Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Публикувай отговор
Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от iovkito » 20 Ное 2013 22:15

laugh.gif
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
vladika
Мнения: 31
Регистриран на: 18 Мар 2012 20:20
Местоположение: пазарджик

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от vladika » 20 Ное 2013 22:26

2.2 imat problem sys skorostite i osobenno s 6-ta,po-dobre 2kata.Masovo revat ot 2.2(kakto spomenah 6ta im e goliam problem i motora ne e tolkova spoluchliv kakto 2.0 kata),no i vsichko si e kysmet nali znaesh jena i kola se zimat na kysmet.

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от iovkito » 21 Ное 2013 07:52

На 2.0 и 2.2 не са ли еднакви кутиите?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

a7r8bg
Мнения: 20
Регистриран на: 18 Ное 2013 17:08
Местоположение: София

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от a7r8bg » 22 Ное 2013 17:23

Според мен 2.0 д4д е по-добрият вариант, но зависи от много неща. Потребностите който очакваш от тази колата и т.н.
Аурис 2009 - 2.0д4д

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 24 Ное 2013 02:34

Колеги все се канех да пусна нова тема за проблемите на 1AD и 2AD двигателите, но сега видях, че заглавието на тази е подходящо, а и... 85% е била силен офтопик.
Както е известно тези двг. се монтират от около 2005-6 до 2008-9 на Авенсис и различно на други модели.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_AD_engine
Те са малко по-мощни от 1CD аналозите им и имат някои различия (верига вместо ремък), но и съдейки по някои чужди форуми имат и някои кусури, т.е. малко по-зле са като надеждност. Освен сравнително ранни проблеми с дюзи се оказа, че някои горели ганитура на глава. За това Тойота (в UK) са направили удължена гаранция (касаеща само гарнитура) на колите с 1,2AD двг. до 7г или 112К км. Ако в тези граници докажеш повишен разход на масло+ силно замърсен EGR, загуба на антифриз или вече пробила гарнитура... директно сменят двигателя, напоследък май не изцяло, но подобно, заменят ги с основно ремонтиран двг. Щом сменят двг., не само гарнитурата, значи проблема е сериозен... (Мисля, че стандартната гаранция по принцип е била 2-3г , а от 2011 вече е 5г.)
Много догадки каква е причината за този дефект, но еднозначен отговор няма нито на какъв процент се случва (май повече на 2AD), нито защо.
Естествено Тойота крие истинската причина и без пазарлък се съгласява на смяна на двг. за да не си съсипва репутацията, но пък и не први recall на всички застрашени, кой разбрал, разбрал...
Най разпространената теория е, че материала за бутала и сегменти на някои е кофти, започва да гори масло, голям нагар по буталата, които започват да опират в главата, разместват/изкривяват я и белята готова. Аз не съм много убеден в това, не знам и точно устройството на горивната камера дали това е възможно, няма ли първо да изкриви клапани. В последните 15г почти всички марки коли имат модели (и диз. и бенз.) горещи масло, но не е проблем, освен честото доливане, имам предвид, че беля не става.
Няма яснота по въпроса дори дали е по-вероятно да стане беля от дълго каране с високи обороти/претоварване/прегряване или обратното постоянно каране с ниски..., но което и да е, не е редно производителя да определя стила на каране ако не го е написал в инструкцията за експлоатация, а и стила няма как да се докаже...
Аз специално вече надхвърлих 7г период и нататък е въпрос на късмет... Нямам проблем за сега, но следя маслото и антифриза.
И така, въпроса е в БГ известен ли е този проблем и има ли подобна удължена гаранция.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 24 Ное 2013 03:29

тия проблеми са многократно разисквани,проблемните немски сегменти,погрешна конструкция на гарнитурите,водни помпи,съединители,ск.кутии,егр-и и т.н.отдавна известни слабости при европейското производство на тези компоненти(полша и др).
всеки може да си направи изводи сам за себе си,но като че ли би било за предпочитане бензинови и хибридни варианти на марката.
като се замисля май изборът остава хонда бензин или тойота-лексус хибрид от гледна точка надеждност,и то пак с леки компромиси(ръжда).всички други са далеч назад.
така ги виждам нещата в момента...
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от biro » 24 Ное 2013 10:13

JapCar написа: Както е известно тези двг. се монтират от около 2005-6 до 2008-9 на Авенсис и различно на други модели.
Авенсис 2013 също са с 1AD и 2AD
За проблем с гарнитурата чувам за пръв път.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 24 Ное 2013 16:42

biro написа: Авенсис 2013 също са с 1AD и 2AD
Грешно съм го записал, посочените години са проблемните, след това са оправили проблема.
За проблем с гарнитурата чувам за пръв път.
И аз не съм го срещал из форума, за това и питах известна ли е в БГ такава удължена гаранция заради такъв проблем.
В английския форум всеки знае за проблема, мнозина са сменили двигателите...Вярно е , че Авенсиса е много разпространен в Англия, даже много частни таксита са такива. Вереоятно заради големия брой Авенсис , общия брой на проблема бие на очи. Изказваше се и мнение, че повечето са служебни или полицейски, което значи, че въпреки, че се сервизират редовно в оторизирани сервизи, вероятно се експлоатират зверски, което разбира се не оправдава конструкривната грешка...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 24 Ное 2013 20:13

не е само при авенсис,а и корола версо и рав4 със същия двигател са засегнати.на моя рав ми сменяха гарнитурата,нямаше още 50к.нищо нередно не съм забелязвал,но на едно сервизно обслужване се обадиха,че имало со в антифриза и трябва да се смени.и съм виждал други модели с разглобени двигатели,които им слагат гаранционно нов short blok.това е проблема с високия разход на масло.интересното е,че аз също имах много висок разход в началото,но като избягах от тяхното масло всичко си дойде на място.особено при мотора с дпф това прецаква филтъра и започват грешки без край,понеже изгорялото масло му разказва играта.
след всички тия изпълнения излизащи от най-модерния завод в полша,където се произвеждат всички дизелови мотори и ск. кутии на тойота и нямат нищо общо с япония има само един единствен извод-далеч от дизел за в бъдеще!звучи малко крайно,а и няма как да се реализира при тежки джипове или ако ще се теглят тежки ремаркета,но при чист лек автомобил за нормално ползване няма алтернатива.
най-важното правило при покупка да се търси фейслифт на който и да било модел,понеже там би трябвало по-фрапиращите дефекти да са отстранени!но за в бъдеще все по строгите екологични изисквания ще водят до все по-големи проблеми с дпф,помпи,дюзи си мисля аз.докато след не знам колко год. ще настигнем японците и дизела ще остане само за камионите,само дето те ще са с още много год. напред. cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 24 Ное 2013 20:58

jim_beam написа: най-важното правило при покупка да се търси фейслифт на който и да било модел,понеже там би трябвало по-фрапиращите дефекти да са отстранени!
Аз точно това правило спазвах, взех фейслифт Авенсиса, но се оказа, че точно те имат проблеми с дюзи и гарнитура. Преди фейслифта, CD моторите май нямат...и след 2009 на AD би трябвало да са отстранени...
Казваш " се обадиха,че имало со в антифриза " -какво ще рече това? А в маслото нямаше ли антифриз?
",но като избягах от тяхното масло всичко си дойде на място"- тойотското ли е тяхното? Аз само 1 път съм сменял маслото с някакво немарково от eBay 5W30 Full Synthetic и половин година гледам, че не мърда...
Ти много си се разочаровал от дизела, въпреки, че нямаш сериозни проблеми. biggrin.gif Както съм казвал, това е първият ми дизел, от любопитство и до сега съм разочарован наполовина, но ако ме сполетят бедите с инжектори/гарнитура ще съм напълно...(само да не се разлаят пак кучетата по спора дизел/бензин)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 24 Ное 2013 21:19

под со имах в предвид изгорели газове,просто е надувало в антифриза,нищо друго.правели такъв тест с някакъв химикал за диагностициране на проблем с гарнитурата.
под фейслифт разбирам не само модела,но и двигателите.тоя мотор 2ад явно им е трябвало известно време,докато го закърпят-към 3 год. до 2008-2009.така че е трябвало да изчакаш още,както и аз.
тяхното масло е тойотското,и си го гори яко,защото му е такава спецификацията.явно са искали да гори,точно както и мазда-форд дизелите тяхното.но там вече дпф е друг тип и трябва изгорелите газове да вдигнат темп. за регенерация,както и неизгоряла нафта,която се впръсква със закъснение.
в крайна сметка маслата с висок темп.коеф. и малки загуби от изпарение се оказаха идеални и разхода слезе на 0.5-1л за 15к.аз ползвам 5w40 на fuchs с mb229.3.и понеже нещо все ме кара да експериментирам взех още по-доброто fuchs gt1 5w30 c3,при следващата смяна ще има отзиви,живот и здраве. biggrin.gif
тая фирма прави ориг.масла за мерцедес,тия които се наливат на новите им коли,без грешка са!
излязохме от темата,сори! mellow.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 24 Ное 2013 21:35

jim_beam написа:под со имах в предвид изгорели газове,просто е надувало в антифриза,нищо друго.правели такъв тест с някакъв химикал за диагностициране на проблем с гарнитурата.
Е, значи при теб в сервизите са наясно с проблема, очакват го и за това правят тестове при сервизно обслужване, за да го хванат навреме. В БГ не се обаждат за такъв проблем, очевидно не са много AD двигателите.
Като смениха само гарнитурата вече няма ли проблем? Тук казват, че и главата се изкривява...въобще сменят целия двг.Не казаха ли с половин уста защо се налага това на 50К, каква е теорията на проблема ? Това къде се прави двг. е общо понятие...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 24 Ное 2013 21:58

имах късмета,че си намерих читав сервиз.майстора ми каза,че самата гарнитура е била конструктивно не наред и впоследствие я променят.след като ми сложиха новата пак не съм забелязвал нещо нередно,антифриза не мърда,чист е.за дефектна глава при тоя двигател не съм чувал,технологията на отливането им е мн. добра,може би най-добрата.предполагам,че ако се кара продължително време без да се забележи може би е възможно и такова изкривяване.но мисля,че ти бъркаш с един друг проблем-този с дефектните водни помпи,загуба на антифриз и прегряване.
производството на всички дизели както и прословутата 6 ст.кутия без изключение става в полша,това е факт!само като си отворя капака и се огледам,то е чудо-виетнам,унгария,полша.какво да се прави,пуста глобализация.то не се знае дори дали лексус е 100% японски. mad.gif

ps:на 2 год. и нещо ми е била колата,видях токо що,април 2009.значи тогава вече са знаели за този проблем и би трябвало поне след това произведените двигатели да са ок,при рав4 някъде тогава излиза фейслифта.как стоят нещата при авенсис не знам,но понеже всички 1 и 2ад идват от едно място мисля,че и там след 2009 всичко е ок.като остава въпроса със ск.кутия,дали са предприели мерки нямам представа.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от JapCar » 24 Ное 2013 22:58

jim_beam написа:.за дефектна глава при тоя двигател не съм чувал,технологията на отливането им е мн. добра,може би най-добрата.предполагам,че ако се кара продължително време без да се забележи може би е възможно и такова изкривяване.но мисля,че ти бъркаш с един друг проблем-този с дефектните водни помпи,загуба на антифриз и прегряване.
Не казвам, че главата е дефектна, а че се изкривява вследствие прегряване от загуба на антифриз заради гарнитура или както казваш помпа.
Интересно, за в. помпа не съм чувал, че също е срещан дефект, какво става с нея, няма достатъчен дебит ли...?

Офтопик:
В тази тема предни години се споменаваше колко бързо загряват дизели/бенз. коли. Когато я купих видях, че загрява бавно и мислех, че термостата е блокирал отворен, но знаещите казаха, че е нормално...
Днес при 2гр тръгнах и стрелката започна да мърда след 2.5км, а напълно загряла беше след 10км. (то зависи и от наклона на пътя де). Отоплението започва да духа топло по-рано, но някой споменаваше, че имало помощни ел. нагреватели...
Та, дизела за къси разстояния зиме май никак не е ОК.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Мнение от jim_beam » 24 Ное 2013 23:38

така си е,много бавно загрява и отделя мн. малко топлина.като ми се скъса ремъка,който реално е за всичко вкл. водна помпа успях да се прибера от 30-40км без проблем.единствено при продълж.баир започва да се качва темп. и на 2 пъти спирах и изчаквах по 15-20мин. да се охлади.но не съм чакал да иде в червеното.парното на макс. за всеки случай и така.
водни помпи имаше масово дефектни на нови коли,просто капят.затова е редно да се следи не само нивото на антифриза,ами понякога самата помпа отдолу за теч.моята вече 130к е ок,но имаше много случаи.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта