Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4307
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 01 Ное 2021 10:52

nicktodorov написа: 01 Ное 2021 10:32 Може би защото в реалния живот почти никой не прави точно това - да ускори от 0 до над 100 с всичката газ.
С тази цел има издания, които ги правят на истински коли, на пътя.
80-120 км/ч:
Ибиза 115 коньова - 7.3 сек
Корола 2.0 хибрид - 5.3 сек

80-180 км/ч:
Ибиза - 43.4 сек
Корола - 23.8 сек

Иначе явно си страдаш от синдрома на СВТ-то, че като няма превключване на скорости и усещането за колата е за мудност. :thumbsup:
Последно промяна от BOz на 01 Ное 2021 10:58, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 01 Ное 2021 10:53

slowtraveler написа: 01 Ное 2021 10:24 Не че не съм виждал електрички извън града, но непрактичното зареждане ги убива..
Точно за да си проверя това сам това в реална обстановка, взех Citroen eC4 от приятел и карах Русе - София - Катерини - Солун - София - Русе.
Зарядни станции се оказа, че има доста из страната (като за сегашната бройка от електрички в употреба). Зареждах около 20 пъти на всякакви платени и безплатни (Кауфланд) бързи станции.
От всичките зареждания, имах само 3 неуспеха:
- една неработеща станция на магистралата в Гърция (моя грешка на новобранец - не погледнах коментарите в plugshare апа)
- едно неуспешно зареждане заради блокирана станция от друга електричка, която изобщо не зареждаше, а само ползваше мястото за паркиране до входа на Кауфланд
- едно забавяне, заради кофти станция, която явно не позволяваше едновременно зареждане на двата й порта - CHAdeMO и CCS, а вече имаше Нисан включен като пристигнах.

Реално ако бях с кола с по-голяма батерия от Ситроена (под 200км реални извънградски), ако имах в гаража зарядна станция, за да стартирам зареден, а не преди старта да ходя да дозареждам, и ако имах опита да си следя станциите с приложение и да си планирам по-добре маршрутите, нещатата щяха да са още по-лесни.
Сега постигнах преходи с около час по-бавно от същите преходи с конвенционални МПС. Като финансов разход категорично над двойно по-евтино от зареждане на дизел/бензин (и то без да имам зареждане преди старта вкъщи на евтин ток нощна тарифа).

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 01 Ное 2021 10:59

BOz написа: 01 Ное 2021 10:52 Иначе явно си страдаш от синдрома на СВТ-то, че като няма превключване на скорости и усещането за колата е за мудност.
Нямах предвид само усещането на Королата.
Тук включвам и ускоренията на електричките, които тествах сравнено с всякакви коли които съм имал преди.
Някак ми е странно мижаво eUP-че с 12+ секунди по каталог да го усещаш пъргаво, Ioniq или Ситроена с 9.7 да се усеща по-бърз от Королата, а Кона със 7.9 в сравнение със стария ми Леон ФР s 8.7 да е не е само като секунда разлика, а направо все едно жигула и ферари...

Аватар
BOz
Мнения: 4307
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 01 Ное 2021 11:01

Ами правилно се изрази - усещаш.
Но усещането и реалността на хронометъра и отдадената енергия на пътя понякога са различни неща.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 01 Ное 2021 11:56

BOz написа: 01 Ное 2021 11:01 Но усещането и реалността на хронометъра и отдадената енергия на пътя понякога са различни неща
Да, не споря.
Обаче аз колите ги карам на пътя, усещам ги, изпреварвам с тях. На писта и на драг състезания не ходя, съответно ми е по-важно усещането, а не показания.

Отделно, когато качиш някой пътник и той накрая ти каже е*аси мудната и тромава кола, да му показваш каталожни данни или да му правиш ускорения с хронометър за доказателство няма смисъл...
И обратното съответно - жена ти да каже леле, колко е бърз тоя Айоник, не като Королата, а ти да знаеш, че на хартия е обратното...

ПС. И за да не бъда разбран погрешно - не си купувам колите да впечатлявам пътниците, дадох примерите заради непредубедените възприятия само. Реално и за водача според мен усещането за пъргавост и от там удоволствието от шофирането е много по-важно от това да се успокояваш, че на хартия колата ти е по-бърза...

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 01 Ное 2021 12:32

Ами донякъде си прав.Но само донякъде.Аз например не искам да впечатлявам никой.Просто като си поръчах Корола избрах най-малкото зло.Колите не са това което бяха.Лъскави опаковки отвън и никакво съдържание.Преди да избера карах и Меган 4 и Октавия 4.Ами не ме впечатлиха.
1.Разхода и на двете градско беше 9/100.Реално след час каране.Не ме устройва.В момента давам по 50 лв на седмица за дизел с 4.7 разход.Това значи още 200 лв. на месец.
2.Шкода и Рено с турбо бензини.И при двата модела със спрян предишен двигател с турбо.Защо ли?
3.Държа на автоматик.DSG със сухи съединители няма да си го причиня.
Ами това много стесни търсенето.Въпреки,че и Шкода и Рено изглеждат много по-добре.Просто разума трябва да наделее над чувствата.
Имам рено и съм имал и Сеат.Ами не ми се виси повече по сервизите.
Мислех следващата кола да е електричка тъй като имам 2 гаража ама ще е явно по-следващата,като има достатъчно инфраструктура.

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 01 Ное 2021 12:55

Като чета разхода на 2.0 Корола и почвам да се радвам, че взех 1.8 версията. 1000 км предимно градско в София, 4.9/100, а още се уча как се кара хибрид, а на около 500 км от тези 1000 км се усетих, че карам нон-стоп с пуснат климатик.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

dracunculus
Мнения: 1235
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 61 пъти
Получена  благодарност: 37 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 01 Ное 2021 13:00

nicktodorov, усещането за ускорение е адски субективно нещо и зависи от маса неща. Обезшуменост например. Ами, в Лексуса ми е толкова тихо, дори при кикдаун, че това, в комбинация с липсата на ритници от смяната на предавките в началото те заблуждава, че колата наистина не върви. Но, гледайки в километража ти става ясно с каква лекота си спринтира във всеки един диапазон, съобразено с конете му, разбира се. С хронометър не съм го засичал до сега, дават му 8,3 сек. до 100, в Ютюб има и видеа с по 7,6-7,7 сек.....на каквото и да се дължи това. С две суми - коментирана вече тема - субективните сравнения не са съвсем точни :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
biro
Мнения: 2658
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 01 Ное 2021 13:14

Възможно е королата на Ник да е била дефектна.
1.8 си върви прилично, изпреварва отлично, разходът е по-нисък с 1 литър от на дизелов авенсис същата мощност.
За това пък с хонда 1.3 бензин правя 9.5 градско в по-хладното време. Зимата и повече.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4985
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 152 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 01 Ное 2021 13:47

nicktodorov написа: 01 Ное 2021 10:32 доускоренията...
Ама тях много рядко ги дават по каталожни данни.
https://zeperfs.com/en/duel7902-6775.htm
E, 1.8HSD губи по всички параметри от Ибиса 95к.с. tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 01 Ное 2021 16:08

Не искам да прозвучи банално и да стартирам спорове, но трябва да се спомене, че при хибридната Корола или Приъс няма никакви аксесоари - ремък, алтернатор, компресор (не и в конвенционалния му вид, доколкото знам), съединител. И понеже двигателя работи през половината от времето, в повечето случаи, ресурсът му ще се изтощава много по-бавно. Колко му е на един 1.0 TSI като му замине турбината, направи нагар и почне да хвърля check engine, и трябва да му смениш съединителя (+ маховик при ръчката) ? Това ще се случи около 130 000 - 150 000км, най-късно, сигурно е с малолитражките. Повечето хора ще го изхвърлят.

И къде е питам, Киро на кирия, екологията, като тази кола не може да си 'приспадне' собственото идване на бял свят със всичките ѝ там еко постижения преди да иде за части или рециклиране?

Евалата на Тойота и Мазда, че още произвеждат големи кубатури с някакъв ресурс в тях.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 01 Ное 2021 16:50

GringoBG написа: 01 Ное 2021 16:08 Не искам да прозвучи банално и да стартирам спорове, но трябва да се спомене, че при хибридната Корола или Приъс няма никакви аксесоари - ремък, алтернатор, компресор (не и в конвенционалния му вид, доколкото знам), съединител. И понеже двигателя работи през половината от времето, в повечето случаи, ресурсът му ще се изтощава много по-бавно. Колко му е на един 1.0 TSI като му замине турбината, направи нагар и почне да хвърля check engine, и трябва да му смениш съединителя (+ маховик при ръчката) ? Това ще се случи около 130 000 - 150 000км, най-късно, сигурно е с малолитражките. Повечето хора ще го изхвърлят.

И къде е питам, Киро на кирия, екологията, като тази кола не може да си 'приспадне' собственото идване на бял свят със всичките ѝ там еко постижения преди да иде за части или рециклиране?

Евалата на Тойота и Мазда, че още произвеждат големи кубатури с някакъв ресурс в тях.
Те затова иде реч.Голям кеф да караш турбобензин,ама като им се скапе двигателя реват като карпатски мечки по форумите.Справка старият турбодвигател бензин на рено сменян със сервизна акция.Или пък на Шкодилака стария турбогъзар.

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 01 Ное 2021 17:52

Аз говоря от както съм в този форум за себе си само.
Една кола за мен трябва да си изкара гаранцията и после да я разкарвам. Изобщо не ме интересува коя част колко дълговечна била.
Минаха отдавна времената да чакаме Ладата от Мототехника и после да си я кътаме за внуците.
Реално и да си купя хипотетична вечна кола, след няколко години ще ми е омръзнала и ще искам друга. Защото света и технологиите се развиват.
То по вашата логика, ако сега някой ви предложи чисто нова някаква "здрава" кола от 90-те на миналия век ще си купите ли? С тогавашните технологии, екстри, системи за безопасност и т.н.???
Последно промяна от nicktodorov на 01 Ное 2021 17:54, променено общо 1 път.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4985
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 152 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 01 Ное 2021 17:53

nicktodorov написа: 01 Ное 2021 17:52 Минаха отдавна времената да чакаме Ладата от Мототехника
tooth.gif tooth.gif tooth.gif
To като чувам колегите - май това време се е върнало tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 01 Ное 2021 18:13

Колега Ник, зарадвал си някой като си му продал тъкмо разработена кола а си поел огромното първично обезценяване през първите (до) 5 години. При Королите в момента е от 8 до 10 процента годишно. Ако си я върнал на buy back си се набутал още повече. Предполагам си знаеш тези работи, но по принцип единственият изход да не се набуташ от купуването на чисто нова кола е да я караш до разпад. tooth.gif
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта