Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колеги, в MyT може ли да се видят детайлите на предишни пътувания или показва само последното?
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Може. Като цъкнеш от менюто на Hybrid Coaching, отгоре ти излиза меню All trips и от там си ги гледаш
Corolla E12;
Corolla E210
Corolla E210
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз се възползвах от ситуацията с липсващи модели и нива и продадох моята.
Вече няма да дразня тук аудиторията с недоволството ми от недомислиците на тази кола.
И понеже вече съм без кола и в града се придвижвам предимно с велосипед (преди време говорихме по въпроса и аз казах, че не говоря нещата наизуст, а от личен пример), уикенда ходих до Русе с колата на жена ми (едиствената ни вече кола) Ибиза 1.0 турбо бензин. Това пътуване потвърди окончателно правотата на решението ми да разкарам Тойотата.
Въпреки смешното трицилиндрово моторче, колата в реална употреба се усеща не по-малко пъргава от Королата, при изпреварване с всичката газ реве по-малко и най-смешното е, че с круиз на 120 по Хемус и после по останалия двулентов път със 110-120 и изпреварвания през 1-2 километра, разхода беше 5.3! Королата дори по знаците само да я карах, под 6 нямаше да падне...
Окончателното ми мнение за хибридите е, че са глух клон на еволюцията, който е бил актуален само в Щатите в сравнение с техните бензинови коли с огромен разход. Тук една смешна Ибиза с цена 1/3 от Королата прави почти същия разход и върви почти толкова.
Ако изобщо взема друга кола, ще е или върната лизингова електрическа Кона, или Тесла 3.
Вече няма да дразня тук аудиторията с недоволството ми от недомислиците на тази кола.
И понеже вече съм без кола и в града се придвижвам предимно с велосипед (преди време говорихме по въпроса и аз казах, че не говоря нещата наизуст, а от личен пример), уикенда ходих до Русе с колата на жена ми (едиствената ни вече кола) Ибиза 1.0 турбо бензин. Това пътуване потвърди окончателно правотата на решението ми да разкарам Тойотата.
Въпреки смешното трицилиндрово моторче, колата в реална употреба се усеща не по-малко пъргава от Королата, при изпреварване с всичката газ реве по-малко и най-смешното е, че с круиз на 120 по Хемус и после по останалия двулентов път със 110-120 и изпреварвания през 1-2 километра, разхода беше 5.3! Королата дори по знаците само да я карах, под 6 нямаше да падне...
Окончателното ми мнение за хибридите е, че са глух клон на еволюцията, който е бил актуален само в Щатите в сравнение с техните бензинови коли с огромен разход. Тук една смешна Ибиза с цена 1/3 от Королата прави почти същия разход и върви почти толкова.
Ако изобщо взема друга кола, ще е или върната лизингова електрическа Кона, или Тесла 3.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Относно пъргавостта - да, турбобензинчето особено на по-малък/лек автомобил е нормално да е по-пъргаво ( поне с 1.8HSD)...
Относно разхода - сииилно ме съмнява да си прав... Нека колегите споделят, но съм убеден, че при подобно шофиране Королата спокойно би слязла под 6л/100км...
Подобно шофиране София-Петрохан-Варна с Кашкая (ами пазих бурето с вино в багажника
) ми даде разход около 6.9 извън града, и с магистралата се вдигна на 7.5л/100км... за 600+км... Королата е МНОООГО по-аеродинамична - с по-ниска челна площ и т.н...
И да - за извън града хибридът не е в стихията си (що не сравни градския разход
), но дори и там нещата съвсем не са зле... Колега (с тежък крак) с 360+к.с. хибрид се учуди, че при скорошно ходене до Измир (предимно магистрали) хибридът му дал разход под 8л/100км... Не са много автомобилите дълги 5.2м и тежки над 2400кг, на бензин с такъв разход...
Относно разхода - сииилно ме съмнява да си прав... Нека колегите споделят, но съм убеден, че при подобно шофиране Королата спокойно би слязла под 6л/100км...
Подобно шофиране София-Петрохан-Варна с Кашкая (ами пазих бурето с вино в багажника

И да - за извън града хибридът не е в стихията си (що не сравни градския разход

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, грешка, че забравих и това да напиша. И там е минимална разликата. Подчертавам - поне при моята употреба на автомобил в София.
Королата гореше около 5.5 в града, Ибизата гледах long term consumption - 6.2. Няма дори 1 литър разлика. Мисля, това й е второто излизане от града от както е купена, така, че показанията на борд компютъра си е само от градско.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не ме разбирай неправилно - приятел имаше Ибиса - и мен мъникът ме бе впечатлил с динамиката си (за конете
)...
Просто не съм съгласен с твърдението, че хибридът е 'глух клон в еволюцията' - напротив... Засега единствената разумна алтернатива за извън града на забраняваните вече автомобили с ДВГ остават хибридите..
Не че не съм виждал електрички извън града, но непрактичното зареждане ги убива..

Просто не съм съгласен с твърдението, че хибридът е 'глух клон в еволюцията' - напротив... Засега единствената разумна алтернатива за извън града на забраняваните вече автомобили с ДВГ остават хибридите..
Не че не съм виждал електрички извън града, но непрактичното зареждане ги убива..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И нещо друго интересно.
Тези дни карах няколко различни електрички - Hyundai Ioniq 28kw, Citroen eC4 (с това дори врътнах 1500 км и ходих до Гърция), Nissan Leaf 40 и Kona 62kw. После както писах, карах и Ибизката сам (можех да си позволя да раздавам газ и да изпреварвам по-често) извънградско.
Достигам до извода, че в реалния живот каталожните данни за ускорения 0-100 са малко пунта мара и нямат много връзка с това колко бърз се усеща в реалния живот един автомобил. Или колко лесно може да изпревариш на двулентов път. Или колко бавно ще доускориш за да изпревариш на магистралата тир, когато си паднал вече до неговата скорост, а в лявата лента хвърчат нервни бързаци и няма как дълго да седиш там.
Може би защото в реалния живот почти никой не прави точно това - да ускори от 0 до над 100 с всичката газ. По-релевантни за живота и нормалното каране са предполагам доускоренията. Ама тях много рядко ги дават по каталожни данни.
Тези дни карах няколко различни електрички - Hyundai Ioniq 28kw, Citroen eC4 (с това дори врътнах 1500 км и ходих до Гърция), Nissan Leaf 40 и Kona 62kw. После както писах, карах и Ибизката сам (можех да си позволя да раздавам газ и да изпреварвам по-често) извънградско.
Достигам до извода, че в реалния живот каталожните данни за ускорения 0-100 са малко пунта мара и нямат много връзка с това колко бърз се усеща в реалния живот един автомобил. Или колко лесно може да изпревариш на двулентов път. Или колко бавно ще доускориш за да изпревариш на магистралата тир, когато си паднал вече до неговата скорост, а в лявата лента хвърчат нервни бързаци и няма как дълго да седиш там.
Може би защото в реалния живот почти никой не прави точно това - да ускори от 0 до над 100 с всичката газ. По-релевантни за живота и нормалното каране са предполагам доускоренията. Ама тях много рядко ги дават по каталожни данни.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
С тази цел има издания, които ги правят на истински коли, на пътя.nicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 10:32 Може би защото в реалния живот почти никой не прави точно това - да ускори от 0 до над 100 с всичката газ.
80-120 км/ч:
Ибиза 115 коньова - 7.3 сек
Корола 2.0 хибрид - 5.3 сек
80-180 км/ч:
Ибиза - 43.4 сек
Корола - 23.8 сек
Иначе явно си страдаш от синдрома на СВТ-то, че като няма превключване на скорости и усещането за колата е за мудност.

Последно промяна от BOz на 01 Ное 2021 10:58, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Точно за да си проверя това сам това в реална обстановка, взех Citroen eC4 от приятел и карах Русе - София - Катерини - Солун - София - Русе.slowtraveler написа: ↑01 Ное 2021 10:24 Не че не съм виждал електрички извън града, но непрактичното зареждане ги убива..
Зарядни станции се оказа, че има доста из страната (като за сегашната бройка от електрички в употреба). Зареждах около 20 пъти на всякакви платени и безплатни (Кауфланд) бързи станции.
От всичките зареждания, имах само 3 неуспеха:
- една неработеща станция на магистралата в Гърция (моя грешка на новобранец - не погледнах коментарите в plugshare апа)
- едно неуспешно зареждане заради блокирана станция от друга електричка, която изобщо не зареждаше, а само ползваше мястото за паркиране до входа на Кауфланд
- едно забавяне, заради кофти станция, която явно не позволяваше едновременно зареждане на двата й порта - CHAdeMO и CCS, а вече имаше Нисан включен като пристигнах.
Реално ако бях с кола с по-голяма батерия от Ситроена (под 200км реални извънградски), ако имах в гаража зарядна станция, за да стартирам зареден, а не преди старта да ходя да дозареждам, и ако имах опита да си следя станциите с приложение и да си планирам по-добре маршрутите, нещатата щяха да са още по-лесни.
Сега постигнах преходи с около час по-бавно от същите преходи с конвенционални МПС. Като финансов разход категорично над двойно по-евтино от зареждане на дизел/бензин (и то без да имам зареждане преди старта вкъщи на евтин ток нощна тарифа).
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Нямах предвид само усещането на Королата.
Тук включвам и ускоренията на електричките, които тествах сравнено с всякакви коли които съм имал преди.
Някак ми е странно мижаво eUP-че с 12+ секунди по каталог да го усещаш пъргаво, Ioniq или Ситроена с 9.7 да се усеща по-бърз от Королата, а Кона със 7.9 в сравнение със стария ми Леон ФР s 8.7 да е не е само като секунда разлика, а направо все едно жигула и ферари...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ами правилно се изрази - усещаш.
Но усещането и реалността на хронометъра и отдадената енергия на пътя понякога са различни неща.
Но усещането и реалността на хронометъра и отдадената енергия на пътя понякога са различни неща.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, не споря.
Обаче аз колите ги карам на пътя, усещам ги, изпреварвам с тях. На писта и на драг състезания не ходя, съответно ми е по-важно усещането, а не показания.
Отделно, когато качиш някой пътник и той накрая ти каже е*аси мудната и тромава кола, да му показваш каталожни данни или да му правиш ускорения с хронометър за доказателство няма смисъл...
И обратното съответно - жена ти да каже леле, колко е бърз тоя Айоник, не като Королата, а ти да знаеш, че на хартия е обратното...
ПС. И за да не бъда разбран погрешно - не си купувам колите да впечатлявам пътниците, дадох примерите заради непредубедените възприятия само. Реално и за водача според мен усещането за пъргавост и от там удоволствието от шофирането е много по-важно от това да се успокояваш, че на хартия колата ти е по-бърза...
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ами донякъде си прав.Но само донякъде.Аз например не искам да впечатлявам никой.Просто като си поръчах Корола избрах най-малкото зло.Колите не са това което бяха.Лъскави опаковки отвън и никакво съдържание.Преди да избера карах и Меган 4 и Октавия 4.Ами не ме впечатлиха.
1.Разхода и на двете градско беше 9/100.Реално след час каране.Не ме устройва.В момента давам по 50 лв на седмица за дизел с 4.7 разход.Това значи още 200 лв. на месец.
2.Шкода и Рено с турбо бензини.И при двата модела със спрян предишен двигател с турбо.Защо ли?
3.Държа на автоматик.DSG със сухи съединители няма да си го причиня.
Ами това много стесни търсенето.Въпреки,че и Шкода и Рено изглеждат много по-добре.Просто разума трябва да наделее над чувствата.
Имам рено и съм имал и Сеат.Ами не ми се виси повече по сервизите.
Мислех следващата кола да е електричка тъй като имам 2 гаража ама ще е явно по-следващата,като има достатъчно инфраструктура.
1.Разхода и на двете градско беше 9/100.Реално след час каране.Не ме устройва.В момента давам по 50 лв на седмица за дизел с 4.7 разход.Това значи още 200 лв. на месец.
2.Шкода и Рено с турбо бензини.И при двата модела със спрян предишен двигател с турбо.Защо ли?
3.Държа на автоматик.DSG със сухи съединители няма да си го причиня.
Ами това много стесни търсенето.Въпреки,че и Шкода и Рено изглеждат много по-добре.Просто разума трябва да наделее над чувствата.
Имам рено и съм имал и Сеат.Ами не ми се виси повече по сервизите.
Мислех следващата кола да е електричка тъй като имам 2 гаража ама ще е явно по-следващата,като има достатъчно инфраструктура.
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Като чета разхода на 2.0 Корола и почвам да се радвам, че взех 1.8 версията. 1000 км предимно градско в София, 4.9/100, а още се уча как се кара хибрид, а на около 500 км от тези 1000 км се усетих, че карам нон-стоп с пуснат климатик.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
nicktodorov, усещането за ускорение е адски субективно нещо и зависи от маса неща. Обезшуменост например. Ами, в Лексуса ми е толкова тихо, дори при кикдаун, че това, в комбинация с липсата на ритници от смяната на предавките в началото те заблуждава, че колата наистина не върви. Но, гледайки в километража ти става ясно с каква лекота си спринтира във всеки един диапазон, съобразено с конете му, разбира се. С хронометър не съм го засичал до сега, дават му 8,3 сек. до 100, в Ютюб има и видеа с по 7,6-7,7 сек.....на каквото и да се дължи това. С две суми - коментирана вече тема - субективните сравнения не са съвсем точни 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта