Страница 165 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 16:13
от Krachunov
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 14:29
Да, не са толкова немощни като Королата в ЕВ режим,
Мисля че изначало цялото ти усещане за королата е грешно и от тук идва разочарованието ти. Королата е БЕНЗИНОВА кола подпомагана от ЕЛЕКТРИЧЕСКИ двигател, вместо турбо. НЕ Е Електрическа кола подпомагана от двигател с вътрешно горене. И в инструкциите на колата пише. НЕ ЦЕЛЕТЕ максимално придвижване на ток, това намалява ефективността.
Та королата хибрид е кола с двигател с ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ. НЕ Е електричка, допълнена с мотор.
Към момента електрическите коли са чук... за града. А извън него с 5 хиляди АКОта, както nicktodorov сам спомена, стават и за междуградско... Но това е САМО И ЕДИНСТВЕНО, защото са малко.
АКО станат масов автомобил, към днешна дата, както по - горе споменаха тока ще фРъкне, няма капацитет за изграждане на толкова много станции към момента и всичките АКО-та ще станат по 2.
Така че да се споменава как видиш ли королата палила двигател... ми дааааа.. ТЯ е кола с двигател с вътрешно горене. ПОДПОМАГАН от електрически мотор.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 17:24
от slowtraveler
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 10:26
И второ, като изключим Хемус до Шумен, къде по пътя Шумен-Русе и Русе-Букурещ можеш легално и безопасно да караш с по-високи скорости???
Ами Варна до Белокопитово е сигурно 20% от общият пробег...
Оптимистичният маршрут днес малко се измени на 650-700км - какво да се прави - непредвидени фактори... На място, дето няма зарядни

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 17:50
от BOz
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 14:29
Плъгин не гледам, защото имам преки наблюдения от Айоник плъгин и един колега с някакво БМВ 3 плъгин. И двете се държат донякъде като хибридите на Тойота - при малко по-сериозно ускорение или натоварване на баир пали ДВГ. Да, не са толкова немощни като Королата в ЕВ режим, ама пак имат ситуации да не достига.
Примерно на Приус Прайм електрическата мощ е 68 кВт. Демек приблизително толкова, колкото цялата мощ на Ибизата ти. Ако тази мощ не ти стига за ежедневно каране, със сигурност не е за теб плъг-ин хибрида.
В моето каране средната мощ, която използвам е около 10-15 кВт. С пикове до към 20-25 кВт. Демек погледнато такава мощ е напълно достатъчна, за да се придвижваш из града.
Но пак не разбирам - не е опция плъг-ин хибрида, защото можел да запали ДВГ-то. И какво като го запали? Нещо лудо ли ще се случи? Нали затова имаш ДВГ, който може да ти помогне ако толкова много искаш мощ, която не е в способностите на по-малката батерия. Но пък не може този проблем с паленето на ДВГ да го причислиш над основния недостатък на електричарката - огромно плануване на маршрутите, постоянно съобразяване и най-основното - почти няма как да е основен автомобил в едно семейство, както го обсъдихме.
И за мен излиза, че да имаш допълнителен автомобил към електричарката, който е с ДВГ е по-малък проблем от колкото от време на време да ти се пали ДВГ-то на плъг-ина. Сори, ама аз ги виждам обратно нещата.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 18:06
от nicktodorov
Аз рядко ще излизам с електричката извън града. Както казах, там предпочитаме всички в семейството с кемпера.
Просто с трипа миналия уикенд исках да се уверя, че изобщо е възможно, когато се наложи. И то се потвърди. Хем Ситроена е с поне 100км по-малък пробег от Кона/Тесла.
А за нещо, което ще ми е с инцидентна употреба извънградско, да разхождам винаги и ДВГ с всичките му обслужвания, масла, ремъци, филтри и т.н. и да имам ограничен пробег дори и в града не ми се струва по-добре.
Отделно бонус ще ми бъде липсата на данък, безплатното паркиране и дай боже да доживеем истински ограничения на влизащите в центъра/града коли с ниски еко категории.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 18:14
от BOz
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 18:06
дай боже да доживеем истински ограничения на влизащите в центъра/града коли с ниски еко категории.
Ако говорим за центъра, защо той ти е толкова важен, че точно там да бъде ограничено влизането?
Средногодишно централната част на града е по-чиста от периферията, където са разположени повечето хора. Защо искаш да затвориш по-чистата част на града и да преместваш трафика да минава през по-замърсената част на града? Особено през дните с високи нива на замърсяване, където сега започват.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 18:22
от nicktodorov
BOz написа: ↑03 Ное 2021 18:14
Защо искаш да затвориш по-чистата част на града и да преместваш трафика да минава през по-замърсената част на града?
Реално не ме интересува центъра. Просто се надявам с подобна мярка лека полека да се разчсти поне малко автопарка. Всички знаем какви бангии се движат по улиците или как пред повечето блокове има по няколко морги на апартамент. И как при истински ГТП като на запад, тези автомобили посмъртно не биха минали преглед.
Обсъждахме го и преди покрай колелетата, смятам, че притежаването на автомобил не е и не трябва да бъде гарантирано от държавата. А поради това и ниския стандарт и доходи у нас, да толерираме движението на такива стари и неотговарящи на всякакви норми автомобили.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 18:28
от BOz
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 18:22
И как при истински ГТП като на запад, тези автомобили посмъртно не биха минали преглед.
Значи това ти е по-важно от това просто да спрат да минават някакви автомобили през центъра, а те ще продължават да се движат по пътищата. Като с мярка за забрана да минават през центъра ще им се увеличи пътя, разхода и вредните емисии. За това няма логика да им пречиш да минават през центъра, а логично е да се увеличи контролът и най-вече автоматизацията на човешкия фактор при ГТП. Върху което между другото се работи и ще бъде по-скоро факт пред това да затворят центъра.
Иначе и в Германия, и в Швейцария си е напълно позволено да притежаваш и караш стар автомобил, стил олд таймер, който в нашата държава често се използва като ню таймер и си го използваме за всекидневно придвижване.
Пример за такъв автомобил си е типичната 124-ка, която може да попада в категорията олд таймер.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 18:30
от travelboy1965
Синята зона решава до някъде тези проблеми.Поне ограничава броя коли на семейство.Остана наистина с ефективен технически преглед да се отстранят и старите коли и готово.Ама те половината карат без книжка ние се борим за технически преглед.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 19:04
от Krachunov
То тея стикери трябваше да решат всички проблеми на земята ама ей на. Та ако чакаш електричките да решат тоя проблем...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 19:34
от travelboy1965
Хаха.Ние сме царе на стикерите.Хората милиони направиха от стикери.За какво ти е QR код.Как не са се сетили вместо зелен сертификат да ни лепнат по един стикер на челото.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 20:23
от Hursa
► Виж съдържание
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 10:26
Най-скъпите станции у нас са на Елдрайв и цената е 0.7лв на киловат. Дори цялата батерия да трябва да се зарежда няма да стигне и 50.
А таксата за престой на минута? За сега има безплатни зарядни (но не са "бързи" поне до колкото знам), но в последствие едва ли. След като дори сега цената на зареждане е такава, на тези "бързи" зарядни. А на зарядните с мощност на зареждане по 200 250 кВт едва ли ще е толкова, все пак е много по-сложна с мощно охлаждане, много по-скъпа, изисква специално подвеждащо опроводяване 200 кВт, а се говори и за 500 - това са огромни мощности. Вижте и как се отразява на батерията зареждането с такива мощности, особено ако го правите много често, както мислите. Но както и да е, това ще го видим в бъдеще, сега само може да се спекулира в една или друга посока.
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 14:29
Та затова не искам нещо, което да има пробег само на ток, ама той да е компромисен от към динамика и да трябва макар и по-малко от Королата, да се съобразявам как тръгвам от светофар или с каква скорост изкачвам баир.
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 18:22
Реално не ме интересува центъра. Просто се надявам с подобна мярка лека полека да се разчсти поне малко автопарка.
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 18:06
безплатното паркиране и дай боже да доживеем истински ограничения на влизащите в центъра/града коли с ниски еко категории.
Много противоречиви ми се виждат репликите ви. От една страна желаете мощен автомобил, сув и то за града. От друга – желаете чист град без много автомобили. Звучи – като нека аз да имам това което ме кефи, а държавата да се погрижи и да ограничи другите участници в движението за да не ми се пречкат и да пазят природата и градовете ни чиста, след като нямат моите възможности.
Голф гте – 245 кс, с мощност на ел двигателя 110 кс, пробег на „ток” над 60 км. Подобни характеристики, с още по голям пробег от батерията е и мерцедес хибрид а класа и подобна цена. Ще ви дадат ускорение на „ток” приблизително като ел кона 136 кс, тъй като са по-компактни. Като на „ток” евентуално дори ще са по икономични – по-маломощен ел двигател, в по-компактен автомобил. Ел двигателя, колкото и да е високоефективен – и той си има ограничения. Мощните ел двигатели (на тесла например) при стандартна експлоатация работят много слабо натоварени, а в такива режими кпд-то им пада и съвсем не с малко. Така, че в случая, в това отношение – по маломощния ел двигател на плъгин хибрида има предимства.
nicktodorov написа: ↑03 Ное 2021 13:06
С пълна електричка имам брутално ускорение
Ел автомобилите имат предимства, но и при тях си важи - повече мощност за по-добро ускорение. Едва ли примерно ел кона със 136 кс може да се каже, че има "брутално ускорение", все пак и масата на ел автомобилите не е малка. Да, при ниска скорост имат добро ускорение - но това не е само поради предимствата на ел двигателите, а и поради използваната трансмисия с "голямо предавателно число" - все едно сте включили на ниска предавка. Което има недостатъци - високи обороти на ел двигателя при високи скорости, а при високи обороти пада въртящия момент на ел двигателя, поради ограничението му по мощност. И в резултат - ниска максимална скорост и съвсем не така добро ускорение при висока скорост, вдига и разхода (макар и с не много).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 21:44
от nicktodorov
Аз взимам Кона 64кВ.
Тя е 204кс и 395нм.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Ное 2021 22:10
от Hursa
Именно. И след това апелирате за екозаинтересованост. Сменяте автомобили, имате още един та и кемпер, като това не ви пречи да призовавате да се ограничат автомобилите. Разбираемо е от чисто лични подбуди, но не и поради някакви по-високи, глобални цели.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Ное 2021 06:34
от xtratime
Здравейте!
Преди време четох някъде едно интересно изследване в САЩ, което съпостави Рав 4 хибрид и Тесла. Изчислиха първо въглеродният отпечатък при производството на двата автомобила. След това взеха предвид тока (колко процента е от ВЕИ, от фосилни горива) , който ще зарежда Теслата. Взеха и средния пробег на година за щатите и се оказа, че при 110 000км. пробег двете коли ще изравнят въглеродния си отпечатък, който до този момент е бил по-малък за Рав 4. Тоест след тези 110 000км. на двете коли, Теслата става по-екологична. Накрая споменаха, че ако сметнат жизнения цикъл на двете коли и те се рециклират, то Теслата пак ще е оставила по-голям въглероден отпечатък за цялото си съществуване, заради рециклирането на батерията.
Та за момента е това с екологията и EV колите.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Ное 2021 07:54
от Krachunov
Екологията в момента е движеща сила за лобита на електро колите.
Но темата е за корола. И да очакваш от бензинов автомобил да се движи предимно на ток, е само и единствено лош изоб на такъв.