Наистина не знам как могат да задържат налягането сравнително високо дори 10-15 секунди. Но пък може и да не е необходимо, незнам. Да не би да стартира не от гмт, а от междино положение, след гмт. Може би на около 90 градуса след гмт.slowtraveler написа: А старт-стоп системата там работи по интересен от техническа гледна точка начин - контролира се алтернатора, и с негова помощ се спира коляновия вал в точното положение.
Налягането на впръскване е много високо и през многоточкови инжектори, като явно така успяват да стартират пак двигателя - стоя изгасен над 30 сек, и стартира без да разбереш как
Икономичен автомобил ли е Prius?
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Много съм далеч от твърдението, че двигателя на приус е 'най-съвършения'slowtraveler написа:Не си разбрал правилно...
Мнението ми бе, че ДВГ на приуса съвсем не е 'най-съвършения', и приус печели като икономия най-вече от рекуперацията на енергията, а не заради ДВГ...
Разбира се чисто електрическото придвижване също не е за подценяване, но старт-стоп системата намалява разликите...
Затова и мисля, че основната икономия става от регенерацията на спирачната енергия...
P.S. Относно разлика в цените на 'усложнения' двигател - няма разлика в цената на приблизително еднакво оборудване със стария двигател и с новия такъв...

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
сори 
Дори до колкото знам, ДВГ на приус е доста упростен в сравнение с 1.8 бензиновия двигател на тойота - на базата на който е разработен (поне така мисля).

Дори до колкото знам, ДВГ на приус е доста упростен в сравнение с 1.8 бензиновия двигател на тойота - на базата на който е разработен (поне така мисля).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Та пак стигнахме до извода, че всичко е комплексно...
Резултата при приус е добър от гледна точка на чистата крайна горивна икономичност точно заради балансираното използване на технологии.
Но пък цената за разработка и реализация е излязла солена, което се отразява на крайната цена на продукта...
И затова баланса цена/ефективност не е достатъчно изгоден, което пък води до сравнително ограничено търсене...
И до нужда от допълнителни протекции за да стане хибрида поне малко конкурентоспособен.
Затова и таксиджиите не търсят хибридите.. А тези таксита, които все пак карат хибриди, са принудени да гонят по-високи цени...
Резултата при приус е добър от гледна точка на чистата крайна горивна икономичност точно заради балансираното използване на технологии.
Но пък цената за разработка и реализация е излязла солена, което се отразява на крайната цена на продукта...
И затова баланса цена/ефективност не е достатъчно изгоден, което пък води до сравнително ограничено търсене...
И до нужда от допълнителни протекции за да стане хибрида поне малко конкурентоспособен.
Затова и таксиджиите не търсят хибридите.. А тези таксита, които все пак карат хибриди, са принудени да гонят по-високи цени...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За цената за разработка не знам. Все пак смятам, че крайната му цена е завишена. Но ако говорим само за хибридната система - за сравнение аурис хибрид и аурис двулитров дизел, баланса цена ефективност смятам, че е изцяло на страната на хибридната версия(имам предвид цените им в европа, не ТМ Ауто). А по темата, аурис хибрид има съпоставим разход с приуса, така, че надявам се сравнението да е адекватно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Цените им в Западна Европа са по-високи, отколкото в ТМ Ауто и доста западни фирми си купуват автомобилите от БГ. Всъщност това е доста голям процент от продажбите на нашите вносители на автомобили и като им четеш годишните отчети не бива да си мислиш, че всички продадени автомобили са по нашите улици и се е обновил родния автопарк.Hursa написа:За цената за разработка не знам. Все пак смятам, че крайната му цена е завишена. Но ако говорим само за хибридната система - за сравнение аурис хибрид и аурис двулитров дизел, баланса цена ефективност смятам, че е изцяло на страната на хибридната версия(имам предвид цените им в европа, не ТМ Ауто). А по темата, аурис хибрид има съпоставим разход с приуса, така, че надявам се сравнението да е адекватно.

За сравнение:
http://www.toyota.de/
http://www.toyota.bg/
П.С. Дори VW в Германия са с по-високи цени от тези в Порше България.

Последно промяна от zi_zi_top на 01 Май 2013 00:11, променено общо 1 път.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За хибрид таксита - ами може би просто не се предлагат с ниско ниво оборудване и затова не са достатъчно евтини за нашите таксиджии. А завишената цена е и заради по високото ниво оборудване и поради необичайността донякъде.
А за цените, точно в Германия май хибрида аурис е по евтин от същия в България.
PS. Всъщност цените в германия са се променили дори съотношението в цените
А за цените, точно в Германия май хибрида аурис е по евтин от същия в България.
PS. Всъщност цените в германия са се променили дори съотношението в цените

Последно промяна от Hursa на 01 Май 2013 00:22, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
44450 лв. срещу 22950 Евро 
Спрете да се заблуждавате за евтинията на Запад!

Спрете да се заблуждавате за евтинията на Запад!

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Да сорри, преди седмица цените бяха други 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Оф топик:
Това ми е мечтата за следващ автомобил след някоя и друга година... пак дизелче...
http://www.toyota.de/cars/coming_soon/a ... index.tmex

Това ми е мечтата за следващ автомобил след някоя и друга година... пак дизелче...

http://www.toyota.de/cars/coming_soon/a ... index.tmex

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Сигурен ли си!zi_zi_top написа:Оф топик:
Това ми е мечтата за следващ автомобил след някоя и друга година... пак дизелче...![]()
http://www.toyota.de/cars/coming_soon/a ... index.tmex

Би ли се обосновал защо! В БГ не ги знам цените, но да смятаме от немският сайт, че е по-удобно. Вземаме най-ниските нива на оборудване за база, т.е. Auris Life 2,0-l-D-4D и Auris Hybrid Life.
Auris Life 2,0-l-D-4D - 23.150,00 € Auris Hybrid Life - 22.950,00 €
Хибрида е с 200,00 € по-евтин от печката. Загледах се в екстрите. Ами хибридната версия е с повече от тази на нехибрида. Auris Hybrid Life има същия по обем багажник, по-ниско тегло, , автоматична безстепенна трансмисия, безключово влизане и стартиране на колата, 17-ки срещу 16-ки джанти, по-мощна, по-икономична, безшумна, по-висок въртящ момент и такъв, който ти е наличен от 0 об/мин, по-ниски данъци и т.н. неща които Auris Life ги няма. Колко ли трябва да мразиш хибридите се питам, за да се набуташ с нещо по-скъпо, шумно, тракащо, миришещо и недобро? Единствените преимущества на Auris Life са по-бързо ускорение с 0,9 сек до 100 км/ч и по-висока максимална скорост 180 km/h срещу 200 km/h.
Наистина се питам защо би избрал дизела в конкретния случай.

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
laugh.gif Изобщо не обмислям варианта да го купувам нов, затова съм написал че е мечта за след няколко години. Тези сметки не ги правя и не влагам омраза към хибридите.
А най-важното за мен е, че мразя плановете за по-дълъг период от деня "ДНЕС". На мечтите най-хубавото им е изживяването, а не сбъдването.
Когато дойде време да търся друг автомобил ще видя какво ще "изпадне" на момента, ако има такъм дизелов Аурис - това ще, ако е някоя друга - друга ще бъде!
П.С. Интересно ми е защо хибриден Аурис претъпкан с екстри е на една цена с дизелов Аурис без екстри???
А най-важното за мен е, че мразя плановете за по-дълъг период от деня "ДНЕС". На мечтите най-хубавото им е изживяването, а не сбъдването.

Когато дойде време да търся друг автомобил ще видя какво ще "изпадне" на момента, ако има такъм дизелов Аурис - това ще, ако е някоя друга - друга ще бъде!
П.С. Интересно ми е защо хибриден Аурис претъпкан с екстри е на една цена с дизелов Аурис без екстри???

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Според мен хибрида на тойота е по евтина за производство технология. Бензинов двигател, сравнително опростен поради това, че работи най вече в сравнително тесен мощностен диапазон. За сравнение 1.8 бензиновия валвематик има много повече автоматика по двигателя, управляват се и смукателни и изпускателни клапани. Поради спецификата на работа, вече го писах – сори, двигателя на приуса е много по слабо натоварен механически, което овен че позволява да се олекоти, позволява допълнително опростяване. Трансмисията на хибрида механически е значително по опростена в сравнение ръчна скоростна кутия, всъщност не е по сложна от диференциал. Няма съеденители, всичко е постоянно "зацепено". Двете електрически машини към трансмисията по сложност на конструкция малко се отличават от асинхроните трифазни двигатели, малко по скъпи са за производство, най-вече заради сравнително скъпите постоянни магнити, но разликата не е много голяма. Никел-хидридната батерия по много характеристики отстъпва на литиийонните, но са и значително по евтини (като бонус издържат значително повече цикли когато не се разреждат дълбоко и не се презареждат). Освен това батерията е сравнително малка – т. е. пак сравнително евтина. Вярно има електроника, силова електроника, но днес електрониката съвсем не е толкова скъпа (а по сложност е долу горе на едно ниво в сравнение с автомобил с роботизирана скоростна кутия – само според мен). Като цяло от споменатото опростяване получаваме по голяма надеждност.
От другата страна дизела – все повече и повече ожесточават нормите на които трябва да отговаря. Горе бе споменато, за да отговаря на тези жестоки еко норми му свалят степента на компресия и за да компенсират свалянето поради това на икономичността, усложняват все повече и повече конструкцията и без това по скъпа от в сравнение с бензиновия. Влагат все по скъпи детайли и по скъпи материали. Усложняват все повече турбокомпресора и управлението му. Усложняват и като цяло работата на дизела и на системата за недопускане на канцерогенни частици. До колко е правилно така да ожесточават нормите може да се спори, но реалността за купувачите е такава.
От другата страна дизела – все повече и повече ожесточават нормите на които трябва да отговаря. Горе бе споменато, за да отговаря на тези жестоки еко норми му свалят степента на компресия и за да компенсират свалянето поради това на икономичността, усложняват все повече и повече конструкцията и без това по скъпа от в сравнение с бензиновия. Влагат все по скъпи детайли и по скъпи материали. Усложняват все повече турбокомпресора и управлението му. Усложняват и като цяло работата на дизела и на системата за недопускане на канцерогенни частици. До колко е правилно така да ожесточават нормите може да се спори, но реалността за купувачите е такава.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
http://www.cars.bg/news/technologies/vi ... -na-gorivo
Мисля, че това е по-правилната посока за развитие на хибридите и електроавтомобилите.
Мисля, че това е по-правилната посока за развитие на хибридите и електроавтомобилите.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
зи_зи - не се подвеждай по журналистически 'новини'....
Такава технология се използва от десетки години в големи камиони, но не е много приложима за автомобилите...
Предполагам причината да не се внедрява в автомобилите е, че се увеличава теглото на подресорната маса с няколко килограм, при условие, че там целта е да се намали с грамове...
Такава технология се използва от десетки години в големи камиони, но не е много приложима за автомобилите...
Предполагам причината да не се внедрява в автомобилите е, че се увеличава теглото на подресорната маса с няколко килограм, при условие, че там целта е да се намали с грамове...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта