Страница 16 от 29
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 16 Авг 2023 12:16
от ivan_pop
mapamop написа: ↑16 Авг 2023 11:15
За електрическия товар, предполагам че компютъра си взема информация от релетата или от другите компютри
Електрическия товар затормозява механично генератора/алтернатора.А той пък се върти от мотора, т.е. натоварва се механично мотора.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 16 Авг 2023 13:09
от mapamop
Сега остава да разбера какво се случва в проклетата BEAN мрежа, и защо като пусна подгреви на седалки, предно и задно стъкло, надуя перката на парното докрай, светна всички фарове де що могат да светят и не тресат оборотите, за капак и не тресе и като е в стабилен режим на охлаждане проклетия климатик. И каква е разликата когато започне да си поддържа температурата....
Нещо се случва по линия на тая комуникация. Фреон не му липсва със сигурност, по мое мнение няма и запушване по системата, защото един път е промита, второ не видях да има чак толкова финни отвори някъде, че да се задръсти от сивия прах в системата (предполагам стружки от компресора, и/или вероятно разни окиси от радиаторите и тръбите, макар че май алуминиевия оксид е бял, а не графитено сив).
Едва ли е компютъра на самия климатик, предвид че пробвах със "заводския", един дизелов, и този е със трети номер различен от предните два.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 16 Авг 2023 13:40
от Hursa
► Виж съдържание
mapamop написа: ↑16 Авг 2023 11:15
разхода от относително много под 10 литра отива моментно на 11-12, без да натискам педала на газта. Не го натискам защото наклона е къс, не ме бърка че примерно от 50-60км/ч съм слезнал до малко под 50,
Да се опитам и аз да го обясня - както и до колкото го разбирам
Движите се по равно с определена постоянна скорост на относително висока предавка. Педала (на газта) е натиснат да кажем на 50%. Двигателя генерира при тези условия определен въртящ момент, който през трансмисията се предава (преобразуван от предавателното и число) към двигателните колела. Скоростта е постоянна - т. е. теглителната сила генерирана от двигателните колела е равна на съпротивителните сили действащи на автомобила (въздушно съпротивление - зависи относително силно от скоростта, триене в колела и гуми) при тази скорост на движение при тези условия на пътя. В един момент - "започва изкачване" (след неголям преход - с постоянен наклон). Теглителната сила генерирана от колелата трябва да преодолява освен споменатите съпротивителни сили, така също и съпротивителната сила на земното притегляне, действаща на изкачващия наклона автомобил (увеличава се потенциалната му енергия спрямо по ниската точка до изкачването

). Не натискате допълнително педала, скоростта започва да пада. Съпротивителните сили в резултат на въздушно съпротивление, зависещи приблизително квадратично от скоростта - намаляват. Съпротивителните сили от триене - част от тях зависещи линейно от скоростта - намаляват. И ако наклона не е много стръмен в един момент автомобила вече не се забавя, а продължава изкачването с постоянна, но по-ниска скорост отколкото при движение по равно. Теглителната сила генерирана при тези условия от колелата отново е равна на съпротивителните сили от триене и въздушно съпротивление плюс силата действаща на изкачващия наклона автомобил. Тъй като не сте превключили предавка, а скоростта е по-ниска - оборотите на двигателя са по-ниски. Горивото, което двигателя черпи от резервоара за единица време е намаляло (в общия случай). Но ако наклона бе сто километра - изминаването му би изисквало повече време с тази скорост, от колкото със скоростта с която се е движил автомобила по равно. "Моментния разход" ни показва не разхода в единица време, а разхода, който би имал автомобила - ако се движи 100 километра при условия, каквито са били в момента на показване на "моментния разход". В първия случай - автомобила се е движил по равно, макар и с относително по висока скорост. Във втория случай - автомобила се е изкачвал, макар да се е движил с относително по-ниска скорост, т. е. освен за изминаването на определена дистанция и за преодоляване на действуващите му въздушно съпротивление и триене, той е "натрупвал" потенциална енергия

. Не е било необходимо нищо допълнително да се задава, просто двигателя е следвал характеристиката си, зададена от педала "натиснат" на 50%.
Може да се развие и с разглеждане на специфичен разход, и на изменението на въртящия момент в зависимост от оборотите при зададения от "педала" режим на двигателя. Както и да се разгледат вътрешните за автомобила загуби на енергия генерирана от двигателя, да се включат и загубите в самия двигател за цялото пътуване. Също и ако се включи допълнителен консуматор на енергия - като компресора на климатика. Но за това - трябва да се изпише няколко пъти повече от изписаното, да се покажат и графики

(Може би и така става ясно, какво исках да "кажа"

.)
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 19 Авг 2023 18:35
от mapamop
Днес смених километража. На "моят си" варненските миризливци са отпоявали интегралката с флаша и са я запоили с лявото копито и поялника. Един резистор е окапан със тинол. Двата процесора по незнайна причина или са вдигани с горещ въздух, или са ги "претопляли". Има разливи от флюс по платката около тях. Засега резултатите са обнадеждаващи, но не смея да се зарадвам.
Визуално стрелката за температурата стои с 1-2мм по-нагоре от средното деление, преди стоеше с 1-2мм под него.
Нещо ми се шашна "компютъра за разхода" - вече 70 километра стои на 4.9/100.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 20 Авг 2023 11:45
от Двигателист
„Варненските миризливци” някакви джамбази ли са?
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 20 Авг 2023 20:55
от mapamop
Двигателист написа: ↑20 Авг 2023 11:45
„Варненските миризливци” някакви джамбази ли са?
Да. Автоморга "Транскар":
https://www.google.com/maps/@43.2373872 ... ?entry=ttu
Сумарно от днес:
- разцепих снопа с кабелите отпред на мотора, под дюзите. Гофрата миналата седмица я бях открил че е изгризана от мишка. 2 кабела бяха със оголена изолация. Единия се оказа на дюзата на първи цилиндър. Извадих го от буксата и снопа и му напъхах термошлаух, почти по цялата дължина. Другия го облепих с изолирбанд да скрие наранената изолация, и събрах снопа наново. Снимки:
- Поднових си изолацията на снопа със кабелите на дросела. Бях писал че ми беше вдигнал грешка в друга тема. Оказа се че нямам подходящо парче гофра, колата беше разкостена пред гаража, и ме домързя да събирам всичко обратно в гаража, за да ида за гофра. Интерпретирах свободно - термоустойчива шлауха, вътре в нея "найлонов чорап" прекаран и обърнат наобратно в двата края, и полиетиленова термосвиваема шлауха - жълта щот' такава имах
*Кабелите му си бяха идеално здрави.
► Виж съдържание

- 0-02-05-a116a2f5e54473a69fbf9c12eddfbb5ad24f3a0171317357ba3c347c8f6701de_233cb9e2.jpg (537.37 KiB) Преглеждано 3015 пъти

- 0-02-05-532365d30a64f66911157450f4397b4a8878a0ea2eca7ff8e55d5522be43f6a5_2a2268d8.jpg (405.42 KiB) Преглеждано 3015 пъти
- Разтворих и снимах осрания от моргаджиите километраж. Милите помияри нямат 160 лева за това:
https://www.aliexpress.com/item/1005005927381005.html
И еднократно да си платят евентуално тук:
https://carprogonline.com/dashboard/Das ... nso/93C66/
Вместо това са плюли с поялника по флаша, по незнайна причина са "подгрявали" двата контролера/процесори, вероятно с неподходяща температура, и те са деградирали вътрешно от прегряването.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 21 Авг 2023 13:23
от Двигателист
Това заради връщане на километраж ли са го правили?
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 21 Авг 2023 13:34
от ufer
Таро, пази боже сляпо да прогледа и да се пише механик, по-зле - електромеханик. Дано не са изпортили процесори, че тогава може да се наложи "пренареждане", като не трябва да се забравя и нова пастичка, там където е нужно...

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 21 Авг 2023 14:37
от max-2
Тия са за убиване ако това е причината Таратор да смени половината кола

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 21 Авг 2023 14:55
от mapamop
Двигателист написа: ↑21 Авг 2023 13:23
Това заради връщане на километраж ли са го правили?
Предполагам да. За 93C66 флаша е сигурно. За двете "хлебарки" не знам за какъв чеп са ги пипали изобщо, при условие че всичко е вътре във флаш паметта.
ufer написа: ↑21 Авг 2023 13:34
Дано не са изпортили процесори, че тогава може да се наложи "пренареждане"
Върти ми се в главата че по спецификация от сервизното ръководство или не помня къде го четох, са "някакви" (поне) 8 битови процесори, и гарантирано не носят на високи температури. По маркировка са специфична изработка, за Denso и едва ли ще се намери някъде datasheet със спецификациите и температурите им на монтаж.
Ако се оправи след километража, ще е сигурно че са си заминали те. Предвид "мосШШчето" на помпата за фаровете, което изгори 2 интеграционни релета още през 2019 година, също си мисля че посерковците са осрали и тия двата процесора. Ако ел.схемата от сервизното следва подредбата на платката, тоя от първата снимкиа "снася" на компютрите ( за VSC, Airbag, климатик, централно заключване, горивен компютър и каквото още има в BEAN мрежата) данни за външната температура, скорост, ретранслира обороти и натоварване на двигателя от горивния компютър, подава на горивния компютър сигналите за IDLE-UP получени от интеграционното реле (фарове, подгреви на седалки, подгреви на предно и задно стъкло + огледала), предполагам или директно или през тоя процесор минават и командите към горивния да намали или увеличи оборотите и теглителната сила от VSC логиката в АБСа.
Засега не мога да кажа нищо - имам 80-90 километра градско, на близо 38-43 градуса външна температура, и имам много малко възможности да вкарам климатика в режим "тресене", защото става много бързо над 30 градуса в купето и влиза в режим "охлаждане". Но поне от тия километри доколкото имах възможност да се гъбаркам с климатика, не иска да тресе, или и да се разхълца не прави повече от един цикъл нагоре-надолу на стрелката.
Гадното че от моргата ми пратиха километраж със липсващ винт и отлепени със спрей за етикети всички етикети. За капак на моя под дисплея с пробега пише T36-C а на тоя пише Т36-А. Предвид че на стария опел имаше подобен надпис започващ със W ... възможно е да не е моят и тоя. Най малкото ги няма каталожните номера да го проверя.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 21 Авг 2023 15:14
от mapamop
max-2 написа: ↑21 Авг 2023 14:37причината
Даже сега като си гледах снимките и намерих какво са насрали на процесорите ако не са ги прегрели и да са деградирали, вижда се с просто око по снимките по-горе:
На втората снимка, IC103:
Най-горе, вдясно както е снимката последните 3 крака в близост до маркировката "61" са изкривени и не са легнали по монтажните площадки. Последния, най-вдясно е очевидно крив и не ляга на площадката на писта си.
Най-долу на чипа, най-вдясно, в близост до маркировката "30", последният крак е крив и не ляга на площадката си.
На втората снимка:
Горния ред крака ми изглежда да имат твърде много припой и не е изключено да има окъсени площадки по самата платка
Резисторите горе вляво, над интегралата (R320, R334) са мръднали от горещия въздух и може и да не дават контакт. Трябва да изчистя флюса и да ги видя с лупата....
Вдясно от интегралата кондензатора C199 и той не ми харесва как изглежда.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 23 Авг 2023 16:23
от mapamop
Открих и защо след смяната на километража този автомобил взе да гори 4.4-5.2 на градски разход...
Питах за рамата на донора - оказа се че донора е произведен 02.2003 година. Смяната на механичния дросел, с електронен е била след 09.2004 (респективно и ECU-то е друго).
Километража който ми пратиха:
OEN: 83800-05530, Replaced: 83800-05D70
влаган: 01.2003 - 02.2004
Моят е:
OEN: 83800-05533
влаган: 11.2005 - 04.2006
Разбира се пак си имам "уникорн", който е произвеждан само 6 месеца и го няма наличен в България....
Ще го сменя, защото предполагаемо лъже и със изминатите километри. Не виждам от какво друго ще се шашка разходомера, и да дава такива мизерно ниски стойности на разхода.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 23 Авг 2023 16:42
от iovkito
Няма ли да го оставяш, ако с него не тресе?
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 23 Авг 2023 18:04
от mapamop
Щипя се с един латвиец в ebay да счупи цената под 100 лева за такъв какъвто трябва да бъде. На 10.1 километра по GPS ми даде разлика от 500 метра в пробега.
Тоя ще го върна откъдето е дошъл.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 23 Авг 2023 19:06
от ivan_pop
mapamop написа: ↑23 Авг 2023 18:04
На 10.1 километра по GPS ми даде разлика от 500 метра в пробега.
На моята кола при скорост над 80км/ч някъде, скоростомера отчита с 5-6 км/ч повече спрямо GPS-а.А тази разлика ще се отрази и като разлика в изминатото разстояние.И не само на моята кола е така.
А като танцува стрелката на оборотите на таблото, как са оборотите в моторния компютър през диагностика?