Страница 17 от 46
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 27 Фев 2014 13:07
от emok
Здравейте, колеги! Преди време зададох тук малко по-горе въпрос за преминаване от 10W40 към 5W30 на мотора ми 3zz - 1,6 VVТ-i. Накратко: Королката е на около 150 хил. не е шумна, дърпа чудесно, няма сив пушек и ауспуха й не е мазен. Предишният собственик я е карал първоначално с предписаното масло 5W30 (в ТМ), но в един момент е минал на BMV 10W40... Направих промивка с онзи продукт, който продават в ТМ. Сипах TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30 в 5 литрова туба... Не знам дали не е менте (купих го от магазинче близо до Хладилния завод, уж представители и т.н.) Колата стана още по-безшумна, макар че ПАК си похапваше масалце по малко... Минах около 4 хил. с това масло и макар, че още не беше паднало под долната отбелязка на пръчката снощи долях остатъка от тубата - което ще рече още 1,2 литра... Само да кажа, че напоследък шума лееко се беше увеличил (явно маслото не беше вече в същата кондиция както в началото...). Днес усетих осезаемо по-тих мотора, а също и дърпането!!! Та въпроса ми е - дали това масло все пак не е много читаво, за да започне да шуми повече само след 3,5 - 4 хиляди км, при положение, че е пълна синтетика и би трябвало да издържи и до 15 хил. Колкото до разхода... там съм изчел какво ли не във форума, но ако и това коментирате ще съм Ви благодарен...
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 27 Фев 2014 21:41
от kickata
emok написа:Здравейте, колеги! Преди време зададох тук малко по-горе въпрос за преминаване от 10W40 към 5W30 на мотора ми 3zz - 1,6 VVТ-i. Накратко: Королката е на около 150 хил. не е шумна, дърпа чудесно, няма сив пушек и ауспуха й не е мазен. Предишният собственик я е карал първоначално с предписаното масло 5W30 (в ТМ), но в един момент е минал на BMV 10W40... Направих промивка с онзи продукт, който продават в ТМ. Сипах TOTAL Quartz Ineo ECS 5W30 в 5 литрова туба... Не знам дали не е менте (купих го от магазинче близо до Хладилния завод, уж представители и т.н.) Колата стана още по-безшумна, макар че ПАК си похапваше масалце по малко... Минах около 4 хил. с това масло и макар, че още не беше паднало под долната отбелязка на пръчката снощи долях остатъка от тубата - което ще рече още 1,2 литра... Само да кажа, че напоследък шума лееко се беше увеличил (явно маслото не беше вече в същата кондиция както в началото...). Днес усетих осезаемо по-тих мотора, а също и дърпането!!! Та въпроса ми е - дали това масло все пак не е много читаво, за да започне да шуми повече само след 3,5 - 4 хиляди км, при положение, че е пълна синтетика и би трябвало да издържи и до 15 хил. Колкото до разхода... там съм изчел какво ли не във форума, но ако и това коментирате ще съм Ви благодарен...
Коя година ти е колата и сигурен ли си в километрите? На 150 хил. не е нормално да харчи толкова масло, освен ако не е от тези с дефектните сегменти!
Моята е на 170 хил. и си я карам с 5W40, сменям на 15 хил. без да доливам.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 27 Фев 2014 23:40
от emok
Колата се води и е регистрирана през 2005 г., така пише и на картончето с данните, което е дадено на първия собственик. Но там пише и че реално е произведена на 2.7.2004... Японска сглобка е и доста от надписите на същото картонче са с йероглифи и не съм сигурен дали мотора не е от по-рано, но едва ли. Тук във форума и къде ли не има доста противоречиви сведения до кога са слагали въпросните бутала и сегменти... Купих колата от първия й собственик, а той от ТМ. Много е запазена като каросерия, салон и техника и съм доволен от нея. След фейслифта е с фаровете с овал отдолу. Мисля, че километрите й са реални. Проверих в ТМ какво й е правено и какво й е сменяно - нищо притеснително... Аз също се стреснах от този разход на масло, но засега е приемлив за мен и не мисля да си правя експерменти с отваряне... Колата определено си върви чудесно

Ще направя опит по-скоро да нацеля някое истинско масло, защото според мен не може качествено масло да си губи качествата след 3-4 хиляди!
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 27 Фев 2014 23:45
от nowyaris
Масло TOTAL QUARC INEO ESC 5W30. според мен не е за този мотор.Вече

.А5/В5 да се слага след като е юркана с Кастрол 10/40 май е като на дърта баба фон дьо тен да и слагаш.Това масло го препоръчват само за новите дизели на Пежо/Ситроен и в същото време за новите дизели на Тойота - всички с изискване за масло С2.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 27 Фев 2014 23:46
от jim_beam
сигурно си нацелил менте,сложи читаво масло за проба.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 00:33
от nowyaris
не е менте,просто това масло,което е сложил колегата вече не е за този двигател,който колегата вече има в автомобила си.На негово място бих сложил Мотул 5/40 - хикс цесс.Или 6100+ 10/40.Тогава ще си покаже....
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 09:00
от slowtraveler
Точно си е за този двигател. Просто ДВГ има нужда от лек ремонт...
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 09:09
от scorpion
Или пък може би да се върне колегата на прилично 10/40 масло

Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 10:14
от slowtraveler
Имам предвид, че ДВГ независимо от възрастта си и пробега е конструиран за даден вискозитет масло (маслени магистрали, пръскалки, дренажи и т.н. и т.н.)...
Трупането на километри не променят тези параметри.
А горенето на масло не е заради променени параметри на маслото, а заради износване на двигателя. Дали гумички, или сегменти - там вече трябва да се види причината.
Ако си спомняте на времето до 100х.км често се правеше основен ремонт на двигателя, с ремонтни размери бутала, сегменти и т.н...
Сега позабравихме ремонтите с подобряване на технологиите, и очакваме започването на осезателно горене на масло да бъде от марката масло, а не от износването на триещите се части

Е няма такъв филм

Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:09
от nowyaris
slowtraveler написа:Точно си е за този двигател. Просто ДВГ има нужда от лек ремонт...
Вече не е,защото двигателя има нужда от лек ремонт biggrin.gif .Който не може да бъде избегнат,но може да бъде отдалечен във времето с подходящо масло.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:14
от emok
Ясно е, че има износване в двигателя (тук не споря). Възможно е да е и от онази сбърканата партида, макар че в ТМ ми казаха, че на сглобените в Япония не е имало проблем, а и все пак е от по-новите. Горенето на масло не е приятно, но според мен и маслото не е точното! В сайта на Тотал препоръчват Quartz Ineo MC3 5W30, което си е С3 и SM/CF по АPI (точно както ми пише в книжката). Обаче това го видях по-късно след като се бях доверил на продавача (моя грешка...). Явно човек трябва да си проверява всичко. Писнало ми е някой с по-ниска техническа грамотност да ти отваря каталог и да те подвежда като ти продава примерно други свещи или каквото и да било...
Но малко се отплеснах - та, дори да има изхабяване, гумички, горене на масло и т.н.... според мен не бива да има такава осезаема разлика в шум и вървеж само след изминаване на 3 хил. с едно качествено масло пълна синтетика.
Вариантите с минаване на "по-гъсто" масло изобщо не ми стоят на дневен ред

Не знам дали правилно разсъждавам, но според мен пътят е следния - нацелване на истинското масло за този мотор, следене на разхода и ако той стане неприемливо голям, а и колата сама си покаже, тогава ще я разтурям ;(
Но това в краен случай, защото върви и си мърка пущината :Р
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:17
от emok
Nowyaris, какво имаш предвид, колега?!
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:23
от slowtraveler
Колега, Авенсиса ми с 3ZZ-FE ако не се лъжа го карах с Кастрол ТХТ 5W30...
Не пипаше маслото (след ремонта де

)
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:29
от kickata
emok написа:Ясно е, че има износване в двигателя (тук не споря). Възможно е да е и от онази сбърканата партида, макар че в ТМ ми казаха, че на сглобените в Япония не е имало проблем, а и все пак е от по-новите. Горенето на масло не е приятно, но според мен и маслото не е точното! В сайта на Тотал препоръчват Quartz Ineo MC3 5W30, което си е С3 и SM/CF по АPI (точно както ми пише в книжката). Обаче това го видях по-късно след като се бях доверил на продавача (моя грешка...). Явно човек трябва да си проверява всичко. Писнало ми е някой с по-ниска техническа грамотност да ти отваря каталог и да те подвежда като ти продава примерно други свещи или каквото и да било...
Но малко се отплеснах - та, дори да има изхабяване, гумички, горене на масло и т.н.... според мен не бива да има такава осезаема разлика в шум и вървеж само след изминаване на 3 хил. с едно качествено масло пълна синтетика.
Вариантите с минаване на "по-гъсто" масло изобщо не ми стоят на дневен ред

Не знам дали правилно разсъждавам, но според мен пътят е следния - нацелване на истинското масло за този мотор, следене на разхода и ако той стане неприемливо голям, а и колата сама си покаже, тогава ще я разтурям ;(
Но това в краен случай, защото върви и си мърка пущината :Р
Ама за какво си се хванал за това 5W30? По-скъпо е и реално няма смисъл да се набутваш с него. Сложи някое истинско 5W40 и ако разхода е същия, тогава вече знаеш отогвора. Преди да я разтураш, може да пробваш и с 10W40, въпреки че казват че не е много препоръчително заради VVT-i.
Re: Отново за VVTi и маслото
Публикувано на: 28 Фев 2014 14:32
от emok
Този Кастрол е пълна синтетика, нали?! Остава да ме насочиш и откъде може да се намери истински кастрол... За София говорим...