Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Възможно е королата на Ник да е била дефектна.
1.8 си върви прилично, изпреварва отлично, разходът е по-нисък с 1 литър от на дизелов авенсис същата мощност.
За това пък с хонда 1.3 бензин правя 9.5 градско в по-хладното време. Зимата и повече.
1.8 си върви прилично, изпреварва отлично, разходът е по-нисък с 1 литър от на дизелов авенсис същата мощност.
За това пък с хонда 1.3 бензин правя 9.5 градско в по-хладното време. Зимата и повече.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
https://zeperfs.com/en/duel7902-6775.htmnicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 10:32 доускоренията...
Ама тях много рядко ги дават по каталожни данни.
E, 1.8HSD губи по всички параметри от Ибиса 95к.с.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не искам да прозвучи банално и да стартирам спорове, но трябва да се спомене, че при хибридната Корола или Приъс няма никакви аксесоари - ремък, алтернатор, компресор (не и в конвенционалния му вид, доколкото знам), съединител. И понеже двигателя работи през половината от времето, в повечето случаи, ресурсът му ще се изтощава много по-бавно. Колко му е на един 1.0 TSI като му замине турбината, направи нагар и почне да хвърля check engine, и трябва да му смениш съединителя (+ маховик при ръчката) ? Това ще се случи около 130 000 - 150 000км, най-късно, сигурно е с малолитражките. Повечето хора ще го изхвърлят.
И къде е питам, Киро на кирия, екологията, като тази кола не може да си 'приспадне' собственото идване на бял свят със всичките ѝ там еко постижения преди да иде за части или рециклиране?
Евалата на Тойота и Мазда, че още произвеждат големи кубатури с някакъв ресурс в тях.
И къде е питам, Киро на кирия, екологията, като тази кола не може да си 'приспадне' собственото идване на бял свят със всичките ѝ там еко постижения преди да иде за части или рециклиране?
Евалата на Тойота и Мазда, че още произвеждат големи кубатури с някакъв ресурс в тях.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Те затова иде реч.Голям кеф да караш турбобензин,ама като им се скапе двигателя реват като карпатски мечки по форумите.Справка старият турбодвигател бензин на рено сменян със сервизна акция.Или пък на Шкодилака стария турбогъзар.GringoBG написа: ↑01 Ное 2021 16:08 Не искам да прозвучи банално и да стартирам спорове, но трябва да се спомене, че при хибридната Корола или Приъс няма никакви аксесоари - ремък, алтернатор, компресор (не и в конвенционалния му вид, доколкото знам), съединител. И понеже двигателя работи през половината от времето, в повечето случаи, ресурсът му ще се изтощава много по-бавно. Колко му е на един 1.0 TSI като му замине турбината, направи нагар и почне да хвърля check engine, и трябва да му смениш съединителя (+ маховик при ръчката) ? Това ще се случи около 130 000 - 150 000км, най-късно, сигурно е с малолитражките. Повечето хора ще го изхвърлят.
И къде е питам, Киро на кирия, екологията, като тази кола не може да си 'приспадне' собственото идване на бял свят със всичките ѝ там еко постижения преди да иде за части или рециклиране?
Евалата на Тойота и Мазда, че още произвеждат големи кубатури с някакъв ресурс в тях.
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз говоря от както съм в този форум за себе си само.
Една кола за мен трябва да си изкара гаранцията и после да я разкарвам. Изобщо не ме интересува коя част колко дълговечна била.
Минаха отдавна времената да чакаме Ладата от Мототехника и после да си я кътаме за внуците.
Реално и да си купя хипотетична вечна кола, след няколко години ще ми е омръзнала и ще искам друга. Защото света и технологиите се развиват.
То по вашата логика, ако сега някой ви предложи чисто нова някаква "здрава" кола от 90-те на миналия век ще си купите ли? С тогавашните технологии, екстри, системи за безопасност и т.н.???
Една кола за мен трябва да си изкара гаранцията и после да я разкарвам. Изобщо не ме интересува коя част колко дълговечна била.
Минаха отдавна времената да чакаме Ладата от Мототехника и после да си я кътаме за внуците.
Реално и да си купя хипотетична вечна кола, след няколко години ще ми е омръзнала и ще искам друга. Защото света и технологиите се развиват.
То по вашата логика, ако сега някой ви предложи чисто нова някаква "здрава" кола от 90-те на миналия век ще си купите ли? С тогавашните технологии, екстри, системи за безопасност и т.н.???
Последно промяна от nicktodorov на 01 Ное 2021 17:54, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн



To като чувам колегите - май това време се е върнало



Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колега Ник, зарадвал си някой като си му продал тъкмо разработена кола а си поел огромното първично обезценяване през първите (до) 5 години. При Королите в момента е от 8 до 10 процента годишно. Ако си я върнал на buy back си се набутал още повече. Предполагам си знаеш тези работи, но по принцип единственият изход да не се набуташ от купуването на чисто нова кола е да я караш до разпад. 

Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
'E**ш и фърляш'-ово е стандарт.nicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 17:52 Аз говоря от както съм в този форум за себе си само.
Една кола за мен трябва да си изкара гаранцията и после да я разкарвам.
Ама да си продадеш колата и да караш колело или на жената малката количка нещо не ми се вързва.
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
В страни от темата - и това с честата смяна си има две страни. Ок, имам стандарт да си сменям колата на всеки 3-4 години. И идва голямото НО....поне при мен. Мислех си дали да си купя тоя път Мерцедес, а не Тойота-Лексус, ами, отказа ме между другото И фактът, че моят приятел с Мерцедесите ме посъветва да НЕ го правя, защото като ми изброи всичките му ремонти по ГАРАНЦИОННАТА му Е-класа и ми призля. Всичкото това са извънпланови висенета на колата по сервизите. Чакане.....ала бала. А някои неща НЕ му ги и зачетоха даже. Както и да е. Надеждност искам при всички положения, БЕЗ значение дали ще си продам колата след 3 или 15-20 години. А да не говоря, че при актуалния ми дневен километраж правя за 3 години над 130-140 000км. За 5- над 200 000. Ами, иска си се надеждност в такъв момент.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Явно 2ката не е правилния двигател ако гониш разход.nicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 09:44 Королата дори по знаците само да я карах, под 6 нямаше да падне..
че климатика аз никога не го спирам. Освен това КОЛКО да вдига разхода. Лятото имах случай 1 час да седя на паркинг. На вън беше 35 градуса а колата се беше нагряла на 40 (или поне датчика, който ми показва външната температура). Климатика работеше на 22. Специално си играх да засичам с хронометър. Когато запали, двигателя работи между 1 и 2 минути, на изгасен караше между 7-8 минути и 10. Като всяка следваща итерация увеличаваше интервала (тоест времето прекарано със загасен двигател.
30 годишна кола не. Ама 10 годишна що не? да не говорим че 10 годишните пак са по - нови от 50% от автопарка.nicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 17:52 То по вашата логика, ако сега някой ви предложи чисто нова някаква "здрава" кола от 90-те на миналия век ще си купите ли? С тогавашните технологии, екстри, системи за безопасност и т.н.???
Отделен въпрос е, че вече тойотите имат 10 годишна гаранция. А и като гледам как върви с новите коли, като нищо на теб ти е омръзнала колата ама за следваща може да чакаш бая. Да не дойде време, да вземеш кола и в същия ден да поръчаш нова... за след 5-10 години

В допълнение, 10 годишна, която ТИ си си карал и обслужвал е едно. 10 годишна която я е карала някоя баба в Германия/Италия/Франция или тук. един бог знае какво е преживяла. Така, че защо не. Ако почне да ти прави проблеми, сменяш... Ама омръзна ми, при мен не е довод.
Ако вместо това беше хванал самолет, вероятно нервите, времето и всичко свързано с това да дириш решения на различни дилеми... След толкова АКО-таnicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 10:53 Реално ако бях с кола с по-голяма батерия от Ситроена (под 200км реални извънградски), ако имах в гаража зарядна станция, за да стартирам зареден, а не преди старта да ходя да дозареждам, и ако имах опита да си следя станциите с приложение и да си планирам по-добре маршрутите, нещатата щяха да са още по-лесни.
Да не говорим че тея километри със старата кола Пежо 307 2.0 hdi щях да заредя 1 път. На този етап от развитие Електрическите са СУПЕР... в града.. НО огромно непреодолимо НО, ако искат да заместят конвенционалния автомобил, Европа няма капацитет за това. В момента в България я има я не по 1-2 зарядни станции на бензиностанциите. Ако е масов автомобил електриката, това значи по 10-15 на станция, ще харчи колкото завод. Няма инфраструктурата за това. И в този ред на мисли хибрида е именно преходното звено, ако изобщо някога стигнем до 100% електрификация.
Личното разочарования, не е довод за нищо. Единствено може да се търси причина за избор на неправилен автомобил и/или двигател . Споменаваш разход 6, толкова докарвам САМО И единствено на магистрала ако се бримча, над 140. Само 9 км разлика в средната скорост, за отсечката София-Сливен и Сливен-София дава разлика от 1.1 литра а тотал за 29к км разхода е 5,195... кажи го 5,2 (имам известни подозрения че ми се вдигна разхода с 100-200 грама понеже не смених въздушния филтър на 1во обслужване, ама по - скоро са мои терзания).nicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 09:44 Окончателното ми мнение за хибридите е, че са глух клон на еволюцията, който е бил актуален само в Щатите в сравнение с техните бензинови коли с огромен разход. Тук една смешна Ибиза с цена 1/3 от Королата прави почти същия разход и върви почти толкова.
Съвсем отделно ХИБРИД актуален в сащ?!?!?!? Те там бензина им е по - евтин от водата.. Защо да е катуален, освен в някакви хипи-веган среда?
Ибизата след 5тата година е "Ибиса ти" ако това ти е модела е напълно ОК. Както и ако погледнем колко е обезценена ибисата и королата на 5тата година също ще е интересно.
Лично при мен, колата е търнокоп...трябва да върши работата за която е направена а именно да вози.. да и с каруца мога да се возя, но нали говорим за някакъв здрав разум и прилични пари.
- miti83
- Мнения: 25
- Регистриран на: 25 Май 2021 23:29
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Corolla
- Благодарил/а: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Хайде сега, ако 5.6л/100 за изминати малко над 1200км, като 80% от тях е извънградско с каране основно по магистрала със средно 120км/ч е голям разход за 2.0 двигателя незнам ;) аз лично не изключвам никога климатика...
Toyota Corolla TS 2.0 HSD, Executive, Denim Blue, 2021
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За 2.0 може да не е голям, но със сигурност е повече отколкото 1.8 ще даде
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Разликата между 1.8 и 2.0 в разхода е 10%. Не е сериозно половин литър разлика да го изтъквате като причина за покупка на 1.8. Разхода на 2.0 на магистрала е многократно коментиран и не е 5.6 при 120 със сигурност.

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Какво има да му се учите как се кара хибрид

Карате - така както ви е удобно. Всъщност именно при по динамично шофиране - с много чести ускорения и умерени забавяния се виждат най-убедително предимствата на хибрида. Затова има предимства в града. При такова шофиране ще има и най-голяма разлика - при сравнение с "конвенционален" автомобил. Да - това шофиране, няма да е най-икономичното - но ще бъде по-удобно и няма какво да му се учите - автомобила е за да ви служи, а не шофьора да му "служи".
А ако се шофира и еднолитровата ибиза - само много внимателно и икономично (както се изразяват някой - като хибрид) и нейния двигател ще навърти километри - долу горе колкото хибридната корола, а и разхода и ще е малък.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Хм.Не съм специалист но като избирах кола четох доста за турбобензините.Та този еднолитров миксер ако си изкара гаранцията и 100к км ще е добро постижение.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта