
Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Че е бензинова, бензинова е хибрида на Королата. Но при правилно планиране на курса, няма такава икономия. Последно на връщане от офиса на фирмата по бул. България към центъра, за 10 км пробег съм карал 73% от времето на ток а разхода на бензин е бил 3.1/100, което за моите 10 км са едни 310 мл, което със сегашните цени е 70 стотинки. Със стария дизел, щеше да е 7/100 или 700 мл. А дали действително е изгорено това количество бензин или е някаква средна стойност за времето, в което е работил двигателя и реално е давал някакъв разход, не знам. 

Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз не разбирам защо трябва винаги нещатата да са крайни? Или си еколог и трябва да си едва ли не като Грета, или не си никакъв и не се прави на интересен.
Аз искам въздуха в града в който живея да е по-чист. Искам и ламарините превзели тротоари, градинки, дори детски площадки тук-там да оредеят като изчезнат най-големите гробници.
Живея предимно в града, дишам въздух повечето време в него. Поставил съм си по-скромна цел, отколкото да гоня нещо за цялата планета.
Какъв е проблема?
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Проблемът е в противоречието... От една страна искаш да имаш 3 'гробници' (ами електричката и тя е купчина ламарина, и скоро ще стане и тя 'гробница', защото например използва неправилните батерии, да не говорим за кемпера), и да ти е удобно...
Варианта е да редуцираш 'гробниците' ако искаш по-малко ламарини в града...
Варианта е да редуцираш 'гробниците' ако искаш по-малко ламарини в града...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Факт, няма спор. Но както писах и по - рано. В самата книжка на колата пише: НЕ ЦЕЛЕТЕ максимално движение на ток. Това ще изхабява батерията, което ще кара двигателя да работи повече време за да зарежда и съответно ще увеличава разхода.GringoBG написа: ↑04 Ное 2021 10:02 Че е бензинова, бензинова е хибрида на Королата. Но при правилно планиране на курса, няма такава икономия. Последно на връщане от офиса на фирмата по бул. България към центъра, за 10 км пробег съм карал 73% от времето на ток а разхода на бензин е бил 3.1/100, което за моите 10 км са едни 310 мл, което със сегашните цени е 70 стотинки. Със стария дизел, щеше да е 7/100 или 700 мл. А дали действително е изгорено това количество бензин или е някаква средна стойност за времето, в което е работил двигателя и реално е давал някакъв разход, не знам.![]()
Хибрида все пак не пести гориво само и единствено, когато се движи на ток. Когато двигателя работи, в същото време работи и електромотора и те движи.
Не знам защо, колегата му е такава драма, че се пали двигател...кофти избор. Човека иска електричка, но се е подвел по хибрид и то не плъгин. Електричката с всичките 500000 АКО-та му допада, като движение и организация на пътуването. Толкова! Какво се дискутира толкова, не ми е ясно. Колата си е чук и дава изключително малък разход за аналогичен автомобил. Да може и да има някакви изключения, но те са преди всичко ИЗКЛЮЧЕНИЯ.
Като изключим най - неблагоприятната среда за хибрид - магистралата, (А тези неописуеми 830 км магистрали из нашата мИла рОдина, някак си е напълно пренебрежително), хибрида дава огромна икономия. Пак ще се повторя, личен рекорд (без да е целенасочено), са 360 км из междуградски пътища пълна кола лятото и разхода ми беше 3.6.
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Кой каза, че са 3?
Ибизата бях писал, как или ще остане единствена, или отива за първа вноска на електричка.
Кемпера не разбирам как решихте да го приравните на лек автомобил?
Има съвсем друга цел и съвсем друг обем употреба. Това, че на мен излизанията от града почти винаги са с насока почивка и предполагат точно този тип МПС е друга тема.
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Какъв е проблемът с включването на кемпера? По-малко цапа? По-малко място заема? По-нова технология или по-нов е?
Защо не си вземеш електрически кемпер? Когато 'ни отърва' си караме обикновен ДВГ (с по-лоши параметри от хибрида - факт е че дори има и хибридни кораби), а от друга страна - 'не ни харесва' да караме друго освен електричка
Защо не си вземеш електрически кемпер? Когато 'ни отърва' си караме обикновен ДВГ (с по-лоши параметри от хибрида - факт е че дори има и хибридни кораби), а от друга страна - 'не ни харесва' да караме друго освен електричка

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Тази Кона като сме я подхванали, я да видим какво пише за реалните ѝ тестове, извън маркетинг брошурите на производителя.
https://ev-database.org/car/1204/Hyunda ... ric-64-kWh
Real Range
Highway - Cold Weather 280 km
От 395 км реални. Как се казва: "Що стана бре 'Танасе?"...
https://ev-database.org/car/1204/Hyunda ... ric-64-kWh
Real Range
Highway - Cold Weather 280 km
От 395 км реални. Как се казва: "Що стана бре 'Танасе?"...

Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Кемпера не се кара всекидневно и то в града!slowtraveler написа: ↑04 Ное 2021 11:45 Какъв е проблемът с включването на кемпера? По-малко цапа? По-малко място заема? По-нова технология или по-нов е?
Ако това не го осъзнавате, просто нямам какво повече да кажа.
Всякакви форуми съм виждал през годините, всякаква фенщина, ама като това тука не бях.
Нашето гардже е най-хубаво.
Очеизвадни проблеми на Тойота се омаловажават, а явни преимущества на други марки се изгнорират и т.н.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
В случая въобще не става дума ни за тойота ни за друга марка. А репликите са насочени единствено и само срещу вашите изказвания. От една страна пишете за многото автомобили и за това как трябвало да се ограничат. Но подразбирате автомобилите на другите. За това си има думи, но да не ги изписваме.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За последно пиша, честно.
Писна ми от неразбиране или правене, че не разбираме, щото така ни изнася.
Ще имам 1 (един) автомобил и той няма да се кара всекидневно, а когато се налага - цялото семейство да отиде някъде, да закарам децата някъде, навън е порой/сняг до коленете и подобни. Отделно ще е с 0 (нула) емисии.
Винаги съм казвал, че мен ме интересува екологията в града. Там мнозинството хора в България прекарват повечето с ивреме и дишат.
Кемперите не са МПС за ходене на работа, до Лидъл на пазар и подобни. Карат се не всеки ден и 99.9% от времето извън градовете. Ако имаше избор от електрически кемпери, така, както има за коли и къмпингите не бяха масово с мижава електрическа мрежа, което прави невъзможно зареждането на такива големи машини, щях да мисля и такъв.
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
То бива изкривяване на 'тона', ама чак пък да е фенщина?! Виж класацията на 'най-добрите електрически кемпери' - навлизат малко по малко (също както електричките) - има и в youtube...
Наумил си си - хубаво... Но отново имаш различен 'аршин'...
Моят автомобил го карам по същият начин, както ти - кемпера си... И също не е с нула емисии... Обикновено го подкарвам събота за един тур около 350км, без никаква възможност за зареждане... Освен ако турът внезапно се разшири до 600+км...
Да, мога да реша да направя соларен парк на дестинацията де - там ток по принцип няма (както и в близките 3-4км) и разчитаме на 2-3 соларни панела колкото за компютрите и зареждане на малки акумулаторчета (до 60Ач), радиостанции, рутери и т.н....
Та викаш, аз да си разкарам 'гробницата' (не споря - така си е - току що подмина 90х.км) за да има по-малко ламарини в обръщение, ама кемпера е друга работа?
Ако бях такъв противник на ДВГ (и хибрида - по-добрият вариант) отдавна да съм разкарал автомобилите с ДВГ от 'къщата си'...
Ама сам виждаш, че само с ток не става... Електричката, също както хибрида си има и предимства и недостатъци... Недостатъка на хибрида - ами според еколозите гори невъзобновяеми ресурси... Предимствата - много по-голямата универсалност, автономност, удобства в експлоатацията в сравнение с електричката...
Електричката - ами изкарва мръсотиите извън града... И къде отиват мръсотиите? Пак при нас, ама 'рафинирани'
Как ще се топлиш зимата? Ушанка? Или планираш пътуването с хотели да се стоплиш по пътя, щото пробегът изведнъж нямало да бъде 'проектния' 
Щял си да добавяш за 3минути 100км пробег? Може, ама не и засега... 360кВт станция не означава, че батерията ти може да поеме толкова... То от другата страна на кабела в контакта стои АЕЦ, ама телефона ти можеш да го зареждаш с не повече от 20-30Вт
Затова и ми е странна фенщината ти за електричката (а съм виждал много фенщина
)...
И ми се струва прекалено крайно отношението ти към 'инакомислещите' - бъркаш задоволството от експлоатация на безпроблемен и удобен автомобил с фенщина.
Това че не ти е паснал даден автомобил съвсем не значи, че не би паснал на някой друг (неслучайно изразих доводите си, които ти смяташ за фенщина)...
Пък и то - каква фенщина при условие, че нямам нито Тойота нито хибрид
Наумил си си - хубаво... Но отново имаш различен 'аршин'...
Моят автомобил го карам по същият начин, както ти - кемпера си... И също не е с нула емисии... Обикновено го подкарвам събота за един тур около 350км, без никаква възможност за зареждане... Освен ако турът внезапно се разшири до 600+км...
Да, мога да реша да направя соларен парк на дестинацията де - там ток по принцип няма (както и в близките 3-4км) и разчитаме на 2-3 соларни панела колкото за компютрите и зареждане на малки акумулаторчета (до 60Ач), радиостанции, рутери и т.н....
Та викаш, аз да си разкарам 'гробницата' (не споря - така си е - току що подмина 90х.км) за да има по-малко ламарини в обръщение, ама кемпера е друга работа?

Ако бях такъв противник на ДВГ (и хибрида - по-добрият вариант) отдавна да съм разкарал автомобилите с ДВГ от 'къщата си'...
Ама сам виждаш, че само с ток не става... Електричката, също както хибрида си има и предимства и недостатъци... Недостатъка на хибрида - ами според еколозите гори невъзобновяеми ресурси... Предимствата - много по-голямата универсалност, автономност, удобства в експлоатацията в сравнение с електричката...
Електричката - ами изкарва мръсотиите извън града... И къде отиват мръсотиите? Пак при нас, ама 'рафинирани'


Щял си да добавяш за 3минути 100км пробег? Може, ама не и засега... 360кВт станция не означава, че батерията ти може да поеме толкова... То от другата страна на кабела в контакта стои АЕЦ, ама телефона ти можеш да го зареждаш с не повече от 20-30Вт

Затова и ми е странна фенщината ти за електричката (а съм виждал много фенщина

И ми се струва прекалено крайно отношението ти към 'инакомислещите' - бъркаш задоволството от експлоатация на безпроблемен и удобен автомобил с фенщина.
Това че не ти е паснал даден автомобил съвсем не значи, че не би паснал на някой друг (неслучайно изразих доводите си, които ти смяташ за фенщина)...
Пък и то - каква фенщина при условие, че нямам нито Тойота нито хибрид

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За мен това с "изкарването на емисиите извън града" е адски криво разбрана екология. Лично към колегата nicktodorov се обръщам- както ти написах по-горе, даже държави като Германия са на прага на енeргийна катастрофа, дори ПРЕДИ въвеждането на масовия ел. мобилитет. За страни като България пък въобще не ми се мисли. Не живея там от 10 години, та 100% обективност не мога да гарантирам, но предполагам положението с цена и мощности далеч не е цъфнало и вързало. Недей да гледаш само в собствената си паница. Проблемът е глобален и само ще се задълбочава. Вместо да се опитаме да редуцираме kWh на глава от населението в световен мащаб...ние ще го умножим многократно в бъдеще, минавайки на 100% ел. каляски на 01.01.2050 в ЕС. И като "изкараме емисиите извън града" ще стане чиста планетата? Познавам лично хора, инжинери в енергетиката - едната беше шеф на най-голямата фирма за производство на ел. централи във Франция- АЕЦ, ВЕЦ, паркове на основата на възобновяеми енергийни източници (леля на баща ми). Другият е близък мой приятел - проектира и поддържа част от парковете с вятърните колела в България. Т.е. хора, които разбират малко повече от мен и теб. И двамата са единодушни, че възобновяемите енергийни източници са с адски непостоянен капацитет, за да могат да поемат умножаване на потреблението на ел. енергия в бъдеще и ел. енергия с 0 емисии няма да има скоро, без значение кой какво рекламира (например виси реклама в немската железница- fährt mit 100% Ökostrom
). Същото го казват и маса други запознати експерти в Германия, Австрия и Франция - все държави, инвестиращи милиарди в зелена енергия. И, колегa, не ме разбирай грешно- желая ти много приятни емоции с електрическия ти автомобил, сигурен съм, че е страхотен и има много качества, самият аз си мислих и в посока покупка на такъв Лексус, но недей да изкривяваш истината и да пледираш за "кола с 0 емисии", защото такава няма, няма и да има никога! Защото енергия САМО от възобновяеми енергийни източници ще има, може би, само тогава, когато човечеството спре да се увеличава и унищожим биотопа на маса екосистеми, монтирайки си всякаквите водни, вятърни колела и фотоволтаици в екстраорбитантни размери, за да си обезпечим нуждата.....е, успех

Последно промяна от dracunculus на 04 Ное 2021 15:02, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
А кои са конкурентите на Корола Хибрид в ценови клас 44-46к лева и със следните параметри:
- голям седан;
- автоматик;
- 1.8 бензинов двигател около 140 коня;
- лятото под 4 реален разход градско и междуградско; зимата - 5.5 реален разход градско и 4.5 извънградско;
- някакъв аналог на Toyota Safety Sense.
Така ще избегнем схоластични спорове за конкретни неудобства на автомобила и неговата хибридна система и ще видим как стои той в общата картинка на бензинови автомобили. Тук пишат колеги, които насоро поръчаха, а колегата Hursa доколкото разбирам скоро ще поръчва, и вероятно могат да ни ориентират за моментен снапшот на пазара на "конвенционални" (а не EV) автомобили конкретно в този сегмент и с тези технически парамери.
- голям седан;
- автоматик;
- 1.8 бензинов двигател около 140 коня;
- лятото под 4 реален разход градско и междуградско; зимата - 5.5 реален разход градско и 4.5 извънградско;
- някакъв аналог на Toyota Safety Sense.
Така ще избегнем схоластични спорове за конкретни неудобства на автомобила и неговата хибридна система и ще видим как стои той в общата картинка на бензинови автомобили. Тук пишат колеги, които насоро поръчаха, а колегата Hursa доколкото разбирам скоро ще поръчва, и вероятно могат да ни ориентират за моментен снапшот на пазара на "конвенционални" (а не EV) автомобили конкретно в този сегмент и с тези технически парамери.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това много ми хареса!


-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Меган 4-автомат бензин или дизел.Бензин септември можех да го взема наличен за 39000 интенс най-високото ниво.Разколеба ме разхода.Карах го половин ден градско сам на тестдрайв и даде 9/100.И за качеството на автомата имам съмнение.Иначе върви много турбо 140 коня. повече от Тойота Корола.В крайна сметка поръчах Тойота но още изпитвам съмнения дали съм направил правилният избор.astranom написа: ↑04 Ное 2021 14:39 А кои са конкурентите на Корола Хибрид в ценови клас 44-46к лева и със следните параметри:
- голям седан;
- автоматик;
- 1.8 бензинов двигател около 140 коня;
- лятото под 4 реален разход градско и междуградско; зимата - 5.5 реален разход градско и 4.5 извънградско;
- някакъв аналог на Toyota Safety Sense.
Така ще избегнем схоластични спорове за конкретни неудобства на автомобила и неговата хибридна система и ще видим как стои той в общата картинка на бензинови автомобили. Тук пишат колеги, които насоро поръчаха, а колегата Hursa доколкото разбирам скоро ще поръчва, и вероятно могат да ни ориентират за моментен снапшот на пазара на "конвенционални" (а не EV) автомобили конкретно в този сегмент и с тези технически парамери.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта