Страница 151 от 160
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 10 Ное 2019 09:53
от dracunculus
WoLF написа: ↑10 Ное 2019 07:53
Турбо-малолитражките са добри, когато не ти се налага да ползваш турбото много и натиснеш ли ги често горят повече от еквивалентни по мощност атмосферни двигатели
Потвърждавам! От пряко сравнение между Королата ми 1,6 атмосферен и Аурис 1,2 Т- двигател (сходни като тегло и параметри)
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 10 Ное 2019 20:39
от bigchicken
Чисто нов хибрид 1,8, тръгнахме към Троян, ама като да качим Беклемето. Отказахме се, едното дете започна да повръща, а и планината се скри в черни облаци, та от Карлово забихме към Пловдив, после по магистралата до Софето. До Пловдив, до кв. Тракия и обратно до магистралата-4,3 /100. До тунелите качи на 5,2, до гаража общо за цялото разстояние закова на 5. На нормалното извъградско се кара със 110-120, като няма по-бавни отпред. На магистралата КК на 130 с постоянно ръчкане до 140-150 при изпреварване. Хванахме натоварен трафик, което си има значение по нашите “магистрали”. Всичко това по километраж.
Направи ми впечатление, че КК в адаптивен режим въобще не се и опитва да е икономичен. Здраво спиране, ако излезе нещо отпред, след това здраво газ, да достигне максимално бързо зададената скорост...
На мен ми идва икономичен хибрида

Карахме си както си искаме и постигнахме по-добър от очаквания резултат. Чисто магистрално ще видим по-нататък. Не очаквам добър резултат, но това си го знам още преди да го купим. Все пак днес излязохме с уикенд винетка, съмнявам се, че ще се наложи да купим годишна
Направих грешката за изчета цялата тема...

Много крайни и недомислени позиции... Не съва така

Качва се разхода

Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 10 Ное 2019 21:20
от biro
Биг пиле, не прочете ли упътването. Какви са тия темпомати, рязко спиране и ускорение. Тия неща са забранени първите 1000км докато се разработи.
Днес направих 3.9/100 от северната част на Букурещ до Русе. Големи задръствания.
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 10 Ное 2019 21:52
от mapamop
biro написа: ↑10 Ное 2019 21:20
Днес направих 3.9/100 от северната част на Букурещ до Русе
Бате, продухвай ги тези гърнета от време на време - ще ръждясат. И като ви гледам, оплакванията от разни 3-5л/100км... Аз ще си замлъкна с моята твърда 10-ка градско и ще се скрия в ъгъла.

Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 10 Ное 2019 22:00
от biro
Продухах много сериозно. В северната столица се шофира много сериозно. Видия ли пролука за ляв завой - газ до пода.
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 10 Ное 2019 22:21
от bigchicken
Е пише да не се претоварва двигателя и да не се спира рязко. Щом не забива докрай в пауъра колко да го претоварва... Пък под рязко спираме предполагам имат предвид рязко спиране

Все пак КК не откача вратове
Имах предвид, че няма човешката преценка и се стреми да поддържа скоростта и дистанцията, често по начин, по-рязък, отколкото бих го правил при ръчно шофиране, събирайки всички фактори в едно...
А разхода показва, че не е като да сме я цедили животината

Нищо и няма. Ама днес по пътя тъкмо си говорехме за тест драйв колите... На които никой не им прощава...
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 09:33
от bigchicken
Офтопик
Вярно в Гугъл пише да не се ползва КК. В упътването нищо такова не пише. както и да е, сега се усещам, че е добре, че не тръгнахме през прохода, там можеше и да и вдигна малко в повечко температурата.
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 09:46
от slowtraveler
bigchicken написа: ↑10 Ное 2019 20:39
Направи ми впечатление, че КК в адаптивен режим въобще не се и опитва да е икономичен. Здраво спиране, ако излезе нещо отпред,
Предполагам това можеш да го настроиш с промяна на дистанцията, която да поддържаш до предния автомобил. Тогава започва по-плавно намаляването.
И на магистрала да си караш с обикновения темпомат - там наистина е дразнещо рязкото набиване на спирачки дори и да си го сложил на максимална дистанция... Ама той КК си е прав - скоростите са високи...
Поне аз така правих.

Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 10:03
от nicktodorov
А някой има ли наблюдения дали има разлика в работата на КК спрямо избрания режим (Eco, Normal, Sport). Променя ли начина на ускорение?
Аз в момента, в желанието ми да видя колко икономична може да е Королата из София, карам на Еко и ускорението на КК ми идва малко мудно предвид трафика - тези зад мен нервничат, пред мен постоянно се набутват слаломиращи из лентите тарикати...
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 11:18
от BOz
Ако искаш да видиш колко е икономична, не използвай КК, защото той не може да види 10 коли напред, или да предскаже светофара какъв ще или е след 500 метра, което трябва да използваш в желанието си да дадеш нисък разход.
Всички тези променливи ти като човек трябва да използваш, за да може да вкараш необходимата корекция в автомобила, за да може да използваш енергията възможно най-пълноценно. 50 грама тук, 100 грама там и разходът се снижава. И накрая ме питат как си карам колата и как често си мислят, че няма как да давам такива разходи (съмнение за измама или лъжа), ама реалността е такава, че просто трябва да мислиш и да караш по-разумно.
п.п.
Ако някой се навие за 2 дни да ми даде нов хибрид (да си сменим колите) в София, за да проверя какъв разход мога да направя с него, то ще се радвам.

Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 12:49
от biro
Ама ти градско на КК ли караш? На задна ползваш ли КК

При мен в позиция R не иска да се включи.
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 13:20
от slowtraveler
biro написа: ↑11 Ное 2019 12:49
Ама ти градско на КК ли караш?
Аз - редовно...
1. Адаптивния ти смъква натоварването особено в задръствания - 'влачи' се след предходния автомобил, без да има нужда да дебнеш постоянно дали е спрял внезапно
2. При правилна настройка спестява глоби за превишена скорост (особено нощем)

Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 13:42
от nicktodorov
И не само това.
В комбинация с активния лейн асист, който си върти сам волана, на практика имам някакво (колкото и бегло да е) подобие на автопилота на Тесла примерно.
Реално ако просто леко си държа ръката на 7/8 ч на волана, докато лакътя ми почива на кората на вратата (за да не писка през 30-40 секунди да държа волана), колата си върви и завива сама из града. Дори да не може да засече маркировката някъде, следва предния автомобил. Е, разбира се по кръстовища или 90 градусови завои не става, но и така съм супер доволен.
PS. Из нета е пълно с клипове и писания за "хака с портокала/бутилката вода" за Тесла - да не се налага периодично да хващаш волана.
Още малко да покарам така и ако преценя, че мога да й се доверя

, ще пробвам дали и при мен работи това.
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 13:48
от slowtraveler
nicktodorov написа: ↑11 Ное 2019 13:42
Още малко да покарам така и ако преценя, че мога да й се доверя , ще пробвам дали и при мен работи това.
Това вече ще е грешка .... Факта, че автопилота сваля натоварването на шофьора не означава, че трябва да го оставиш безнадзорен ....
Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 11 Ное 2019 13:58
от nicktodorov
Разбира се, че не говоря да легна да спя, да мина на задната седалка или нещо подобно като по клипове на олигофрени с Тесли...
Мисълта ми беше да видя дали и тук ще може да не ме кара приодично да хващам волана за секунда. Разбира се, че през цялото време съм си нащрек и за волана и за педала на спирачката...