Страница 17 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2013 09:16
от Vesko
Za prius ne znam, ama v lexus RXh sa "zabravili" za "dobrite postjenie" pri prius. Edin edinstven put go vidiah da pokazva 6l/100, a saprugata mi s dizelov avensis redovno si postigashe tozi razhod. biggrin.gif

PP: I dokato pri dizeloviat avensis imashe razlika ot 3-4l/100 v zavisimost az ili tia upravliava avtomobila, to pri hibridniat RX dori az uspiavam da dokaram po-nisak razhod. tongue.gif biggrin.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2013 09:56
от Not_active_user_1
slowtraveler написа:...

Относно другите марки - не стоят на едно място дори и в хибридните технологии... Това съвсем не значи, че копират или следват Тойота. - Никой не е казал, че стоят и копират само, но поне за сега се вижда, кой вади най-добрите продукти в тази ниша. Все пак, толкова години изоставане от страна на другите няма как лесно да се заличи. Също така съм сигурен, че Тойота имат готови или в краен етап на разработка още по-добри и икономични автомобили, но чакат момента да ги пуснат. wink.gif
За всяка марка си има клиенти... - Абсолютно! :thumbsup:
Например никога няма да можете да накарате немец на високо управленческо ниво да си вземе Тойота (особено пък Приус) - под достойнството им е да карат такъв автомобил :whistle: - Това не знам какво отношение има към темата, но е вярно. Не на 100 %, но почти. Все пак не всички немци са тесногръди шовинисти, но повечето са. wink.gif
Имам клиент шеф на банка. Говорили сме си за автомобили. Служебния автопарк на банката му е Ягуар, няколко БМВ-та и няколко Мини-та. Все някоя от тях я е в сервиза, я друго нещо. Веднъж ми каза, че пак нещо е станало с едната кола и че се е убедил, че немските коли са големи боклуци и не са това, което са били преди време. Точно това му бяха думите. Останах доста учуден, че точно немец ще го каже. Отговорих му да си вземе нещо японско и проблеми няма да има. Той ми отговори, че би го направил, но какво щели да кажат клиентите. wacko.gif
Тогава се замислих, че е прав. Не може в шовинистко общество да си на висока позиция и да не си като другите. Не става...

Така, че нека се върнем към фактите и спокойното обсъждане drunk.gif - Фактите са това, което съм споделил. Всъщност забравих да спомена за джантите и гумите. Джантите са специално проектирани с аеродинамична форма и са олекотени, а гумите са енергоспестяващи. smile.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2013 10:03
от Not_active_user_1
Vesko написа:Za prius ne znam, ama v lexus RXh sa "zabravili" za "dobrite postjenie" pri prius. Edin edinstven put go vidiah da pokazva 6l/100, a saprugata mi s dizelov avensis redovno si postigashe tozi razhod. biggrin.gif

PP: I dokato pri dizeloviat avensis imashe razlika ot 3-4l/100 v zavisimost az ili tia upravliava avtomobila, to pri hibridniat RX dori az uspiavam da dokaram po-nisak razhod. tongue.gif biggrin.gif
Веско, има състезания за икономично каране, но ако имаше такива за НЕикономично, спокойно можеше да отидеш и съм сигурен, че щеше да имаш успех. Просто съм убеден! biggrin.gif
Този разход, дето си го видял 6/100 да не е бил моментен или си се спущал по някое нанадолнище и така си го получил? worthy.gif
Все си мисля, че при теб разходи с едноцифрени стойности са крайно нетипични и ако се получат такива, сигурно нещо с колата не е в ред. biggrin.gif tongue.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2013 10:36
от SFINKS
Веско си кара хибрида както би карал същият автомобил с бензинов или дизелов двигател .
Няма нищо учудващо че разхода му е такъв .
И Приуса има разход както всяка бензинка ако го кара човек като хората , в смисъл без да се влачи .
Хибридите са за хора с дебели нерви или малки да не казвам какво tooth.gif

След празниците ще докладвам дали е имало Приуси по магистралите tongue.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2013 10:50
от Not_active_user_1
Свинксе, яво те е :sex: някой с Приус и за това си запознат с размерите да не казвам и аз на какво! :laughing6:
Къде ги тез Приуси дето се влачат? Я снимай някой такъв, че аз до сега не съм виждал! В София от зелените таксита също нямам подобни впечатления. Хората си карат съвсем нормално. Виж, ако за теб е нормално да палиш гумите по светофарите, в града да се движиш със 100, а по магистралата с 200 е съвсем друга работа. wink.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2013 10:55
от SFINKS
Аз досега не съм срещал Приус който да не се влачи в града или да кара с повече от 120 на магистралата при ограничение 140 worthy.gif

Пълен ташак , ама нали трябва да се гони някаква икономия , а тя с нормално шофиране няма как да се получи .
Както казах Приуса е за бакшиши или за хора с малки чурки и малки сърца laugh.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 07:30
от Vesko
prius 3 написа:Този разход, дето си го видял 6/100 да не е бил моментен или си се спущал по някое нанадолнище и така си го получил? worthy.gif
Все си мисля, че при теб разходи с едноцифрени стойности са крайно нетипични и ако се получат такива, сигурно нещо с колата не е в ред. biggrin.gif tongue.gif
Sofia -> Petrich. A kolata iavno i ima neshto, zashtoto dori i az da karam burzo, to jena mi bi triabvalo da upravliava avtomobila po razlichen nachin. Pone pri dizelovata kola tova davashe okolo 25-30% po-nisak razod ot moia. A pri hiblida dvata razhoda sa mnogo shodni.

A i za da minimiziram vlianieto na zadkormilnoto ustroistvo posledniat put sled karaulkata si vkluchih KK na 145 i pochti prez cialoto vreme si karah taka do chirpan (bez tunela) i razhoda si beshe 11-12l/100.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 13:31
от Scott
Vesko написа:A kolata iavno i ima neshto...
Веско, най-вероятно не ти работи някое от:
- Ел. водна помпа, която работи само, когато трябва, а не се върти непрекъснато
- Високотехнологичен съд в който охлаждащата течност запазва температурата си в продължение на няколко дена. Така цялата система в продължение на дни може да бъде готова за „топъл“ старт и да няма нужда от голямо загряване, което не само способства за икономията на гориво, но и щади ДВГ.
- Адаптивна кормилна уредба с електрическо серво, което се включва, когато трябва
- Климатика е електрически и при използването му загубите също са много по-малки отколкото при стандартен


Или пък е паднало напрежението на:
- Енергийната мрежа в колата е направена така, че да има много ниски загуби и теглото е много ниско.
- Захранваща мрежа с високо напрежение, което да минимизира загубите от ел. енергия по пътя на енергийните потоци


А не е изключено да не са ти сложили толкова мотор-генератори като ... В Приус има 2 мотор-генератора. Всеки от тях може да работи, като електромотор или като генератор. Високотехнологични са и с голямо КПД.

И не на последно място ти нямаш ... Отлична аеродинамика. Една от най добрите за сериен автомобил. Коефициентът на въздушно съпротивление при Приус е 0.25

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 16:37
от Vesko
[quote="ScottИ не на последно място ти нямаш ... Отлична аеродинамика. Една от най добрите за сериен автомобил. Коефициентът на въздушно съпротивление при Приус е 0.25[/quote]

Poslednoto za RX-a si e viarno. A inache mam 3 elektrodvigatelia mojeshti da rabotiat kato motor i generator

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 20:50
от Uncle Dido
Преди два дни си направих експеримент да карам Карина-та като Приус - в градски условия. Успях да смъкна разхода на 7.9л. на 100.

На газ..

Мисля, че е време да пусна тема - "Икономична ли е Карина-та на газ?"

Ами няма да е удобно, все пак тук говорим за високотехнологични амтомобили, които струват....

Както и да е, всеки има глава на раменете си и както каза Зи-Зи Топ - Икономичността идва от съвкупност на цифри, а не от следствието им.

Весели празници! smile.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 20:55
от Hursa
Защо се нахвърлихте така на колегата приус? Според мен е прав – икономичността на приус се дължи на комплекс технологии целящи и взаимодействащи си за постигане по добра икономичност. Вярно, че някой пунктове които е споменал са до известна степен принудително въведени – ел. климатик и ел. серво за да има климатик и серво и когато двг е изключен. Но явно идеята се приема от все повече производители, особено за автомобили със старт стоп системи. Вярно и топлообмениците при определена експлоатация не биха дали плюсове.
slowtraveler написа: Просто вече има обикновени автомобили, непретендиращи за 'хибридност', но които имат степен на сгъстяване 14:1.
И които работят с цикъла на аткинсън при ниски натоварвания, и превключват на стандартен цикъл при нужда от максимална мощност (докарвайки по-голяма литрова мощност дори отколкото стандартен аналогичен ДВГ).
Прочетох каквото намерих за двигателите с директно впръскване. Не намерих за такива големи степени на свиване, не и за работещи с бензин 95. Да не би да имаме разминаване в термините? Под степен на свиване – може би не е технически правилно – имам предвид чисто физическото намаляване на свободния обем в цилиндъра, съотношението на обема който има когато буталото е в дмт и оставащия обем когато буталото е в гмт. Производителите май го пишат – степен на компресия, но това по скоро е нарастването на налягането в гмт, и съотношението на наляганията е по-голямо. Да не би това съотношение да имате в предвид? Тези двигатели вярно имат по висока „степен на свиване”, позволявало го най-вече това, че изпарението на бензина в цилиндъра сваляло с повече температурата на горивната смес, по сравнение с двигателя с предклапанно впръскване и от там вероятността за детонации. Но това е за пълна мощност и горивото се впръсква не в края на такта на компресия, а дори още при всмукване. Така, че степента на свиване не е чак толкова по голяма. Е по доброто дозиране също дава по голям запас до детонационно горене и позволява увеличаване на компресията.
А и такъв двигател като гледам няма чак толкова големо предимство по икономичност. И има недостатъци и като екологичност, не бих го споменал, но именно поради влошената екологичност има загуби на икономичност – недоизгоряло гориво и сажди – което пак си е недоизгоряло гориво. Но може би съм чел стари статии и проблемите вече им са решени на двигателите с директно впръскване.
slowtraveler написа: И още - при част от съвременните старт/стоп системи палененето не става с въртене на стартера, а с просто довършване на работния цикъл (спирайки двигателя в точното положение след ГМТ, при което е нужно само впръскване на гориво и подаване на искра за да заработи отново)...

За това незнам, а какво ще стане ако двигателя стои 30 сек на светофара? И налягането и температурата ще паднат значително и тогава впръсканото гориво ще гори на капки ли? Тъй като ще се запали преди да има време да се изпари.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 22:00
от slowtraveler
Двигателите които съм пробвал са 2.0 бензин и 2.2 дизел (и двата - със степен на сгъстяване 14:1 - много висока при бензинката, и много ниска при дизела!) :
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyActiv
http://www.autozine.org/technical_schoo ... ssion.html
А старт-стоп системата там работи по интересен от техническа гледна точка начин - контролира се алтернатора, и с негова помощ се спира коляновия вал в точното положение.
Налягането на впръскване е много високо и през многоточкови инжектори, като явно така успяват да стартират пак двигателя - стоя изгасен над 30 сек, и стартира без да разбереш как :thumbsup:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:01
от Hursa
Може да не съм разбрал съвсем правилно статиите, но мисля че подобряват значително работата на частични натоварвания за сметка на леко влошаване при работа на пълна мощност. При пълна мощност просто не достига високите налягания в края на компресията и затова няма детонации. А при чатични натоварвания просто нямаме такава компресия (компресия във вид на вдигане на налягането). Предполагам, че двигателя е много динамичен, но 15% снижение на разхода не впечатлява много, което е темата на спора. При най песимистични предположения, технологията използвана при двигателя на приус дава икономии до 30%.
ПС: най-песимистични е силно казано, но все пак икономичноста само на двигателя на приус е по голяма без тези доста скъпи технологии използвани специално в бензиновия двигател на мазда. Предполагам, че при съпоставима мощност този бензинов двигател е по скъп от съвременен дизел. Но тази цена няма отношение към темата.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:13
от slowtraveler
Не си разбрал правилно...
Мнението ми бе, че ДВГ на приуса съвсем не е 'най-съвършения', и приус печели като икономия най-вече от рекуперацията на енергията, а не заради ДВГ...
Разбира се чисто електрическото придвижване също не е за подценяване, но старт-стоп системата намалява разликите...
Затова и мисля, че основната икономия става от регенерацията на спирачната енергия...

P.S. Относно разлика в цените на 'усложнения' двигател - няма разлика в цената на приблизително еднакво оборудване със стария двигател и с новия такъв...

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Апр 2013 23:16
от Vesko
Mnogo dobar PRprosto ;)