Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Окт 2021 21:38
от ufer
Колегата със скъсания болт не се обажда, но в ника му пише Корола, може би е болт. А иначе "майсторлъкът" зависи от мощния пневматичен гайковерт. И някои завиват и развиват с 2000 Nm болтовете (гайките) на леки коли. А най-боли, когато това го причини приятел...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Окт 2021 21:39
от iovkito
Да, свалят се. На мен ми бяха завили едната гайка накриво и след това шпилката се скъса. Разбрах го, когато слагах зимните гуми. За смяната на шпилката се наложи да махам диска.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Окт 2021 21:41
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
На РАВ-ката и на доста други автомобили - да, сравнително лесно... Избиват се 'навътре', след което се поставя новият и се набива обратно...
Нямам спомен дали имаше обаче лесен достъп докато главината е на щатното място или трябваше да се освободи малко достъп.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Окт 2021 21:46
от iovkito
Главината се завърта до точно определено място, през което може да излезе шпилката, когато се избие.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Окт 2021 21:47
от Hursa
Королата, сегашния модел нали е с гайки? Т. е. с такива шпилки.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Окт 2021 21:47
от ufer
Имам комшия с Нисан Терано с изпортени резби на 2 шпилки, а при него трябва да се сваля май и спирачния апарат, и главината...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 05:27
от V.Vasilev
Скъсването стана при завиване с кръстачка и по точно при притягане на всички колела след изминати няколко километра. Предните 2 смени ги притягах също с половин оборот след няколко километра. С шайбите на гайките имам чувството че не се стягат добре. И Королта е с болтове и гайки. Болтове с плоски глави и шлици влизащи в главината. Шпилката няма глава и е с нарязана резба от край до край. Болт и гайка от ТМ запад 15 лева и 20 лв. труд на 1 пичове и за 20 минути беше готово. За поставяне на новия болт се сваля главината, стария излиза без разглобяване защото е по къс.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 09:21
от BOz
V.Vasilev написа: ↑22 Окт 2021 05:27
Скъсването стана при завиване с кръстачка и по точно при притягане на всички колела след изминати няколко километра.
Значи е дефект. Няма как с кръстачката да скъсаш този болт ако всичко си е наред.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 10:36
от centil
Hursa написа: ↑21 Окт 2021 21:30
Свалят ли се? Могат ли да се заменят.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 10:49
от ufer
И аз ги нарекох шпилки, защото забравих как се казват по нашенски... Май трябва да ги наричаме шлицови болтове! Допълнителното натягане е добре да се прави след монтаж, но човек трябва да си знае силата. Хубаво е, че вече има достатъчно динамометрични ключове, при това не много скъпи. Дори и да не са много точни, все пак дават известна представа или най-малкото позволяват всички болтове или гайки да бъдат натягани равномерно...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 18:12
от Hursa
Коларски болтове
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 18:23
от ufer
Коларските болтове са с квадрат пред заоблената глава, а нашите са с шлици. Освен това са едни от най-здравите по принцип, защото иначе ще си гледаме колелата пред колата...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 18:32
от Hursa
По спецификация, май си ги водят шпилки.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 18:58
от memorex
Hursa ,не им се връзвай.
Който се съмнява да потърси в интернет "wheel stud"
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 22 Окт 2021 18:59
от ufer
По-големият проблем е, че съвременните конституции около главините са много тесни за работа. Иначе не се сменят много трудно, освен ако не са "заварени" от ръждата...