Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 01 Ное 2021 18:19

nicktodorov написа: 01 Ное 2021 17:52 Аз говоря от както съм в този форум за себе си само.
Една кола за мен трябва да си изкара гаранцията и после да я разкарвам.
'E**ш и фърляш'-ово е стандарт.
Ама да си продадеш колата и да караш колело или на жената малката количка нещо не ми се вързва.

dracunculus
Мнения: 1252
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 71 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 01 Ное 2021 22:20

В страни от темата - и това с честата смяна си има две страни. Ок, имам стандарт да си сменям колата на всеки 3-4 години. И идва голямото НО....поне при мен. Мислех си дали да си купя тоя път Мерцедес, а не Тойота-Лексус, ами, отказа ме между другото И фактът, че моят приятел с Мерцедесите ме посъветва да НЕ го правя, защото като ми изброи всичките му ремонти по ГАРАНЦИОННАТА му Е-класа и ми призля. Всичкото това са извънпланови висенета на колата по сервизите. Чакане.....ала бала. А някои неща НЕ му ги и зачетоха даже. Както и да е. Надеждност искам при всички положения, БЕЗ значение дали ще си продам колата след 3 или 15-20 години. А да не говоря, че при актуалния ми дневен километраж правя за 3 години над 130-140 000км. За 5- над 200 000. Ами, иска си се надеждност в такъв момент.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 01 Ное 2021 22:53

nicktodorov написа: 01 Ное 2021 09:44 Королата дори по знаците само да я карах, под 6 нямаше да падне..
Явно 2ката не е правилния двигател ако гониш разход.
GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 че карам нон-стоп с пуснат климатик.
че климатика аз никога не го спирам. Освен това КОЛКО да вдига разхода. Лятото имах случай 1 час да седя на паркинг. На вън беше 35 градуса а колата се беше нагряла на 40 (или поне датчика, който ми показва външната температура). Климатика работеше на 22. Специално си играх да засичам с хронометър. Когато запали, двигателя работи между 1 и 2 минути, на изгасен караше между 7-8 минути и 10. Като всяка следваща итерация увеличаваше интервала (тоест времето прекарано със загасен двигател.
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 17:52 То по вашата логика, ако сега някой ви предложи чисто нова някаква "здрава" кола от 90-те на миналия век ще си купите ли? С тогавашните технологии, екстри, системи за безопасност и т.н.???
30 годишна кола не. Ама 10 годишна що не? да не говорим че 10 годишните пак са по - нови от 50% от автопарка.
Отделен въпрос е, че вече тойотите имат 10 годишна гаранция. А и като гледам как върви с новите коли, като нищо на теб ти е омръзнала колата ама за следваща може да чакаш бая. Да не дойде време, да вземеш кола и в същия ден да поръчаш нова... за след 5-10 години :D
В допълнение, 10 годишна, която ТИ си си карал и обслужвал е едно. 10 годишна която я е карала някоя баба в Германия/Италия/Франция или тук. един бог знае какво е преживяла. Така, че защо не. Ако почне да ти прави проблеми, сменяш... Ама омръзна ми, при мен не е довод.
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 10:53 Реално ако бях с кола с по-голяма батерия от Ситроена (под 200км реални извънградски), ако имах в гаража зарядна станция, за да стартирам зареден, а не преди старта да ходя да дозареждам, и ако имах опита да си следя станциите с приложение и да си планирам по-добре маршрутите, нещатата щяха да са още по-лесни.
Ако вместо това беше хванал самолет, вероятно нервите, времето и всичко свързано с това да дириш решения на различни дилеми... След толкова АКО-та
Да не говорим че тея километри със старата кола Пежо 307 2.0 hdi щях да заредя 1 път. На този етап от развитие Електрическите са СУПЕР... в града.. НО огромно непреодолимо НО, ако искат да заместят конвенционалния автомобил, Европа няма капацитет за това. В момента в България я има я не по 1-2 зарядни станции на бензиностанциите. Ако е масов автомобил електриката, това значи по 10-15 на станция, ще харчи колкото завод. Няма инфраструктурата за това. И в този ред на мисли хибрида е именно преходното звено, ако изобщо някога стигнем до 100% електрификация.
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 09:44 Окончателното ми мнение за хибридите е, че са глух клон на еволюцията, който е бил актуален само в Щатите в сравнение с техните бензинови коли с огромен разход. Тук една смешна Ибиза с цена 1/3 от Королата прави почти същия разход и върви почти толкова.
Личното разочарования, не е довод за нищо. Единствено може да се търси причина за избор на неправилен автомобил и/или двигател . Споменаваш разход 6, толкова докарвам САМО И единствено на магистрала ако се бримча, над 140. Само 9 км разлика в средната скорост, за отсечката София-Сливен и Сливен-София дава разлика от 1.1 литра а тотал за 29к км разхода е 5,195... кажи го 5,2 (имам известни подозрения че ми се вдигна разхода с 100-200 грама понеже не смених въздушния филтър на 1во обслужване, ама по - скоро са мои терзания).
Съвсем отделно ХИБРИД актуален в сащ?!?!?!? Те там бензина им е по - евтин от водата.. Защо да е катуален, освен в някакви хипи-веган среда?
Ибизата след 5тата година е "Ибиса ти" ако това ти е модела е напълно ОК. Както и ако погледнем колко е обезценена ибисата и королата на 5тата година също ще е интересно.

Лично при мен, колата е търнокоп...трябва да върши работата за която е направена а именно да вози.. да и с каруца мога да се возя, но нали говорим за някакъв здрав разум и прилични пари.

Аватар
miti83
Мнения: 25
Регистриран на: 25 Май 2021 23:29
Местоположение: Sofia
Автомобил: Corolla
Благодарил/а: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от miti83 » 02 Ное 2021 00:21

GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 Като чета разхода на 2.0 Корола и почвам да се радвам, че взех 1.8 версията. 1000 км предимно градско в София, 4.9/100, а още се уча как се кара хибрид, а на около 500 км от тези 1000 км се усетих, че карам нон-стоп с пуснат климатик.
Хайде сега, ако 5.6л/100 за изминати малко над 1200км, като 80% от тях е извънградско с каране основно по магистрала със средно 120км/ч е голям разход за 2.0 двигателя незнам ;) аз лично не изключвам никога климатика...
Toyota Corolla TS 2.0 HSD, Executive, Denim Blue, 2021

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 02 Ное 2021 07:28

miti83 написа: 02 Ное 2021 00:21
GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 Като чета разхода на 2.0 Корола и почвам да се радвам, че взех 1.8 версията. 1000 км предимно градско в София, 4.9/100, а още се уча как се кара хибрид, а на около 500 км от тези 1000 км се усетих, че карам нон-стоп с пуснат климатик.
Хайде сега, ако 5.6л/100 за изминати малко над 1200км, като 80% от тях е извънградско с каране основно по магистрала със средно 120км/ч е голям разход за 2.0 двигателя незнам ;) аз лично не изключвам никога климатика...

За 2.0 може да не е голям, но със сигурност е повече отколкото 1.8 ще даде

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 02 Ное 2021 10:18

Разликата между 1.8 и 2.0 в разхода е 10%. Не е сериозно половин литър разлика да го изтъквате като причина за покупка на 1.8. Разхода на 2.0 на магистрала е многократно коментиран и не е 5.6 при 120 със сигурност.
Изображение

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Ное 2021 18:17

GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 още се уча как се кара хибрид
Какво има да му се учите как се кара хибрид smile.gif
Карате - така както ви е удобно. Всъщност именно при по динамично шофиране - с много чести ускорения и умерени забавяния се виждат най-убедително предимствата на хибрида. Затова има предимства в града. При такова шофиране ще има и най-голяма разлика - при сравнение с "конвенционален" автомобил. Да - това шофиране, няма да е най-икономичното - но ще бъде по-удобно и няма какво да му се учите - автомобила е за да ви служи, а не шофьора да му "служи".
А ако се шофира и еднолитровата ибиза - само много внимателно и икономично (както се изразяват някой - като хибрид) и нейния двигател ще навърти километри - долу горе колкото хибридната корола, а и разхода и ще е малък.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 02 Ное 2021 18:54

Хм.Не съм специалист но като избирах кола четох доста за турбобензините.Та този еднолитров миксер ако си изкара гаранцията и 100к км ще е добро постижение.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 02 Ное 2021 19:12

Въпреки, че има и далеч по - тихи хибриди... камрито например. Королата е много много по - тиха от повечето автомобили. Лично при мен това продължава да е част от удоволствието след близо 2 години. Разхода, свикнах му...не че е лошо да ти е малък :D но тишината все още ми емного приятна. Спрягт тук как виела при магистрално каране. На магистрала до колкото съм обръщал внимание движи между 2.9 и 4 хиляди оборота при поддържане на скорост и до 5 при бримчене при ускорение.
Лично аз смятам, че е нормално да ти се струва шумно. Предвид че през останалото време държи около 2 и под в града. Колко оборота държи някой аналогичен чист бензин?

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Ное 2021 19:40

Зависи на каква предавка се шофира и дали мощността - която отдава конкретния двигател при оборотите за да поддържа скоростта при зададеното предавателно число на трансмисията - е достатъчна.
А еднолитровите миксери, ако се иска от тях - постоянно мощността, която би се получавала при "яко натискане" от 2 2,5 литров атмосферен двигател - може и да не изкара 200 300 хиляди километра. Но ако се иска предимно и най-вече мощността, която би отдавал еднолитров атмосферен двигател - ще изкара доста.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от memorex » 02 Ное 2021 19:53

При дизеловите на Тойота с по-голямята кубатура проблемите с двигател и турбина са по-често срещани .Особено с турбината при Авенсис и Рав е болест ,докато при Корола не е макар и турбините да са различни.Явно правилното конструиране е от значение.Дали при малолитражките на ВАГ е така не знам .
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 02 Ное 2021 20:07

Ами така е.Аз се бях засилил да купувам меган4 с турбобензин и случайно прочетох,че предходния 1,2 двигател (подчертавам цял двигател)е сменян със сервизна акция.От Шкода същата работа само че по-зле-който минал гаранцията -горял.Хвърлих един поглед на форума на Шкода.Чисто нови коли доливат масло като за световно.То това си е в стила на ВАГ-мълчат докато не ги хванеш.Мисля,че правят тези двигатели временно за да покрият еко нормите, докато навлязат масово Ел.колите.

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Ное 2021 20:22

Е щом така мислите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от memorex » 02 Ное 2021 20:27

То за всеки влак си има пътник,но тово с разхода на масло и покриване на еко не ми се връзва.Би трябвало разхода на масло да влиза в изчисленията и анализите за отделени емисии.Или явно пак докато ги хванат в крачка.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Ное 2021 20:28

Да не забравяме (или поне да си припомним) - за какво конкретно ги хванаха, че много се спекулира с това.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта