Малко ъпдейт на темата................
Днес (точно година и 11 месеца) откакто имам Тойотата се навършиха точно 100к.км откакто е при мен. Поради факта, че имам друг автомобил за по-дълги извънградски преходи тия километри дори ги забавих малко. Та да дам отчет за тия километри (ако някой го интересува и би му бил от полза): единствения сериозен ремонт, по тази кола който правих беше ремонт на скоростната кутия и който ми обърна впечатленията/мнението за марката, ремонт който наистина не съм очаквал, оттам насетене за тия километри и това кратко време (2 години притежание на автомобил не са някаква сериозна цифра, за сметка на километрите разбира се) САМО и единствено консумативи. Вярно, че е супер опоскана откъм лаНби и сензори но нищо абсолютно (да чукам на дърво) не ми е светкало за проблем.За това време съм сменил 12 пъти масло, филтри, 2 задни биалетки, ремък канален на алтернатора,накладки, един път, като я взех смяна на масла в кутия ,раздатка и диф в Тойота и сега пак ще сменям на диф-а с оригиналното такова, свещи и ..................6-7 крушки за късите светлини!!!!!!.Окачването е бетон - както ненормално здраво (колата се кара само и единствено по асфалт), така и супер комфортно за този клас автомобил, всички екстри работят без забележки, мотора погледнат отдолу , като е махната кората блести, няма капчица теч никъде нито на антифриз нити на масло, добро впечатление прави и факта, че е вече на 330000 км и продължавам 8 месеца в годината да си я карам с 0в20 вискозитет (Яко,Равенол), за лятото от страх наливам 5в30, защото по магистралите си я юркам (като понятието юркам за тоя автомобил е малко относително), абсолютно никакви други дефекти, което наистина прави добро впечатление. Имам кормилна рейка, която сега , като застудя започна да почуква и ще правя проучване заслужава ли си рециклажа или да търся цена за оригинална от Тойота, като междувременно майсторягите ми хвалят някакви СПИДАН, но предстои да се види.
Минусите - по спомен в темата бях стигнАл до 17 на брой, като 3-4 от тях за мен бяха основни и поради които смених марката (личен избор разбира се), другия минус, който много ме дразни (лично мен) е, че часовника на месец ИЗОСТАВА с по 2 минути - кварцов??? На друг автомобил никога не съм имал подобен проблем - разбира се заради това няма да остана на път, но предвид , че в ежедневието си нося в 80% от случайте машина с ЕТА2824-2 с COSC сертификат, този факт ми бърка в ......................
Бях я пуснАл за продажба с цел да я махна, но купувачите се плаша от километрите, а аз знаейки какво съм правил по нея и предвид текущото състояние не исках да я подарявам, та колата май ще си остане при мен.
С газовата уредба , според някои специалисти тук максимума при газ били 100000км и после за глава, към момента нямам никакви признаци - върви и пее, може би защото уредбата е от по-ново поколение и щади инжекторите, като впръсква бензин при определени режими, а не онова "нещо" с омасляване на клапаните

.
Дали бих препоръчал марката...................... - аз лично ако сега трябва да купувам и слизам от Опел,форд,рено,ситроен - да, но с уговорката мноооооооооооооооооооого да се гледа преди покупката и да не се разчита на форумни легенди колко здрави коли са, за всяка кола е строго индивидуално (нещо, което аз лично разбрах по скъпия начин), ако се слиза от БМВ,Ауди,Мерцедес - по-добре бъдещия купувач да се ориентира към съответния клас Лексъс, не към Тойота.
Но с две думи - изключвайки непредвидения ремонт (макар, че доста майстори ми казваха "карай така" - при мен няма как да се случи), колата за МЕН е надеждна, достатъчно комфортна, много евтина за обслужване, супер нисък разход, като пари (от 7,2 до 9 извънградско на газ и то ако е склиматик, при скорости максимум до 110). Не бих повторил обаче пак с Тойота, ако скоро вземам друг автомобил и ДЪРЖА да е японски ще е само и единствено Лексъс.