Страница 18 от 46
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:42
от emok
Е, то точно това е въпроса - откъде човек да си купи ИСТИНСКО масло... Иначе дали е 5W30 или 5W40 май не е толкова съществено... цената е важна, разбира се!
Но вече полусинтетика 10W не ми се ще... В случая факта, че съм с пулове, а не с хидравлични повдигачи дава възможност за 10W, но пък VVT-то твърдо ме кара да не пробвам този вариант...
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:54
от kickata
emok написа:Е, то точно това е въпроса - откъде човек да си купи ИСТИНСКО масло... Иначе дали е 5W30 или 5W40 май не е толкова съществено... цената е важна, разбира се!
Но вече полусинтетика 10W не ми се ще... В случая факта, че съм с пулове, а не с хидравлични повдигачи дава възможност за 10W, но пък VVT-то твърдо ме кара да не пробвам този вариант...
Не знам от къде да вземеш истинско масло, тъй като 100% гаранция няма. Аз лично карам с Мобил Супер 3000 5W40. Официалният вносител за България е този:
http://www.omnicar.bg/
Лошото е, че от там не можеш да вземаш на дребно. В случая трябва да вземеш 4 туби по 4 литра и затова никога не съм опирал до техните услуги. Сменят ми го в сервиза в който ходя. Иначе във форума на хонда хората си имат една тема за обща поръчка на масла и части от щатите на доста добри цени, та започнах да се замислям дали да не ги пробвам...
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:56
от slowtraveler
emok написа:Този Кастрол е пълна синтетика, нали?! Остава да ме насочиш и откъде може да се намери истински кастрол... За София говорим...
Да, пълна синтетика. Но не съм сигурен дали все още се предлага този модел, защото на Маздата вече слагах Кастрол Магнатек някакъв-си 5W30...
А откъде да се вземе - не знам...
Общо взето бих търсил пълна синтетика с правилните/препоръчани параметри.
А бих избрал Кастрол само защото с него не съм имал проблем..
Но това не означава, че някой няма да е прав, ако избере друга марка, с която не е имал проблем

Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 15:47
от Japanese_fever
kickata написа:
Не знам от къде да вземеш истинско масло, тъй като 100% гаранция няма. Аз лично карам с Мобил Супер 3000 5W40..
Доколкото знам (не съм сигурен) Mobil Super 3000 е хидрокрек, не пълна синтетика и също така няма нищо общо като качество с Mobil 1,
то е и на друга цена. Като цяло и аз бих ти препорчал Castrol, ако може си вземи от гамата Edge.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 15:48
от Airfan
Аз взимам от
http://levoil.de
Само че трябва да се комбинираш с някой да вземете близко до 25 л, че иначе се оскъпява от доставката, която е твърдо 20 евро за всеки започнати 25 л.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 16:12
от kickata
Japanese_fever написа:Доколкото знам (не съм сигурен) Mobil Super 3000 е хидрокрек, не пълна синтетика и също така няма нищо общо като качество с Mobil 1, то е и на друга цена. Като цяло и аз бих ти препорчал Castrol, ако може си вземи от гамата Edge.
Ето какво пишат за него:
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
The Mobil Super™ 3000 range of lubricants are ultra premium synthetic engine oils, designed to provide outstanding levels of protection and performance.
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... -5w40.aspx#
Със сигурност е по-нисък клас от Мобил 1, но си е пълна синтетика...
А хидрокрек и идея си нямам какво е? biggrin.gif
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 16:29
от kickata
Airfan написа:Аз взимам от
http://levoil.de
Само че трябва да се комбинираш с някой да вземете близко до 25 л, че иначе се оскъпява от доставката, която е твърдо 20 евро за всеки започнати 25 л.
А колко е доставката до адрес в Германия, че нещо не се оправям с немския. Има вариант да се ползват услугите на Gabco, които доставят на цени от 4лв/кг. от Германия и на 2,20 лв./кг от Англия.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 16:33
от Airfan
kickata написа:Airfan написа:Аз взимам от
http://levoil.de
Само че трябва да се комбинираш с някой да вземете близко до 25 л, че иначе се оскъпява от доставката, която е твърдо 20 евро за всеки започнати 25 л.
А колко е доставката до адрес в Германия, че нещо не се оправям с немския. Има вариант да се ползват услугите на Gabco, които доставят на цени от 4лв/кг. от Германия и на 2,20 лв./кг от Англия.
В случая имаш 40 лв за поне 25 кг, което е по-далавера... 1л масло е над 1 кг. Най-добре е да си се съберете с колеги и приятели... За Пловдив мога да ти съдействам - ние поръчваме 3-4 пъти годишно.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 16:36
от nowyaris
emok написа:Nowyaris, какво имаш предвид, колега?!
Ами не съм сигурен,но ако бях в твоето положение веднага бих махнал този Тотал,с който си в момента и бих налял 10W40 Motul 6100+.Първо,колата дълго време е карана с такова /като вискозитет/.Второ,от всички масла с подобен вискозитет това като че ли е най-читаво,щото го дават с превес в проценти на синтетиката.Трето,цената му никак не е лоша,поне там,откъдето аз си купувам масло за моята Тойота.Четвърто,наистина Тойота препоръчва енергоспестяващи масла 5/30,което значи А5/В5 или С2,ама аз на моята,дето е съвсем нова и е на 33 хиляди ме е страх да сложа такова и си карам с 5/30 А3/Б4 - С3 на Мотул.Между другото,в книжката дават че не е проблем да се кара с 5/40,10/30,10/40 и 15/40.Просто се променят сервизните интервали.В търговския раздел има доста колеги,които продават масла,не е проблем да се ориентираш.Аз лично вече си вземам от Владо в Пловдив.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 19:57
от slowtraveler
Airfan написа: 1л масло е над 1 кг. ...
???
Колко тежи упаковката че 1л да е по-тежък от 1кг?
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 21:52
от Airfan
slowtraveler написа:Airfan написа: 1л масло е над 1 кг. ...
???
Колко тежи упаковката че 1л да е по-тежък от 1кг?
1 л течност не е 1 кг - зависи от плътността - нали знаеш 1 л живак... надали ще го отлепиш от земята дори, ама пък маслото може и да е под 1 кг за литър... ако някой химик има тук да се включи?
На товарителниците винаги пише 5 кг, пък са 25 литра.

Само дето едвам вдигат кашона от земята.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 21:57
от emok
Водата има относителна плътност 1... Затова 1 литър вода тежи 1 кг

Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 22:00
от emok
...обаче плътността се мени и зависи от температура, налягане...
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 22:08
от kickata
emok написа:...обаче плътността се мени и зависи от температура, налягане...
Избирай масло, не се разсейвай...

Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 22:11
от slowtraveler
Airfan написа:...
1 л течност не е 1 кг - зависи от плътността
Точно затова имах предвид, че маслото е доста по-леко от водата (1л тежи около 850гр, затова изплува над водата)...