slowtraveler написа: ↑01 Ное 2021 10:24
Не че не съм виждал електрички извън града, но непрактичното зареждане ги убива..
Точно за да си проверя това сам това в реална обстановка, взех Citroen eC4 от приятел и карах Русе - София - Катерини - Солун - София - Русе.
Зарядни станции се оказа, че има доста из страната (като за сегашната бройка от електрички в употреба). Зареждах около 20 пъти на всякакви платени и безплатни (Кауфланд) бързи станции.
От всичките зареждания, имах само 3 неуспеха:
- една неработеща станция на магистралата в Гърция (моя грешка на новобранец - не погледнах коментарите в plugshare апа)
- едно неуспешно зареждане заради блокирана станция от друга електричка, която изобщо не зареждаше, а само ползваше мястото за паркиране до входа на Кауфланд
- едно забавяне, заради кофти станция, която явно не позволяваше едновременно зареждане на двата й порта - CHAdeMO и CCS, а вече имаше Нисан включен като пристигнах.
Реално ако бях с кола с по-голяма батерия от Ситроена (под 200км реални извънградски), ако имах в гаража зарядна станция, за да стартирам зареден, а не преди старта да ходя да дозареждам, и ако имах опита да си следя станциите с приложение и да си планирам по-добре маршрутите, нещатата щяха да са още по-лесни.
Сега постигнах преходи с около час по-бавно от същите преходи с конвенционални МПС. Като финансов разход категорично над двойно по-евтино от зареждане на дизел/бензин (и то без да имам зареждане преди старта вкъщи на евтин ток нощна тарифа).