Икономичен автомобил ли е Prius?
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22 Авг 2020 16:12
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Приус 30 - 2009
Икономичен автомобил ли е Prius?
След дълго пътуване до Белград (750 км в едната посока, почти целият път на автобаните) стана 4,3
- Прикачени файлове
-
- IMG_20200722_123233.jpg (463.22 KiB) Преглеждано 4653 пъти
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
За първите 10 дни от този резервоар, постигам нов рекорд за икономичност:

Ако не започнаха да се връщат отпускарите в града, то имах реален шанс да постигна градски разход около 4.0/100 с Приуса.
Това е с около литър под заводската характеристика на автомобила. Чакам някой ден да пробвам П4 и да видя там до колко ще успея да го смъкна. Ако някой иска да ми даде за седмица за тест, нека пише.
Ако не започнаха да се връщат отпускарите в града, то имах реален шанс да постигна градски разход около 4.0/100 с Приуса.

Това е с около литър под заводската характеристика на автомобила. Чакам някой ден да пробвам П4 и да видя там до колко ще успея да го смъкна. Ако някой иска да ми даде за седмица за тест, нека пише.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22 Авг 2020 16:12
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Приус 30 - 2009
Икономичен автомобил ли е Prius?
370 км не са достатъчни за обективна оценка. Когато сте изминали 2-3 хиляди километра, тогава можете да говорите за разхода на гориво.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Да, ако си карам автомобила под формата на такси, тогава бих могъл да измина 2-3к за има-няма 2-3 седмици, за да дам обективна оценка. Ама тогава сигурно щеше и да е по-нисък, защото няма да имам толкова ненужни подгрявания на ДВГ-то.

Явно думата "септември" рязко увеличи трафика. И в съвкупност с "палаткаджиите" по възловите кръстовища, трафика вече е тук. Не ми се мисли след 15-ти септември ако не ги разкарат какво ще стане.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 15 Сеп 2020 07:22
- Местоположение: Залцбург
Икономичен автомобил ли е Prius?
Привет на всички,
следя форума от три години с огромен интерес и най-накрая и аз мога с нещо да допринеса за развитието му.
Поради непредвидени обстоятелства успях да се сдобия с безплатен тест драйв на корола 1.8 хибрид хечбек от 07.09 до 17.09.. До този момент съм изминал над 650 км, при които 25% градско , 45% извънградско със скорост до 90 км/ч и 30% магистрала с ограничение до 100км/ч. Королата разполага с гуми с размери 225х40хR18. Постигнатият от мен разход в нормален режим и при нормален стил на шофиране е 3.8/100.... Това е за целия преход...
При изминаване само на пътя до работа и обратно, 10% градско, 40% магистрала и 50% извънградско, общо 75 км, разходът е 3.6/100, за сравнение, макар и офтопик, с моят автомобил Алфа Ромео Жулиета 1.4 турбо бензин, 120 к. с.- при сходни метеорологични обстоятелства 5.5/100, а с електричките, hyundai ioniq 2020 38.5 квч и kia niro 64 квч, съответно - 10.4 квч и 12.6 квч на 100 км. Постарал съм се да шофирам максимално идентично, за да бъде сравнението максимално достоверно...
На 17.09. се очаква да получа, закупеният от мен, аурис хибрид от 2017 година и с течение на времето, ще мога да направя, що годе качествено сравнение между королата и ауриса за всички, които се интересуват.
Поздрави!
следя форума от три години с огромен интерес и най-накрая и аз мога с нещо да допринеса за развитието му.

Поради непредвидени обстоятелства успях да се сдобия с безплатен тест драйв на корола 1.8 хибрид хечбек от 07.09 до 17.09.. До този момент съм изминал над 650 км, при които 25% градско , 45% извънградско със скорост до 90 км/ч и 30% магистрала с ограничение до 100км/ч. Королата разполага с гуми с размери 225х40хR18. Постигнатият от мен разход в нормален режим и при нормален стил на шофиране е 3.8/100.... Това е за целия преход...
При изминаване само на пътя до работа и обратно, 10% градско, 40% магистрала и 50% извънградско, общо 75 км, разходът е 3.6/100, за сравнение, макар и офтопик, с моят автомобил Алфа Ромео Жулиета 1.4 турбо бензин, 120 к. с.- при сходни метеорологични обстоятелства 5.5/100, а с електричките, hyundai ioniq 2020 38.5 квч и kia niro 64 квч, съответно - 10.4 квч и 12.6 квч на 100 км. Постарал съм се да шофирам максимално идентично, за да бъде сравнението максимално достоверно...
На 17.09. се очаква да получа, закупеният от мен, аурис хибрид от 2017 година и с течение на времето, ще мога да направя, що годе качествено сравнение между королата и ауриса за всички, които се интересуват.

Поздрави!
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 15 Сеп 2020 07:22
- Местоположение: Залцбург
Икономичен автомобил ли е Prius?
В допълнение....Stoyanov_T написа: ↑15 Сеп 2020 09:41 Привет на всички,
следя форума от три години с огромен интерес и най-накрая и аз мога с нещо да допринеса за развитието му.
Поради непредвидени обстоятелства успях да се сдобия с безплатен тест драйв на корола 1.8 хибрид хечбек от 07.09 до 17.09.. До този момент съм изминал над 650 км, при които 25% градско , 45% извънградско със скорост до 90 км/ч и 30% магистрала с ограничение до 100км/ч. Королата разполага с гуми с размери 225х40хR18. Постигнатият от мен разход в нормален режим и при нормален стил на шофиране е 3.8/100.... Това е за целия преход...
При изминаване само на пътя до работа и обратно, 10% градско, 40% магистрала и 50% извънградско, общо 75 км, разходът е 3.6/100, за сравнение, макар и офтопик, с моят автомобил Алфа Ромео Жулиета 1.4 турбо бензин, 120 к. с.- при сходни метеорологични обстоятелства 5.5/100, а с електричките, hyundai ioniq 2020 38.5 квч и kia niro 64 квч, съответно - 10.4 квч и 12.6 квч на 100 км. Постарал съм се да шофирам максимално идентично, за да бъде сравнението максимално достоверно...
На 17.09. се очаква да получа, закупеният от мен, аурис хибрид от 2017 година и с течение на времето, ще мога да направя, що годе качествено сравнение между королата и ауриса за всички, които се интересуват.
Поздрави!
Тестът на королата завърши с резултат - 3.8/100 за 782 км, данните са по БК, не съм засичал по колонка, защото не съм я връщал с пълен резервоар (а и не съм я получил с такъв).
За сега с ауриса за около 170 км средният разход е 3.9/100, при 35% градско, 25% магистрала до 100-110 км/ч и 40% извънградско до 90км/ч.
За постигане на най-добър разход в града съм използвал следния метод:
Преценявам преди ускорение отсечката която ще измина преди да се наложи да спра и ако тя е относително по-дълга ускорявам чрез леко навлизане в режим Power и след това "се нося оо инерция" с леко закъснително движение, от типа на 2км/ч забавяне в минута, само в EV режим. Преди задръстване, ако предварително съм имал информация от gmaps или съм предположил за такова, се старая да се "подготвя" за него чрез максимално старания да
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 15 Сеп 2020 07:22
- Местоположение: Залцбург
Икономичен автомобил ли е Prius?
.... Дебели палци + смартфон =
..
... обратно по темата... чрез максимално старание да заредя батерията.
По мои наблюдения королата няма кой знае какво преимущество откъм разход в града, но при скорости от над 80км/ч нещата не стоят така.

... обратно по темата... чрез максимално старание да заредя батерията.
По мои наблюдения королата няма кой знае какво преимущество откъм разход в града, но при скорости от над 80км/ч нещата не стоят така.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Пак зареден резервоар, задръстванията се върнаха и започнах да катеря разхода отново.
Този път се върна пак на 4.23/100.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
В петък сутрин получихме новия Yaris Hybrid (XP21, 2020) за пробно шофиране. След като жена ми го тества по нейния маршрут към работа и по магистрала със скорости до 160км/ч, то дойде и моя ред да го сравня с Honda Civic 1.6 i-DTEC по моя обичаен маршрут.
Точно в 18:20 тръгнах от гаража с топъл двигател (52°C съгласно OBD данни). За късмет имаше все още достатъчно трафик по пътищата и успях да симулирам нормално шофиране (АСС настроен на 100км/ч) и няколко изпреварвания с доускорение от 70км/ч до около 120км/ч. Може би трафика е бил една идея повече от нормалния, но в крайна сметка бордовия компютър показа следния резултат за точно един час шофиране: На паркинга спрях направих горната снимка, загасих автомобила, нулирах разхода на гориво и в 19:21 тръгнах в обратна посока. Този път реших да видя какъв разход ще постигна при шофиране с макс. 80км/ч. С двигател достигнал работна температура (82°C съгласно OBD данни) потеглих, като за мой късмет всички светофари вече бяха изключени и нямаше абсолютно никакъв трафик по първокласните пътища. Настроих АСС на 80км/ч и започнах да наблюдавам как работи HSD 4. При тази скорост Yaris-a успяваше да се движи около 1,8-1,9км със загасен двигател (ел. режим) и след това около 3,8-3,9км с работещи 3 цилиндъра и зареждащи батерията. Праволинейното пътуване в обратна посока с намаляване на скоростта само при преминаване през няколкото населени места и двете Т-образни кръстовища отне 1:03 часа, само 3мин повече от времето на отиване. И така в 20:24 паркирах на същото място от където бях тръгнал преди точно 2:24 часа със следния разход само за пътуването назад: На големия централен монитор се показаха моите последни два резултата - 3,7 и 3,2: Днес, в понеделник, реших да се опитам да повторя с един дизелов автомобил направеното в петък. Опитах на отиване да симулирам същия начин на шофиране, а именно - темпомат настроен на 100км/ч и няколко изпреварвания с доускорение от 70км/ч до около 120км/ч. Може би тази сутрин трафика беше една идея по рехав, защото повече време съм успял да се движа със 100км/ч, но пък времето на пътуване беше приблизително същото - 00:59 часа, като този път тръгнах със студен двигател. За съжаление не успях да направя снимка като пристигнах (телефона беше останал с празна батерия), но бордовия компютър на дизеловия Сивик показа 3,5л.
На връщане реших да направя същото както в петък вечер и настроих темпомата на 80км/ч. При работещи светофари, наличие на велосипедисти в населените места и няколко камиона, каращи с под 80км/ч, които трябваше да изпреваря, след 1:02 часа пристигнах със следния разход: Показаните 1:03часа на пътуване се различават от написаните 1:02часа, поради технологичното време за намиране на телефона, включване на камерата и направата на снимката, т.е. от 1:02 прескочи на 1:03 след като бях вече паркирал.
Една интересна разлика ми прави впечатление - според Yaris-a с гуми 195/55R16 изминатото разстояние е 68,6км, а според Honda-та с гуми 225/45R17 то e 70,5км. Според Google Maps разстоянието е 69,1км.
Точно в 18:20 тръгнах от гаража с топъл двигател (52°C съгласно OBD данни). За късмет имаше все още достатъчно трафик по пътищата и успях да симулирам нормално шофиране (АСС настроен на 100км/ч) и няколко изпреварвания с доускорение от 70км/ч до около 120км/ч. Може би трафика е бил една идея повече от нормалния, но в крайна сметка бордовия компютър показа следния резултат за точно един час шофиране: На паркинга спрях направих горната снимка, загасих автомобила, нулирах разхода на гориво и в 19:21 тръгнах в обратна посока. Този път реших да видя какъв разход ще постигна при шофиране с макс. 80км/ч. С двигател достигнал работна температура (82°C съгласно OBD данни) потеглих, като за мой късмет всички светофари вече бяха изключени и нямаше абсолютно никакъв трафик по първокласните пътища. Настроих АСС на 80км/ч и започнах да наблюдавам как работи HSD 4. При тази скорост Yaris-a успяваше да се движи около 1,8-1,9км със загасен двигател (ел. режим) и след това около 3,8-3,9км с работещи 3 цилиндъра и зареждащи батерията. Праволинейното пътуване в обратна посока с намаляване на скоростта само при преминаване през няколкото населени места и двете Т-образни кръстовища отне 1:03 часа, само 3мин повече от времето на отиване. И така в 20:24 паркирах на същото място от където бях тръгнал преди точно 2:24 часа със следния разход само за пътуването назад: На големия централен монитор се показаха моите последни два резултата - 3,7 и 3,2: Днес, в понеделник, реших да се опитам да повторя с един дизелов автомобил направеното в петък. Опитах на отиване да симулирам същия начин на шофиране, а именно - темпомат настроен на 100км/ч и няколко изпреварвания с доускорение от 70км/ч до около 120км/ч. Може би тази сутрин трафика беше една идея по рехав, защото повече време съм успял да се движа със 100км/ч, но пък времето на пътуване беше приблизително същото - 00:59 часа, като този път тръгнах със студен двигател. За съжаление не успях да направя снимка като пристигнах (телефона беше останал с празна батерия), но бордовия компютър на дизеловия Сивик показа 3,5л.
На връщане реших да направя същото както в петък вечер и настроих темпомата на 80км/ч. При работещи светофари, наличие на велосипедисти в населените места и няколко камиона, каращи с под 80км/ч, които трябваше да изпреваря, след 1:02 часа пристигнах със следния разход: Показаните 1:03часа на пътуване се различават от написаните 1:02часа, поради технологичното време за намиране на телефона, включване на камерата и направата на снимката, т.е. от 1:02 прескочи на 1:03 след като бях вече паркирал.
Една интересна разлика ми прави впечатление - според Yaris-a с гуми 195/55R16 изминатото разстояние е 68,6км, а според Honda-та с гуми 225/45R17 то e 70,5км. Според Google Maps разстоянието е 69,1км.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Едно нещо не разбирам. Как може на автомобил, който се очаква да харчи по 5 на 100, да му изобразяващ графичния разход върху скала от 30/100. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Икономичен автомобил ли е Prius?
Законите на физиката се оказа че могат да се манипулират, особено от евро бюрократи.
Останах впечатлен от новия хибрид на мерцедес, вече с ЕВРО 6 категория, икономичен и супер екологичен.
2300кг с 3.0л бензинов мотор с 272кс , сега и добавен електромотор 22кс - новия супер автомобил достига 294кс.
Майната и на физиката, в Германия в центровете на много градове се допускат само евро 6 автомобили, което принуждава собствениците на стари (2-3г) возила да ги сменят с нови. Градовете става все по зелени, фабриките работят, парите се въртят, всички са щастливи.
Определено, щом е хибрид - значи е икономичен, дори само икономията от данъци и зелени винетки да е
Сега с Шел В-палър 95 ( много смъква разхода ) Нощно София-Созопол и обратно с каране под 100 разхода ми е 6.4. та с моята маса и аеродинамика - що приуса да не е с този разход.
Въпроса е какво значи икономичен автомобил
Останах впечатлен от новия хибрид на мерцедес, вече с ЕВРО 6 категория, икономичен и супер екологичен.
2300кг с 3.0л бензинов мотор с 272кс , сега и добавен електромотор 22кс - новия супер автомобил достига 294кс.
Майната и на физиката, в Германия в центровете на много градове се допускат само евро 6 автомобили, което принуждава собствениците на стари (2-3г) возила да ги сменят с нови. Градовете става все по зелени, фабриките работят, парите се въртят, всички са щастливи.
Определено, щом е хибрид - значи е икономичен, дори само икономията от данъци и зелени винетки да е
Пролетта по най тежката карантина ,с Равката разхода софийско градско падна под 7BOz написа: ↑31 Авг 2020 14:04 За първите 10 дни от този резервоар, постигам нов рекорд за икономичност:
Ако не започнаха да се връщат отпускарите в града, то имах реален шанс да постигна градски разход около 4.0/100 с Приуса.
Това е с около литър под заводската характеристика на автомобила. Чакам някой ден да пробвам П4 и да видя там до колко ще успея да го смъкна. Ако някой иска да ми даде за седмица за тест, нека пише.![]()

Сега с Шел В-палър 95 ( много смъква разхода ) Нощно София-Созопол и обратно с каране под 100 разхода ми е 6.4. та с моята маса и аеродинамика - що приуса да не е с този разход.
Въпроса е какво значи икономичен автомобил
Последно промяна от optimo на 22 Сеп 2020 18:14, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Ако са коректни показанията на бордкомпютрите - много добър разход на новия ярис и страхотен за сивика (особено при положение, че е по-висок клас - дизела си е дизел).
Няма ли да пробвате хибридния "джаз" - според спецификацията на системата изглежда любопитно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
В Германия има актуално само част от една улица със забрана за дизелови автомобили с евро класа различна от 6. И това е Max-Brauer-Allee в Хамбург.

Във всички останали градове може спокойно да се кара с EU5.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта