайната му цена е завишена. Но ако говорим само за хибридната система - за сравнение аурис хибрид и аурис двулитров дизел, баланса цена ефективност смятам, че е изцяло на страната на хибридната версия(имам предвид цените им в европа, не ТМ Ауто). А по темата, аурис хибрид има съпоставим разход с приуса, така, че надявам се сравнението да е адекватно.
Цените им в Западна Европа са по-високи, отколкото в ТМ Ауто и доста западни фирми си купуват автомобилите от БГ. Всъщност това е доста голям процент от продажбите на нашите вносители на автомобили и като им четеш годишните отчети не бива да си мислиш, че всички продадени автомобили са по нашите улици и се е обновил родния автопарк. cool.gif

За сравнение:
http://www.toyota.de/
http://www.toyota.bg/

П.С. Дори VW в Германия са с по-високи цени от тези в Порше България. :whistle:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 00:09
от Hursa
За хибрид таксита - ами може би просто не се предлагат с ниско ниво оборудване и затова не са достатъчно евтини за нашите таксиджии. А завишената цена е и заради по високото ниво оборудване и поради необичайността донякъде.
А за цените, точно в Германия май хибрида аурис е по евтин от същия в България.
PS. Всъщност цените в германия са се променили дори съотношението в цените smile.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 00:14
от zi_zi_top
44450 лв. срещу 22950 Евро :whistle:

Спрете да се заблуждавате за евтинията на Запад! wink.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 00:21
от Hursa
Да сорри, преди седмица цените бяха други :)

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 00:33
от zi_zi_top
Оф топик:
Това ми е мечтата за следващ автомобил след някоя и друга година... пак дизелче... cool.gif
http://www.toyota.de/cars/coming_soon/a ... index.tmex
rolleyes.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 18:55
от Not_active_user_1
zi_zi_top написа:Оф топик:
Това ми е мечтата за следващ автомобил след някоя и друга година... пак дизелче... cool.gif
http://www.toyota.de/cars/coming_soon/a ... index.tmex
rolleyes.gif
Сигурен ли си! rolleyes.gif
Би ли се обосновал защо! В БГ не ги знам цените, но да смятаме от немският сайт, че е по-удобно. Вземаме най-ниските нива на оборудване за база, т.е. Auris Life 2,0-l-D-4D и Auris Hybrid Life.
Auris Life 2,0-l-D-4D - 23.150,00 € Auris Hybrid Life - 22.950,00 €
Хибрида е с 200,00 € по-евтин от печката. Загледах се в екстрите. Ами хибридната версия е с повече от тази на нехибрида. Auris Hybrid Life има същия по обем багажник, по-ниско тегло, , автоматична безстепенна трансмисия, безключово влизане и стартиране на колата, 17-ки срещу 16-ки джанти, по-мощна, по-икономична, безшумна, по-висок въртящ момент и такъв, който ти е наличен от 0 об/мин, по-ниски данъци и т.н. неща които Auris Life ги няма. Колко ли трябва да мразиш хибридите се питам, за да се набуташ с нещо по-скъпо, шумно, тракащо, миришещо и недобро? Единствените преимущества на Auris Life са по-бързо ускорение с 0,9 сек до 100 км/ч и по-висока максимална скорост 180 km/h срещу 200 km/h.
Наистина се питам защо би избрал дизела в конкретния случай. smile.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 19:32
от zi_zi_top
laugh.gif Изобщо не обмислям варианта да го купувам нов, затова съм написал че е мечта за след няколко години. Тези сметки не ги правя и не влагам омраза към хибридите.
А най-важното за мен е, че мразя плановете за по-дълъг период от деня "ДНЕС". На мечтите най-хубавото им е изживяването, а не сбъдването. rolleyes.gif
Когато дойде време да търся друг автомобил ще видя какво ще "изпадне" на момента, ако има такъм дизелов Аурис - това ще, ако е някоя друга - друга ще бъде!

П.С. Интересно ми е защо хибриден Аурис претъпкан с екстри е на една цена с дизелов Аурис без екстри??? ohmy.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 01 Май 2013 23:14
от Hursa
Според мен хибрида на тойота е по евтина за производство технология. Бензинов двигател, сравнително опростен поради това, че работи най вече в сравнително тесен мощностен диапазон. За сравнение 1.8 бензиновия валвематик има много повече автоматика по двигателя, управляват се и смукателни и изпускателни клапани. Поради спецификата на работа, вече го писах – сори, двигателя на приуса е много по слабо натоварен механически, което овен че позволява да се олекоти, позволява допълнително опростяване. Трансмисията на хибрида механически е значително по опростена в сравнение ръчна скоростна кутия, всъщност не е по сложна от диференциал. Няма съеденители, всичко е постоянно "зацепено". Двете електрически машини към трансмисията по сложност на конструкция малко се отличават от асинхроните трифазни двигатели, малко по скъпи са за производство, най-вече заради сравнително скъпите постоянни магнити, но разликата не е много голяма. Никел-хидридната батерия по много характеристики отстъпва на литиийонните, но са и значително по евтини (като бонус издържат значително повече цикли когато не се разреждат дълбоко и не се презареждат). Освен това батерията е сравнително малка – т. е. пак сравнително евтина. Вярно има електроника, силова електроника, но днес електрониката съвсем не е толкова скъпа (а по сложност е долу горе на едно ниво в сравнение с автомобил с роботизирана скоростна кутия – само според мен). Като цяло от споменатото опростяване получаваме по голяма надеждност.
От другата страна дизела – все повече и повече ожесточават нормите на които трябва да отговаря. Горе бе споменато, за да отговаря на тези жестоки еко норми му свалят степента на компресия и за да компенсират свалянето поради това на икономичността, усложняват все повече и повече конструкцията и без това по скъпа от в сравнение с бензиновия. Влагат все по скъпи детайли и по скъпи материали. Усложняват все повече турбокомпресора и управлението му. Усложняват и като цяло работата на дизела и на системата за недопускане на канцерогенни частици. До колко е правилно така да ожесточават нормите може да се спори, но реалността за купувачите е такава.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 02 Май 2013 00:00
от zi_zi_top
http://www.cars.bg/news/technologies/vi ... -na-gorivo

Мисля, че това е по-правилната посока за развитие на хибридите и електроавтомобилите.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 02 Май 2013 00:06
от slowtraveler
зи_зи - не се подвеждай по журналистически 'новини'....
Такава технология се използва от десетки години в големи камиони, но не е много приложима за автомобилите...
Предполагам причината да не се внедрява в автомобилите е, че се увеличава теглото на подресорната маса с няколко килограм, при условие, че там целта е да се намали с грамове...