Страница 17 от 19
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 22 Авг 2024 15:27
от LEXUS
slowtraveler написа: ↑22 Авг 2024 15:17
При неидеално горене - резултатът е по-бавно ускорение независимо дали си с бензин Б71 или А100
Много искам да те кача в кола с регулируемо делко при предварение заводско 10 градуса и след това при 16 градуса да видиш как при леко чукване на газта колата подскача. При 15-16 градуса педала на газта става много по-чувствителен и отзивчив и колата тръгва по-рязко и по-бързо набира. А след това да го задам на закъснение 5 градуса да видиш как на първа даваш рязко газ,а колата се замисля и след това почва да ускорява по-лежерно без ряз.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 22 Авг 2024 17:39
от Hursa
► Виж съдържание
При едни и същи обороти, когато се увеличава натоварването - предварението намалява (при оптимално настроени алгоритми). С увеличаване на оборотите се увеличава. Но при високооборотните двигатели, над определени обороти увеличението на предварението се ограничава (защото не трябва да се увеличава над определени предели) - и тогава изгарянето завършва относително по-късно, от колкото се се счита, че е оптимално (това по-силно сваля кпд, но пък мощността е по-голяма поради по-високите обороти). В определени тесни граници с увеличаване на изпреварването мощността може да се увеличи - както при работа на 95 (ако двигателя е за по-нискоооктановия бензин), така и по-значимо изпреварване, ако такъв двигател работи с по-високооктанов бензин. Но това "компютъра" няма да го направи без да му се зададе с модификация на алгоритмите (поне до колкото разбирам), защото се влошава, като цяло работата на двигателя и при нормална настройка се счита за нежелателно.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 22 Авг 2024 20:37
от slowtraveler
LEXUS написа: ↑22 Авг 2024 15:27
Много искам да те кача в кола с регулируемо делко при предварение заводско 10 градуса и след това при 16 градуса да видиш как при леко чукване на газта колата подскача.
Няма нужда да ме качваш в такава кола - дълги години сам съм си регулирал делкото

Така си е - когато настроиш правилното предварение за даденият бензин - колата върви...
Само дето това предварение си го измервал при празен ход... Затова на тези делка има едно вакуумче (обикновено - на по-старите), което като спадне вакуума в колектора (отвориш дросела особено при ниски обороти) - премества пластината и намалява предварението... Сега това пак се прави но електронно...
Въпросът за горивото е в глобалната корекция... Пробвай при -20градуса и ще чуеш детонации, а колата няма да върви... Затова и коментирахме осигуряване на близко до идеалното изгаряне на горивото...
На мааалко по-новите делка имаше превключвател за октана на горивото - настройваш го за едното гориво да е идеално, но ако заредиш друг октан - щракваш превключвателя (механичен, или електрически) и предварението се променя на друга настройка - за да осигури идеалното изгаряне при другият октан

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 23 Авг 2024 00:14
от LEXUS
Да те питам щом разбираш

В сервиза ми регулираха предварението със стробоскоп на около 10 градуса заводска настройка, но мисля и съм почти сигурен,че не откача вакумчето,а аз четох в някакво ръководство, че предварението се регулира на 10 градуса при разкачен вакум, или греша?
Ето какво пише в уикипедия за Corolla 1.3 12 valve - Ignition timing (with vacuum advancer off): 10 degrees BTDC
Какво е значението при настройката на този вакум дали ще е разкачен, или не?
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 23 Авг 2024 08:29
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Чак пък да разбирам - никога не съм се занимавал професионално с това...
Но общо взето - спазват се инструкциите... На различните автомобили са различни...
На времето нямахме стробоскоп и процедурата бе два типа според автомобила... При единия - докарваш до ъгъла, на предварението при откачени свещи, и въртейки коляновия вал напред/назад (измерваш само в посока напред когато си обрал луфта на механиката/веригата/ремъка или зъбчатките към дистрибутора), и гледаш при какво положение на коляновия вал подава искрата на откачената свещ (може и лампа вместо бобината)..
При друг автомобил инструкцията си бе ясна - сваляш свещите, завиваш приспособление на тяхно място (втулка с микрометър), и докарваш буталото на определено разстояние преди ГМТ (по спомен - май 1.83мм, ама паметта може да изневерява и да не е точна стойността)
Тъй-като настройките се правят при спрял двигател - логично е че вакуумът не 'играе' в играта - той се е отпуснал...
Идеята за изключване на вакуума е, че ако не го изключиш - вакуумът вече ще е направил корекция на предварението за конкретното натоварване (с включен вакуум ще ти покаже по-голямо предварение при работещ на празен ход ДВГ).. А на теб ти трябва 'базова заводска настройка', спрямо която да си прави корекцията вакуумчето... С включен вакуум освен това стробоскопът много 'подскача' в широк диапазон - налягането в смукателният колектор е силно пулсиращо, което кара вакуумчето да 'вибрира' пластинката за предварението и видимият резултат от стробоскопа не стои на едно място, а е разхвърлян в голям диапазон, Поне така бе на автомобилите, които съм пробвал... Но не съм пробвал много де - стробоскопът бе лукс, предназначен 'за сервизите', а в двора си го правиш пак идеално, ама без такива технически приспособления

Когато баща ми взе стробоскоп аз вече бях отишъл да уча и ръцете ми не бяха чак толкова изцапани с масло
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 23 Авг 2024 16:25
от Hursa
► Виж съдържание
LEXUS написа: ↑23 Авг 2024 00:14
В сервиза ми регулираха предварението със стробоскоп на около 10 градуса заводска настройка, но мисля и съм почти сигурен,че не откача вакумчето,а аз четох в някакво ръководство, че предварението се регулира на 10 градуса при разкачен вакум, или греша?
Ако е действително така, както го описвате - в сервиза са настроили на късно запалване. Затова с промяна на настройката към по-ранно запалване, се е подобрявала работата на двигателя - коригирали сте грешната настройка.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 23 Авг 2024 16:57
от max-2
Настройвал съм карината преди години. И там има инструкция да се сложи мост на диагностичната букса между два от пиновете, което прави аванса статичен и готов за настройка. Беше 8, трябва д а е 10, направихме го 12 градуса, заради газта. Тъй-като е с газова плочка, още при преместването на аванса си поиска по-богата смес на празен ход. Дадох и колкото трябва на слух, разбира се. В резултат на това, двигателя работи по-добре, върви повече, също така и гори повече, около 12 газ.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 23 Авг 2024 17:47
от mapamop
► Виж съдържание
Хайде да спрем да настройваме делкото и карбуратора на Ярис 2020? Не че нещо ама 2 страници за делкото което тоя Ярис го няма
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 29 Авг 2024 14:01
от Rynarsa
А има ли софтуер към телефона който ползвате и навигацията как я пускате.. докато чакам моята евентуално Ноември да дойде, малко да се науча
П.С Малко ме яд, че не взех с 130 хибрида и по-голямата навигация и 17 джанта, но 2000 лв беше отгоре та то така щях да стигна до GT, а уж е бюджетна кола

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 29 Авг 2024 19:23
от Hursa
Сериозно - за под 2000 лв разлика (1900 лв всъщност), при цена около 50000 лв сте предпочели по-маломощната версия? При това допълнителната мощност е от ел частта на хибридната система, при същия двг - евентуално въпреки по-голямата мощност в повечето случаи разхода ще ви е същия, та дори при определени сценарии и по-нисък - при сравнение с по-маломощната. Та това са под 4% разлика в цената. И съжалявате за 17 инчовите джанти, а това пропускате:
- Индикатор за мъртвата зона … (дори само да тази екстра бих заплатил над 2000, но не се предлагаше за корола)
- Интелигентни предни и задни паркинг сензори с функция за автоматично спиране.
- … безключово отключване и стартиране
- Двузонов автоматичен климатик с функция за управление от дистанция през приложение …
- Спортни седалки
- Амбиентно осветление
- Автоматично сгъване на странични огледала
- 6 високоговорителя
Че има и още, но за тях аз поне не бих съжалявал.
Та всяка от първите екстри струва около 2000, а вие съжалявате за джанти. Как изглежда ли ви вълнува колата. Не ги ли купуваме тия автомобили за да ги шофираме. Горните екстри дават значителни удобства за шофиращия (и не само за него), та и безопасност. Особено за "градски" автомобил.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 29 Авг 2024 20:01
от WoLF
Щом го има като опция, има правото да не го вземе

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 29 Авг 2024 20:07
от Hursa
Разбира се. Но все пак като избираме е добре да си "направим сметката" - кое си заслужава, кое не. 17 инчови джанти са забелязани, а много по съществените предложения не. Разбирам, ако избираме нещо за около 10 хиляди, да тогава 2 хляди са относително много. Но в случая се взема нещо за 50 хиляди, щом можем да си го позволим - едва ли 2 хиляди са съществен проблем. Разбираемо е - и ако е избрана най-евтината версия за да се спести и защото няма по-евтина. Но да се вземе най-високото ниво на по-маломощната, а да се пренебрегне следващото ниво, като и хибридната система вече е по-мощна (при около 300 кс такава разлика в мощността не е голяма, но в случая е над 12% по мощна), със съществени допълнителни екстри, поради под 2000 лв разлика - не го разбирам, не и при тази цена, която искат за яриса.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 29 Авг 2024 22:47
от LEXUS
Hursa написа: ↑29 Авг 2024 19:23
- Амбиентно осветление
За това особено трябва да се ядосва, особено важна екстра,както и спортни седалки, предполагам по-твърди от стандартните. Все пак всеки човек има различен вкус и приоритети.
Примерно аз смятам,че ключово подобрение в дизайна са различните фарове с LED, които правят колата да изглежда много по-съвременно,естетично и скъпа, каквато тя е и с обикновения фар/скъпа/, който обаче й дава вид на по-стар и по-евтин модел, какъвто той по никой критерии не е. Въпреки че Ярис в тази генерация не се отличава с модерен дизайн, а точно обратното, но това не пречи на продажбите му, напротив.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 30 Авг 2024 09:05
от Hursa
LEXUS написа: ↑29 Авг 2024 22:47да изглежда
Рокля ли избирате

Автомобила не е нещо, което да окачим за да го гледаме или да го показваме (поне не би трябвало да бъде). Как изглежда е нещо третостепенно, но напоследък се набляга единствено на това. Важно е да е функционално, важно е и да е безопасно. Е добре е да носи и удоволствие от шофирането - поне за мен е важно, може би защото не е от "първа необходимост" (за мен).
"Спортни седалки", до колкото го разбирам - са седалки, които дават възможно най-добра опора (най-важно за шофьора), като дават най-добра свобода на реакция (пак - най-вече важно за шофьора). И съвсем не значи да са твърди, неудобни, а напротив - защото удобството и комфорта са по-важни за шофьора, от колкото за пътниците. Те са важен елемент и за безопасността, и тази им функционалност е по-важна за "спортните" автомобили.
(Е "амбиентното" осветление си е глезотия, но си е удобство - "създава" видимост в тъмното, какво има около теб в купето, да поставиш нещо, да вземеш нещо, без да се включва осветлението, което пречи на шофьора. Създава увереност - защото виждаме по-добре, какво правим, важно е за шофиращия - защото човека най-много разчита на зрението.)
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 30 Авг 2024 11:28
от slowtraveler
На времето единия автомобил бе със 'спортни седалки' - бе с по-издигнати странични опори на седалката и облегалката. Наистина ми бе по-удобна, но аз съм стандартна височина и маса...
Предполагам тези седалки биха били неудобни за някои извънгабаритни хора
