Страница 18 от 19

Публикувано на: 15 Мар 2010 18:06
от Vesko
MX5 написа:
ALTEZZA написа:stava vse po-interestno
http://news.yahoo.com/s/ap/20100314/ap_ ... away_prius
Интересно, че от цялата драма предните накладки са заминали. А ако нарочно е натискал газта до долу и спирачката няма как да го постигне това на Приус щото двигателя изключва. Или при неща от сорта на газ наполовина двигателя не се изключва и можеш така да палнеш дисковете?
Но е интересно и за какво да го прави щом няма намерение да съди Тойота за каквото и да било ...
Сигурен ли си че при натискане на спирачката изключва двигателя? Защото днес докато карах (RX400h) реших да натисна леко спирачката с левият си крак. Колата започна да спира, но ватметъра не показа режим спиране. Напротив показваше че мотора генерира същата мощност както преди да натисна спирачката. Довечера като се прибирам от работа и ако няма много коли ще продължа с пробите. Най-много да ми сменят пак накладките biggrin.gif

Публикувано на: 15 Мар 2010 21:29
от LEXUS
nov написа:....И тук в Бг е важно да няма проблеми от т.А до т.Б ......
Навсякъде по света това е важно, това исках да кажа. Разбира се, има всякакви хора- някои си купуват коли по дизайн, ама ,че ще висят по сервизите често и ще си губят време и пари не ги вълнува, тяхна си работа. Аз лично имам 2 Тойоти, защото най-много ми харесват моделите на Тойота и като дизайн, и като здравина и надеждност, и като управление и балансираност. Със сигурност много други хора мислят така, без да нагажирам никого с моите симпатии.
Тойота ме спечели със здравината ,лекото си управление, с бързото и леко ускорение,това ,че си пълни километража винаги, когато искам ,с пъргавите си и икономични двигатели/ говоря предимно за старите Тойоти rolleyes.gif /. А паленето и тихата работа на старите дизели на Land Cruiser,Hiace,Hilux,Corolla,Carina i t.n. ме впечатлиха от първия момент- уникално здрави и винаги палещи дизели. Прякото сравнение с Голф2 Дизел или Ауди 80 и Б4 дизел примерно е безкомпромисно на страната на японския дизел. Голф трака и вибрира като редосеялка, извинявам се, но къде са наложените немски дизели, като още 87-ма година Тойота имат с класи по-добри дизели- по-хармонични, тихи, с минимални вибрации, палещи при всякакви температури от половин оборот с бързи стартери и думата смяна на дюзи е непозната при тях?
Продължавам да твърдя,че японците отдавна са по-напред от германците, дори и в дизелите. Сега в настоящето , разбира се, БМВ правят уникално добри дизели, не отричам, Мерцедес също, в миналото само на Мерцедес дизелите/много здрави и тихи/ мога да сравня с японските. Всичките други са тракалки.
Пъргавите, бързи вентилирани бензинови двигатели на Тойота от 80-те са ме впечатлили също така силно. Те нямат конкуренция съотнесено към кубатура и вървене сред европейските тогава марки, начело с Фолксваген. Голф 2 1.3 , 1.6 8 клапанови демодорани двигатели са чисти пръчки, Ауди 80 1.8 и то върви като спънат кон, за Пасат изобщо не говоря. Старата Корола карбуратор колкото повече газ й давам ,толова повече върви -7-8000 об./мин. супер кеф, а звука е като на форсиран мотор , типично японски. Няма бучене,а има тънко свирене и свистене. Супер кеф.
Старата Корола дойде от Германия с оригиналния акумулатор Тойота! За 110 000км. 9 години германецът не беше пипнал дори акумулатора! Ние го сменихме след 10-тата година. Колата винаги е палела от раз-зиме , лете- винаги, автоматичен смукач-слънце, как да съсипе акумулатор....
Ето тези работи правят впечатление и не случайно си купувам Тойота.
Също ми прави впечатление, че винаги имат някакви нови технологии Тойотите, не са закостенели като немските марки.
И преди 80-те имаха автоматични смукачи масово, катализатори, многоклапанови двигатели като стандарт, електронни табла при някои модели. Сега също са по-напред.

Публикувано на: 16 Мар 2010 02:21
от LordDigital
smb написа:
LEXUS написа: Пъргавите, бързи вентилирани бензинови двигатели на Тойота от 80-те са ме впечатлили също така силно.
с какви вентилатори са ги вентилирали ? unsure.gif
вЕрТуЛеЙшЪн :rock: :rock:

Публикувано на: 16 Мар 2010 02:58
от MX5
zi_zi_top написа:Това е доста добре! Аз за това време минавам около 35 - 40 км в София (при добър късмет да няма голямо задръстване). Напоследък в София се разреди движението, най-вероятно заради Кризата.
Последния път като бях в София беше толкова зле положението, че въобще нямах желание да се кача да карам кола там. Особено трагично беше в малките улички из разни квартали, където 2 коли не могат да се разминат - пълна лудница ставаше Определено вече има повече коли отколкото пътната мрежа може понесе.

Публикувано на: 16 Мар 2010 04:55
от MX5
LEXUS написа:Навсякъде по света това е важно, това исках да кажа. Разбира се, има всякакви хора- някои си купуват коли по дизайн, ама ,че ще висят по сервизите често и ще си губят време и пари не ги вълнува, тяхна си работа. Аз лично имам 2 Тойоти, защото най-много ми харесват моделите на Тойота и като дизайн, и като здравина и надеждност, и като управление и балансираност. Със сигурност много други хора мислят така, без да нагажирам никого с моите симпатии.
Тойота ме спечели със здравината ,лекото си управление, с бързото и леко ускорение,това ,че си пълни километража винаги, когато искам ,с пъргавите си и икономични двигатели/ говоря предимно за старите Тойоти rolleyes.gif /. А паленето и тихата работа на старите дизели на Land Cruiser,Hiace,Hilux,Corolla,Carina i t.n. ме впечатлиха от първия момент- уникално здрави и винаги палещи дизели. Прякото сравнение с Голф2 Дизел или Ауди 80 и Б4 дизел примерно е безкомпромисно на страната на японския дизел. Голф трака и вибрира като редосеялка, извинявам се, но къде са наложените немски дизели, като още 87-ма година Тойота имат с класи по-добри дизели- по-хармонични, тихи, с минимални вибрации, палещи при всякакви температури от половин оборот с бързи стартери и думата смяна на дюзи е непозната при тях?
Продължавам да твърдя,че японците отдавна са по-напред от германците, дори и в дизелите. Сега в настоящето , разбира се, БМВ правят уникално добри дизели, не отричам, Мерцедес също, в миналото само на Мерцедес дизелите/много здрави и тихи/ мога да сравня с японските. Всичките други са тракалки.
Пъргавите, бързи вентилирани бензинови двигатели на Тойота от 80-те са ме впечатлили също така силно. Те нямат конкуренция съотнесено към кубатура и вървене сред европейските тогава марки, начело с Фолксваген. Голф 2 1.3 , 1.6 8 клапанови демодорани двигатели са чисти пръчки, Ауди 80 1.8 и то върви като спънат кон, за Пасат изобщо не говоря. Старата Корола карбуратор колкото повече газ й давам ,толова повече върви -7-8000 об./мин. супер кеф, а звука е като на форсиран мотор , типично японски. Няма бучене,а има тънко свирене и свистене. Супер кеф.
Старата Корола дойде от Германия с оригиналния акумулатор Тойота! За 110 000км. 9 години германецът не беше пипнал дори акумулатора! Ние го сменихме след 10-тата година. Колата винаги е палела от раз-зиме , лете- винаги, автоматичен смукач-слънце, как да съсипе акумулатор....
Ето тези работи правят впечатление и не случайно си купувам Тойота.
Също ми прави впечатление, че винаги имат някакви нови технологии Тойотите, не са закостенели като немските марки.
И преди 80-те имаха автоматични смукачи масово, катализатори, многоклапанови двигатели като стандарт, електронни табла при някои модели. Сега също са по-напред.
Изображение

Публикувано на: 16 Мар 2010 16:38
от V35GTR
LEXUS написа: Тойота ме спечели със здравината ,лекото си управление, с бързото и леко ускорение,това ,че си пълни километража винаги, когато искам
te sa tolkova zdravi che daje pulnat kilometraj i gashti daje i da ne iskash! tooth.gif
LEXUS написа: Продължавам да твърдя,че японците отдавна са по-напред от германците...
????
LEXUS написа: . Старата Корола карбуратор колкото повече газ й давам ,толова повече върви -7-8000 об./мин
hahahaha, sega razbiram logikata =>
LEXUS написа:
.. Сега също са по-напред.

Публикувано на: 16 Мар 2010 18:13
от nov
LEXUS-a e прав донякъде вярно 80-те години и началото средата на 90-те нямат аналог за здравина.Но искам да кажа първо имах кадет 1,3 който палеше смао като види ключа няма зима няма лято, после вектра А същата работа а нямам гараж стоят колите пред блока на студ и пек.После Ауди Б4 няма никакви проблеми с паленето ама никакви.Сега с Карината е ясно и едната и другата.Но "паленето вече не е критерии".То и хюндай кара един френд пали си и на зима и на лето. rolleyes.gif

Публикувано на: 17 Мар 2010 07:08
от ALTEZZA
SAN DIEGO, Calif., March 15, 2010---At a press conference today, Toyota Motor Sales (TMS), U.S.A., Inc. offered key preliminary findings of technical field examination and testing that were performed on March 10 and 11 regarding an alleged “runaway Prius” event dramatically covered by national news media.

Toyota engineers completed an investigation of the 2008 Prius driven by Mr. James Sikes that was the subject of a 911 emergency call on Monday, March 8. The driver reported that the vehicle was traveling at a high rate of speed, the accelerator pedal was stuck, and that the vehicle was out of control and could not be stopped. The emergency operator repeatedly instructed the driver to shift the car into neutral and turn off the power button.

A California Highway Patrol officer intercepted the vehicle and instructed the driver to press firmly on the brakes, apply the emergency brake and turn off the car, at which time the Prius came to a safe stop.

While a final report is not yet complete, there are strong indications that the driver's account of the event is inconsistent with the findings of the preliminary analysis.

Toyota engineers employed data download/analysis, static and dynamic testing as well as thorough inspections of all relative components. In addition, they retraced the reported driving route taking into account driving time and accounts from the 911 recording.

The investigation revealed the following initial findings:

• The accelerator pedal was tested and found to be working normally with no mechanical binding or friction. It should be noted that the Prius is not subject to a recall for sticking accelerator pedals and the Prius component is made by a different supplier than the one recalled.

• The front brakes showed severe wear and damage from overheating. The rear brakes and parking brake were in good condition and functional.

• A Toyota carpeted floor mat of the correct type for the vehicle was installed but not secured to the retention hooks. It was not found to be interfering or even touching the accelerator pedal.

• The pushbutton power switch worked normally and shut the vehicle off when depressed for 3 seconds as the 911 operator advised Mr. Sikes to do.

• The shift lever also worked normally and neutral could be selected. The neutral position is clearly marked and can be easily engaged by moving the lever left to the “N” marking.

• There were no diagnostic trouble codes found in the power management computer, nor was the dashboard malfunction indicator light activated. The hybrid self-diagnostic system did show evidence of numerous, rapidly repeated on-and- off applications of both the accelerator and the brake pedals.

• After examination of individual components, the front brakes were replaced and the vehicle was test driven, during which the vehicle was observed to be functioning normally.

• During testing, the brakes were purposely abused by continuous light application in order to overheat them. The vehicle could be safely stopped by means of the brake pedal, even when overheated.

The Prius braking system uses both conventional hydraulic friction brakes and a regenerative braking system which switches the electric drive motors into brakes to generate electricity.

The system features a sophisticated self- protection function which cuts engine power if moderate brake pedal pressure is applied and the accelerator pedal is depressed more than approximately 50 percent, in effect providing a form of “brake override.”

This function, which is intended to protect the system from overload and possible damage, was found to be functioning normally during the preliminary field examination.

Toyota engineers believe that it would be extremely difficult for the Prius to be driven at a continuous high speed with more than light brake-pedal pressure, and that the assertion that the vehicle could not be stopped with the brakes is fundamentally inconsistent with basic vehicle design and the investigation observations.

These findings suggest that there should be further examination of Mr. Sikes account of the events of March 8.

NHTSA investigators were present during Toyota’s examination, and are conducting their own investigation of the vehicle and its performance. Toyota’s examination was also observed by a congressional staff member.

Публикувано на: 17 Мар 2010 08:35
от didak
Май за да се предпазят от хиляди съдебни искове, Тойота ще трябва да постави "черна кутия" на всичкитe си автомобили.

Публикувано на: 17 Мар 2010 09:06
от MX5
didak написа:Май за да се предпазят от хиляди съдебни искове, Тойота ще трябва да постави "черна кутия" на всичкита се автомобили.
Интересното е, че тоя с Приуса бил казал от самото начало, че не иска да съди Тойота за каквото и да било.

Публикувано на: 17 Мар 2010 09:34
от didak
MX5 написа:
didak написа:Май за да се предпазят от хиляди съдебни искове, Тойота ще трябва да постави "черна кутия" на всичкита се автомобили.
Интересното е, че тоя с Приуса бил казал от самото начало, че не иска да съди Тойота за каквото и да било.
Доколкото разбирам, при този случай са доказали, че педала и на газта и на спирачката са натискани и отпускани.
Това хвърля топката в полето на водача.

Публикувано на: 17 Мар 2010 09:46
от MX5
Интересна графика. Оранжевото е случаите на неочаквано ускорение (SUA) разпределени по възраст. Черното е смъртните случаи с Тойоти през 2008 пак по възраст:

Изображение

Публикувано на: 17 Мар 2010 09:48
от rudolf
didak написа:
MX5 написа:
didak написа:Май за да се предпазят от хиляди съдебни искове, Тойота ще трябва да постави "черна кутия" на всичкита се автомобили.
Интересното е, че тоя с Приуса бил казал от самото начало, че не иска да съди Тойота за каквото и да било.
Доколкото разбирам, при този случай са доказали, че педала и на газта и на спирачката са натискани и отпускани.
Това хвърля топката в полето на водача.
незнам какво и как доказват,но и твърдението на водача е същото,,,че автомобила си е подавал газ,докато той е скачал по спирачката,,,
п.с.:може в даден момент водача да е пробвал и подаване на газ с цел нещо да отклини,,,,

Публикувано на: 18 Мар 2010 00:15
от Vesko
Vesko написа:
MX5 написа:
ALTEZZA написа:stava vse po-interestno
http://news.yahoo.com/s/ap/20100314/ap_ ... away_prius
Интересно, че от цялата драма предните накладки са заминали. А ако нарочно е натискал газта до долу и спирачката няма как да го постигне това на Приус щото двигателя изключва. Или при неща от сорта на газ наполовина двигателя не се изключва и можеш така да палнеш дисковете?
Но е интересно и за какво да го прави щом няма намерение да съди Тойота за каквото и да било ...
Сигурен ли си че при натискане на спирачката изключва двигателя? Защото днес докато карах (RX400h) реших да натисна леко спирачката с левият си крак. Колата започна да спира, но ватметъра не показа режим спиране. Напротив показваше че мотора генерира същата мощност както преди да натисна спирачката. Довечера като се прибирам от работа и ако няма много коли ще продължа с пробите. Най-много да ми сменят пак накладките biggrin.gif
Определено натискането на спирачката не от нема газта. Дали е заклинила не мога да кажа, но ако е останала натисната по какавато и да е бил апричина натискането на спирачката няма да я изключи smile.gif

Публикувано на: 18 Мар 2010 21:34
от slowtraveler
Лично аз не вярвам на тези 'доказателства', защото записаните действия показват какви команди си е помислил, че му дават компютъра, но не и действителните действия на водача...
В конкретния случай един обикновен повреден куплунг или друг електрически проблем би дал подобни, противоречащи на всяка логика показания.