Страница 16 от 16

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:53
от mirott
Ето, аз ти казвам - на 70 К км първо отваряне за реглаж без нужда от такъв. Настройките...газаджията...всичко друго е бош лаф :thumbsup:

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 11:21
от r34c7
dracunculus написа: 01 Дек 2023 09:41 Голяма тема напоследък е етанолът в бензина и корозионните му ефекти върху сплавите и т.н.. Като гледам в България май нормален А95 няма Е5 вече, а само Е10. Т.е. или сипваш от скъпия, или караш Е10, а той не се понася от всички по-стари коли. Четох много из какви ли не форуми, уж всички по-нови коли били оптимизирани за Е10, но дългосрочни проучвания все още няма по въпроса. А става все по-трудно да заредиш Е5- например в Австрия Super 95 има от Април САМО Е10, т.е. ако искаш Е5 отиваш на Ultimate, който е с 25 цента по-скъп. В Германия ще стане същото до 1-2 години. И така....
Мисля, че от доста време няма друго освен Е бензин. Караш и не го мислиш, въпроса е да не застоява над 6 месеца в резервоара и ще си ОК.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 11:41
от dracunculus
То в моя резервоар не застоява нищо повече от 5-6 дни (на толкова пълня нов резервоар). Въпросът е колко седи в цистерната под бензиностанцията, все пак е все още недолюбвано гориво (Е10) тук....А и не знам какви са законите и практиките за това колко може да се съхраняват горивата и от кога се води един бензин "стар". Това е притеснението ми, иначе в Австрия си зареждам от него без да го мисля

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 14:43
от r34c7
Проблема не е като седи в цистерната, а в колата, защото биоетанола скапва маркучите и съединенията, ако не се движи. И при мен резервоара за седмица си отива, та хич не го мисля.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 15:52
от nov
Аз на 20к.км пълня един резервоар - това са около 3,5 месеца.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 15 Окт 2024 08:07
от nov
Малко ъпдейт на темата................
Днес (точно година и 11 месеца) откакто имам Тойотата се навършиха точно 100к.км откакто е при мен. Поради факта, че имам друг автомобил за по-дълги извънградски преходи тия километри дори ги забавих малко. Та да дам отчет за тия километри (ако някой го интересува и би му бил от полза): единствения сериозен ремонт, по тази кола който правих беше ремонт на скоростната кутия и който ми обърна впечатленията/мнението за марката, ремонт който наистина не съм очаквал, оттам насетене за тия километри и това кратко време (2 години притежание на автомобил не са някаква сериозна цифра, за сметка на километрите разбира се) САМО и единствено консумативи. Вярно, че е супер опоскана откъм лаНби и сензори но нищо абсолютно (да чукам на дърво) не ми е светкало за проблем.За това време съм сменил 12 пъти масло, филтри, 2 задни биалетки, ремък канален на алтернатора,накладки, един път, като я взех смяна на масла в кутия ,раздатка и диф в Тойота и сега пак ще сменям на диф-а с оригиналното такова, свещи и ..................6-7 крушки за късите светлини!!!!!!.Окачването е бетон - както ненормално здраво (колата се кара само и единствено по асфалт), така и супер комфортно за този клас автомобил, всички екстри работят без забележки, мотора погледнат отдолу , като е махната кората блести, няма капчица теч никъде нито на антифриз нити на масло, добро впечатление прави и факта, че е вече на 330000 км и продължавам 8 месеца в годината да си я карам с 0в20 вискозитет (Яко,Равенол), за лятото от страх наливам 5в30, защото по магистралите си я юркам (като понятието юркам за тоя автомобил е малко относително), абсолютно никакви други дефекти, което наистина прави добро впечатление. Имам кормилна рейка, която сега , като застудя започна да почуква и ще правя проучване заслужава ли си рециклажа или да търся цена за оригинална от Тойота, като междувременно майсторягите ми хвалят някакви СПИДАН, но предстои да се види.
Минусите - по спомен в темата бях стигнАл до 17 на брой, като 3-4 от тях за мен бяха основни и поради които смених марката (личен избор разбира се), другия минус, който много ме дразни (лично мен) е, че часовника на месец ИЗОСТАВА с по 2 минути - кварцов??? На друг автомобил никога не съм имал подобен проблем - разбира се заради това няма да остана на път, но предвид , че в ежедневието си нося в 80% от случайте машина с ЕТА2824-2 с COSC сертификат, този факт ми бърка в ......................
Бях я пуснАл за продажба с цел да я махна, но купувачите се плаша от километрите, а аз знаейки какво съм правил по нея и предвид текущото състояние не исках да я подарявам, та колата май ще си остане при мен.
С газовата уредба , според някои специалисти тук максимума при газ били 100000км и после за глава, към момента нямам никакви признаци - върви и пее, може би защото уредбата е от по-ново поколение и щади инжекторите, като впръсква бензин при определени режими, а не онова "нещо" с омасляване на клапаните :censored: .
Дали бих препоръчал марката...................... - аз лично ако сега трябва да купувам и слизам от Опел,форд,рено,ситроен - да, но с уговорката мноооооооооооооооооооого да се гледа преди покупката и да не се разчита на форумни легенди колко здрави коли са, за всяка кола е строго индивидуално (нещо, което аз лично разбрах по скъпия начин), ако се слиза от БМВ,Ауди,Мерцедес - по-добре бъдещия купувач да се ориентира към съответния клас Лексъс, не към Тойота.
Но с две думи - изключвайки непредвидения ремонт (макар, че доста майстори ми казваха "карай така" - при мен няма как да се случи), колата за МЕН е надеждна, достатъчно комфортна, много евтина за обслужване, супер нисък разход, като пари (от 7,2 до 9 извънградско на газ и то ако е склиматик, при скорости максимум до 110). Не бих повторил обаче пак с Тойота, ако скоро вземам друг автомобил и ДЪРЖА да е японски ще е само и единствено Лексъс.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 15 Окт 2024 09:35
от Ивайло Димов
Ако ще търсиш рейка огледай се първо за ZF ,TRW,Лемфьордер ....Spidan са част от концерна GKN но са афтърмаркет производител .