nov написа:....И тук в Бг е важно да няма проблеми от т.А до т.Б ......
Навсякъде по света това е важно, това исках да кажа. Разбира се, има всякакви хора- някои си купуват коли по дизайн, ама ,че ще висят по сервизите често и ще си губят време и пари не ги вълнува, тяхна си работа. Аз лично имам 2 Тойоти, защото най-много ми харесват моделите на Тойота и като дизайн, и като здравина и надеждност, и като управление и балансираност. Със сигурност много други хора мислят така, без да нагажирам никого с моите симпатии.
Тойота ме спечели със здравината ,лекото си управление, с бързото и леко ускорение,това ,че си пълни километража винаги, когато искам ,с пъргавите си и икономични двигатели/ говоря предимно за старите Тойоти

/. А паленето и тихата работа на старите дизели на Land Cruiser,Hiace,Hilux,Corolla,Carina i t.n. ме впечатлиха от първия момент- уникално здрави и винаги палещи дизели. Прякото сравнение с Голф2 Дизел или Ауди 80 и Б4 дизел примерно е безкомпромисно на страната на японския дизел. Голф трака и вибрира като редосеялка, извинявам се, но къде са наложените немски дизели, като още 87-ма година Тойота имат с класи по-добри дизели- по-хармонични, тихи, с минимални вибрации, палещи при всякакви температури от половин оборот с бързи стартери и думата смяна на дюзи е непозната при тях?
Продължавам да твърдя,че японците отдавна са по-напред от германците, дори и в дизелите. Сега в настоящето , разбира се, БМВ правят уникално добри дизели, не отричам, Мерцедес също, в миналото само на Мерцедес дизелите/много здрави и тихи/ мога да сравня с японските. Всичките други са тракалки.
Пъргавите, бързи вентилирани бензинови двигатели на Тойота от 80-те са ме впечатлили също така силно. Те нямат конкуренция съотнесено към кубатура и вървене сред европейските тогава марки, начело с Фолксваген. Голф 2 1.3 , 1.6 8 клапанови демодорани двигатели са чисти пръчки, Ауди 80 1.8 и то върви като спънат кон, за Пасат изобщо не говоря. Старата Корола карбуратор колкото повече газ й давам ,толова повече върви -7-8000 об./мин. супер кеф, а звука е като на форсиран мотор , типично японски. Няма бучене,а има тънко свирене и свистене. Супер кеф.
Старата Корола дойде от Германия с оригиналния акумулатор Тойота! За 110 000км. 9 години германецът не беше пипнал дори акумулатора! Ние го сменихме след 10-тата година. Колата винаги е палела от раз-зиме , лете- винаги, автоматичен смукач-слънце, как да съсипе акумулатор....
Ето тези работи правят впечатление и не случайно си купувам Тойота.
Също ми прави впечатление, че винаги имат някакви нови технологии Тойотите, не са закостенели като немските марки.
И преди 80-те имаха автоматични смукачи масово, катализатори, многоклапанови двигатели като стандарт, електронни табла при някои модели. Сега също са по-напред.